تجربه هایی شگفت انگیز در ونکوور

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/2/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ونکوور با ارائه‌ی جاذبه‌هایی شگفت‌انگیز در گوشه و کنار خود، مقصدی رویایی برای مسافران ماجراجو محسوب می‌شود. این تجربه‌های مهیج سطح آدرنالین خون شما را افزایش می‌دهند.

تور اروپا

ونکوور دارای جاذبه‌های مشهوری نظیر پارک‌های زیبا، مناطق مرتفع برای تماشای شهر و کوهستان‌های اطراف است. با این‌حال، این شهر از جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده‌ای هم میزبانی می‌کند. این مقاله به بررسی تجربه‌هایی منحصربه‌فرد در این جواهر بریتیش کلمبیا می‌پردازد.

موزه دهکده بورن ابی

جایی‌که در آن تاریخ زنده می‌شود؛ گردشگران می‌توانند در موزه دهکده‌ی بورن‌اَبی (Burnaby)، در منطقه‌ی ونکوور بزرگ، به گذشته سفر کرده و حال و هوای زندگی در دهه‌ی ۱۹۲۰ را تجربه کنند. لباس‌های محلی مختص آن دوران، آهنگری‌ها، فروشگاه‌ها و چاپخانه همگی در یک خیابان تاریخی واقع شده‌اند و گردشگران باید به سراغ آن‌ها بروند. به‌علاوه یک تراموای بازسازی‌شده و یک چرخ‌وفلک قدیمی، اما فعال، متعلق به سال ۱۹۱۲ نیز در این دهکده به چشم می‌خورد.

موزه دهکده بورن ابی

معبد جیمی هندریکس

بله. یک معبد برای جیمی هندریکس (Jimi Hendrix) در ونکوور وجود دارد. اکثر مردم نمی‌دانند که جیمی بیشتر سال‌های نوجوانی خود را در این شهر گذراند و حتی برای مدتی کوتاه در اینجا به مدرسه رفت. پدربزرگ و مادربزرگ او در ونکوور زندگی می‌کردند و مادربزرگ او در رستوران وی (Vie) آشپز بود. این معبد در گذشته در جایی قرار داشت که رستوران بود، اما امروزه در مرکز تجاری ونکوور قرار دارد. معبد در فصل تابستان باز بوده و در آن عکس‌ها و خاطرات آن دوران به چشم می‌خورد.

معبد جیمی هندریکس

تماشای فیلم در سردخانه

گردشگران می‌توانند در موزه‌ی پلیس ونکوور با تماشای فیلم در سردخانه‌ی قدیمی شهر، تجربه‌ای متفاوت را کسب کنند. این فیلم‌ها ممکن است در ژانر درام، کمدی کلاسیک یا اکشن باشند و بازدیدکنندگان این فیلم‌ها را در کنار ارواح و وسایل قدیمی کالبدشکافی تماشا می‌کنند. در حالی‌که موزه دارای صندلی‌های تاشو است، اما مسئولان موزه تماشاگران را تشویق به آوردن بالش و پتو برای داشتن حسی راحت در سردخانه می‌کنند.

فیلم در سردخانه ونکوور

شبی در حیات وحش

شما باید برای تجربه‌ای منحصربه‌فرد همراه با حیوانات از باغ‌وحش ونکوور بزرگ دیدن کنید. آن‌ها دارای گزینه‌ی «شبی در حیات‌وحش» هستند و گردشگران می‌توانند پیش از برپا کردن چادر خود در محوطه‌ی پیک‌نیک باغ‌وحش برای یک شب، از راهنمایان این مجموعه اطلاعات کسب کنند. از فرصت‌های دیگر در این باغ‌وحش می‌توان به تور کوچک سافاری با قطار و روبه‌رو شدن با حیوانات اشاره کرد. شب خود را در زیر آسمان پرستاره و در کنار حیوانات سپری کنید.

تفریحات ونکوور

اتوبوس آبی

اجازه دهید تا اتوبوس آبی شما را به اطراف فالس کریک (False Creek) ببرد. این قایق‌های کوچک بین جزیره‌ی گرانویل (Granville)، خیابان هورنبی (Hornby) در مرکز ونکوور، یل‌تاون (Yaletown) و دهکده‌ی المپیک جابه‌جا می‌شوند. یکی از گزینه‌ها برای سفر، حرکت از یک نقطه و توقف در نقطه‌ای دیگر است یا اینکه می‌توان برای مدت ۲۵ دقیقه در اطراف خلیج محبوب فالس کریک گشت زد. این روشی متفاوت برای تماشای بهترین جاذبه‌های شهر از زاویه‌ای متفاوت است.

اتوبوس هاس آبی ونکوور

دیدار از یک کافه مخفی

محله های جذاب ونکوور پر از کافه‌های متنوع و رنگارنگ هستند. کافه‌ی نارو لانج (Narrow Lounge) در خیابان اصلی واقع شده، اما هیچ تابلویی ندارد؛ بنابراین تنها راه برای اطلاع از باز بودن آن از طریق چراغ‌قرمز درخشان در بالای درب کافه است. حیاط‌خلوت پرزرق‌وبرق کافه در فصل تابستان هم باز می‌شود. هلو گودبای (Hello Goodbye) در محله‌ی یل‌تاون یک کافه‌ی جدید دیگر بدون تابلو، است؛ اما مردم وقتی‌که از پله‌های آن پایین می‌روند، با فضایی زیبا روبه‌رو می‌شوند.

