با تور پیاده گردی تورنتو همراه باشید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1398/3/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در فصل گرم در تورنتو، برخی از گردشگران دوست دارند شهر را با پای پیاده بگردند تا تجربه‌ای ماجراجویانه‌تر برای خود رقم بزنند.

تور اروپا

هم‌زمان که آب و هوا گرم‌تر و روزها بلندتر می‌شوند، سواحل و پاسیوها نیز دوباره باز شده و اتمسفر تورنتو به حالتی ریلکس‌تر برمی‌گردد. اکنون بهترین زمان برای ماجراجویی‌های پیاده در شهر است و می‌توانید به جای اینکه از پشت شیشه ماشین شهر را تماشا کنید، خودتان تنوع آن را از نزدیک ببینید. در این راهنمای کوچک پیاده گردی در شهر می‌توانید در حالی‌که یک بستنی خوشمزه در دست دارید از برخی از بهترین دیدنی‌های تورنتو بازدید کنید.

میدان یانگ داندس

تور پیاده خود را از بهترین قسمت آن در شلوغ‌ترین میدان تورنتو و قلب ناحیه مرکزی شهر شروع کنید. میدان یانگ-داندس (Yonge-Dundas) بسته به ساعت، معمولاً در صبح‌ها پر از جمعیت کسانی است که سر کار می‌روند یا آخر شب‌ها کسانی را در آن می‌بینید که در حال رفتن به منطقه تفریحی نزدیکش هستند. در روزهای کریسمس هم جمعیت زیادی از اینجا عبور می‌کند. در ماه‌های تابستان، کنسرت رایگان، فستیوال و رویدادهای مختلفی در میدان برگزار می‌شود. از ژوئن تا آگوست، عصرهای هر سه‌شنبه‌، اکران فیلم رایگان را در این محل خواهید دید.

پیاده گردی در بروکسل

ایتن سنتر

ایتن سنتر (Eaton Centre) درست در نزدیکی میدان یانگ-داندس واقع شده و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی شهر به شمار می‌رود. ایتن سنتر یکی از شاخصه‌های قدیمی تاریخ خرده فروشی در تورنتو بوده و بیش از ۲۵۰ فروشگاه در آن فعالیت می‌کنند. از میان این مرکز خرید شلوغ عبور کنید و بزرگی‌ آن را از نزدیک ببینید. می‌توانید در میان راه چیزی برای نوشیدن و تجدید قوا هم تهیه کنید.

پیاده گردی تورنتو

میدان ناتان فیلیپس

اگر از طریق خروجی خیابان کوئین (Queen) از مرکز خرید ایتن خارج شوید، می‌توانید به سمت میدان ناتان فیلیپس (Nathan Phillips) بروید که تنها چند بلوک آن‌طرف‌تر قرار دارد. بعد از عبور از کنار ساختمان زیبا و سبک رمانسکِ شهرداری قدیم تورنتو می‌توانید آب‌نمای میدان را از دور ببینید. در زمستان استخر زیبای آن به پیست محبوبی برای پاتیناژ تبدیل می‌شود و در ما‌ه‌های گرم‌تر، اجراهای کنسرت، نمایش‌های هنری، گردهمایی‌های شهری، بازار هفتگی کشاورزی یا سایر رویدادهای عمومی در آن برپا می‌گردد. آمارها نشان می‌دهند که به طور متوسط سالانه ۱/۵ میلیون نفر از این میدان دیدن می‌کنند.

میدان ناتان تورنتو

هاربرفرانت سنتر

از میدان ناتان فیلیپس در امتداد خیابان بِی (Bay) به سمت جنوب بروید تا حس و حال ناحیه تجاری شهر را هم تجربه کنید. بعضی اوقات به این ناحیه تورنتوی قدیم هم می‌گویند. از خیابان‌های «کوئین» و «کینگ» که دو شاهراه شرقی-غربی شهر هستند، عبور کرده و وقتی به فرانت استریت (Front Street) رسیدید کمی مکث کنید تا ساختمان شیک هتل فِرمونت رویال یورک (Fairmont Royal York) که در سال ۱۹۲۹ با ۲۸ طبقه بلندترین ساختمان شهر بود را تماشا کنید. این هتل در زمان حضور ملکه الیزابت دوم و سایر اعضای خاندان سلطنتی در تورنتو، اقامتگاه منتخب‌شان بود. اگر مسیرتان را به سمت جنوب ادامه دهید، از ایر کانادا سنتر (Air Canada Centre) که میزبان مسابقات بسیاری از تیم‌های حرفه‌ای ورزشی‌ می‌شود نیز عبور خواهید کرد. در نهایت به هاربرفرانت سنتر (Harbourfront Centre) که در امتداد سواحل دریاچه تورنتو قرار دارد، خواهید رسید. هاربرفرانت قطب تفریحی و فراغت تابستانی تورنتو است. می‌توانید برای گرفتن یک بستنی توقف کرده و سپس به سمت غرب مسیرتان را ادامه دهید. تماشای جزایر تورنتو از این نقطه تجربه جذابی خواهد بود.

