راهنمای کامل برای عاشقان قهوه در وین

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/10/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

وین با افتخار قهوه‌ی خود را به شما معرفی می‌کند و با آغوش باز به عاشقان این نوشیدنی خوش‌آمد می‌گوید.

تور اروپا

نوشیدن قهوه در وین فرهنگی دارد که آن را به شیوه‌های مختلف می‌توانید تجربه کنید؛ مثلاً به سراغ قهوه‌ خانه‌های پُردود قدیمی بروید یا در موج سوم کافی‌شاپ‌های به‌روزِ شهر با قهوه به سبک وین آشنا شوید. در هر صورت کافه‌ای که شما را راضی کند پیدا می‌شود. در این مطلب هر آن‌چه که برای لذت بردن از دنیای قهوه در وین باید بدانید به شما می‌گوییم.

شهر خبره های کافئین

بر کسی پوشیده نیست که پایتخت اتریش چه پیوند عمیقی با قهوه‌ی اصیل آن دارد. در قرن نوزدهم سونامی بازگشایی قهوه‌خانه‌ها شهر را فرا گرفت و به سرعت به پاتوق شهروندان وین تبدیل شد. جایی که افراد به آن وارد می‌شدند، کت و کلاهشان را آویزان می‌کردند و در فضای گرم و گیرای آن می‌نشستند و از نوشیدن قهوه لذت می‌بردند. اندیشمندان در این مکان جمع می‌شدند تا حین خوردن یک تکه «ساخرتورته» (Sachertorte) در مورد موضوعات بحث برانگیز، افکارشان را به اشتراک بگذارند.

وین مانند هر شهر دیگر قهوه‌ی مخصوص به خود را دارد که بهتر است با نام‌های آن‌ آشنا شوید تا موقع سفارش مثلاً به جای لاته، کایزر ملانژ (Kaisermelange) برایتان نیاورند. باید بدانید اگر ملانژ سفارش دهید یک نوشیدنی شبیه به کاپوچینو خواهید داشت. قهوه فلناتا (Verlängerter) را می‌توان ورژن اتریشی آمریکانو دانست و براونر (Brauner) قهوه‌ی متوسطی است که وقتی عجله دارید، می‌توانید آن را سفارش دهید و معمولاً همراه با شیر میل می‌شود. آینشپانه (Einspänner) یکی دیگر از قهوه‌های مخصوص و اصیل وینی شناخته می‌شود که قهوه‌ی سیاه است و معمولاً در لیوان‌ بلند همراه با خامه‌ی زده شده سرو می‌شود. اگر در چشیدن طعم‌ها اهل ریسک باشید کایزر ملانژ را امتحان کنید که اسپرسویی قوی شامل زرده‌ی تخم‌مرغ زده شده و عسل است.

قهوه در وین

قهوه خانه های وینی

بهترین کار برای لمس فرهنگ قهوه در وین این است که ابتدا به سراغ جاهایی بروید که پیوندهایی عمیق با گذشته دارند. مکان‌هایی که به چندین نسل خدمت‌رسانی کرده‌اند و اگر فرصت کمی داشته باشید برای انتخاب از بین آنها که در دنیا شهرت دارند سردرگم خواهید شد. اگر می‌خواهید سنتی‌ترین و خالص‌ترین حالت از فرهنگ قهوه‌ی وینی را لمس کنید (پیشخدمت‌های با لباس مخصوص، سینی‌های بیضی شکل نقره با لیوان‌های آب مرسوم، رومیزی‌های سفید و شمعدان را تصور کنید)، کافه دومایر (Dommayer)، کافه اسپرل (Cafe Sperl)، کافه سنترال (Cafe Central) یا کافه موتزارت (Cafe Mozart) را به شما توصیه می‌کنیم. به علاوه به این قهوه‌خانه‌ها بروید برای دیدن فضای منحصر به‌فرد و چشیدن کیک‌های خوشمزه‌اش، البته باید گفت که قهوه‌ی آن‌ها به پای قهوه‌ی کافه‌های موج سوم شهر نمی‌رسد.

قهوه در وین

موج سوم فرهنگ نوشیدن قهوه

امروزه کافه‌های بسیاری در شهر وین بازگشایی شده‌اند که مسیرشان را از گذشته جدا و تلاش کرده‌اند تا فرهنگ نوشیدن قهوه در وین را متناسب با قرن بیست و یکم تغییر دهند و اسپرسو را جا بیندازند. یکی از بهترین و البته کوچک‌ترین آن‌ها پی او سی (POC) است که با فضایی دلچسب در یک کلیسای قدیمی قرار دارد. از مکان‌های مدرن موج سوم در شهر می‌توان کافی مدول (Kaffeemodul) و کافی میک (Kaffeemik) را نام برد که واقعا ارزش رفتن دارند.

قهوه در وین

تست کردن قهوه

بخش تست کردن قهوه در قهوه برشته‌کنی‌ها معجونی از رنگ، عطر، طعم، انرژی، رایحه‌های چوبی، دودی، تلخ و ملایم است. وینه روست‌ هاوس (Wiener Rösthaus) قهوه را تنها یک نوشیدنی انرژی‌بخش فوری نمی‌داند بلکه آن را یک هنر پر مشقت و ظریف به حساب می‌آورد. دانش تخصصی فراوان در زمینه برشته کردن قهوه و آسیاب کردن آن باعث می‌شود توصیه کنیم این برشته‌کنیِ وسوسه‌ برانگیز در منطقه‌ی دوم وین را از دست ندهید. نابر (Naber) شرکت خانوادگی وینی دیگری است که از سال ۱۹۰۸ در این شهر قهوه برشته می‌کند. در قهوه‌خانه‌ی دل‌انگیز آن‌ها که به دهه‌ی پنجاه میلادی بر می‌گردد، می‌توانید یک فنجان مخلوط عربیکای به یادماندنی را امتحان کنید.

ًقهوه های وین

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}