بهترین زمان سال برای سفر به ایتالیا

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شاید از خود بپرسید که بهترین زمان برای بازدید از ایتالیا چه ماهی است؟ در این راهنما شما را با ویژگی‌های هر ماه این کشور آشنا می‌کنیم.

تور اروپا

با توجه به تنوع جغرافیایی، سنت‌ها و آب و هوا، هیچ زمان نامناسبی برای بازدید از این کشور وجود ندارد. در تمام ماه‌های سال در اینجا چیزی مناسب گردشگران پیدا می‌شود که از گردش‌های شهری تا سفرهای آرام‌بخش در سواحل و حومه شهرها متغیر هستند. در این راهنما ویژگی‌های هر ماه را برای بازدید از این کشور زیبا و سرشار از تاریخ و فرهنگ شرح داده‌ایم.

جهت مشاهده تور‌های ونیز روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/venice/

زمستان

ژانویه: ژانویه سردترین ماه سال در ایتالیا بوده و برای کسانی که دنبال قیمت‌های پایین‌تر پرواز و هتل هستند ایده‌آل خواهد بود. هر چند قیمت‌ها در تفریحگاه‌های زمستانی بسیار بالا می‌روند، زیرا با بارش برف میزان بازدید از آن‌ها به اوج خود می‌رسد. برای بهترین امکانات اسکی به سراغ «دولومیتس» (Dolomites) در شمال بروید یا «آپنینس» (Appenines) در «آبروتزو» (Abruzzo) و ایتالیای مرکزی را امتحان کنید.

فوریه: فوریه با فصل کارناوال‌ها مترادف است و کارناوال در ایتالیا یعنی ونیز. در طی هفته‌هایی که به کارناوال ونیز ختم می‌شوند، خیابان‌های این شهر پر از ماسک‌ها و رنگ‌ها شده و همچنین کارناوال‌هایی هم در سایر نقاط کشور برپا می‌گردند. از میان معروف‌ترین جشن‌ها می‌توانیم به جشن شهر سیسیلی «آرچیرئاله» (Arcireale)، «ویارجو» (Viareggio) در ساحل توسکانی و «ایوریا» (Ivrea) در «پیدمونت» (Piedmont) اشاره کنیم که سالانه در آن «فستیوال جنگ پرتقال» برگزار می‌شود. فستیوال پرتقال نیز شبیه فستیوال گوجه فرنگی در اسپانیا است.

مارس: ماه مارس در ایتالیا به غیر قابل پیش‌بینی بودنش شهرت داشته و حتی ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: «مارس دیوانه! به خورشید نگاه کن و چتر با خودت بردار». حتماً می‌توانید درک کنید که تنوع آب و هوایی در انتقال از زمستان به بهار طبیعی بوده و دمای هوا رو به افزایش می‌رود. البته کماکان در کنار ساحل هوا خنک و مطلوب است. کشور در این ماه از خواب زمستانی خود بیدار می‌شود و به خاطر وضعیت آب و هوا در این ماه تفریحاتی مانند موزه‌گردی محبوب‌تر هستند.

کارناوال ونیز

بهار

آوریل: عید پاک بزرگ‌ترین جشن ایتالیا به شمار می‌رود. در نقطه مرکزی رم، پاپ به اجرای مراسم‌های مذهبی در کولوسئوم پرداخته و همچنین مراسم عشای ربانی سنتی در یکشنبه پاک هم برگزار می‌شود. تقریباً تمام شهرها برای خودشان رژه دارند و لباس‌های سنتی می‌پوشند. فلورانس مراسم سالانه «اسکوپیو دل کارو» (Scoppio del Carro) را برگزار کرده و یک گاری پر از مواد آتش بازی روبروی «دوئومو» قرار می‌گیرد و همچنین رژه‌ای تماشایی در تمام شهر اجرا می‌شود.

می: می متعادل‌ترین آب و هوا در ایتالیا را دارد. در این ماه به خاطر اینکه بین عید پاک و تابستان قرار گرفته، هنوز هم قیمت‌های مناسبی را پیدا خواهید کرد. «جیرو دیتالیا» (Giro d’Italia) یا همان مسابقه سالانه دوچرخه سواری که در مدت زمان سه هفته‌ای در کشور برپا می‌شود در این ماه است. از میان دیگر فستیوال‌ها می‌توانیم به فستیوال گل در «نوتو» (Noto) و «کورسا دی چری» (Corsa dei Ceri) یا مسابقه شمع‌ها در «اومبریا» (Umbria) اشاره کنیم. این جشن از سال ۱۱۶۰ هر سال در اینجا برگزار می‌شود.

