بهترین زمان سال برای سفر به هلند

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/5/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

 هلند هم مانند سایر کشورهای ساحلی شمال غرب اروپا تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی را تجربه می‌کند که با باران‌های پیش‌بینی نشده کامل می‌شوند.

تور اروپا

 اگر در حال ریختن برنامه سفرتان به این کشور هستید این راهنما را دنبال کنید تا درباره الگوی آب و هوای فصلی آن بیشتر بدانید و با تقویم فرهنگی‌اش آشنا شوید. به این وسیله می‌توانید بهترین زمان سال را برای بازدید خود انتخاب کنید.

زمستان

ژانویه: هلند بعد از تعطیلات کریسمس دوباره به جنب و جوش آهسته خود بازگشته و مردم بیشتر داخل منزل از فعالیت‌های آرام‌ لذت می‌برند. خوشبختانه زمستان‌های هلند خیلی آزارنده نیستند و دما غالباً بالاتر از ۳ درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند. با این حساب موزه‌های بزرگ‌ هلندی در سرتاسر زمستان هم باز هستند ولی طی این ماه‌های سرد جمعیت کمتری را در آن‌ها می‌بینید. این به معنی امکان تجربه بیشترین جاذبه‌های فرهنگی کشور هلند بدون کنار آمدن با جمعیت زیاد گردشگران دیگر است.

فوریه: اگر چه دما در ماه فوریه کمی بالا می‌رود، اما آب و هوا کماکان سرد و مرطوب بوده و با در ذهن داشتن این امر، همیشه به مسافران توصیه می‌شود که به اندازه کافی لباس گرم و ضد آب با خود به همراه داشته باشند. اگر چه این آب و هوا برای هر کسی مناسب نیست، اما سود‌های خود را به همراه دارد. برای مثال کانال‌های شهرهای هلندی اغلب در این ماه یخ می‌زنند و می‌توانید پاتیناژ را رویشان امتحان کنید.

مارس: دو رویداد بزرگ نشانه آغاز بهار در هلند هستند و هر دو در ماه مارس اتفاق می‌افتند. یکی شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌های جنوب هلند هستند که کارناوالی بزرگ و سه روزه به راه می‌اندازند که شامل رژه‌ها، مهمانی‌های خیابانی و مراسم‌های آئینی می‌شود، دیگری سه هفته بعد از این رویداد است که به فصل لاله در هلند مربوط می‌شود و باغ گل معروف کشور یعنی «کوکنهوف» به روی عموم باز می‌شود. اگر چه هنوز هم باید کمی خنکی زمستان را انتظار داشته باشید اما آب و هوا اغلب قابل قبول بوده و دما معمولاً به بالای ۱۰ درجه می‌رسد.راهنمای سفر هلند

بهار

آوریل: آب و هوای ماه آوریل در هلند الگویی غیر قابل پیش‌بینی داشته و در واقع جمله معروف هلندی بهترین توصیف برای آن است: «آوریل هر کاری که بخواهد می‌کند». این جمله کاملاً مناسب یعنی امکان آن که هوا از گرم به سرد تغییر کند وجود داشته و می‌تواند بدون اطلاع از خشک به بارانی تبدیل شود. خوشبختانه در این ماه هم می‌توانید شاهد رویداد «روز پادشاه» باشید. این روز تعطیل رسمی در ۲۶ آوریل بوده و شهرهای بزرگ‌تر میزبان رویدادهایی شامل فستیوال موسیقی تا رژه‌های کانال می‌شوند. شهرک‌های هلندی هم بازارهای خیابانی افسونگر برپا می‌کنند.

می: همان‌طور که تابستان نزدیک می‌شود، توریست‌های بیشتری به سمت شهرهای بزرگ هلند و به ویژه آمستردام سرازیر می‌شوند. اگرچه این مقوله الزاماً مشکل ساز نیست، اما می‌تواند به معنی شلوغی زیاد جاذبه‌های محبوبی مانند موزه ونگوگ یا باغ کوکنهوف باشد. خوشبختانه برای هر کسی که دوست دارد تنهایی سفر کند، جاهای زیادی در هلند وجود دارند که کمتر شلوغ می‌شوند. برای مثال «پارک ملی هوخه ویلوه» (Hoge Veluwe) با مناظر طبیعی خیره کننده‌اش برای دوچرخه‌سواری، کوهپیمایی یا تماشای طبیعت وحشی ایده‌آل است. اگر دنبال جایی بازهم دور افتاده‌تر بودید، می‌توانید به سمت شمال رفته و «فریسلاند» (Friesland) یا «خرونینگن» (Groningen) را ببینید که خط ساحلی شگفت‌انگیزی داشته و به عنوان میراث جهانی یونسکو تحت محافظت هستند.

