با عجایب پنهان ملبورن آشنا شوید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/12/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ملبورن در کنار جاذبه‌های شگفت‌انگیز فراوان، شهری با عجایب پنهانی است که کمتر گردشگری از آن‌ها خبر دارد. برخی از این جاذبه‌ها حیرت‌انگیز و برخی دیگر سرگرم‌کننده هستند.

تور اروپا

ملبورن به خاطر جاذبه‌های پنهان خود شهرت فراوان دارد؛ این جاذبه‌ها می‌توانند شامل کافه‌های مخفی، موزه‌های عجیب‌وغریب یا جاذبه‌های کشف نشده باشند. خوشبختانه ما توانسته‌ایم برخی از ناشناخته‌ترین عجایب این شهر را کشف کنیم. از موزه‌های حیرت‌انگیز که محلی برای اقامت هستند تا بهترین مکان‌های شهر برای تماشای پرواز هواپیماها؛ ملبورن عجایب پنهانی برای شگفت‌زده کردن ما دارد.

جاذبه های ملبورن

تا حد ممکن به هواپیماها نزدیک شوید

در نزدیکی فرودگاه ملبورن، مکان مخصوصی به تماشای هواپیماها اختصاص داده شده است. این منطقه در تقاطع اوکلندز (Oaklands) و خیابان سانبوری (Sunbury) واقع شده و شما می‌توانید مستقیماً در مسیر برخاستن و نشستن هواپیماها قرار بگیرید. ازآن جایی‌که شما خیلی به فرودگاه نزدیک هستید، هواپیماها در فاصله‌ی چندمتری از بالای سر شما عبور می‌کنند. درنتیجه این تفریح بدون شک پرسروصداترین جاذبه‌ی موجود در ملبورن برای عاشقان سفر و هواپیما خواهد بود.

جاذبه های ملبورن

قدم به سیستر ورکس بگذارید

سیستِر وُرکس (SisterWorks) یک سازمان غیرانتفاعی است که توسط گروهی با رهبری لوز رسترِپو (Luz Restrepo) تأسیس شد. او وقتی‌که در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان یک پناهنده‌ی سیاسی اهل کلمبیا به استرالیا آمد، این سازمان را تشکیل داد. هدف این سازمان کمک به مهاجران، پناه‌جویان و پناهندگان زنی است که در استرالیا مستقر شده و از نظر مالی مستقل هستند. فروشگاه سیستر ورکس در ریچموند (Richmond) محصولات دست‌ساز ۸۸ زن را به فروش می‌رساند. شما با خرید یک محصول، مستقیماً به یک خانواده‌ی مهاجر کمک خواهید کرد. برخی از اقلام موجود برای فروش شامل انواع شال، محصولات غذایی، اسباب‌بازی کودکان، زیورآلات و کارت‌های هدیه می‌شوند.

جاذبه های ملبورن

مفهوم جدیدی را در خانه موزه لیون تجربه کنید

نگران نباشید؛ این یک اشتباه تایپی نیست. خانه موزه‌ی لیون (Lyon) یک ایده‌ی ابتکاری در ملبورن است که در آن یک موزه و محل زندگی در قالب یک ساختمان واحد باهم ادغام شده‌اند. تصور می‌شود که این مرکز اولین خانه و موزه‌ی دنیا باشد که درهای خود را به روی تورهای از پیش رزرو شده برای رویدادهای خاص می‌گشاید. کوربت لیون، یک طراح و کلکسیونر، است که این خانه موزه را طراحی کرده و چنین نامی را بر آن نهاده است. آثار هنری برخی از هنرمندان مطرح استرالیایی در میان وسایل این خانه خودنمایی می‌کنند.

