10 اپلیکیشن کاربردی برای سفر به رم

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/10/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اپلیکیشن‌ها، یکی از گزینه‌های کاربردی برای راهنمایی شما در سفر به شمار می‌روند. اگر به دنبال برنامه‌های مفیدی می‌گردید که در شهر رم به کمکتان بیاید، در این مقاله با ما همراه باشید.

تور اروپا

شهر رم، مکان‌های دیدنی بی‌شماری دارد و توصیه‌های بسیاری را در رابطه با جاذبه‌های گردشگری آن در اینترنت پیدا خواهید کرد. در این میان، تصمیم‌گیری سخت خواهد شد که واقعاً کدام یک از این موارد برای شما مفید است و کدام یک اطلاعات به‌روزتری دارد. در این مقاله شما را با 10 برنامه کاربردی برای سفر به رم آشنا خواهیم کرد که از حمل و نقل و توصیه‌های مردم محلی گرفته تا نقشه‌ی شهر و خدمات درمانی را شامل می‌شود.

1. Roma Bus

شهر زیبای رم تا دلتان بخواهد آثار هنری و تاریخی را در خود جای داده است. اما هر کسی که یک بار به پایتخت کشور ایتالیا سفر کرده باشد، می‌داند که وضعیت وسایل نقلیه عمومی این شهر چنگی به دل نمی‌زند. متأسفانه تعداد اتوبوس‌های کمی در شهر رم تردد دارند و ایستگاه‌های اتوبوس آن هم معمولاً به نمایشگر دیجیتال مجهز نیستند. بنابراین در این شرایط، اپلیکیشنی مانند Roma Bus به کمکتان می‌آید تا بتوانید اتوبوس‌ها را ردیابی کنید. این برنامه بعد از اینکه اتوبوس از ایستگاه آخر خارج می‌شود، شروع به ردیابی ماشین می‌کند. در نتیجه احتمالاً اتوبوس زودتر از زمانی که انتظارش را دارید به ایستگاه شما می‌رسد؛ در حالی که برنامه هنوز این موضوع را نشان نداده است. اما اگر این مشکل را نادیده بگیرید و خودتان زمان را تقریبی حساب کنید، Roma Bus بهترین گزینه برای ردیابی اتوبوس و تراموا یا همان واگن برقی در رم به حساب می‌آید.

اپلیکیشن کاربردی برای سفر به رم - Roma Bus

2. Scooterino

اگر به دنبال راه سریع‌تری برای گشت و گذار در شهر می‌گردید که مفرح‌تر هم باشد، موتورهای وسپا را انتخاب کنید. مردم محلی نیز رفت و آمد با وسپا را ترجیح می‌دهند و گردشگران هم می‌توانند به کمک اپلیکیشن خلاقانه‌ی Scooterino به عنوان مسافر، سوار موتورهای وسپا بشوند. Scooterino از این لحاظ به برنامه‌ی BlaBlaCar شباهت دارد که در واقع هیچ‌کدام تاکسی نیستند؛ بلکه از این طریق می‌توانید ماشین را با مسافران دیگر سهیم شده و کرایه را بین خود تقسیم کنید. پرداخت هزینه از طریق برنامه انجام می‌گیرد و رانندگان هم به دقت بررسی می‌شوند. همچنین مسافران می‌توانند نظر خود راجع به برنامه و راننده را ارسال کرده تا اعتماد میان کاربران آن افزایش پیدا کند.

اپلیکیشن برای سفر به رم - Scooterino

3. Spotted By Locals

اپلیکیشن Spotted By Locals یکی از بهترین برنامه‌هایی است که در آن می‌توانید از توصیه‌های مردم محلی بهره ببرید. اطلاعات این برنامه به طور مداوم به‌روز می‌شود و موضوعات مختلفی از رستوران و مغازه گرفته تا پاتوق‌های مورد تأیید بومی‌ها را در برمی‌گیرد. هر گزینه شامل یک گزارش یا همان شرح حال می‌شود که اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل این‌طور به‌نظر می‌رسد که از دوست صمیمی خود کمک خواسته‌اید. نکته‌ی مثبت دیگر این برنامه این است که می‌توانید برای سفر به شهرهای بسیاری در سراسر جهان از آن استفاده کنید. برای مثال Spotted By Locals در شمار بهترین اپلیکیشن ها برای سفر به پاریس هم قرار دارد و از همه مهم‌تر، آدرس دقیق هر مکان پیشنهادی به نقشه‌ی آفلاین آن الصاق شده که کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

اپلیکیشن برای سفر به رم - Spotted By Locals

4. Discover Rome

«ناتالی آلدرن»، وبلاگ نویسی است که از اپلیکیشن Discover Rome رونمایی کرده تا به مسافران شهر رم کمک کند تا راحت‌تر در این شهر ابدی به گشت‌و ذار بپردازند. این برنامه، توصیه‌هایی را در رابطه با بهترین رستوران‌ها، مغازه‌ها، موزه های رم و پارک‌های این شهر تهیه کرده است و اطلاعات کاربردی جالبی را نیز درباره‌ی محله‌های مختلف و حمل و نقل عمومی در اختیار کاربران می‌گذارد. Discover Rome حدود 200 مکان توصیه شده را در برمی‌گیرد که تمامی آن‌ها تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. علاوه بر آن، این پیشنهاد‌ها با عکس‌های زیبا و نقشه‌ی آفلاین همراه هستند و با توجه به این اطلاعات کامل و مفید، چه بار اولتان باشد که به رم سفر می‌کنید و چه مسافر دائمی آن باشید، می‌توانید با استفاده از این اپ با خیال راحت در شهر بگردید.

