بهترین قهوه های سائوپائولو که طعمی فراموش نشدنی دارند

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/2/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سائوپائولو همیشه یکی از نواحی اصلی تولید قهوه در برزیل بود. کشت قهوه از دلایل مهم رشد و گسترش این شهر به شمار می‌آید که امروزه یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.

تور اروپا

در سائوپائولو کافی شاپ‌های فراوانی دیده می‌شود که دکوراسیونی فریبنده، کیک‌هایی خوشمزه، نمایی زیبا و فضایی آرام دارند تا بنشینید و به کارهایتان برسید. اما در این مطلب به این جذابیت‌ها کاری نداریم و به دنبال اساس یک کافه یعنی قهوه‌ی خوب هستیم. با ده مکان فوق‌ العاده در سائوپائولو آشنا می‌شوید که در آن‌ها یک فنجان قهوه‌ی فراموش نشدنی خواهید نوشید.

۱. کافی لب

کافی لب (Coffee Lab) به معنی آزمایشگاه قهوه، همان‌طور که از نامش پیداست کارش را خیلی جدی و تخصصی انجام می‌دهد. یکی از میزهایی که در فضای دلپذیر خانه‌‌ای در ویلا مادالنا (Vila Madalena) قرار دارد را انتخاب کنید و روی یکی از صندلی‌ها بنشینید تا منویی شامل همه‌ی جزئیات در اختیار شما قرار بگیرد که انواع قهوه‌های برزیلی و توضیحاتی در مورد هر یک در آن ارائه شده است؛ مثلاً منشاء هر قهوه و نمودار طعم آن در منو وجود دارد. علاوه بر روش دم کردن، حتی دانه‌های قهوه را هم می‌توانید خودتان انتخاب کنید و از ساده‌ترین روش، مثل قهوه دمی چکه‌ای تا تکنیک‌های نوین دم کردن قهوه که شاید در هیچ کجا ندیده باشید را خواهید دید.

بهترین قهوه سائوپائولو

۲. ایسو اِ کافه

ایسو اِ کافه (Isso É Café) در میرانته نووی د ژولو (Mirante 9 de Julho) قرار دارد که یکی از جالب‌ترین نقاط اطراف خیابان پُر جنب و جوش پائولیستا (Paulista) است. این کافه در سال ۲۰۱۵ بازگشایی شد اما به سرعت در میان یکی از بهترین مکان‌ها در سائوپائولو برای نوشیدن قهوه جای گرفت. آن‌ها قهوه را خودشان تولید می‌کنند، همچنین انواع دیگری از دانه‌های قهوه از دیگر مزارع کوچک هم در این مکان عرضه می‌شود. قهوه‌چی‌های «ایسو اِ کافه» کارشان را به خوبی بلد هستند و می‌توانید با خیال راحت یک صندلی در فضای باز دلپذیر میرانته انتخاب کرده و بنشینید و منتظر یک قهوه‌ی فوق‌ العاده باشید.

بهترین قهوه سائوپائولو

۳. اکتاویو کافه

اکتاویو کافه (Octavio Café) از سال ۱۸۹۰ بهترین قهوه را تولید می‌کند و با اختلاف بهترین برند موجود در سوپر مارکت‌های برزیل شناخته می‌شود. در سال ۲۰۰۷ اولین کافه‌ی واقعی آن‌ها در خیابان شیک فاریا لیما (Faria Lima) در منطقه‌ی ایتایم بیبی (Itaim Bibi) بازگشایی شد. این کافه به زیبایی طراحی شده و راه پله‌ی منحنی مدرن آن به یک نیم طبقه می‌رسد. با همه‌ی این توصیفات اما قهوه‌ی اکتاویو حرف اول را می‌زند. سه مدل از قهوه‌ی برند اکتاویو کافه به همراه شش نوع قهوه‌ی دیگر از تولیدکنندگان برزیلی در اینجا عرضه می‌شود. مشتریان بین دوازده روش دم کردن قهوه حق انتخاب خواهند داشت که نوشیدن یک فنجان قهوه‌ی باب میل شما را در این‌جا تضمین می‌کند.

بهترین قهوه سائوپائولو

۴. ایمی کافه

ایمی کافه (Imi Cafe) را می‌توانید درون خانه‌ی‌ ژاپن (Japan House) بیابید که مرکز فرهنگی ژاپنی‌های سائوپائولو است. این کافه‌ی کوچک از زمان بازگشایی در تثبیت خودش به عنوان مکانی برای نوشیدن یکی از بهترین قهوه‌های سائوپائولو هیچ فرصتی را از دست نداد. در حالی‌که ایمی کافه از دیگر کافه‌های موجود در این فهرست، ساده‌تر به نظر می‌رسد ولی این کافه اصول اصلی دم کردن قهوه را رعایت می‌کند و به راستی که قهوه‌هایش بسیار حرفه‌ای هستند. قهوه‌ی فیلتر دریپ یا دمی چکه‌ایِ آن یکی از خوشمزه‌ترین قهوه‌ها از این نوع در شهر است. به یاد داشته باشید در ایمی کافه دسرهای ژاپنی خوش طعم را هم امتحان کنید.

