۱۰ نقطه تاریخی که باید در ریبیرای پورتو ببینید

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1398/1/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

منطقه ریبیرا یکی از دیدنی‌ترین نقاط شهر پورتو است. واقع شدن این منطقه (که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد) در کنار ساحل رودخانه و نزدیک به ساختمان‌ها و مجسمه‌های تاریخی و کافه‌ها و رستوران‌های بسیار، آن را به مکانی دیدنی تبدیل کرده است.

تور اروپا

منطقه شلوغ ریبیرا (Ribeira) گلچینی از دیگر بخش‌های شهر پورتو است. سواحل پذیرای این منطقه، همه افراد از مردم محلی گرفته تا دانشجویان و گردشگران را به‌سوی خود جذب می‌کند. به عنوان یک مرکز تاریخی و منطقه‌ای که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته، در اینجا چیزهای دیدنی زیادی وجود دارد و کیفیت تصاویر تماشایی منظره‌ی رودخانه با کافه‌ها، ساختمان‌ها و مجسمه‌ها به جذابیت آن افزوده است. در این منطقه چندین نقطه دیدنی وجود دارد که در هنگام بازدید از این محله فوق‌العاده باید آنها را ببینید و لذت ببرید.

ریبیرا

خانه شاهزاده

خانه شاهزاده (Casa do Infante) که در قرن چهاردهم میلادی ساخته شد، اولین گمرک پورتو (مشهور به گمرک قدیمی) بود و مسئولیت کنترل کالاها و مسافرینی را بر عهده داشت که به داخل و خارج از کشور پرتغال مسافرت می‌کردند. در اواخر قرن چهارده میلادی، هنریِ ناوبر در این مکان متولد شد، و از آن زمان به کاسا دو اینفانچه (Casa do Infante) به معنی «خانه شاهزاده» مشهور شد. با وجود قدمت ساختمان -که به بیش از ۶۰۰ سال می‌رسد- ظاهر امروزیِ آن از قرن هفدهم میلادی به‌جا مانده که در آن زمان روی ساختمان بازسازی‌هایی صورت گرفت.

نقاط تاریخی پرتغال

رستوران دُم تونو

نشستن کنار رودخانه، نوشیدن یک نوشیدنی مطبوع و لذت بردن از تماشای مناظر دیدنی در کنار یک وعده غذای فراموش‌نشدنی می‌تواند تجربه‌ای عالی را رقم بزند. رستوران دم تونو (Dom Tonho) همه‌ی این لذت‌ها به‌علاوه‌ی یک تجربه شخصی و حضور داخل ساختمانی که صدها سال قدمت دارد را پیش‌روی شما می‌گذارد. بخشی از رستوران و بار آن از دیوارهایی مربوط به سده‌های میانه ساخته شده، که زمانی دیوار شهر بودند.

مکان های تاریخی پورتو

مکعب برنزی

تاریخ همیشه به‌معنای چیزی باستانی نیست. تاریخ مدرن پورتو نیز به اندازه تاریخ کهن این شهر را نمایندگی می‌کند. در مرکز میدان ریبیرا، یک مکعب برنزی بزرگ به‌عنوان نمونه‌ای از هنر معاصر توجه زیادی را به‌خود جلب می‌کند. این اثر که در سال ۱۹۸۲ ساخته شده نزدیک به آبنمایی متعلق به قرن هفدهم میلادی واقع است و به شکل جالبی دو دنیای قدیم و جدید را با هم ترکیب می‌کند.

مکان های تاریخی پورتو

مجسمه اسب‌سوار پدروی چهارم

آثار هنری باقیمانده از عصر پدروی چهارم در جای‌جای پورتو و لیسبن یافت می‌شود. اما مجسمه پدروی چهارم (Estatua Equestre de D. Pedro IV) به دلیل قرار گرفتن در محل به یادماندنی آونیدا داز آلیادوس (Avenida dos Aliados) جالب توجه است. این مجسمه علاوه بر اینکه پادشاهی پرتغال و تاریخ مشترک آن را با برزیل نمایندگی می‌کند، مکان ملاقات بسیار خوبی هم است، زیرا این مجسمه یکی از مشهورترین ساختارهای نمادین شهر است.