ژوئن: روزها در ماه ژوئن تا ابد باقی می‌مانند و خورشید در بسیاری نقاط کشور تا ۱۰ شب غروب نمی‌کند. اگر چه رویدادهای زیادی در شهرهای مختلف برپا می‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم در این ماه به سراغ سواحل بروید زیرا این ساحل‌های طلایی زیر نور خورشید بسیار مسحورکننده می‌شوند. آیا دنبال ماجراجویی هستید؟ پس حتماً به «ترشخلینگ» (Terschelling) یا «اورول» (Oerol) هم سر بزنید و از فستیوال هنرهای اجرایی در فضای باز لذت ببرید.

آمستردام در بهار

تابستان

جولای: هر کسی که بخواهد در ماه جولای به سراغ آمستردام برود باید انتظار رویارویی با جمعیت زیادی از مسافران همفکر را داشته باشد. این شهر گردشگران زیادی را در این ماه به خود جلب می‌کند زیرا پارک‌های افسونگر، کافه‌ها و کانال‌هایش به اوج زیبایی و محبوبیت خود می‌رسند. شهرهای دیگر هلند مانند رتردام، لاهه یا اوترخت هم به نسبت ماه‌های دیگر شلوغ‌تر هستند اما به پای پایتخت نمی‌رسند. شاید همه به این مقوله علاقه‌مند نباشند اما در این دوره آفتابی از سال، چیز ویژه‌ای درباره زندگی شهری وجود دارد و مسافرانی که از این شلوغی‌ها لذت می‌برند باید حتماً بلیطشان را برای ماه جولای بخرند.

آگوست: در اوایل ماه آگوست آمستردام میزبان رویداد معروفش یعنی «جشن غرور» (Pride Celebration) می‌شود. در این رویداد یک رژه بزرگ قایقی در کانال‌های شهر برپا می‌شود. آگوست‌های هلند گرم و آفتابی هستند و این امر می‌تواند به نفع شرکت کنندگان باشد. البته جشن‌های دیگری هم در این کشور برپا می‌گردد که شامل یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی اروپایی در «فلِفولند» (Flevoland) می‌شود.

سپتامبر: سپتامبر ماهی نسبتاً گرم است. حتی با وجود آنکه تابستان رسماً به پایان رسیده، اما هنوز هم رویدادهای زیادی در گوشه و کنار کشور برپا می‌شوند. برای مثال در هفته اول، دهکده «زوندرت» (Zundert) میزبان یک رژه گل با شهرت جهانی شده و شناورهای گل‌کاری شده‌ای به شکل حیوانات اساطیری و انسان در آن حرکت می‌کنند. در اواخر سپتامبر هم هزاران ورزشکار حرفه‌ای و آماتور برای شرکت در «دم تو دملوپ» (Dam to Damloop) یک مسابقه ۱۶ کیلومتری از مرکز شهر آمستردام تا «زندام» (Zaandam) به این شهر سرازیر می‌شوند.

رژه گل هلند

پاییز

اکتبر: در ماه اکتبر، آمستردام شاهد یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی الکترونیک در جهان یا همان «ADE» بوده و صدها نقطه در سرتاسر شهر میزبان رویدادهای مختلف مربوط به این رویداد می‌شود. جدای از این رویداد اغلب سرعت مردم هلند در این ماه کاهش می‌یابد و دوباره بیشتر اهالی ترجیح می‌دهند روزهای خود را در منزل سپری کنند.

نوامبر: در ماه نوامبر دمای هوا به طور قابل توجهی افت می‌کند و آغاز زمستان را خبر می‌دهد. هلند هرگز برای فعالیت‌هایی مانند کوهپیمایی یا دوچرخه‌سواری بیش از حد سرد نمی‌شود و حتی سپری کردن زمان در طبیعت می‌تواند بسیار لذت بخش هم باشد. برای مثال پارک‌های ملی از پاییز وارد فصل زیبای نارنجی و طلایی‌ها می‌شوند و با غروب خورشید بازدیدکنندگان را مسحور می‌کنند. همچنین رویدادهای مختلفی هم در شهرها برپا می‌شود که از میانشان می‌توانیم به «شب موزه» در آمستردام اشاره کنیم که در اولین شنبه نوامبر اتفاق می‌افتد.

دسامبر: با توجه به افت دمایی که در دسامبر هم شاهد آن هستیم، همه چیز بسیار گرم و نرم می‌شود. برای مثال بازارهای کریسمس در سرتاسر شهرهای هلند برپا شده و محصولاتی مرتبط به جشن‌ها شامل شیرینی‌های خوشمزه یا لوازم دکوری چوبی می‌فروشند. اگر چه مردم هلند کریسمس را جشن می‌گیرند، اما جشن روز ۵ دسامبر روز اصلی هدیه دادن در این کشور به شمار می‌آید. در این روز خاص خانواده‌ها دور هم جمع شده و به هم کادو می‌دهند و از یک غذای عالی در کنار یکدیگر لذت می‌برند. اگر چه این کشور در دسامبر شاهد بارش برف است اما به خاطر آب و هوای اقیانوسی‌اش برای مدت طولانی باقی نمی‌ماند.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}