10 نمونه از بهترین رستوران های پلاکا در آتن

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/11/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پلاکا یکی از محله‌های قدیمی آتن است که هر سال گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. درباره‌ی بهترین رستوران‌های پلاکا در این مطلب خواهید خواند.

تور اروپا

پلاکا هر سال میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. زمانی‌که در پلاکا، محله‌ی زیبایی در بافت قدیمی آتن، گردش می‌کنید حتما باید رستوران‌ها و غذاخوری‌های خوب این محله را بشناسید تا با صرف غذا خستگی پیاده‌روی و گردش را از تن خود خارج کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین رستوران‌های پلاکا را برای صرف غذاهای سنتی و مدرن یونانی به شما معرفی کنیم.

رستوران تومازی

تومازی (2Mazi)، رستوران محلی ایده‌آل برای آشنایی با طعم سنتی و کلاسیک غذاهای یونان است. در این رستوران می‌توانید از سالادهای تازه، پنیر بز و مارمالاد، ماهی‌هایی که از دریای یونان صید شده و به بهترین شکل طبخ شده‌اند و تارت‌های خوشمزه‌ای که برای دسر سرو می‌شوند، میل کنید. طعم‌های عالی و فضای داخلی با طراحی مدرن و قیمت‌های مناسب، این رستوران را به یکی از بهترین غذاخوری‌های آتن تبدیل کرده است.

رستوران های پلاکا در آتن

رستوران ایدریا

نام این رستوران از کلمه‌ی ایدریا (YDOR) گرفته شده که در زبان یونان باستان به معنای آب است. نام رستوران باعث می‌شود برای امتحان کردن غذاهای دریایی خوشمزه که در یک محیط دوست‌داشتنی زیبا سرو می‌شوند، ترغیب شوید. فضای این رستوران در واقع یک باغ است که به دو قسمت برای افراد سیگاری و غیرسیگاری تقسیم می‌شود. در این رستوران حتما باید موساکا، پاستیتسیو (pastitsio) و نوشیدنی‌های مختلف را امتحان کنید. خدمات این رستوران بسیار خوب و کارکنان آن بسیار دوستانه هستند. به علاوه قیمت غذاها هم بسیار مناسب است.

رستوران های پلاکا

رستوران آمالتیا

فضای آمالتیا (Amaltheia)، این کافه-رستوران زیبا، ذهن و روح شما را به سفری به گذشته و به آتن چند دهه‌ی پیش خواهد برد؛ زمانی‌که زندگی جریان آرام‌تر و آهسته‌تری داشت و همه چیز زیباتر و حتی خوشمزه‌تر به‌نظر می‌رسید. دسرهای این کافه-رستوران مانند گالاک توبورکو (galaktoboureko) و پای سیب با دارچین و کرپ‌های شور و شیرین، بسیار خشمزه و تازه هستند.

بهترین رستوران های پلاکا

رستوران مونو

رستوران مونو (Mono) چند نوع غذای خوشمزه دارد. ریزوتو، سالمون سرخ شده و سیب‌زمینی پر شده با جگر گوساله از جمله غذاهایی هستند که خوردن آن‌ها به گردشگران توصیه می‌شود. این رستوران تنها چند دقیقه با کلیسای جامع شهر آتن فاصله دارد. رستوران مونو یکی از رستوران‌هایی است که رفتن به آن به هر گردشگری واجب است.

سفر به آتن

رستوران آووکادو

رستوران آووکادو یکی از رستوران‌های خوب پلاکا و مکان مورد علاقه‌ی گیاهخواران است. این رستوران غذاهای متنوعی مانند پیتزا، سالاد و برگرهای سبزیجات را به‌همراه نوشیدنی‌های گیاهی که از میوه‌ها و سبزیجات خوشمزه تهیه شده‌اند، سرو می‌کند. در این رستوران می‌توانید غذاهای سالم و خوشمزه‌ای را در یک محیط زیبا و دوست‌داشنی با قیمتی مناسب صرف کنید.

سفر به آتن

رستوران اسپریدز

در قلب محله‌ی پلاکا، خیابان میسیکلئوس (Mnisikleous)، می‌توانید رستورانی بسیار زیبا با دکوری جذاب ببینید که انواع قهوه، شیرینی، پیش‌غذا، غذاهای اصلی و نوشیدنی‌های مختلف را سرو می‌کند. تراس اسپریدز (Esperides) منظره‌ای فوق‌العاده از آکروپولیس را به نمایش می‌گذارد.

رستوران های پلاکا

رستوران گلیکیس

این رستوران کوچک در خیابانی قدیمی و باریک در محله‌ی پلاکا واقع شده است. رستوران گلیکیس (Glykys) دارای یک باغ زیبا و محیط داخلی جذاب است. در این رستوران می‌توانید از انواع غذاهای سنتی و تازه‌ی یونان با نوشیدنی‌های خوشمزه لذت ببرید. سالاد پولیتیکی (politiki) یکی از غذاهای معروف این رستوران است که حتما به گردشگران پیشنهاد می‌شود. غذای دیگری به نام کاگیاناس (kagianas) که در واقع املتی تهیه شده از تخم‌مرغ، سس گوجه‌فرنگی و سوسیس است به همراه پای فندق که یکی از دسرهای معروف یونان است، از جمله خوراکی‌هایی هستند که پیشنهاد می‌شود در این رستوران میل کنید.

رستوران های پلاکا

رستوران دافنه

دافنه یکی از معروف‌ترین رستوران‌های آتن است که محله‌ی مورد علاقه‌ی سیاستمداران، هنرمندان و سلبریتی‌هایی است که می‌خواهند در سفر به پلاکا از طعم خوش غذاهای سنتی یونانی و آشپزی مدیترانه‌ای لذت ببرند. در این رستوران می‌توانید از غذاهای دریایی از جمله ماهی مرکب، هشت‌پا و میگو به عنوان پیش‌غذا و موساکا و راگوی گوشت گوسفند به عنوان غذای اصلی امتحان کنید. دسرهای خوشمزه‌ای مانند گالاکتوبورکو (galaktoboureko) با بستنی کایماکی و نوشیدنی‌های محلی یونانی بهترین تجربه‌ی خوردن غذاهای یونانی را برای شما رقم خواهد زد.

رستوران های پالاکا

رستوران باکالیاراکیا

این رستوران سنتی یونانی با قدمت بیش از ۱۵۰ سال یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های آتن و از بقایای یکی از دوره‌های تاریخی در پلاکا محسوب می‌شود. البته امروزه باکالیاراکیا (Bakaliarakia) به مقدار زیادی مدرنیزه شده است تا به مکانی متناسب با نیازهای گردشگران تبدیل شود. منوی غذایی این رستوران بر پایه‌ی آشپزی سنتی یونانی است.

رستوران های پلاکا آتن

رستوران توکافنیو

این رستوران سنتی در یک خیابان باریک در محله‌ی پلاکا واقع شده است و یکی از مکان‌های ایده‌آل برای گذراندن یک ظهر تابستانی و گرم در آتن به شمار می‌رود. توکافنیو (tokafeneio) انواع غذاهای خوشمزه و مزه‌های متنوع را با قیمتی ارزان در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کوفته‌های گوشت با سس و شیرینی تولومپاکی (tourloumpouki) از جمله بهترین غذاهای این رستوران هستند.

سفر به آتن

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}