در بازارهای معروف ریودوژانیرو ارزان خرید کنید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/2/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آیا دوست دارید از نزدیک با زندگی مردم ریو آشنا شوید و همزمان خرید ارزانی داشته باشید؟ باید حتماً به بازارهای معروف این شهر سر بزنید.

تور اروپا

بازارهای ریو پر از غذاهای محلی، موسیقی زنده و محصولاتی برای خرید هستند. می‌توانید خیلی راحت یک روزتان را به گردش در این بازارها بپردازید و همزمان که خریدهای ارزانی را تجربه می‌کنید، از موسیقی و غذاهای خوشمزه هم لذت ببرید. در ادامه شما را با بازارهای ریودوژانیرو برای خرید ارزان آشنا خواهیم کرد.

۱. فیرا دازیاباس

دومین یکشنبه هر ماه ۱۶ رئیس خانواده از جامعه سیاهپوستان ریو که حتی برخی در دهه ۸۰ عمرشان هستند، غرفه‌هایی را برپا می‌کنند که نقطه مرکزی یک رویداد لذیذ و جذاب به نام «فیرا دازیاباس» (Feira das Yabás) است. این بازار روی غذاهای سنتی برزیلی و موسیقی تمرکز دارد. با یک اشتهای باز اینجا را بازدید کنید، زیرا غذاهای لذیذی انتظارتان را می‌کشند که نباید از دستشان بدهید. جدای از این، می‌توانید از موسیقی هم لذت ببرید. این بازار با «پورتلا» (Portela) یا سبک بومی سامبا رابطه نزدیکی داشته و اغلب میزبان چهره‌های مشهور سامبا مانند «پائولینیو داویولا» (Paulinho da Viola) می‌شود.

مراکز خرید و بازارهای ارزان ریودوژانیرو

۲. فیرا هیو انتیگو

اولین شنبه هر ماه «خیابان لاورادیو» (Lavradio) در محله لاپا به یک جشن بزرگ تبدیل می‌شود. «فیرا هیو انتیگو» (Feira Rio Antigo) یک بازار خیابانی است، اما باید زمان مناسبی را برای تجربه‌اش انتخاب کنید تا بتوانید حال و هوای جشنی و پرانرژی‌اش را هم ببینید. در روزهای بازار، خیابان را می‌بندند و می‌توانید با خیال راحت بین غرفه‌ها گردش کنید و از میان عتیقه‌ها، محصولات رنگارنگ دست دوم، صنایع دستی، لباس و سوغاتی چیزهایی بخرید. کافه‌ها و رستوران‌ها میز و صندلی‌شان را در خیابان گذاشته و می‌توانید مردمی را تماشا کنید که از اوقاتشان لذت می‌برند. غرفه‌های غذایی و موسیقی زنده هم روزتان را شگفت‌انگیز می‌کنند. این بازار از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر ادامه دارد.

۳. سارا

اگرچه قیمت‌ها در این بازار پایین هستند، اما سر و صدای زیادی وجود دارد. فروشندگان میکروفون به دست تمام تلاش خود را می‌کنند که خریداران را به سمت محصولات خود بکشانند. باید حتماً حواستان به خودتان باشد؛ زیرا ممکن است در این محوطه از خیابان‌های خرید پر هرج و مرج گم شوید. در هرجای دیگر شهر مردم با سرعتی معمولی حرکت می‌کنند، اما وقتی پای خرید و چانه زنی در «سارا» (Saara) باشد سرعتشان چند برابر خواهد شد.

مراکز خرید و بازارهای ارزان ریودوژانیرو

۴. سائو سالوادور

ریو شهری شلوغ با بیش از ۶ میلیون جمعیت است، اما باز هم نقاط آرامی در آن وجود دارند. میدان «سائو سالوادور» (São Salvador) یک میدان کوچک در محله «لارانژیراس» (Laranjeiras) بوده و باید حتماً یکشنبه‌هایش را تجربه کنید. در این روز از هفته، بازاری در میدان برپا می‌گردد و باید در میان غرفه‌هایی که از لباس‌های رنگارنگ، آثار هنری، زیورآلات و تزئینات گوناگون پر می‌شوند گردش کنید. می‌توانید برای کودکان هم یک زمین بازی کوچک پیدا کنید و حتی از شنیدن موسیقی زنده برزیلی لذت ببرید. در روزهای آفتابی مردمی را می‌بینید که جمع شده‌اند تا با موسیقی آواز بخوانند و شادی کنند. باید حتماً غذاهای سنتی برزیلی را هم در یکی از غرفه‌های غذایی‌اش امتحان کنید.

