ترندهای غذایی اسپانیا در سال ۲۰۱۸

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/11/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۸ سال غذاهای سالم برای اسپانیا بوده است. تغییرات مثبتی در آشپزی و سبک زندگی مردم این کشور رخ داد که در این مطلب خواهید خواند.

تور اروپا

ترندهای غذایی اسپانیا در میان برترین ترندهای غذایی سال ۲۰۱۸ قرار گرفتند. از غذاهای تند گرفته تا قهوه، مواد غذایی متنوعی در این ترندها قرار می‌گیرند. با ما همراه باشید تا برترین ترندهای غذایی اسپانیا در سال ۲۰۱۸ بیشتر آشنا شوید.

برانچ

یک صبحانه‌ی معمولی اسپانیایی می‌تواند نان تست ساده و گوجه یا فقط یک فنجان قهوه باشد؛ اما مدتی است «برانچ» مفصل آمریکایی در اسپانیا هم باب شده است. پنکیک‌هایی که با گردو و شربت تزئین شده‌اند، غذاهایی مانند برگر و تخم‌مرغ بندیکت وعده‌ی صبحانه را مفصل‌تر از قبل ساخته‌اند و آن را به مهم‌ترین وعده‌ی غذایی تبدیل کرده‌اند. کافه‌هایی مانند کارمنسیتا بار (Carmencita Bar) در مادرید و آوسی ران فدرال (Aussie-run Federal Café) در بارسلون که برانچ‌های خوشمزه سرو می‌کنند، در سرتاسر اسپانیا دیده می‌شوند.

غذاهای اسپانیایی

قهوه

کافه‌های اسپانیا زمانی قهوه با شیر یا اسپرسو با شیر و اسپرسو را با یک نوع قهوه تهیه می‌‌کردند. آن‌ها حتی فکر استفاده از قهوه‌ی متفاوت و روش‌های مختلف برشته کردن قهوه را نمی‌کردند. اما همه‌چیز با ظهور کافه‌هایی که قصد داشتند تخصصی‌تر عمل کرده و چهره‌ی دیگری از قهوه را نشان دهند، تغییر کرد. کافه‌هایی که در قهوه تخصص دارند، سال‌ها قبل در کشورهای مختلف فعالیت می‌کردند، اما به‌تازگی بیشتر در اسپانیا پیشرفت کرده‌اند و مردم اسپانیا هم علاقه‌ی بیشتری به تجربه‌ی طعم‌های جدید دارند. این کافه‌ها انواع کیک‌های سالم و دسرهای «وگن» مخصوص افراد گیاه‌خوار را سرو می‌کنند.

غذاهای اسپانیایی

غذاهای وگن و بدون گوشت

زمانی‌که از غذاهای وگن یا گیاهخواری صحبت می‌شود، بیشتر گردشگران خاطراتی را از رستوران‌های اسپانیا تعریف می‌کنند که پیش‌خدمتان پس از شنیدن اینکه آن‌ها گیاهخوار هستند، ماهی تُن یا کالباس برای‌شان سرو کرده‌اند. اما این روزها با افزایش تعداد مسافران گیاهخوار، رستوران‌ها به این مسئله بیشتر توجه می‌کنند و اهمیت بیشتری به پذیرایی از این افراد می‌دهند. این تنها به دلیل جلب رضایت مشتریان گیاهخوار نیست؛ این روزها غذاهای گیاهی به دلیل سالم و کم کالری بودن طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. مادرید و بارسلون دو شهری هستند که در امر گیاهخواری پیشتاز هستند و انواع غذاهای گیاهی ازجمله تاپاس‌های گیاهی و غذاهایی کاملا بدون گوشت را به بهترین و خوشمزه‌ترین شکل برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.

غذاهای اسپانیایی

کامیون غذای سیار

اسپانیا در زمینه‌ی کامیون‌های غذای سیار به کندی عمل کرده است و در شهرهایی مانند مادرید حتی از رویدادهایی که در آن از چنین کامیون‌های استفاده می‌کنند، جلوگیری می‌شود. اما این پدیده به تدریج در اسپانیا رواج پیدا کرد و کامیون‌های غذای سیار کم‌کم بین مردم محبوب شدند. غذاهای مختلفی از سراسر دنیا، مانند غذاهای هندی و غذاهای خیابانی شیلی و حتی غذاهایی مانند هات‌ داگ‌های گیاهی هم در این کامیون‌ها سرو می‌شود.

غذاهای اسپانیایی

غذاهای بدون لبنیات

این روزها سوپرمارکت‌های اسپانیا پر از محصولاتی شدند که به نوبه‌ی خود یک پدیده هستند. یکی از این محصولات شیر است که شاید در نظر خیلی‌ها شیر به حساب نیاید. این نوع شیر از سویا و وانیل، برنج، بادام و جو تهیه می‌شوند. استفاده از لبنیات گیاهی به سرعت در حال رشد است. یکی از دلایل آن می‌تواند رژیم‌های غذایی و سبک زندگی سالم باشد. مردم بیشتری هر روز این نوع لبنیات را به عنوان جایگزینی برای لبنیات حیوانی انتخاب می‌کنند و در غذاهای روزانه‌ی خود از این مواد استفاده می‌کنند.

غذاهای اسپانیایی

بسته های پخت و پز

بسته‌های پخت و پز در آمریکا محبوبیت زیادی به‌دست آورده‌ و این روزها در اسپانیا هم رواج زیادی پیدا کرده‌ است. این بسته‌ها به درب منزل شما فرستاده می‌شود و درون آن می‌توانید هرآنچه برای پخت غذا احتیاج دارید را پیدا کنید. حتی برخی از مواد غذایی به‌طور منظم برای شما خرد شده است و تنها کاری که باید انجام دهید، این است که آن‌ها را داخل تابه قرار دهید. انتخاب نوع بسته‌ی غذایی بسته به نوع رژیم غذایی (گیاهخواری، پالئو و ...) هم به عهده‌ی مشتری است. آنچه این بسته‌ها را وسوسه‌انگیز می‌سازد استفاده‌ی راحت از آن‌ها و صدها دستور غذایی است که می‌توانید با مواد داخل این بسته‌ها طبخ کنید.

بسته های پخت و پز اسپانیا

ادویه‌ها

غذاهای اسپانیایی ویژگی‌های زیادی دارند اما تند بودن جزو این خصوصیات نیست. در غذاهای اسپانیایی از ادویه‌های زیادی استفاده نمی‌شود اما چیزهای زیادی تغییر پیدا کرده و در سال ۲۰۱۸ ادویه‌های بسیاری در اسپانیا، مخصوصا در رستوران‌های آسیایی استفاده شد. طعم‌های چینی، تایلندی و ژاپنی در میان مردم اسپانیا بسیار محبوب شده‌ است. مادرید و بارسلون دو شهری هستند که بهترین غذاهای ژاپنی را می‌توان در آن‌ها یافت.

غذاهای اسپانیایی

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}