در زیباترین خیابان‌ های مونترال قدم بزنید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/3/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

خیابان‌های مونترال از آن دست خیابان‌هایی هستند که با درختان سر‌سبز و ساختمان‌های زیبایی که در اطراف آن قرار دارد، شما را ناخواسته با خود به حال‌وهوای دیگری می‌برند.

تور اروپا

تاریخ شهر مونترال را می‌توان از لابه‌لای خیابان‌های پرپیچ‌وخم آن به تماشا نشست، خیابان‌هایی که معماری بناها و ساختمان‌های آن حکایت از دوران استعمار فرانسه و سلطه‌ی انگلیس دارد. با ما همراه شوید تا سری به زیباترین خیابان‌های شهر مونترال در کانادا بزنیم؛ جایی‌که می‌توانید طرح مدرن و امروزی ساختمان‌ها را در کنار بناهای تاریخی و قدیمی به‌طور هم‌زمان مشاهده کنید.

خیابان سنت پل

فرقی ندارد چه فصلی از سال باشد، مونترال قدیمی همیشه زیبا و باشکوه است. در اطراف این محله‌ی تاریخی، بناهای قدیمی قرار گرفته‌اند که به قرن هفدهم بازمی‌گردند. خیابان سنت پل (Rue Saint Paul) یکی از این خیابان‌های باصفا در مونترال قدیم به‌شمار می‌رود که به سبک دوران استعمار این کشور توسط فرانسه، سنگفرش شده و برای محلی‌ها و توریست‌ها به یک اندازه جذاب و گیرا است.

خیابان های مونترال

خیابان مونتانا و خیابان پارک لافونتین

خیابان مونتانا (Rue de Mentana) خیابان مسکونی طولانی است که از میان منطقه‌ی پلاتو (Plateau) می‌گذرد و در راستای خیابان سنت دنیس قرار گرفته است. مانتنا در بین خیابان‌های راشل و شِری (Cherrier) واقع است و در اواخر بهار، تابستان و پاییز برای یک پیاده‌روی دل‌نشین و آرامش‌بخش مناسب است. اگر از این خیابان به سمت شرق بپیچید به خیابان پارک لافونتین (Parc-La Fontaine) خواهید رسید که در یک‌طرف آن ساختمان‌های چندطبقه‌ی زیبا و در طرف دیگر پارک دل‌انگیز لافونتین قرار گرفته است. خیابان دیگری که در آن حوالی قرار دارد، خیابان سنت هوبرت است؛ محله‌ای زیبا که می‌توان از قدم زدن در آن لذت برد. در این خیابان چندین خانه‌ی باشکوه به سبک دوره‌ی ادواردیان (Edwardian) وجود دارد که در حال حاضر تبدیل به مجتمع‌های مسکونی شده‌اند.

خیابان های مونترال

خیابان سنت آندره

شاید نتوان خیابان سنت آندره (Rue Saint-André) که در بین خیابان‌های شربروک و دولوث قرار گرفته است را زیباترین خیابان مونترال به‌حساب آورد، اما آمیزه‌ای از سبک‌ های معماری را در اطراف منطقه‌ی پلاتو به نمایش می‌گذارد که بسیار متنوع هستند و قطعاً ارزش دیدن دارد. این سبک‌ها شامل ردیفی از خانه‌های آجری قرن نوزدهم تا سبک‌های دوره‌ ادواردیان و همچنین بلوک‌های آپارتمانی دهه‌ی ۱۹۶۰ می‌شود. برای دیدن این ساختمان‌ها در خیابان راشل شرقی (Rachel Est) واقع در شمال پارک فونتین قدم بزنید تا به خیابان فابره (Fabre) برسید و سپس به سمت شمال حرکت کنید تا به خیابان مونت رویال برسید. در امتداد این مسیر، زیباترین ساختمان‌های سه‌طبقه و چندطبقه را خواهید دید که دارای نرده‌های تزیینی و راه‌پله‌های منحنی در نمای بیرونی ساختمان هستند؛ این سبک معماری مشخصاً به شهر مونترال اختصاص دارد.

خیابان های مونترال

خیابان لوریر شرقی

خیابان لوریر (Laurier) از خیابان برِبوف (Rue Brebeuf) واقع در زاویه‌ی جنوب شرقی پارک سِر ویلفرد لوریر آغاز و تا خیابان پاپینو (Papineau) کشیده می‌شود. در اطراف این خیابان خلوت و آرام، ردیف جالب‌ توجه‌ای از فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها، کافه‌ها و بازارها قرار گرفته‌اند. این قسمت از خیابان لوریر از نیمه‌ی ماه مه تا اوایل اکتبر سرسبز و با طراوت است و زیبایی این خیابان با فرارسیدن پاییز و انفجار رنگ‌ها در برگ‌های خزان‌زده، دوچندان می‌شود. همچنین در اطراف لوریر شرقی، خانه‌های چندطبقه زیبا با نمای آجری و راه‌پله‌های منحنی قرار گرفته‌اند که منظره‌ی دلنوازی را به وجود می‌آورد. علاوه بر این‌ها، پارکی که در این نزدیکی وجود دارد هم بر سرزندگی و شادابی محیط می‌افزاید.

خیابان های مونترال

خیابان کاستلنو

خیابان کاستلنو (Rue Castelnau) مابین خیابان سنت دنیس و بلوار سنت لوران (St. Laurent) واقع‌ شده است. در اطراف کاستلنو و خیابان‌های مسکونی که به آن مرتبط می‌شوند، درختان سرسبز و انبوه، همچون سایبانی سبز بر بالای سر رهگذران به چشم می‌خورند. این خیابان همچنین دارای بوتیک، شیرینی فروشی، بستنی‌فروشی و انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌های متنوع است. علاوه بر این‌ها، کلیسایی خاکستری‌رنگ هم در این خیابان واقع ‌شده است. کاستلنو چون سرپناهی دلپذیر است که شما را از شلوغی و هیاهوی بازارها و محله‌های اطراف، مثل ویلرِی (Villeray) و لیتل ایتالی (Little Italy) دور می‌کند.

خیابان های مونترال

خیابان برنارد

خیابان برنارد از بین محله‌ی اوتِرمونت (Outremont) می‌گذرد؛ در دو طرف این خیابان فروشگاه‌های متنوع، رستوران، قصابی و بازار قرار گرفته‌ است. اگر به سمت غرب بروید، نمای شیک و مجلل مجتمع‌های آپارتمانی، خانه‌های ویلایی و ساختمان‌های چندطبقه نشان‌ دهنده‌ی طبقه‌ی اعیان‌نشین مونترال است. همچنین تمام خیابان‌هایی که از برنارد می‌گذرند، همگی زیبا هستند و خانه‌های ویلایی تاریخی و چندین پارک وسیع و سرسبز در حوالی این خیابان‌ها قرار دارد.

خیابان های مونترال

فوردن کرسنت

محله‌ی اعیان‌نشین وستمونت (Westmount) دارای خیابان‌های متعددی است که درختان تنومند و پرشاخ و برگ و همچنین خانه‌های باشکوه به آن زیبایی و صفای خاصی بخشیده است. فوردن کرسنت (Forden Crescent) به همراه خیابان دیگری بنام فوردن (Forden)، مسیر دایره‌واری را تشکیل می‌دهند که در حوالی پارک کینگ جرج قرار گرفته است. این خیابان نمونه‌ی مثال‌زدنی از مناطق شیک و مجلل وستمونت به‌حساب‌ می‌آید.

خیابان های مونترال

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}