خانه موزه لیون ملبورن

در واندرکامر شگفت‌ زده شوید

واندرکامِر (Wunderkammer) از واژه‌ای آلمانی به معنی «قفسه‌ی کنجکاوی» می‌آید. مردم در گذشته وسایل عجیب‌وغریب خود را در یک قفسه‌ی شیشه‌ای قرار می‌دادند و این رسم همچنان پابرجاست. واندرکامر در ملبورن جاذبه‌های نایاب و شگفت‌انگیزی برای فروش دارد؛ وسایل علمی و پزشکی، موجودات تاکسیدرمی، صدف‌ها، دندان حیوانات، پروانه‌ها، مواد معدنی، مدل‌هایی از بدن انسان، کتاب‌های پزشکی و فسیل‌ها بخشی از جاذبه‌های این مرکز هستند. اگر به دنبال خرید یک سوغاتی عجیب‌وغریب هستید، از واندرکامر دیدن کنید.

موزه ملبورن

در یک استودیوی تلویزیونی حاضر شوید

برخی از افراد نمی‌دانند که می‌توانند در یک استودیو که محل ضبط برنامه‌های تلویزیونی در ملبورن است حاضر شوند. این کار جذاب و رایگان است، به‌خصوص که اگر شما هم بیننده‌ی آن برنامه باشید. می‌توان به صفحه‌ی فیس‌بوک پاپ تی‌وی (Pope TV) مراجعه کرد و اطلاعات دقیقی از زمان ضبط برنامه‌ها به دست آورد.

سوار بر قایقی چوبی شوید

تورهای قایقی رودخانه‌ی یارا (Yarra) در ملبورن بسیار پرطرفدار هستند؛ اما چیزی که بسیاری از مردم از‌ آن خبر ندارند این است که می‌توان با یک قایق چوبی هم در ملبورن گشت زد. شرکت پانتینگ آن دِ لیک (Punting on the Lake) مشتریان خود را به سفری تماشایی در دریاچه‌ی اورنامنتال (Ornamental) در باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی در ملبورن می‌برد. قایقران‌های حرفه‌ای نقش راهنمای گردشگری را نیز ایفا می‌کنند و اطلاعاتی در مورد حیات‌وحش، گیاهان و تاریخ این باغ در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. می‌توان به هنگام عصر یا غروب آفتاب سوار بر این قایق‌ها شد و در حین گشت زدن، چای نوشید.

قایق سواری ملبورن

از اتاق شکستن دیدن کنید

آیا تا به‌حال خواسته‌اید که خشم خود را با شکستن برخی از ظروف خانه خالی کنید؟ شما می‌توانید این کار را در «اتاق شکستن» انجام دهید. این ایده ارتباطی با خشونت ندارد، اما به دنبال مهار کردن رفتارهای مخرب به شیوه‌ای کنترل‌شده و جذاب است. گردشگران لباس‌های ایمن به تن کرده و با ظروف سفالی و یک چوب بیس‌بال راهی اتاق می‌شوند. آن‌ها می‌توانند هر کاری را که دوست دارند در زمان مشخصی انجام دهند. این روشی خوب برای کاهش استرس است و احتمالاً بهترین جاذبه‌ی پنهان در ملبورن باشد.

جاذبه های ملبورن

برای تماشای هنر مدرن و بازارها راهی هاید شوید

موزه‌ی هنر مدرن هاید (Heide) در سال ۱۹۳۴ تأسیس شد، اما در سال ۱۹۸۱ به یک موزه و باغ عمومی بدل گشت. نمای خارجی، پارک مجسمه‌ها و باغ‌های زیبا در محوطه‌ی بیرونی موزه به‌اندازه‌ی نمایشگاه‌های هنر معاصر در داخل آن شگفت‌انگیز هستند. هدف هاید نمایش آثار هنرمندان معاصر است. موزه‌ی هنر مدرن هاید همچنین میزبان یک بازار است که در دومین شنبه‌ی هرماه، با همکاری «بازار هنرمندان خیابانیِ رُز» برگزار می‌شود. فروشندگان در این بازار به فروش آثار هنری و طراحی، جواهرات و دیگر وسایل دست‌ساز می‌پردازند.

جاذبه های ملبورن

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}