راهنمای سفر به کانادا برحسب ماه های سال

    رضا‍ رجب پور
    • رضا‍ رجب پور
    • 1398/3/12
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    کانادا کشوری چهارفصل است و هر فصل آن جاذبه‌ای منحصربه‌فرد دارد. می‌توان در تمامی ماه‌های سال در کانادا فستیوال‌های رنگارنگ را مشاهده کرد و به تماشای پدیده‌های طبیعی رفت.

    تور اروپا

    اگرچه اوج فصل گردشگری در کانادا در طول تعطیلات تابستانی از ماه ژوئن تا اوت است، اما این تنها زمان مناسب برای دیدار از کشور کانادا نیست. مناطق مختلف کانادا در طول هرماه از سال جاذبه‌ای متفاوت برای مسحور کردن گردشگران دارند. این مقاله به بررسی هر فصل در کشور کانادا پرداخته و شما را با جاذبه‌های گردشگری هر ماه آشنا می‌کند.

    کانادا

    در ژانویه به کجا برویم؟

    ژانویه بدون شک ماه سردی برای سفر به کانادا است؛ اما از مزایای سفر به این کشور در ژانویه می‌توان به سفرهای ارزان‌قیمت و فرصت دیدار از برخی از بهترین پیست‌ های اسکی جهان اشاره کرد.

    کبک

    کبک شهری است که در ماه ژانویه به‌طور شگفت‌انگیزی در زیر لایه‌ای از برف پنهان می‌شود. می‌توان در این ماه به قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش در بخش قدیمی کبک پرداخت، یک شب را در قلعه‌ی فرونتناک (Frontenac) گذراند و در یکی از کافه‌های فراوان شهر با یک فنجان هات چاکلت یا قهوه خود را گرم کرد. دیگر دلیل سفر به کبک در ماه ژانویه، فستیوال زمستان است. این فستیوال از اواخر ژانویه آغاز شده و ۱۷ روز به طول می‌انجامد.

    مون ترمبلان

    مون ترمبلان (Mont-Tremblant) یکی از مشهورترین پیست‌های اسکی در کانادا است. این پیست هم که در کبک واقع شده، می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزند. مون ترمبلان تنها مناسب اسکی‌بازها نیست و به خاطر داشتن دیگر جاذبه‌های گردشگری در میان توریست‌ها هم بسیار محبوب است.

    زمستان در کبک

    در فوریه به کجا برویم؟

    فوریه همچنان ماهی سرد در کشور کانادا است؛ اما اگر تصمیم گرفته‌اید سرما را به جان بخرید، پاداش شما تفریحات و فستیوال‌های زمستانی جذابی خواهد بود.

    وینیپگ

    بزرگ‌ترین جاذبه‌ی وینیپِگ (Winnipeg) در ماه فوریه فستیوال مسافر (Traveler) است. این فستیوال، بزرگ‌ترین رویداد زمستانی در غرب کانادا محسوب می‌شود. زمانی که به وینیپگ سفر کردید، به سراغ تفریحات در فضای بسته نیز رفته و از موزه‌ی حقوق بشر کانادا هم دیدن کنید. سپس دوباره به فضای باز برگشته و قدم به طولانی‌ترین پیست پاتیناژ طبیعی در جهان بر روی رودخانه‌های قرمز و آسینیبوان (Assiniboine) بگذارید.

    شارلوت تاون

    شارلوت‌تاون (Charlottetown) که در جزیره‌ی پرینس ادوارد واقع شده، بزرگ‌ترین مقصد زمستانی در کانادا محسوب می‌شود. ماجراجویی به خرج داده و به اسکیت روی یخ، اسکی استقامت و حتی کلاس‌های یوگا در فضای باز بروید. در خلال سفر به این شهر، از فستیوال زمستانی جک فراست (Jack Frost) نیز دیدن کنید.

    سفر به کانادا در زمستان

    در مارس به کجا برویم؟

    ماه مارس در کانادا برابر با دو چیز است؛ روز سنت پاتریک و اسکی در فصل بهار. برای تجربه‌ی جذابیت ماه مارس، این دو رویداد را از دست ندهید.

    تورنتو

    تورنتو یکی از بهترین شهرها برای جشن گرفتن روز سنت پاتریک در کانادا است. هرساله یکی از بزرگ‌ترین مراسم روز سنت پاتریک در تفرجگاه ساحلی تورنتو برگزار می‌شود. این شهر همچنین میزبان راهپیمایی روز سنت پاتریک است. به‌علاوه یک میهمانی هم بعد از این راهپیمایی در تورنتو برپا می‌شود.

    ویسلر

    پیست اسکی ویسلر بلک‌کومب (Whistler Blackcomb) طولانی‌ترین فصل اسکی در آمریکای شمالی را در اختیار دارد. کوه بلک‌کومب درواقع تا اواسط ماه مه باز است؛ بنابراین چرا نباید اسکی در فصل بهار را در یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های آمریکای شمالی تجربه کرد؟ از نظر تاریخی، ماه مارس زمانی است که ویسلر با بیشترین میزان بارش برف روبه‌رو می‌شود. این پیست اسکی نیز به‌مانند همتای خود در شهر کبک، جاذبه‌های فراوان دیگری هم برای گردشگران دارد.

