راهنمای سفر انفرادی به آفریقای جنوبی

    رضا‍ رجب پور
    • رضا‍ رجب پور
    • 1398/2/29
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    سرزمین پهناور آفریقای جنوبی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی حیرت‌انگیز خود، مقصدی رویایی برای مسافران تنها از سراسر جهان محسوب می‌شود. پایین بودن هزینه‌های سفر، این کشور را در میان بک‌پکرها به شهرت رسانده است.

    تور اروپا

    آفریقای جنوبی جاذبه‌های فراوانی، از کلان‌شهرهای بزرگ پر از موزه و گالری و رستوران‌های لوکس گرفته تا شهرهای کوچک با غنای تاریخی و دیدنی‌های بی‌شمار، برای مسافران تنها دارد.

    مشاهده تورهای انفرادی آژانس مسافرتی ایوار

    وقتی‌که به آفریقای جنوبی سفر می‌کنید به‌ احتمال‌ زیاد راهی کیپ تاون یا ژوهانسبورگ می‌شوید. کیپ‌تاون موسوم به شهر مادر، در خود و اطراف خود مکان‌های متعددی برای کشف کردن دارد، در حالی‌که ژوهانسبورگ در نزدیکی پارک ملی کروگر واقع شده و گزینه‌ای ایده‌آل برای تجربه‌ی سافاری است.

    پروازهای فراوان در کشور آفریقای جنوبی قیمت‌های مناسبی دارند و همین موضوع سفر را سریع و آسان می‌کند. از آنجایی‌ که آفریقای جنوبی کشوری بزرگ است، توصیه می‌شود در صورت محدودیت زمانی، حتماً از هواپیما برای جابجایی استفاده کنید. اجاره‌ی خودرو نیز گزینه‌ی دیگر برای مسافرانی است که اعتمادبه‌نفس کافی برای رانندگی در یک کشور خارجی را دارند.

    سفر به آفریقای جنوبی

    کجا برویم و چه کار کنیم؟

    آفریقای جنوبی هیچ کمبودی از نظر جاذبه‌های تماشایی و تفریحی ندارد. از عجایب طبیعی گرفته تا مراکز خرید، موزه‌ها، گالری‌ها و گزینه‌های دیگر، در این کشور همه‌چیز یافت می‌شود. وقتی‌که با هواپیما عازم کیپ‌تاون هستید، حتماً از کوه این شهر با قله‌ی مسطح آن دیدن کنید و به تماشای نهنگ‌ها در نزدیکی دهکده‌ای ساحلی در هرمانوس (Hermanus) بروید.

    اگر ژوهانسبورگ در برنامه‌ی سفر شما قرار دارد، حتماً از رستوران‌ها، کافه‌ها، گالری‌های هنری و البته محوطه‌ی میراث باستانی موسوم به «مهد بشریت» دیدن کنید. دیدار از پارک ملی کروگر و دیگر مقاصد محبوب سافاری از طریق ژوهانسبورگ بسیار ساده است. به‌علاوه گردشگران می‌توانند شخصاً یا همراه با تورهای گردشگری راهی این مناطق شوند.

    با این‌حال، یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای سفر به تمام آفریقای جنوبی، ثبت‌نام در تور مسافرتی باز باس (Baz Bus) است. تورهای اتوبوسی این شرکت مسیر ۱۴۰۰ کیلومتری بین ژوهانسبورگ تا کیپ‌تاون را پیموده و به مسافران امکان سوار و یا پیاده شدن در هرکجا و هر زمان را می‌دهند. این تورها بیش از ۱۸۰ گزینه‌ی اقامتی را به گردشگران پیشنهاد کرده و از میان ۴۰ شهر و روستا در آفریقای جنوبی عبور می‌کنند. بهترین بخش این سفر نبود محدودیت زمانی برای اقامت در یک مکان خاص است. مسافران در این مسیر از پرتوریا، دوربان، بندر الیزابت، کیپ‌تاون، پرتگاه دراکنزبرگ (Drakensberg)، خلیج قهوه، دهکده‌ی هاگزبک (Hogsback)، خلیج جِفریز (Jeffreys)، رود استورمز (Storms)، شهر نایسنا (Knysna) و اوت‌ شورن (Oudtshoorn) دیدن می‌کنند.

    سفر به آفریقای جنوبی

    کجا اقامت کنیم؟

    آفریقای جنوبی گزینه‌های اقامتی فراوانی، با توجه به مقصد و مدت‌زمان اقامت شما، دارد که مناسب مسافران تنها هستند. از کلبه‌های کوچک مخصوص بک‌پکرها گرفته تا هاستل‌های راحت و هتل‌های لوکس، مسافران آفریقای جنوبی دغدغه‌ای برای یافتن محلی برای اقامت نخواهند داشت.

    هتل ها

    رادیسان بلو گوترین در ژوهانسبورگ

    رادیسان بلو گائوترین (Radisson Blue Gautrain) درست در مقابل ایستگاه متروی سَندتاون گائوترین (Sandton Gautrain) واقع شده و رفت‌وآمد به فرودگاه بین‌المللی تامبو (Tambo) را برای مسافران آسان می‌کند. به‌علاوه خود هتل نیز دارای سرویس جابجایی مسافران است.

    هتل های ژوهانسبورگ

    ددی لانگ لگز آرت در کیپ تاون

    دَدی لانگ لِگز آرت (Daddy Long Legs Art) هتلی مقرون‌ به‌صرفه در کیپ‌تاون است و فاصله‌ی اندکی تا بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های شهر دارد.

