سوغات اسپانیا برای افرادی که عاشق اسپانیا هستند

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/10/26
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

 حتما در اطرافیان شما هم افرادی وجود دارند که به کشور اسپانیا و فرهنگ و سنت آن علاقه‌مند باشند. با خرید سوغات اسپانیا می‌توانید این افراد را خوشحال و غافلگیر کنید.

تور اروپا

 هرکدام از ما به فرهنگ و آداب‌ و رسوم کشوری خاص علاقه داریم. در میان اطرافیان ما هم افرادی هستند که عاشق کشور اسپانیا و فرهنگش هستند. یکی از کارهایی که می‌تواند این افراد را خوشحال کند، خرید سوغاتی از دل کشور اسپانیا برای آن‌ها است. اگر شما هم قصد شرکت در تور اسپانیا را دارید و دوست دارید خانواده و دوستان‌تان را با سوغات جذاب غافلگیر کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید تا فهرستی از بهترین سوغات اسپانیا را به شما معرفی کنیم.

تابه پائیا

پائیا (Paella) یکی از معروف‌ترین غذاهای اسپانیایی و البته یکی از ابزار آشپزی است. پائیا یک هدیه‌ی عالی برای افرادی است که می‌خواهند آشپزی متفاوتی را تجربه کنند. فراموش نکنید که یک بسته برنج بومبا (arroz bomba)، برنج مخصوصی که برای پخت پائیا استفاده می‌شود هم خریداری کنید. ظرفی که پائیا در آن طبخ می‌شود، یک ماهی‌تابه از جنس کربن استیل است.

سوغات اسپانیا پائییا

تی شرت تیم بارسلونا

اسپانیا خانه‌ی یکی از معروف ترین باشگاه‌های فوتبال در جهان یعنی بارسلونا است. بارسلونا پس از رئال مادرید دومین تیم محبوب در جهان به‌شمار می‌رود. حتما در میان خانواده و دوستان شما هم طرفداران این تیم محبوب پیدا می‌شوند؛ پس می‌توانید خرید تی-شرت تیم بارسلونا را به عنوان سوغات اسپانیا در نظر داشته باشید. طرفداران تیم بارسلونا حتما از داشتن تی-شرت تیم محبوب‌شان خوشحال و غافلگیر خواهند شد. این تی-شرت‌ها را می توانید از فروشگاه آنلاین تیم بارسلونا خریداری کنید.

سوغات اسپانیا

تورون

تورون (Turrón) نوعی شیرینی از خانواده‌ی نوقا است که با استفاده از مغزها (نوعی بادام مخصوص) تهیه می‌شود. این شیرینی در اسپانیا بسیار محبوب است و مردم این کشور در ایام کریسمس از خوردن آن بسیار لذت می‌برند. در بیشتر مغازه‌های اسپانیا می‌توانید انواع مختلف بسته‌های تورون را خریداری کرده و به عنوان یک سوغات خوشمزه از اسپانیا، برای افرادی ببرید که عاشق شیرینی‌جات هستند.

سوغات اسپانیا

سالسا اسپینالر

سالسا اسپینالر (Salsa Espinaler) نوعی چاشنی تند است که در بارسلون بر روی چیپس، زیتون و کنسرو غذاهای دریایی ریخته می‌شود و مردم از خوردن آن لذت زیادی می‌برند. این چاشنی برای افرادی که دوست دارند هر غذایی که می‌خورند کمی تند باشد بسیار ایده‌آل است. سالسا اسپینالر از ترکیب سرکه، فلفل و ادویه تهیه شده است. این سس برای اولین بار در یک تاپاس بار به نام «اسپینالر» تهیه شد و علت نام‌گذاری آن هم همین است.

سس سالسا اسپینالر - سوغات اسپانیا

پنیر مانچگو

پنیر مانچِگو (Manchego) یکی دیگر از خوراکی‌های خوشمزه‌ی اسپانیایی و البته شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین نوع پنیر اسپانیایی است. این پنیر از شیر گوسفند، در محله‌ی «لا مانچا» تهیه شده و قبل از استفاده بین ۶۰ روز تا دو سال نگهداری می‌شود. هرچه زمان نگهداری این پنیر بیشتر باشد دوام بیشتری خواهد داشت. هر کیلو از این پنیر ۱۰ یورو قیمت دارد.