    مارس در کانادا

    در آوریل به کجا برویم؟

    در ماه آوریل هوا در برخی نقاط کشور به طرف گرم شدن میل می‌کند. این ماه زمانی مناسب برای دیدار از حیات‌وحش و تفریح همراه با خانواده است.

    ویکتوریا

    مرکز ایالت بریتیش کلمبیا دارای یکی از معتدل‌ترین شرایط جوی در کانادا است. بیشتر برف‌ها در این ماه آب شده و ویکتوریا ازنظر تاریخی در زیباترین زمان خود قرار دارد. به‌علاوه، با آمدن ماه آوریل، فصل تماشای نهنگ‌ها در جزیره‌ی ونکوور نیز فرامی‌رسد.

    مسکوکا

    آوریل بهترین زمان برای امتحان کردن شربت افرا در اونتاریو است؛ بنابراین به جست‌وجو پرداخته و بیش از ۳۰ منطقه در مُسکوکا (Muskoka) را برای تجربه‌ی بهترین شربت‌های افرا کشف کنید.

    آوریل در کانادا

    در ماه مه به کجا برویم؟

    ایالت‌های کانادا در ماه مه شاهد اوج شکوفه زدن درخت‌ها خواهند بود. این ماه زمانی مناسب برای سفر به کانادا، پیش از فرارسیدن شلوغی‌های فصل تابستان است.

    اتاوا

    اتاوا خانه‌ی جشنواره‌ی محبوب گل‌های لاله‌ی کانادایی است که هرساله در ماه مه برگزار می‌شود. یک آخر هفته را به لذت بردن از این گل‌ها اختصاص داده، در کنار کانال ریدو (Rideau) قدم بزنید و برخی از بهترین رازهای سربه‌مهر شهر را کشف کنید.

    اوکاناگان

    دره‌ی اوکاناگان (Okanagan) مقصدی بسیار محبوب در میان گردشگران در بریتیش کلمبیا است. قبل از آمدن جمعیت فراوان گردشگران در فصل تابستان، از این دره دیدن کنید.

    سفر به کانادا در بهار

    در ژوئن به کجا برویم؟

    تابستان در کانادا فرارسیده و روزهای طولانی، فستیوال‌های تابستانی و شوق فراوان برای ماجراجویی از راه می‌رسد.

    مونترال

    اکثر مردم محلی به شما خواهند گفت که بهترین زمان برای دیدار از مونترال در فصل تابستان است. اگر به کمی انگیزه نیاز دارید، باید بدانید که برخی از رویدادهای جذاب به‌طور سالانه در این ماه برگزار می‌شوند؛ رویداد پیک‌نیک الکترونیک (Piknik Electronik) در یکشنبه‌های هر هفته، مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک مونترال، فستیوال مونترال فرینج (Montreal Fringe) و بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی فرانسوی‌زبان‌ها، بخشی از رویدادهای این ماه هستند.

    نوناووت

    تابستان همچنین زمانی مناسب برای رفتن به‌سوی شمال و دیدار از نوناووت (Nunavut) است. به هنگام بودن در این منطقه، پدیده‌ی خورشید در نیمه‌شب را تجربه کنید، به پیاده‌روی در مدار قطب شمال در پارک ملی ایوتاک (Auyuittuq) بپردازید، به فستیوال آلیانِیت (Alianait) بروید، پرندگان را تماشا کنید و دیدار از ایکالویت (Iqaluit)، مرکز رنگارنگ و فرهنگی این منطقه، را از دست ندهید.

    کانادا در بهار

    در جولای به کجا برویم؟

    در ماه جولای، جایی در کانادا وجود ندارد که نتوانید از آن دیدن کنید؛ اما دو شهر پیش رو بهترین جاذبه‌ها را در خود جای داده‌اند.

    کلگری

    کلگِری (Calgary) هرساله در ماه جولای میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه روباز جهان است. رویداد کلگری استمپید (Calgary Stampede) در طول این ماه با نمایشگاه‌ها، رژه‌ها، رقابت‌های کشاورزی، کنسرت‌ها، کارناوال‌ها، بازی‌ها و مسابقات رام کردن اسب‌های وحشی، گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

    سنت جانز

    چرا در ماه جولای به کشف ایالت نیوفاوند لند و لابرادور (Newfoundland and Labrador) نمی‌روید؟ هوا در سنت جانز (St John’s) در این ماه عالی بوده و فستیوال‌های محلی فراوانی در آن برگزار می‌شود. به‌علاوه، خیابان جورج نیز حال و هوایی دیگر به خود می‌گیرد.

    تابستان کانادا

    در اوت به کجا برویم؟

    هوای تابستان و رویدادهای تابستانی در ماه اوت بهتر هم می‌شوند.

