جاذبه‌های کمتر شناخته شده‌‌ شهر سیدنی

صدرا شریفی
  • صدرا شریفی
  • 1398/1/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر سیدنی یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای استرالیا است. ولی جالب است بدانید این شهر در ورای جاذبه‌های معروف و شناخته شده‌ی خود، جاذبه‌های پنهان و کمتر شناخته شده‌ای را هم در خود جای داده است.

تور اروپا

 شهر سیدنی جاذبه‌های توریستی شناخته‌شده و معروف فراوانی دارد. در این میان می‌توان به خانه اپرای سیدنی، پل بندرگاه سیدنی، ساحل بوندای و بندرگاه دارلینگ اشاره کرد. این جاذبه‌ها را نمی‌توان اسرار نهان سیدنی نامید، چراکه تقریباً تمام گردشگرانی که به سیدنی می‌آیند از وجود آن‌ها باخبرند و همین جاذبه‌ها حتی گردشگران را از نقاط مختلف جهان به سیدنی می‌کشاند. اما در کنار همین جاذبه‌هایی که تمام گردشگران از وجود آن‌ها با خبر هستند و روزانه صدها و هزاران گردشگر استرالیا از آن‌ها دیدن می‌کنند، مجموعه‌ای از جاذبه‌های مختلف نیز وجود دارند که کمتر شناخته شده‌ هستند ولی یقیناً ارزش دیدن دارند. در ادامه برخی از بهترین جاذبه‌های پنهان در سیدنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

استخر مک كالوم

استخر مک‌کالوم (Maccallum Pool) که از دهه‌ی ۱۹۲۰ مورد توجه تنها برخی از بازدیدکنندگان بوده است، یکی از جاذبه‌های کمتر شناخته‌ شده‌ی شهر سیدنی است که خود را از بندرگاه این شهر مخفی کرده و در  سواحل شمالی (Lower North Shores) این شهر قرار گرفته است. استخری فیروزه‌ای، حصاری با چوب‌های سفید و عرشه‌ی چوبی، که همیشه مملو از افرادی است که برای آفتاب‌ گرفتن به این ساحل می‌آیند، در مجموع یکی از دیدنی‌ترین نقاط هاربر بریج (Harbour Bridge) را ایجاد می‌کند. چمن‌های سرسبز همراه با درختان عظیم (و برخی از منحصر به‌فردترین املاک سیدنی) در این منطقه، محیطی بی‌نظیر را برای علاقمندان به فرار از مناطق شلوغ شنا فراهم می‌آورد.

استخر سیدنی

باغ پنهان وندی

هر جاذبه‌ای که دارای کلمه‌ «پنهان» است، در این فهرست جا می‌گیرد؛ به خصوص زمانی‌‌که این جاذبه به زیبایی واحه‌ای سرسبز در آستانه‌ی مرکز شهر سیدنی باشد. بنابراین، باغ پنهان وندی (Wendy’s Secret Garden) را نیز در این لیست می‌گنجانیم. وندی وایتلی (Wendy Whiteley)، همسر هنرمند افسانه‌ای استرالیایی، برت وایتلی (Brett Whiteley)، توانست فضای متروکه‌ای که زمانی زباله‌دانی بود را در دهه ۱۹۹۰ به باغی زیبا تبدیل کند. افراد خوش شانسی که در آن قدم می‌زنند، از کنار لونا پارک در حومه ساحلی زیبای کریبیلی (Kirribilli) نیز عبور می‌کنند و از پیچ و خم‌های پیاده‌روی مارپیچ، مسیرهای آفرود، میزهای مخصوص پیک‌نیک و گیاهان رنگارنگ مختلف بهره می‌برند.

باغ پنهان وندی

پدینگتون رزرووار گاردنز

این جاذبه واقعاً پنهان است، چراکه در زیر زمین قرار گرفته است. پدینگتون رِزِرووار گاردنز (Paddington Reservoir Gardens) در اواخر قرن ۱۹ آب سیدنی را تهیه می‌کرد. اما در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ بلا استفاده شد تا اینکه در سال ۲۰۰۶ تبدیل به فضای سبز عمومی گشت. این باغ‌ تعداد زیادی معماری‌های اصیل از قبیل گنبدهای قوسی بلند، تالارهای بزرگ و بسیاری از سازه‌های چوبی، آجری و آهنی تاریخی را در خود جای داده است. این فضای سبز همچنین دارای باغ‌های سرسبز و سازه‌های آبی مدرنی است که امکانات تفریحی را در قلب به‌روزترین منطقه‌ی سیدنی ایجاد کرده‌اند.