۵. فیرا دا گلوریا

«فیرا دا گلوریا» (Feira da Glória) جشنی از رنگ و صداست. این بازار یکشنبه‌ها از ساعت ۷ صبح تا ۱ بعد از ظهر برپا شده و برای شکم‌گردان یک بهشت واقعی محسوب می‌شود. برای رسیدن به اینجا می‌توانید از ایستگاه مترو «گلوریا» استفاده کنید. خیابان «آگوستو سِوِرو» (Augusto Severo) که به طور معمول شلوغ است، برای عبور و مرور بسته شده و دو ردیف غرفه دو طرفش را پر می‌کنند. در اینجا می‌توانید محصولاتی متنوع مانند میوه‌های غیربومی، سبزیجات، ماهی، پنیر‌های گوناگون، عسل و ادویه‌جات را ببینید. فروشندگان خوش‌برخورد بوده و با عکس گرفتن گردشگران مشکلی ندارند. حتی خیلی از آن‌ها محصولات متنوعشان را برای مزه کردن به شما پیشنهاد می‌کنند.

مراکز خرید و بازارهای ارزان ریودوژانیرو

۶. مرکادائو جمادوریرا

«مرکادائو جمادوریرا» (Mercadão de Madureira) یکی از بزرگ‌ترین بازارهای برزیل است و مردم بومی زیادی را در آن می‌بینید که مشغول خریدهای روزمره‌شان هستند. اینجا بیش از ۵۸۰ مغازه دارد و بیشتر قشر متوسط را هدف قرار داده است. نباید انتظار پیدا کردن برندهای دیزانرهای معروف را در آن داشته باشید، اما می‌توانید محصولاتی بسیار متنوع را با قیمت پایین خریداری کنید. در این بازار هر چیزی از بادبادک‌های برزیلی تا سبدهای دستباف به فروش می‌رسد. اما شاید بتوان گفت بخش جذابش ۲۰ مغازه‌ای هستند که محصولات مذهبی آفریقایی-برزیلی مانند مجسمه «کارانکا» را می‌فروشند.

۷. کادگ

بخش‌هایی از «کادگ» (Cadeg) شما را مستقیماً به پرتغال می‌برند. این بازار سرپوشیده بزرگ در محله «بنفیکا» (Benfica) قرار داشته و به گل و گیاه و همچنین غذا و نوشیدنی عالی پرتغالی اختصاص دارد. بهترین روز بازدید از این بازار شنبه خواهد بود زیرا محوطه دور رستوران بزرگ «کانچینو داس کونسرچیناس» (Cantinho das Concertinas) به یک جشن واقعی تغییر شکل می‌دهد. مردم خوشحال پشت‌ میزهای بلند می‌نشینند و از غذاهای کلاسیک پرتغالی لذت می‌برند.

۸. فیرا هیپی

هیپی‌هایی که نام این بازار در دهه ۱۹۶۰ از آن‌ها گرفته شد خیلی وقت است که دیگر حضوری ندارند. به جای آن‌ها می‌توانید چندین غرفه را ببینید که همه جور محصولات هنری مانند قالیچه، نقاشی، زیورآلات، کیف، لباس و سوغاتی‌های گوناگون می‌فروشند. «فیرا هیپی» (Feira Hippie) در یک میدان بزرگ به نام «ژنرال اوزوریو» (Praça General Osório) واقع شده و می‌توانید در شلوغی آن ترکیبی از مسافران و مردم محلی را ببینید که مشغول پیدا کردن کالای مد نظرشان هستند. می‌توانید در میان گردش از اسنک‌های بومی برزیل هم امتحان کنید.

مراکز خرید و بازارهای ارزان ریودوژانیرو

۹. فیرا دا پراسا ۱۵

این بازار دست دوم شلوغ برای کسانی که به این نوع گردش و خرید علاقه دارند رویایی است. می‌توانید ماشین تایپ قدیمی، دوربین‌های عتیقه، زیورآلات قدیمی و لباس‌های دست دوم از اینجا بخرید. این بازار شنبه‌ها در میدان ۱۵ برپاشده و هیچ چیز نمی‌تواند جلوی شلوغی‌اش را بگیرد. البته در اینجا هم مانند هر بازار دست دوم دیگری باید محصولات بی‌ارزش زیادی را بگردید تا با گنجتان روبرو شوید.

۱۰. فیرا جسائو کریستوو

«فیرا جسائو کریستوو» (Feira de São Cristóvão) که به بازار شمال شرقی‌ها هم معروف است، آخر هر هفته دوباره جان می‌گیرد. ریو عده اندکی از مردم شمال شرق برزیل را در خود جای داده و اکثر آن‌ها در این بازار دور هم جمع می‌شوند تا بر طبق فرهنگ خودشان غذا و نوشیدنی بخورند یا خرید کنند. هزینه ورودی این بازار زیاد نیست و قیمت رستوران‌ها، غرفه‌های غذایی و مغازه‌ها هم به همان اندازه پایین است. بازدید روزانه سرگرم‌کننده خواهد بود، اما جشن اصلی در شب‌های جمعه و شنبه برپا می‌شود. دو استیج بزرگ با موسیقی زنده و پیست رقص هر کسی از ۱۸ ساله تا ۸۵ ساله را به شادی و هیجان دعوت می‌کند.

مراکز خرید و بازارهای ارزان ریودوژانیرو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}