۷ حقیقت جالب در مورد پرچم ملی سوئيس

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1397/10/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پرچم سوئیس با پس زمینه‌ی قرمز رنگش و یک صلیب بزرگ نقره‌ای رنگ در وسط آن، از ابتدا به این شکل نبود و در گذر زمان دچار تغییراتی شده که دانستن آن شاید جالب باشد.

تور اروپا

پرچم ملی کشور سوئیس شاید یکی از قابل تشخیص‌ترین و معروف‌ترین پرچم‌های جهان باشد. اما با وجود این، اغلب مردم درباره این پرچم اطلاعات اولیه هم ندارند. در آنچه می‌خوانید تعدادی نکات جالب توجه درباره پرچم سوئیس آورده‌ایم که با دانستن آنها حتی می‌توانید دوستان سوئیسی‌تان را هم تحت تأثیر بگذارید!

این پرچم یک مربع کامل است

بله درست است. این شکل مربعی را سوئیس با یک کشور دیگر شریک است. سوئیس تنها دولت مستقلی نیست که پرچمی مربع شکل دارد. دولت دیگر شهر واتیکان است.

پرچم سوئیس

داشتن چنین پرچمی آسان نیست

به عنوان یک مربع، زندگی کردن درون یک مستطیل اصلا آسان نیست و پرچم سوئیس به این وضعیت خود آگاه است! چند سال پیش بر سر همین موضوع یک سر و صدای حسابی برپا شد. وقتی کمیسیون اروپا ایجاد شد، پرچم سوئيس به جای شکل مربع، در قامت یک مستطیل بالا برده شد. البته کمیسیون خیلی زود متوجه این اشتباه شرم‌آور شد و آن را اصلاح کرد. و بدین ترتیب جلوی یک حادثه بین‌المللی گرفته شد!

این پرچم بسیار قدیمی است

از سده چهاردهم میلادی کنفدراسیون کهن سوئیس از صلیب سفید به عنوان پرچم خود استفاده می‌کرد. اما حدود ۴۰۰ سال بعد بود که چیزی شبیه پرچم فعلی استفاده شد. در حدود همان زمانی‌که ناپلئون در اروپا ظهور کرد. در سال ۱۸۴۸ میلادی کنفدراسیون سوئیس رسماْ رنگ قرمز پس‌زمینه پرچم را برای صلیب سفید تصویب کرد.

پرچم سوئیس

اولین پرچم ملی سوئیس فاجعه بود

ناپلئون آدم مشهوری است. از او خوشتان بیاید یا نه؛ در بسیاری موارد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته - در جنگ‌های بسیاری برنده بوده (به استثنای روسیه)، قوانین بسیاری وضع کرده و چند کار عجیب و غریب هم انجام داده است. جای افسوس است که میان استعدادهای بی‌شمار این رهبر فرانسوی طراحی پرچم جایی نداشت! اولین پرچم ملی سوئیس (به طور دقیق‌تر جمهوری هلوتیک –قدرت مرکزی حاکم بر سرزمین‌های سوئیس) دست‌پخت شخص ناپلئون (با سه رنگ قرمز و زرد و سبز) بود و بیش از دوران امپراتوری دوام نیاورد. احتمالا خیلی فوری و کنسروی آماده شده بود!

منشا پرچم فعلی کانتون شوئیز است

شوئیز یکی از ۲۶ کانتون سوئیس و بخشی از سرزمین کهن سوئیس است که شامل کنفدراسیونی از سه کانتون اصلی بود. پرچم امروزی سوئیس از روی پرچم این کانتون طراحی شده است. پرچم شوئیز پرچمی قرمز رنگ بود که در انتهای آن فرم گردی پیدا می‌کرد و گوشه سمت راستش یک صلیب کوچک سفید قرار داشت.

پرچم سوئیس

به پرچم سوئیس دست نزنید

اگر زمانی هوس کردید به پرچم سوئیس یا یکی از کانتون‌ها دست بزنید یا به هر طریقی لمسش کنید، باید بدانید که انجام این کار در فضای عمومی می‌تواند شما را با یک جریمه سنگین یا حتی تا سه سال زندان مواجه کند. پس اگر به هر دلیل حس کردید ممکن است به آن دست بزنید، یا آن را بسوزانید یا به هر ترتیب موجب بهم‌ریختگی‌اش بشوید، فقط این کار را نکنید.

تقریبا هر کالایی با نقش پرچم سوئیس غیر قانونی است

در مورد چگونگی استفاده از نقش پرچم سوئیس در کالا سردرگمی‌هایی وجود دارد. با توجه به قانون فدرال 1931 برای حفاظت از نشان‌های دولتی و سایر نشان‌های عمومی، استفاده از پرچم سوئیس برای مقاصد تجاری غیرقانونی اعلام شده بود. قاعدتاْ در حال حاضر ممکن است فکر کنید ماگ قشنگتان که رویش تصویر پرچم سوئیس دارد، غیر قانونی است. اما خوب دقیقاْ اینطور نیست، اگر آن کالا داخل سوئیس تولید شده باشد و از آزمون خاصی که به همین منظور گذاشته شده، با موفقیت عبور کند؛ کالای تجاری با آرم پرچم سوئیس قابل استفاده خواهد بود.

پرچم سوئیس

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}