سوغات اسپانیا

کنسرو غذاهای دریایی

کنسرو غذاهای دریایی در اسپانیا با تن ماهی‌ای که اغلب می خورید، تفاوت دارد. کنسرو غذاهای دریاییِ اسپانیا به عنوان بخشی از غذای اصلی یا پیش‌غذا خورده می‌شود. در این میان ماهی سفیدِ «آنچو» طعم بهتری نسبت به نوع سیاه رنگِ آن دارد و یکی از کنسروهایی است که می توانید امتحان و به عنوان سوغات اسپانیا خریداری کنید.

سوغات اسپانیا

اسپادریل، صندل اسپانیایی

اسپادریل (Espadrilles) یا صندل‌های مخصوص اسپانیایی که از کفش‌های سنتی اسپانیا به‌شمار می‌روند، قرن‌ها در منطقه‌ی پیرنه، منطقه‌ای بین اسپانیا و فرانسه، توسط مردم محلی استفاده می‌شد. امروزه طراحان اسپانیایی، این صندل‌ها را به اشکال امروزی و مدرن، با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی کرده‌اند. صندل‌های سنتی اسپانیا را می توانید به عنوان سوغات اسپانیا برای دوستانی که اهل مُد هستند خریداری کنید.

سوغات اسپانیا

هاون

هاون یکی از ابزار آشپزی است که قرن‌ها در اسپانیا مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه هم یک ابزار ضروری برای هر آشپز به‌شمار می‌رود. هاون بیشتر برای سابیدن ادویه‌ها استفاده می‌شود. در اسپانیا علاوه بر سابیدن ادویه‌ها، برای درست کردن چاشنی‌ها و سس‌ها، مخصوصا سس معروف ایولی (aioli) هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هاون، سوغات اسپانیا

تخته ی برش از جنس چوب زیتون

اسپانیا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی روغن زیتون در جهان و دارای بیش از ۳۰۰ میلیون درخت زیتون است. خرید یک شیشه روغن زیتون اسپانیایی ایده‌ی خوبی برای خرید سوغات است اما از آن جایی‌که روغن زیتون کمی گران است، خرید یک تخته‌ی خرد کردن مواد غذایی که از جنس چوب درخت زیتون باشد، هم ایده‌ی بهتری است و هم دوام بیشتری دارد. به علاوه، نیازی نیست پول زیادی بابت خرید آن بپردازید.

سوغات اسپانیا

سرامیک های اسپانیایی

قرن‌ها است که در اسپانیا محصولات سرامیکی تولید می‌شوند. این محصولات یا تزئینی هستند یا در زندگی روزمره کاربرد دارند. اگر می‌خواهید ظروفی محکم اما ساده و زیبا خریداری کنید، بشقاب‌های تراکوتا (terracotta) را انتخاب کنید. اگر محصولی خاص‌تر مد نظر دارید، یک بشقاب تزئین‌شده از شهر معروف ال پوئنته دل آرسبیسپو (El Puente del Arzobispo) را به عنوان سوغات بخرید.

سرامیک های اسپانیایی

زعفران

اسپانیا هم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های زعفران است. زعفران لوکس‌ترین و گران‌ترین ادویه در جهان است و گفته می‌شود نسبت به طلا،‌ از نظر وزنی گران‌تر است. زعفران یکی از اجزای اصلی آشپزی اسپانیایی است و از آن جایی‌که نسبت به زعفران ایرانی کیفیت پائین‌تری دارد، به قیمت کمتری می‌توانید آن را خریداری کنید. اگر به دنبال سوغاتی هستید که جای زیادی در وسایل شما اشغال نکند، زعفران اسپانیایی ایده‌ی بسیار خوبی است.

سوغات اسپانیا

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}