بهترین مراکز خرید سوغات در شهر لوسرن سوئیس

صدرا شریفی
  • صدرا شریفی
  • 1397/12/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سوغاتی را شاید بتوان یکی از جدانشدنی‌ترین بخش‌های هر سفر دانست. شهر لوسرن سوئیس هم از این قائده مستثنا نیست و به‌راحتی نمی‌توان قید خرید سوغاتی‌های رنگارنگ و جالب سوئیسی را زد.

تور اروپا

در شهر لوسرن (Lucerne) کشور سوئیس، به دلایل فرهنگی و تنوع جاذبه‌‌های طبیعی، خرید عموماً در اولویت‌ اول شهروندان و مسافران نیست. اما موضوعی که مطرح کردیم به این معنا نیست که گردشگران لوسرن دست خالی از این شهر خارج می‌شوند! چراکه اگر شما عاشق سوغات هستید، لوسرن سوغاتی‌های فراوان و متنوعی دارد. چاقوی سوئیسی، زنگوله‌های تزئینی، حلقه‌های کلیدی، لبا‌س‌های متنوع، کارت پستال‌، پیراهن، کلاه، ساعت، ساعت چرم، تابلوهای منبت کاری شده و البته جعبه‌های موسیقی، همگی جزو سوغاتی‌های محبوب لوسرن هستند. جالب است بدانید که این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید ساعت‌ سوئیسی و شکلات‌های این کشور است. لوسرن بوتیک‌های متنوع با اجناسی شیک و خاص هم دارد. این شهر در نزدیکی چند کوه‌ قرار گرفته و به همین دلیل مقصدی برای کوهنوردان به شمار می‌رود. بنابراین فروشگاه‌های معتبر فروش تجهیزات پیاده‌روی، کوه‌پیمایی و کوهنوردی را هم باید به لیست مراکز خرید این شهر اضافه کنیم. البته ناگفته نماند که مرکز خرید ایمِن (Emmen Center) که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در سوئیس است، فقط ۱۵ دقیقه با لوسرن فاصله دارد.

سوغاتی های سوئیس

خرید سوغات در شهر لوسرن

خرید سوغات یکی از بخش‌های جالب و محبوب در هر سفری است. اصولاً نوعِ انسان گرایش ذاتی خاصی نسبت به جمع‌آوری چیزهایی دارد که آن‌ها را دوست داشته و با داشتن آن‌ها حس مثبتی پیدا می‌کند. خرید سوغاتی را می‌توان نمونه‌ای همین گرایش ذاتی دانست. سفر گردشگران در لوسرن همراه با خرید سوغات در بهترین فروشگاه‌‌ها خواهد بود که چند نمونه از بهترین و معروف‌ترین آن‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد. سوغاتی فروشی شماکر (Schmocker's Souvenir)، واقع در مجاورت کلیسای هُف (Hof Church) یک فروشگاه مخصوص فروش سوغات شناخته شده است که به فروش چاقوهای سوئیسی، لباس، کارت پستال، پیراهن، کلاه، ساعت، تابلوهای چوبی، جعبه‌های موسیقی و نمونه‌های دیگرِ صنایع دستی معروف است.

فروشگاه شوایتزر های‌ مات‌ ورک (Schweizer Heimatwerk) نیز مکان ایده‌آل دیگری برای خرید محصولات با کیفیت سوئیسی، مانند انواع اسباب بازی‌ها، زنگوله‌های تزئینی و دیگر اقلام تزئینی است. در این فروشگاه شما همچنین می‌توانید بسیاری از لوازم جانبی مد روز را پیدا کنید که در مهمانی‌ها و رویدادهای روزانه قابل استفاده هستند.

مراکز خرید لوسرن

کاساگرانده (Casagrande) فروشگاهی بزرگ، شلوغ و مملو از سوغاتی و هدایا است. برای درک این موضوع حتی نیاز نیست وارد فروشگاه  شوید، چراکه از بیرون فروشگاه هم عظمت و تنوع محصولات آن به چشم می‌آید. در این فروشگاه شما می‌توانید انواع کیف، کیف پول، زنگوله، آبنبات، عینک، حلقه‌های کلیدی، وسایل چینی، کارت پستال، جعبه‌های موسیقی و به‌خصوص انواع ساعت‌های سوئیسی را تهیه کنید.