بهترین قهوه سائوپائولو

۵.کافه فلورستا

کافه فلورستا (Café Floresta) در همان مکان و با همان دکوراسیون به مدت چهل سال است که فعالیت می‌کند و به هر گردشگر و طرفدار قهوه پیشنهاد می‌شود که حتماً آن را امتحان کنند. این کافه در ساختمان مشهور کوپان (Copan) واقع شده که بنایی ۳۵ طبقه‌ای است و معمار معروف، اسکار نیمایر (Oscar Niemeyer)، در دهه‌ی ۱۹۵۰ آن را طراحی کرد. کافه فلورستا از زمان بازگشایی در دهه‌ی ۱۹۷۰ تغییر چندانی نکرده است. درون کافه هیچ میزی وجود ندارد تنها یک کانتر به همراه ردیفی از چارپایه‌ها را می‌بینید. قهوه در فنجان‌های سرامیکی قهوه‌ای تیره سرو می‌شود که در گذشته مد بود. بدون شک می‌توان ادعا کرد بهترین اسپرسوی سائوپائولو در کافه فلورستا دیده می‌شود.

بهترین قهوه سائوپائولو

۶. لیتل کافی شاپ

اگر کافه فلورستا به نظرتان کوچک رسید، به لیتل کافی شاپ یا کافی شاپ کوچک (The Little Coffee Shop) در پینِیروس (Pinheiros) بروید. لیتل کافی شاپ واقعاً کوچک است؛ در واقع کمی بزرگتر از یک سوراخ در دیوار به نظر می‌رسد که تعدادی چارپایه جلوی آن قرار داده شده و سایبانی که مردم زیر آن در صف کافه می‌ایستند. منوی آن ساده است و قهوه‌ای عالی را با قیمت کم در لیوان‌های کاغذی می‌فروشد. همچنین لیتل کافی شاپ علاقه دارد که چیزها را تلفیق کند. مثلاً اسپرسو تونیک (Espresso Tonic) را عرضه می‌کند که از ترکیب قهوه، آب تونیک و یخ درست می‌شود یا اختراع جدید آن‌ها که اسپرسو ساب (Espresso Sub) است و  در آن اسپرسو به همراه پاپسیکل‌های میوه‌ای کوچک سرو می‌شود.

بهترین قهوه سائوپائولو

۷. کینگ آو د فورک

پادشاه چنگال یا کینگ آو د فورک (King of the Fork) چند سال پیش افتتاح شد و امروزه در میان بهترین کافه‌های سائوپائولو قرار دارد. این مکان فریبنده در پینیروس بهترین نقطه برای استراحت و آرامش همراه با صرف غذای خوب و وقت گذراندن با دوستان است. سرو قهوه‌های عالی باعث شده که در کنار این مزیت‌ها، در این مطلب در فهرست بهترین قهوه‌های شهر هم قرار بگیرد. همچنین می‌توانید دوچرخه‌تان را هم به این کافه ببرید چرا که تمام کافه تحت تأثیر دنیای دوچرخه سواری قرار گرفته و نام آن هم الهام گرفته از عنوان برنده‌ی مسابقات حرفه‌ای دوچرخه سواری جاده‌ای یعنی پادشاه کوهستان (King of the Mountain) است.

بهترین قهوه سائوپائولو

۸. بیو باریستا

بهترین قهوه‌ در منطقه‌ی جذاب کامپوز الیزیوز (Campos Elíseos) را در بیو باریستا (Bio Barista) در خیابان هلوِتیا (Rua Helvetia) خواهید یافت. قهوه‌ی عالی را در فضای آرامش بخش این کافه می‌توانید نوش جان کنید و هزینه‌ای مناسب بابت آن پرداخت کنید.

بهترین قهوه سائوپائولو

۹. سوفا کافه

ابتدا با شعار سوفا کافه (Sofá Café)، یکی از شناخته شده‌ترین کافی شاپ‌های سائوپائولو، آشنا شوید: «بهترین مکان برای صرف قهوه، مبل راحتی است». بدین ترتیب ایده‌ی اصلی پایه گذاران آن در سال ۲۰۱۱ سرو قهوه‌ی مرغوب در محیطی راحت و خانگی بود. در سوفا کافه علاوه بر توجه ویژه به طراحی داخلی فضا، در انتخاب، برشته و آماده کردن دانه‌های قهوه‌ هم دقت خاصی به خرج می‌دهند.

بهترین قهوه سائوپائولو

۱۰. فورا دا لی کافه

ماشین فورا دا لی کافه (Fora da Lei Café) معمولا در طول هفته آن سوی خیابان پائولیستا، پارک می‌کند تا یکی از خوشمزه‌ترین قهوه‌های این ناحیه را سرو کند. نام این کافه به معنی «کافه‌ی خط شکن» است و منوی آن با نام خلافکاران مشهور تنظیم شده است. مثلاً آل کاپون (اسپرسو)، بانی و کلاید (دابل اسپرسو)، پابلو اسکوبار (قهوه با پودر شیر) و موارد دیگر را در منوی این کافه خواهید دید. فورا دا لی کافه یک مکان فوق العاده برای صرف قهوه‌ای خوشمزه، ارزان و فوری است.

بهترین قهوه سائوپائولو

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}