ژوئن: فصل گردشگری ایتالیا در ماه ژوئن اوج می‌گیرد زیرا دیدنی‌ها و جاذبه‌ها رو به شلوغی می‌روند. مسافران می‌توانند با سفری به سواحل بکر جنوب از این شلوغی و گرمی فرار کنند یا به سراغ تپه‌های خنک و آرام توسکان و حوالی اومبریا بروند. مسابقه سالانه فلورانس به نام «کالچو استوریکو» (Calcio Storico) که به قرن شانزدهم بازمی‌گردد نیز در این ماه برگزار شده و در ونیز هم انبوهی از قایق‌ها، کانو‌ها و کایاک‌ها برای مسابقه ۳۰ کیلومتری «وگالونگا» (Vogalonga) در کانال‌ها آماده می‌شوند.
مسابقه دوچرخه سواری در ایتالیا

تابستان

جولای: تابستان با خود انبوهی از رویدادهای فرهنگی را به گوشه و کنار ایتالیا می‌آورد. طرفداران موسیقی کلاسیک باید به ورونا سفر کنند که فستیوال اپرا را در یک آرِنای باستانی تماشایی برگزار می‌کند. در شهرک «اسپولتو» (Spoleto) هم فستیوال «دوئه موندی» (Due Mondi) برگزار می‌شود که میزبان ستارگان موسیقی، رقص و تئاتر شده و طی دو هفته کنسرت‌ها و اجراهای بی‌نظیری در آن روی صحنه می‌روند. شهرک زیبای سیِنا هم یکی از دو فستیوال سالانه اسب دوانی به نام «پالیو» (Palio) را در میدان مرکزی‌اش برپا می‌کند. در پانزدهم ماه هم باید در ونیز منتظر آب‌هایی پر از قایق و آسمانی پر از آتش بازی بود.

آگوست: دمای سوزان هوا بیشتر مردم ایتالیا را به سمت سواحل و کوهستان‌ها می‌کشاند. البته تعطیلات دو هفته وسط ماه‌ هم خودش دلیل دیگری برای این سفرها خواهد بود. مسافرانی که می‌توانند با گرما کنار بیایند، از خلوتی شهرهای بزرگ لذت خواهند برد و همچنین از قیمت‌های پایین هتل‌ها هم بهره‌مند می‌شوند. در غیر این صورت شما هم به جمعیت مردم پیوسته و به سراغ سواحل «پولیا» (Puglia)، «کالابریا» (Calabria) یا «ساردینیا» (Sardinia) بروید.

سپتامبر: در ماه سپتامبر گرمی هوا کاهش می‌یابد و با این حساب می‌توان انتظار بالا رفتن میزان گردشگران را در کشور ایتالیا داشت. «لیدو» (Lido) در ونیز میزبان ستارگان بین‌المللی سینما در فستیوال فیلم شده و همچنین ناپل فستیوالی برای قدیس حامی شهر برگزار می‌کند. در شهر فلورانس «فستا دلا ریفیکولونا» (Festa della Rificolona) برپا شده و می‌توانید آسمان شب را که با هزاران فانوس کاغذی روشن می‌شود تماشا کنید.فستیوال اپرا در ورونا ایتالیا

پاییز

اکتبر: در ماه اکتبر کمی از سرمای گزنده پاییزی را حس خواهید کرد و تفریحگاه‌های ساحلی می‌بندند. این ماه برای گردش در شهرهای بزرگی مانند رم، فلورانس یا ونیز ایده‌‌آل خواهد بود. عاشقان ترافِل باید به سراغ «آلبا» (Alba) بروند و در جشن مخصوصی که برای آن برگزار می‌شود شرکت کنند. کسانی هم که به خوراکی‌های شیرین علاقه دارند، نباید فستیوال شکلات شهر زیبا و کوچک «پروجا» (Perugia) را از دست بدهند.

نوامبر: نوامبر به خاطر سرمای هوا جزو ماه‌های افت گردشگری به حساب می‌آید و مردم به خانه‌هایشان پناه می‌برند. اغلب این ماه با موزه‌های خالی و جاذبه‌های فرهنگی خلوت هم معنی بوده و همچنین می‌توانید برای امتحان کردن روغن زیتون‌های تازه به سراغ توسکانی بروید. برای ترافل یا قارچ‌های محبوب این کشور هم سفری به «سن مینیاتو» (San Miniato) را پیشنهاد می‌کنیم.

دسامبر: اوایل دسامبر هنوز هم ساکت است اما از اواسط ماه کم کم مردم برای جشن کریسمس و سال نو بیرون می‌آیند. بازارهای کریسمس مختلفی در گوشه و کنار کشور برپا می‌شوند و بهترین‌هایشان را می‌توانید در «پوردنونه» (Pordenone)، «ترنتینو» (Trentino)، «بولتزانو» (Bolzano) یا شهرهای بزرگ‌تری مانند فلورانس و ورونا پیدا کنید.‌ از هفتم دسامبر میلان هم نمایشگاهی به نام «اوبج اوبج» (Oh Bej! Oh Bej!) را به مناسبت کریسمس برپا می‌کند.

فستیوال یوروچاکلت در پروجا در ایتالیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}