تفریحات ونکوور

هزارتو در باغ گیاه شناسی ون دوسن

هزارتوی الیزابتان (Elizabethan) در باغ گیاه‌شناسی وَن دوسِن (VanDusen) یکی از ۶ هزارتو از جنس پرچین در آمریکای شمالی است. این هزارتو از ۳۰۰۰ درخت سرو مخروطی در پاییز ۱۹۸۱ میلادی ساخته شده است. گردشگرانی که اهل ماجراجویی نیستند، می‌توانند به بالای برج دیدبانی این باغ رفته و از بالا شاهد این هزارتو باشند. این هزارتو تفریحی ایده‌آل برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

هزارتوی الیزابتان ونکوور

پیمانه پازلی

پیمانه‌ی پازلی (Puzzled Pint) یک رویداد اجتماعی حل پازل است که در دومین سه‌شنبه‌ی هرماه در کافه‌های سراسر جهان برگزار می‌شود. حتی یافتن محل برگزاری این رویداد هم در نوع خود یک معما است. نشانه‌های یافتن کافه‌ها در جمعه‌ی قبل از برگزاری مسابقه در وب‌سایت رسمی این رویداد اعلام می‌شوند و حل آن‌ها شما را به یک کافه یا رستوران محلی در ونکوور می‌رساند. این یک رویداد عمومی است و قطعاً راهی منحصربه‌فرد برای آشنایی بیشتر با شهر از نگاهی ماجراجویانه است.

جاپادوگ

جاپادوگ (JAPADOG) که ۱۰ سال پیش در ونکوور تأسیس شد، یک دکه‌ی اغذیه فروشی مشهور است. این دکه هات‌داگ‌های سبک ژاپنی را به محلی‌ها، گردشگران و بسیاری از چهره‌های مشهور عرضه می‌کند. مشهورترین هات‌داگ این دکه تریمایو (Terimayo) نام دارد که ترکیبی از سس تری‌یاکی (teriyaki)، سس مایونز و جلبک دریایی است. دیگر خوراکی‌های مشهور این دکه شامل تمپورای (tempura) خرچنگ همراه با برنج، سوسیس بوقلمون همراه با سبزیجات کُره‌ای کیمچی (kimchi) و کنجد سیاه و آواکادو به همراه پنیر خامه‌ای، سس مایونز و سس سویا می‌شود. این دکه در رستورانی در خیابان بورارد (Burrard) واقع شده و مردم می‌توانند غذای خود را امتحان کنند. غذاهای پخته‌شده درون ظرفی همراه با ادویه قرار گرفته و مشتریان باید قبل از صرف غذا، ظرف را کاملاً تکان دهند.

جاپادوگ ونکوور

مرکز فضایی

جنبه‌ای متفاوت از ونکوور را از مرکز فضایی مک میلان (MacMillan) تماشا کنید. در این مرکز ۴ محوطه‌ی کلیدی اکتشافات به چشم می‌خورد؛ رصدخانه‌ی جی ام اس (GMS)، سالن افلاک‌نما، تالار کیهانی و سالن گراند استیشن کانادا (Groundstation Canada). در افلاک‌نمای این مرکز بر روی صندلی خود نشسته و در منظومه‌ی شمسی گشت بزنید. شما می‌توانید در تالار کیهانی دستان خود را بر روی یک سنگ نایاب از ماه بگذارید. این سنگ یکی از ۵ سنگ موجود در جهان است که مردم می‌توانند آن را لمس کنند. به‌علاوه رصدخانه‌ی این مرکز به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید آسمان ونکوور را تماشا کنید.

مرکز فضایی ونکوور

رک بیچ

ساحل رِک بیچ (Wreck Beach) یکی از مشهورترین سواحل کانادا در جهان محسوب می‌شود. این ساحل در محوطه‌ی یک پارک زیبا و بکر واقع شده و مقصدی جذاب برای عاشقان طبیعت است. دیدار از این ساحل بدون شک تجربه‌ای منحصربه‌فرد در ونکوور محسوب می‌شود. رِک بیچ همچنین به خاطر غروب آفتاب شگفت‌انگیزش، به دلیل موقعیت غربی آن، بسیار مشهور است.

رک بیچ ونکوور

خوابیدن در آکواریوم ونکوور

عاشقان طبیعت می‌توانند علاوه بر باغ‌وحش ونکوور در مکانی دیگر نیز اتراق کنند. گردشگران با اقامت در آکواریوم ونکوور برای یک شب، از پشت‌صحنه‌ی یکی از آزمایشگاه‌های شهر دیدن کرده و بی‌مهرگان را نیز لمس می‌کنند. سپس زمان خوابیدن در مقابل یک نمایشگاه آبی شگفت‌انگیز فرا می‌رسد. این تفریح مناسب خانواده‌ها، دانش‌آموزان و گروه‌های گردشگری است.

تفریحات ونکوور

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}