باغ‌های پدینگتون

مناظر پایلون

مناظر پایلون (Pylon Lookout) یکی دیگر از اسرار پنهان شهر سیدنی هستند. این مناظر جلگه‌ای، یکی از دیدنی‌ترین و نمادین‌ترین جاذبه‌های شهر سیدنی برای عکاسی محسوب می‌شوند. در حالی‌که خیلی از گردشگران صدها دلار را برای تماشای پل تماشایی کُت هنگر (Coat Hanger) هزینه می‌کنند، مسافرانی که بودجه محدودتری دارند و می‌خواهند کمی کنترل شده‌تر هزینه کنند، می‌توانند از منظره‌ی جنوب شرقی پل بندرگاه سیدنی لذت ببرند -ساختمانی گرانیتی که فاصله‌ی کمی با خانه‌ی اپرا سیدنی دارد و هزینه‌ی ورودی آن تنها ۱۵ دلار می‌باشد. این برج از مسیر پیاده‌روی پل که از میان صخره‌ها می‌گذرد قابل دسترسی است. با پیمودن ۲۰۰ پله به بالای پل رسیده و می‌توان مناظر وسیع اطراف را دید.

مناظر پایلون

وورم‌ هول، مانلی

آیا می‌خواهید از ازدحام جمعیت در ساحل مانلی فرار کرده و کمی با خودتان خلوت کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است،‌ وورم‌‌هول (Wormhole) منقطه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. این کرم‌چاله‌ی تونلی ۵۰ متری است که توسط صیادان در قرن گذشته جهت اتصال کویینزکلیف (Queenscliff) و فرِش‌واتر (Freshwater) حفاری شده است. در انتهای شمال ساحل مانلی از کنار استخر کودکان می‌گذرید و نقاشی‌های دیواری صورتی‌ رنگی را می‌بینید. این نقاشی‌ها نشان از شروع تونلی تاریک دارند که شما را به فرِشی (Freshie) می‌برد. فرشی یکی از زیباترین مناطق شنی در سیدنی است. استخر دریایی باور فِیری (Bower fairy) با مجسمه‌ی دلربایش و ساحل‌های صدفی و هموارش، یکی از بهترین جاذبه‌های پنهان در منطقه‌ی مانلی هستند.

وارم‌‌هول (Wormhole)

باشگاه بولینگ کلوولی

هزاران نفر هر روزه پیاده‌‍روی بین بوندای (Bondi) و کوجی (Coogee) که در امتداد منظره‌ای ساحلی است را دور می‌زنند. ولی تعداد کمی از آن‌ها در این مسیر ایست کوتاهی در باشگاه بولینگ کلوولی (Clovelly Bowling Club) دارند. این باشگاه در یک صخره مشرف به اقیانوس آرام قرار دارد و مناظر دیدنی فوق العاده‌ای را برای شما فراهم آورده است. تنها کافی است یک نوشیدنی تهیه کنید و از تماشای مناظر دیدنی اطراف لذت ببرید. فضای این باشگاه ترکیبی است از مردم محلی، خانواده‌ها، بازدی کنندگان و شاید حدود ۲۰ نفر دیگر که در تعطیلات آخر هفته برای بازی بولینگ، غواصی، نوشیدن نوشابه‌های ارزان و تماشای نمایش‌های دیدنی به اینجا می‌آیند.

باشگاه بولینگ سیدنی

محله‌ آنجل

پلکان باریک محله مارتین (Martin Place) در مرکز شهر، منتهی به کوچه پنهان محله‌ی آنجل (Angel Place) می‌شود. در این محله همچنان صدای پرندگانی را می‌شنوید که زمانی در شهر سیدنی بیشتر دیده می‌شدند. آوازهای فراموش شده (Forgotten Songs)، نام یک اثر هنری شامل نصب ۵۰ قفس است که نشان دهنده پرندگانی است که قبل از استعمار اروپا در این منطقه زندگی می‌کردند. این اثر هنری همچنین صدها گونه بومی که منقرض شده و یا در خطر انقراض قرار دارند را نیز در بر می‌گیرد. در پایین خیابان جرج (George Street) در شهر چینی‌ها (Chinatown) هم، آثار هنری دیگری نیز نصب شده است که قطعاً ارزش بازدید دارند.

محله‌ی آنجل

صدرا شریفی صدرا شریفی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}