    ونکوور

    تابستان در ونکوور متفاوت است. فستیوال‌ها و بازارهای هفتگی در این فصل در سراسر ونکوور برپا می‌شوند؛ به‌علاوه، شب بازار ریچموند (Richmond) نیز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در میان گردشگران است. کوهنوردی، کاوش در کوه گراوس (Grouse)، استراحت در کنار ساحل و دوچرخه‌سواری از دیگر تفریحات در فضای باز در این شهر هستند.

    کوه های راکی در بخش کانادا

    اگرچه پارک‌های ملی بانف (Banff) و جَسپِر (Jasper) معمولاً در ماه اوت پر از گردشگر می‌شوند، اما تابستان بهترین زمان برای دیدار از کوه‌های راکی در کانادا برای علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی است. دیدار از این کوه‌ها در فصل تابستان به گردشگران فرصت تماشای دریاچه‌های فیروزه‌ای‌رنگ و رانندگی در مسیر تماشایی آیسفیلدز (Icefields) را می‌دهد.

    تابستان کانادا

    در سپتامبر به کجا برویم؟

    سپتامبر زمانی ایده‌آل برای سفر به کانادا است؛ زیرا از تعداد گردشگران کاسته شده، اما هوا همچنان مطلوب به نظر می‌رسد. به‌علاوه برگ درختان در این ماه شروع به تغییر رنگ می‌کند.

    مونت ساتون

    منطقه‌ی اسکی مونت ساتون (Mont Sutton) که در کبک واقع شده، میزبان یکی از بهترین فستیوال‌های پاییزی در کانادا است. این فستیوال برای مدت ۵ آخر هفته در سپتامبر و اکتبر برگزار می‌شود و بالا رفتن از کوه با تله‌کابین، تفریحات مخصوص کودکان و کنسرت‌های رایگان ازجمله برنامه‌های مونت ساتون هستند.

    جزیره کیپ برتون

    در قالب سفری جاده‌ای، راهی مسیر تماشایی کَبوت (Cabot) شده و پس از گذراندن راه‌های پرپیچ‌وخم به سواحل جزیره برسید. زیبایی جزیره‌ی کیپ برتون (Cape Breton) در فصل پاییز به اوج خود می‌رسد. به هنگام حضور در جزیره، انجام بازی گلف، پیاده‌روی و دیدار با جامعه‌ی هنرمندان را فراموش نکنید.

    تابستان کانادا

    در اکتبر به کجا برویم؟

    هوا ممکن است در ماه اکتبر سردتر شود، اما قطعاً ماجراجویی‌ها در این ماه بهتر می‌شوند.

    چرچیل

    اکتبر بهترین ماه برای دیدار از چرچیل، پایتخت خرس‌های قطبی جهان، است. می‌توان در این ماه شاهد حرکت خرس‌های قطبی به‌سوی خانه‌ی خود در خلیج هادسون (Hudson) بود.

    کیچنر و واترلو

    این دو شهر در اونتاریو میزبان بزرگ‌ترین فستیوال اکتبر در جهان هستند که سالانه ۷۰۰,۰۰۰ گردشگر را به‌سوی خود جذب می‌کند. این فستیوال با یک مراسم شکرگزاری کانادایی نیز همراه است که در کنار رژه‌ی روز شکرگزاری در کانادا برگزار می‌شود.

    چرچیل کانادا

    در نوامبر به کجا برویم؟

    آماده‌ی ماجراجویی شوید؛ زیرا نوامبر در کانادا به معنی فرارسیدن فصل شفق‌های شمالی است.

    یلونایف

    یِلونایف (Yellowknife) در بخش‌های شمال غربی کانادا، یکی از بهترین نقاط کشور جهان برای تماشای شفق‌های شمالی است. این پدیده از اواسط ماه نوامبر آغاز می‌شود.

    توفینو

    توفینو (Tofino) که در جزیره‌ی ونکوور واقع شده، در ماه نوامبر به بهشتی برای تماشای طوفان تبدیل می‌شود. می‌توان اتاقی در یک هتل رزرو کرد و با خیال راحت به تماشای یک طوفان نشست؛ یا اینکه برای این کار به کنار ساحل رفت.

    توفینو کانادا

    در دسامبر به کجا برویم؟

    تعطیلات در کانادا جادویی هستند و این کشور را به سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می‌کنند.

    آبشار نیاگارا

    رشته آبشارهای موجود در آبشار بزرگ نیاگارا در طول تعطیلات به لطف «فستیوال زمستانی نورها» چراغانی می‌شوند. به‌علاوه، رژه‌ی بابانوئل‌ها و مراسم آتش‌بازی از دیگر تجربه‌های شگفت‌انگیز در این ماه هستند.

    ادمونتون

    ایام کریسمس در ادمونتون (Edmonton) به معنی روبه‌رو شدن با فستیوال خیابان آب‌نبات‌چوبی (Candy Cane Lane) است. شهروندان ادمونتون برای مدت ۴۰ سال است که ۸ ساختمان این شهر را برای مراسم کریسمس چراغانی می‌کنند. سورتمه‌های همراه با اسب، برپایی مراسم کریسمس در پارک فورت ادمونتون (Fort Edmonton) و فستیوال درخت‌ها از دیگر جاذبه‌های این ماه هستند.

    ادمونتون کانادا

    رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}