مجسمه پدروی چهارم

کلیسای سانتا کلارا 

کلیسای سانتا کلارا (Igreja de Santa Clara) متعلق به قرن ۱۵ میلادی احتمالا یکی از معروف‌ترین و زیباترین آثار چوبی پرتغال و همچنین بازتابی از سبک‌های باروک و روکو (اواخر باروک) است. خارج ساختمان کلیسا آن‌چنان ساده است که احتمالا جستجو برای پیدا کردن آن کمی سخت باشد، اما این تلا‌ش پس از عبور از درگاه تاریخی ساختمان و مشاهده‌ی جزئیات فراوان آن در سقف و کف نتیجه خواهد داد.

کلیسای سانتا کلارا 

پرولا دو بولهو

نظرتان درباره خرید کردن از یک مغازه خواروبارفروشی قدیمی چیست؟ اگرچه پرولا دو بولهو (A Pérola do Bolhão) به اندازه باقی آثار تاریخی موجود قدمت ندارد، اما امکانی فراهم می‌کند تا بازدیدکنندگان چیزی شبیه به خرید از یک مغازه خواروبارفروشی کلاسیک در اوایل ۱۹۰۰ میلادی را تجربه کنند. این محل برای خرید انواع میوه‌های خشک، پنیر، روغن زیتون و نوشیدنی عالی است.

مکان های تاریخی پورتو

دیوار فرناندینا

در پورتو، بهترین راه برای حداکثر تجربه و لذت ممکن، پیاده‌روی است. وقتی قدم‌زنان در حال کاوش شهر هستید اطمینان پیدا کنید که از کنار دیوار فرناندینا (Muralha Fernandina) گذشته‌اید. اگرچه بسیاری از دیوارهای قدیمی دیگر وجود ندارند و برخی داخل ساختمان‌های دیگر شهر ادغام شده‌اند، اما این منطقه‌ی باقیمانده از دیوار همچنان ارزش بازدید و تلاش برای نگاهی به گذشته را دارد؛ بخصوص اگر بدانید این دیوار باقیمانده از عصر رومیان زمانی به حفاظت از شهر کمک می‌کرد.

دیوار فردیناند

آلمینهاس د پونته

آلمینهاس د پونته (Alminhas da Ponte) یا آلمینهاسِ پل دم لوئیس (Dom Luís)، یک عبادتگاه تاریخی ساده است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. طبق روایت تاریخی، زمانی‌که ساکنین شهر قصد داشتند در جنگ شبه جزیره از حمله ارتش فرانسه بگریزند، پلِ شناور پورتو واژگون شد. پل قادر به تحمل وزن بالا نبود و بنابراین با واژگونی‌اش حدود ۴۰۰۰ انسان به درون رودخانه دورو فرورفته و به کام مرگ کشیده شدند. امروزه هرکس که برای دیدن آرامگاه برنزی ساخته شده برای کشته‌شدگان حادثه در این نقطه توقف می‌کند، می‌تواند گل یا شمعی را که روشن کرده در کنار گل و شمع دیگران بگذارد.

مکان های تاریخی پورتو

کاپلا د لادا

به عنوان یک کشور کاتولیک کلیساهای پرتغال همیشه ارزش آن را دارند که نگاهی به آنها انداخته شود. کاپلا د لادا (Capela da Lada) دورتر از مجموعه‌ کافه‌ها و رستوران‌ها در منطقه مرکزی ریبیرا، اما در کنار رودخانه درست قبل از رسیدن به پل دم لوئیس قرار دارد. سیمای معماری و طراحی جزئیات در داخل و خارج این عبادتگاه کوچک و صمیمی، آن‌را به یکی از محل‌های دیدنی هنگام بازدید از پورتو بدل می‌کند.

مکان های تاریخی پورتو

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}