پیاده گردی تورنتو

راجرز سنتر

اکنون که کمی خستگی از تن‌تان بیرون آمده، می‌توانید دوباره در امتداد خیابان اسپادینا (Spadina) به سمت شمال حرکت کنید. در این مسیر از راجرز سنتر (Rogers Centre) خواهید گذشت که یک استادیوم چند منظوره است. این استادیوم درست زیر برج CN واقع شده و با این حساب می‌توانید قبل از ادامه مسیر مناظر زیبایی از شهر را نیز تماشا کنید.

پیاده گردی در تورنتو

منطقه مد F&G و چاینا تاون

اگر به مسیر خود در خیابان اسپادینا ادامه دهید، از منطقه مد تورنتو نیز عبور خواهید کرد. این منطقه در قرن بیستم، قطب تولید پارچه در تورنتو بود. امروزه بسیاری از کارخانه‌های قدیمی و انبارها مورد بازسازی قرار گرفته و تبدیل به استودیوهای هنری و گالری‌های مختلفی شده‌اند. حتی در بین آنها انتشارات، شرکت نرم‌افزار و تکنولوژی دیزاین یا واحد‌های مسکونی هم وجود دارد.

همین‌طور که به سمت شمال حرکت می‌کنید به تضاد تدریجی هم توجه داشته باشید. بعد از عبور از خیابان کوئین، خود را در چاینا تاون خواهید دید. یک دفعه بازارهای شلوغ، مغازه‌ها و رستوران‌ها دو طرف خیابان را می‌گیرند و انتخاب‌ها از حد تحمل بیشتر می‌شوند. اینجا یکی از بزرگ‌ترین چاینا تاون‌های آمریکای شمالی محسوب شده و وقتی در تورنتو هستید نباید دیدنش را از دست بدهید. هر وقت از تماشا و بو کشیدن عطرهای مختلف سیر شدید، از خیابان بالدوین (Baldwin) به سمت غرب راه بیفتید.

پیاده گردی تورنتو

بازار کنزینگتون

کنزینگتون (Kensington) یکی از معروف‌ترین و جوان‌ترین محله‌های شهر است. اگر در آن به گردش بپردازید طیفی از مغازه‌های قدیمی، فروشگاه‌های غذای سالم، کافه‌ها، بازارهای لاتین، مغازه‌های قصابی و پنیر فروشی یا نانوایی را خواهید دید. یکشنبه‌ها عبور ماشین از خیابان‌های این محله ممنوع بوده و یک بازار در آن برپا می‌شود. پس احتمالاً این زمان بهترین فرصت برای عکس گرفتن و ماجراجویی خواهد بود.

پیاده گردی تورنتو

دانشگاه تورنتو، محوطه سنت جرج و کوئینز پارک

اکنون که کنزینگتون را هم دیدید و با خوراکی‌های خوشمزه بازار تجدید قوا کرده‌اید، وقت ادامه مسیر به سمت شمال و خیابان بلور (Bloor) رسیده است. در این راه قرار است از میان محوطه مرکز شهری دانشگاه تورنتو که به یک پارک بزرگ شباهت دارد، عبور کنید. این محوطه ساختمان‌های زیبا و تاریخی زیادی دارد که در سرتاسر آن پراکنده شده‌اند. این فضای سبز فرار خوبی از ناحیه شلوغ شهر خواهد بود که تا کنون دیده‌اید. از اینجا می‌توانید کوئینز پارک و ساختمان‌های دولتی اونتاریو را هم ببینید.

پیاده گردی تورنتو

موزه رویال اونتاریو

«موزه رویال اونتاریو» در خیابان بلور و درست کنار دانشگاه تورنتو واقع شده است. شکی نیست که بعد از این همه راه اکنون خسته هستید! چه وارد این موزه بشوید یا نه، معماری خیره کننده و غیرعادی آن حتی از بیرون هم ارزش دیدن را دارد. برخی از مردم عاشق این بنا و برخی دیگر از آن متنفر هستند اما به هر صورت نمی‌توان به یادماندنی بودن آن را انکار کرد. از اینجا می‌توانید به سمت اَنِکس (Annex) یا یورک ویل (Yorkville) بروید. هنوز چیزهای زیادی برای تماشا باقی مانده است!

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}