با ۱۳ کافه وین آشنا شوید

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/7/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کافی‌شاپ‌ها و کافه‌های وین نقش تاریخی مهمی در شکل‌دهی فرهنگ وینی‌ها داشته‌اند و مکانی کلیدی برای جلسات و دورهمی‌های نویسندگان، هنرمندان، موزیسین‌ها و فیلسوف‌ها در قرن نوزدهم شناخته می‌شدند.

تور اروپا

در سال‌های اخیر دیده می‌شود که تغییر محسوسی در دنیای قهوه‌ی وین رخ داده است و کافه‌های جدید و پیشرو سنت‌ها را دگرگون کرده‌اند. قهوه‌ خانه‌ها و کافه‌های جدید و قدیمی وین، هر دو ارزش دیدن را دارند. در این مطلب تعدادی از کافه‌های معروف وین را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. کافه شواتزنبرگ

کافه شواتزنبرگ (Schwarzenberg) قدیمی‌ترین کافه‌ی وین شناخته می‌شود که در جاده‌ی دایره‌ای رینگشتراسه (Ringstrasse) قرار دارد. اتفاق عجیبی در پایتخت اتریش به نظر می‌رسد اما شخصیت‌های ادبی و هنری جزو مشتریان ثابت آن نبوده‌اند. در عوض چه آن زمان و چه امروز تجار و بازاری‌هایی که علاقه‌مندند حین نوشیدن قهوه روزنامه بخوانند و بعد از کار اشترودل بخورند، بیشتر به آن مراجعه می‌کنند. دسرهای خوش‌طعم و نوشیدنی‌های گرم متنوع به همراه منوی مفصلی از غذاهای اتریشی در این کافه عرضه می‌شود. به جهت تجربه غذاهای سنتی اتریش می‌توانید برای پیش‌ غذا سوپ دامپلینگ جگر (liver dumpling soup)، برای غذای اصلی تافه اشپیتز و اگر جا داشتید اشترودل سیب را به عنوان دسر سفارش دهید.

کافه های معروف وین

۲. زوسمونت کافی بار

زوسمونت کافی بار (Süssmund Kaffeebar) توسط نیکولاس هارتمن (Nikolaus Hartman) در سال ۲۰۱۴ پدید آمد. او علاقه‌ و اشتیاق زیادی در تهیه‌ی دانه‌های قهوه و مخلوط کردن آن‌ها به شیوه‌ی خود دارد. این کافه با دیوارهای سفید و آبی روشن و کف طرح تراشه‌های چوب، چیدمان و فضایی شیک و ظرفیت کافی دارد. نمای مینیمال آن موجب می‌شود توجه‌ها به همان چیزی که باید معطوف شود یعنی قهوه‌ای که در حال نوشیدن آن هستید. دانه‌های قهوه تحت نظارت صحیح و دقت زیاد شرکت در فرآوری و همکاری با کشاورزان تأمین می‌شوند.

کافه های معروف وین

۳. کافه پروکل

کافه پروکل (Café Prückel) بیش از صد سال است که از ارکان جنبش خانه‌های قهوه وین شناخته می‌شود. همه‌ی آن‌چه که مربوط به فرهنگ قهوه در وین باشد مثل پیشخدمت‌های با لباس رسمی و آماده به خدمت، در آن دیده می‌شود. این کافه‌ با دکوراسیون زیبای به سبک دهه‌ی ۱۹۵۰ در نوامبر ۲۰۱۱ در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد. طراحی داخلی با رنگ‌ صورتی پاستلی و استفاده از مبلمان، فیلم‌های وِس اندرسون (Wes Anderson) را تداعی می‌کند.

کافه های معروف وین

۴. کافه سنترال

اگرچه جلوی کافه سنترال (Cafe Central) تقریباً در همه‌ی ساعات روز مردم صف بسته‌اند اما برای یک بار در زندگیتان هم که شده باید این کافه را ببینید. طراحی داخلی آن حیرت انگیز است و کیک‌‌های آن فوق‌العاده خوشمزه هستند. موقعیت مکانی آن که در مرکز شهر قرار گرفته باعث شده بسیار شلوغ باشد و باید منتظر بمانید. کافه سنترال در سال ۱۸۷۶ افتتاح شد و بنای آن به سبک اواخر دوره‌ی رمانتیک ساخته شده که معماری بناهای قدیمی با المان‌های جدید ترکیب می‌شد. شخصیت‌های تاریخی برجسته‌ی پرشماری مانند لئو تروتسکی (Leo Trotsky)، آرتور شنیتسلر (Arthur Schnitzler)، زیگموند فروید و هوگو فون هوفمانستال (Hugo von Hofmannsthal) از مشتریان ثابت آن بودند و کافه هنوز از این شهرت خود در حوزه‌ی ادبیات بهره می‌برد. بعد از جنگ جهانی دوم کافه سنترال به مدت چهار دهه تعطیل شد و در سال ۱۹۸۶ بازسازی و بازگشایی مجدد شد. تا امروز از اصالت، جذابیت و استایل کافه چیزی کم نشده است و هنوز با غذاهای سنتی اتریشی پذیرای مهمانان خود است.

کافه های معروف وین

۵. زایت بستر

زایت بِستر (Zweitbester) با دیوارهای آجری خام، کف بتنی خاکستری و صندلی‌های ساده سبک طراحی صنعتی را انتخاب کرده است که از خانه قهوه‌های سنتیِ گرم و صمیمی فاصله‌ی زیادی دارد. با این وجود محیط آن احساسی راحت و منحصربفرد منتقل می‌کند. غذاهای آن تازه و با استفاده از سبزیجات ارگانیک، گوشت‌های منطقه و نان تهیه شده در نانوایی ارگانیک فراهم می‌شود و مشتری‌ها می‌توانند از منوی مخصوص روزانه یا منوی ثابت، غذای خود را سفارش دهند. همچنین برانچ خوشمزه‌ای در آخر هفته‌ها تا ساعت ۲ بعد از ظهر سرو می‌شود.