اپلیکیشن برای سفر به رم Discover Rome

5. Locomotimes

اگر قصد دارید با قطار در ایتالیا سفر کنید، برنامه‌ی Locomotimes را در گوشی همراه خود داشته باشید تا از وضعیت دقیق قطار مطلع شوید. این اپلیکیشن، اطلاعات خود را از شرکت‌های قطارِ ترن ایتالیا (Trenitalia) و ایتالو (Italo) می‌گیرد که به‌طور عجیبی دقیق هستند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ساعت عبور قطار از یک ایستگاه را چک کرده و ببینید قطار تأخیر دارد یا خیر. امکان خرید بلیت در این برنامه وجود ندارد اما با انتخاب مبدأ و مقصد سفر می‌توانید به اطلاعات کاربردی مختلفی در رابطه با قطارها دسترسی داشته باشید. درنتیجه دیگر نیازی نیست برای برنامه‌ریزی سفرتان به چندین سایت مختلف سر بزنید تا بتوانید تصمیم بگیرید و احتمالا پاسخ بیشتر سؤال‌هایتان را در همین برنامه پیدا خواهید کرد.

اپلیکیشن سفر به رم - Locomotimes

6. My Taxi

انجمن تاکسی‌ها از رانندگان تاکسی کشور ایتالیا با قوای هرچه تمام‌تر حمایت کرده و به همین دلیل سرویس‌هایی مانند اوبر نتوانسته‌اند آن‌ها را از میدان به در کنند. علاوه بر آن، تاکسی‌ها نیز خدمات خود را به‌روز نگه داشته و کار را برای مسافران راحت‌تر کرده‌اند. با استفاده از برنامه‌ی My Taxi دیگر نیازی نیست به دنبال ایستگاه تاکسی بگردید یا با آن‌ها تماس بگیرید. کافی است تا با این اپ، درخواست تاکسی بدهید تا مقدار کرایه را برای شما مشخص کند که امکان پرداخت آن هم به صورت نقدی و هم از طریق خود این برنامه وجود دارد.

اپلیکیشن سفر به رم - My Taxi

7. MedinAction

می‌توان گفت که اپلیکیشن MedinAction در حال ایجاد تحولی بزرگ در خدمات درمانی شهر رم است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا همه روزه در هر زمانی که خواستید، به بخش پزشکی انگلیسی‌ زبان آن دسترسی داشته باشید. از طریق این برنامه می‌توانید برای ویزیت یک پزشکِ دارای پروانه‌ی کسب وقت بگیرید یا به صورت رایگان با یک دکتر چت کنید و علائم بیماری خود را با او در میان بگذارید. در صورتی‌که احتیاج به مداوای بیشتر داشته باشید، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های معتبر متعددی در سطح شهر قرار دارند که در این رابطه به شما کمک می‌کنند. MedinAction با شرکت‌های بیمه‌ی بسیاری قرارداد دارد و در بیشتر موارد می‌توانید از آن کمک بگیرید.

اپلیکیشن سفر به رم - MedinAction

8. I Nasoni di Roma

شهر رم در نزدیکی دریا واقع شده و با فواره‌های زیبا و فراوانش به شهرت رسیده است. فواره‌های کوچک و معروف nasoni به معنی «بینی‌های بزرگ» که به خاطر شکل ظاهری‌شان نام‌گذاری شده‌اند، آب‌خوری‌هایی هستند که مردم می‌توانند 24 ساعته از آن آب بنوشند. برنامه I Nasoni di Roma، صدها آبخوری را در سطح شهر پیدا کرده که در روزهای گرم و آفتابی به کمکتان می‌آید تا بتوانید نزدیک‌ترین آبخوری به خود را پیدا کنید و دیگر هنگام گشت‌وگذار در شهر، نگران آب آشامیدنی نباشید.

9. Whazzo

اپلیکیشن Whazzo، برنامه‌ای به زبان ایتالیایی است و شما را از آخرین رویدادها در رم باخبر می‌کند. در واقع این برنامه، کارکرد اپلیکیشن‌هایی همچون فیس بوک، تایم اوت و تیکت مستر را با یکدیگر ادغام کرده و نتیجه‌ی کار، برنامه‌ای شده که شما را از فستیوال‌ها، نمایشگاه‌ها، کلوب‌های شبانه و اجراهای تئاتر مطلع می‌سازد. معمولاً این رویدادها به طور گسترده تبلیغ نمی‌شوند و بیشتر مردم از آن‌ها اطلاعی ندارند. اما به کمک اپ Whazzo می‌توانید تنها با چند کلیک، از آخرین رویدادها در شهر باخبر شوید.

اپلیکیشن سفر به رم - Whazzo

10. Culture Trip

برنامه‌ی Culture Trip، بیش از هزاران توصیه از مردم محلی را  در برمی‌گیرد و حدود 300 مکان از سراسر دنیا را پوشش می‌دهد. این اپلیکیشن نیز پیشنهادهای متنوعی را در مورد جاذبه‌های دیدنی، بهترین رستوران‌ های رم و... در اختیار کاربران می‌گذارد و هر جای دنیا که باشید با توجه به علایق‌تان، پیشنهادهای مختلفی را از این برنامه دریافت خواهید کرد.

اپلیکیشن سفر به رم - culture trip

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}