فروشگاه بوشرِر (Bucherer) هم مرکز خرید دیگری است که در شهر لوسرن می‌توانید از آن دیدن کنید. در نظر داشته باشید که در این فروشگاه اجناسی زیباتر، شیک‌تر و البته گران‌تر را خواهید یافت. برخی فروشگاه بوشرر را یک جاذبه‌ی توریستی می‌دانند که می‌توان در میان قفسه‌های آن قدم زد و از تماشای سوغاتی‌های مختلف سوئیسی لذت برد! این فروشگاه محصولات مختلفی از قبیل چاقوهای ارتشی سوئیس، ساعت‌های چرم، کریستال و ... دارد و با وجود گران بودن، به راحتی بیشتر ارزهای متداول در دنیا را می‌پذیرد.

کُنفیسری کومان (Confiserie Kurmann) معروف‌ترین مغازه شیرینی و شکلات فروشی شهر لوسرن است. بسیاری از ساکنان لوسرن از دوران کودکی خود خاطرات زیادی با این فروشگاه دارند، چرا که احتمالاً برای تولدشان شیرینی‌ها و شکلات‌ها را از این مغازه تهیه می‌کردند. امروزه این فروشگاه یکی از معدود سازندگان شیرینی‌های مخصوص سویس است که شعبه‌های دیگری در سایر نقاط کشور ندارد.

دریاچه لوسرن سوئیس

هافستتر و برنی (Hofstetter & Berney) فروشگاهی است که مجموعه‌ای جامع از جعبه‌های موسیقی را به فروش می‌رساند. کارکنان این فروشگاه به شما در مورد تفاوت در لحن و پیچیدگی‌ صداهای تولید شده توسط ابزارهای مختلف توضیح خواهند داد. تمام این جعبه‌های موسیقی که در فروشگاه می‌بینیدد در کشور سوئیس ساخته شده و حاوی تعداد زیادی یادداشت‌ در زمینه‌ی موسیقی هستند.

در انتها هم قصد داریم یکی از فروشگاه‌های معروف و قدیمی که مخصوص فروش ساعت در لوسرن است را به شما معرفی کنیم. گوبلین (Gubelin) یکی از فروشگاه‌های قدیمی مخصوص ساعت در شهر لوسرن است که ساعت‌های گران قیمت سوئیسی می‌فروشد. حتماً می‌دانید که ساعت‌های سوئیسی چقدر در دنیا معروف هستند. بنابراین با کمی ولخرجی در این فروشگاه،‌ مطمئن باشید ساعت‌های فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنید.

شهر لوسرن سوئیس

بازارهای شهر لوسرن

چندین بازار در شهر لوسرن فعال هستند که در آن‌ها محصولات تازه (عموماً غذایی) تهیه و به فروش می‌رسد. هر سه‌شنبه یک بازار کوچک مخصوص کشاورزان برپا می‌شود و در صبح‌های شنبه نیز بازار بزرگتری برپا می‌شود که انواع محصولات محلی مثل انواع میوه‌ها و سبزیجات، گل، گوشت، پنیر، ماکارونی تازه و سس‌ها را در آن می‌فروشند. در اولین شنبه‌ی هر ماه، از ماه‌ آوریل تا ماه دسامبر، بازار صنایع دستی در در وین‌ مارکت (Weinmarket) برقرار است. هر شنبه از ماه می تا اکتبر نیز بازار سمساری در برگر اشتراسه (Burgerstrasse) و روس استگ (Reuss-Steg) برپا می‌باشد. بانهوف اشتراسه (Bahnhofstrasse)  همچنین بازاری ماهیانه را میزبانی می‌کند که در آن از انواع لباس‌ها و اسباب بازی‌ها گرفته تا ادویه‌ و شیرینی‌‌جات در اولین چهارشنبه‌ی هر ماه، از ماه‌ مارس تا دسامبر، به فروش می‌رسد.

خرید در سوئیس

بازار کشاورزان شهر لوسرن

 در کنار دریاچه‌ لوسرن، خیابانی کوچک با نام بازار کشاورزان هم وجود دارد که تعداد زیادی کافه و رستوران را در خود جای داده است. در این خیابان، هر شنبه و سه‌شنبه بازارهای محلی برگزار می‌شود و تا بعد از ظهر هم ادامه دارند. در این بازارها انواع پنیرهای خانگی سوئیس، سبزیجات تازه ، مارمالادهای خانگی و خیلی چیزهای دیگر، از جمله سوپ و نان را می‌توانید تهیه کنید. البته جمعه‌ها در همین مکان بازار ماهی فروشان برقرار است که تماشای آن هم خالی از لطف نیست.

لوسرن

صدرا شریفی صدرا شریفی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}