    هتل ۶۴ در دوربان

    هتل ۶۴ (Hotel64) در بخش آرام‌تر دوربان واقع شده، اما از نظر امکانات هیچ کمبودی نسبت به دو هتل پیش‌تر ذکرشده ندارد. مسافران می‌توانند در این هتل انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را امتحان کرده و با دیگر میهمانان گفت‌وگو کنند.

    سفر تنها به آفریقای جنوبی

    هاستل ها

    هاستل‌های موجود در آفریقای جنوبی به شما حال و هوای بودن در خانه را داده و فرصت دوست شدن با بسیاری از افراد را برایتان فراهم می‌کنند.

    وانس این کیپ تاون

    هاستل وانس این کیپ‌تاون (Once in Cape Town) دارای اتاق‌های دوتخته، چندتخته و مختلط و همچنین اتاق‌هایی مخصوص بانوان است.

    هاستل های آفریقای جنوبی

    هرمانوس بک پکرز

    گزینه‌های اقامتی در هاستل هرمانوس بک‌پکرز (Hermanus Backpackers) در شهر ساحلی هرمانوس بسیار مقرون‌ به‌صرفه، راحت و تمیز هستند و خدمه‌ی هاستل در مطلع کردن میهمانان از وقایع رخ‌داده در شهر نظیر ندارند.

    شفردز تری بک پکرز

    اقامتگاه لوکس شِفِردز تری بک‌پکرز (Shepherds Tree Backpackers) در نزدیکی تالاب زیبای نایسنا، به شما احساس بودن در خانه را می‌دهد. به‌خصوص وقتی‌که مسافران همگی باهم دور یک آتش بزرگ جمع می‌شوند.

    سفر تنها به آفریقای جنوبی

    ترا کایا

    ترا کایا (Terra Khaya) اقامتگاهی ساده و دوستدار محیط‌زیست با قیمت‌هایی بسیار مقرون‌ به‌صرفه است و درون آن مناطق مخصوص برپایی چادر برای مسافران ماجراجوتر دیده می‌شود.

    کجا غذا بخوریم؟

    رستوران‌های آفریقای جنوبی در زمره‌ی ارزان‌ترین‌ها در جهان برای گردشگران قرار دارند و غذاهای لذیذی را سرو می‌کنند. بسیاری از مسافران وقتی‌که ظرف‌های بزرگ غذا را می‌بینند، باور نمی‌کنند که تمامی آن‌ها با قیمت‌های نازلی سرو می‌شوند. در این کشور برای هر ذائقه‌ای یک نوع غذا یافت می‌شود.

    سفر تنها به آفریقای جنوبی

    لوکال گریل

    لوکال گریل (Local Grill) در پارک‌تاون نورث (Parktown North) ژوهانسبورگ و در خیابانی قرار دارد که برخی از بهترین رستوران‌های شهر در آن واقع شده‌اند. این رستوران برای چندین بار به‌عنوان بهترین مکان در کشور برای پخت استیک انتخاب شده است.

    برگر اند لابستر

    رستوران برگر اند لابستر (Burger and Lobster) در کیپ‌تاون، تنها سه نوع غذا سرو می‌کند؛ ساندویچ خرچنگ دریایی، خوراک خرچنگ و برگر. اگر قرار باشد که تنها یک برگر در آفریقای جنوبی بخورید، حتماً این رستوران را انتخاب کنید.

    سفر تنها به آفریقای جنوبی

    دای والسکیپر

    اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، رستوران دای والسکیپر (Die Walskipper) در خلیج جفریز بهترین انتخاب برای شماست. رستوران در ساحل واقع شده و غذاهای آن در منقل‌های روباز طبخ می‌شوند.

    هانگری هربیور

    هانگری هِربیوُر (Hungry Herbivore) یا گیاهخوار گرسنه، رستورانی بر پایه‌ی غذاهای گیاهی است. آشپزان این رستوران انواع نیازهای گیاهخواری شما را برآورده کرده و صبحانه‌های لذیذی نیز سرو می‌کنند.

    سفر تنها به آفریقای جنوبی

    توصیه های کاربردی

    • در آفریقای جنوبی مسیرهای شگفت‌انگیزی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارد، اما بهتر است تنهایی اقدام به این کار نکنید. این تفریحات را در قالب گروه‌های دسته‌جمعی انجام دهید.
    • مراقب اطراف خود باشید و از پیاده‌رویِ تنها پس از تاریک شدن هوا خودداری کنید.
    • هر منطقه را از نظر خطر وجود پشه‌ی مالاریا بررسی کرده و پیشگیری‌های لازم را انجام دهید.
    • حتماً بیمه‌ی مسافرت به همراه داشته باشید.
    • اوبر در آفریقای جنوبی به‌وفور یافت می‌شود. به‌علاوه قیمت خودروهای اجاره‌ای هم مناسب است. اگر با خود جی‌پی‌اس به همراه داشته باشید، راحت‌تر در اطراف گشت خواهید زد.
    • به خاطر داشته باشید که خودروها در آفریقای جنوبی از سمت چپ جاده حرکت می‌کنند و فرمان خودروها در طرف راست قرار دارد.
    • آفریقای جنوبی دارای ۱۱ زبان رسمی است، اما تقریباً همه انگلیسی صحبت می‌کنند.
    رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}