کافه های معروف وین

۶. بالتازار

کافه‌ی جذاب و خلاقانه‌ی بالتازار (Balthasar) در منطقه‌ی دو وین که به تازگی بازسازی شده، لیوپولد اشتات (Leopoldstadt)، قرار دارد. طراحی داخلی آن شیک و با فکر ساخته شده است. دیوارهای طوسی ملایم با تزئینات عجیب و کنجکاوکننده مثل چراغ‌های طلایی و مچاله‌ شده‌ی بالای کانتر، طراحی داخلی آن را تشکیل می‌دهند. کارکنان خوش‌برخورد و قهوه‌ی قوی اما با طعمی لطیف باعث می‌شود بالتازار از کافه‌هایی باشد که نباید آن را از دست بدهید.

کافه های معروف وین

۷. کافه آلت وین

کافه آلت وین (Kaffee Alt Wien) در فرهنگ قهوه‌ی این شهر همچون نهادی اساسی نقش داشته است و این تنها نکته‌ی قابل توجه در مورد آن نیست. این کافه در قلب مرکز شهر و در نقطه‌ای دنج در خیابان‌های سنگ‌فرش آن قرار گرفته است. لئوپولد هاوِلکا (Leopold Hawelka) که بنیان‌گذار کافه‌ وینی شناخته می‌شود در سال ۱۹۳۶ این کافه را بنا کرد. مشتریان می‌توانند گزینه‌ی مخصوص کافه یعنی دیس اتریشی خوش‌طعم آن را انتخاب کنند یا کل شب را در کافه گذرانده و انواع خوراکی‌های آن را امتحان کنند. قسمت شگفت‌انگیز این کافه که عموم افراد از دانشجویان، هنرمندان تا گردشگران را به خود جذب می‌کند، طراحی داخلی آن با دیوارهای پوشیده از پوسترهاست.

کافه های معروف وین

۸. کلینس کافه

در زبان آلمانی کلین (kleine) به معنی کوچک است و کلِینس کافه (Kleines Café) را می‌توان مترادف با نام آن توصیف کرد. به طور معمول آن را پُر از افراد محلی خواهید یافت. اگر می‌خواهید از مکان‌های متداول توریستی فاصله بگیرید به این کافه سری بزنید تا در میان دود و آرامش دلپذیر و فریبنده‌ی آن روح اصیل وینی را حس کنید. کافه کلینس در نزدیکی خیابان پر جنب و جوش کَنتنر (Kärntner) در منطقه‌ی یک و در میدان دنج و خصوصی فرانزیسکنر (Franziskanerplatz) واقع شده است به طوری که حس می‌کنید در دنیایی عاری از تنش‌ها قرار دارید.

کافه های معروف وین

۹. کافه فابریک

کافه فابریک (Kaffee Fabrik) در اندازه‌ی متوسط و به گونه‌‌ای است که به سرعت احساس راحتی در آن پیدا می‌کنید. فابریک را می‌توان هم کافه و هم قهوه برشته کن معرفی کرد که قهوه‌های آن اغلب ارگانیک و از تولیدکنندگان تجارت منصفانه تهیه می‌شود. قهوه تحت چرخش منظم قرار می‌گیرد و با شیر بدون لاکتوز یا ارگانیک سرو می‌شود. مشتریان می‌توانند چای، هات چاکلت، آبمیوه، کیک و تارت‌های خانگی را هم در این کافه سفارش دهند.

کافه های معروف وین

۱۰. کافه اسپرسو

با وجود این‌که کافه اسپرسو (Café Espresso) در سال ۲۰۰۴ بازگشایی شده اما طراحی داخلی آن مشخصه‌های دهه‌ی ۱۹۵۰ را دارد. فضای آرامش‌بخش آن شما را به داخل می‌کشد و با مجموعه‌ای عالی از قهوه‌های کالت (cult coffees)  شامل انواع مختلفی از نوشیدنی‌های کافئین‌دار، لاته‌ی وانیلی، شکلات سفید داغ، اسپرسوی اسپانیایی کاراجیلوس (carajillos) و قهوه‌های سنتی‌تر وین پذیرای شما خواهد بود.

کافه های معروف وین

۱۱. کافه اسپرل

کافه اسپرل (Cafe Sperl) در نزدیکی بازار مواد غذایی نش مارکت (Naschmarkt) و کمی دورتر از مرکز شهر قرار دارد. بدین ترتیب مکانی است که بیشتر افراد بومی به سراغ آن می‌روند و جای شلوغی نیست. موقعیت آن در منطقه‌ی هنرمندان است که مکانی فوق‌العاده برای گردش و قدم زدن در هر روز هفته محسوب می‌شود.

کافه های معروف وین

۱۲. کافه لانتمن

کافه‌ی معروف دیگر وین که در منطقه‌ی یک و در نقطه‌ای مرکزی واقع شده به طوری که در هر ساعت از روز می‌توان به آن رفت، کافه لانتمن (Cafe Landtmann) است. این کافه منوی غذای مفصل و عالی دارد که بهترین انتخاب برای صرف یک وعده‌ی غذایی خوب بعد از کافه و کروسان خواهد بود.

کافه های معروف وین

۱۳. دمل

اگر بیشتر به دنبال شیرینی‌جات هستید دِمِل (Demel) را انتخاب کنید که یکی از مشهورترین برندهای شکلات در اتریش شناخته می‌شود و هر روز از جمعیت زیادی میزبانی می‌کند.

کافه های معروف وین

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}