سفر انفرادی به ریودوژانیرو را چگونه سپری کنیم؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/4/1
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ریودوژانیرو به خاطر جاذبه‌های مشهور گردشگری، اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت و البته امنیت بالای خود، شهری محبوب در میان مسافران تنها و بک‌پکرها به شمار می‌آید.

تور اروپا

وقتی‌که مسافران صحبت از سفر انفرادی به ریودوژانیرو می‌کنند، کمتر کسی از این اتفاق متعجب می‌شود. اگرچه شبکه‌های بین‌المللی خبر، بیش‌ازحد خطرات موجود در این شهر را بزرگ می‌کنند، اما سفر انفرادی به ریو آن‌قدرها هم که تصور می‌شود، سخت نیست. ریو با داشتن جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز و اقامتگاه‌هایی با قیمت‌های مناسب، می‌تواند سفری فراموش‌نشدنی برای یک مسافر تنها باشد. این مقاله مسافران تنها را برای سفر به ریودوژانیرو راهنمایی می‌کند.

سفر تنهایی به ریودوژانیرو

محله ها

کوپاکابانا

کوپاکابانا که از دهه‌ی ۱۹۴۰ به‌عنوان یک منطقه‌ی گردشگری مورد توجه قرار گرفت، همچنان یکی از مشهورترین محله‌های ریو محسوب می‌شود. اینجا همان محله‌ای است که اکثر خاطرات سفر شما نظیر آفتاب گرفتن و مطالعه در کنار ساحل، در آن رقم می‌خورد. کمی در اطراف ساحل کوپاکابانا گشت زده و از صنایع‌دستی و حوله‌های ساحلی موجود در آن برای فروش دیدن کنید. در این تفرجگاه، پَدِل بوردینگ (Paddle Boarding) به‌صورت ایستاده را تجربه کرده و پیش از رفتن به یکی از رستوران‌های دریایی برای امتحان کردن بهترین غذاها با منظره‌ای رو به اقیانوس، به تماشای ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها بپردازید.

سانتا ترزا

محله‌ی شیک و دنج سانتا ترزا (Santa Teresa) از قبل خود را برای استراحت آماده کرده و بی‌توجهی به سرعت جریان زندگی در محله‌های دیگر در هوای آن احساس می‌شود. جواهرات این محله دور از چشم‌ها مخفی شده‌اند و بهترین راه برای کشف آن‌ها قدم زدن در اطراف، سر زدن به استودیوهای هنری و تحسین جواهرفروشی‌های دست‌ساز است. مراقب باشید که به هنگام حضور در این محله وارد زاغه‌نشین منطقه نشوید. موج اخیر بی‌ثباتی و خشونت داخلی، امنیت این منطقه را به چالش کشیده است؛ بنابراین بهتر است از رفتن به این زاغه‌نشین خودداری کنید.

سفر تنهایی به ریودوژانیرو

ایپانما

ایپانما محله‌ای جدید و به‌روز در ریو است. این محله که با سواحل خیره کننده، فرصت‌های عالی برای موج‌سواری و کافه‌ها و رستوران‌های فراوان، گوی سبقت را از سایر محله‌ها ربوده، مکانی است که جوان‌ترها، علاقه‌مندان برای برنزه کردن پوست و گردشگران برای وقت گذراندن به آن مراجعه می‌کنند. برای تماشای یکی از زیباترین غروب‌های ریو در هنگام عصر راهی آرپوادور (Arpoador)، منطقه‌ای در بخش جنوبی شهر، شوید و سپس (Canastra) برای امتحان کردن بهترین نوشیدنی‌های برزیلی به کافه‌ی کاناسترا بروید.

سنترو

سنترو (Centro) در طول روز، با میزبانی از موزه‌های فراوان، شبکه‌های هنری و معماری، قطب فرهنگی ریو به شمار می‌آید. به هنگام دیدار از این محله، حتماً از موزه‌ی فردا و بزرگ‌ترین نقاشی دیواری جهان، اثر ادواردو کوبرا (Eduardo Kobra)، دیدن کنید. اندکی از زمان خود را به گشت زدن در خیابان ریو برانکو (Rio Branco)، برای یک خرید کوچک، اختصاص دهید. سپس در هنگام عصر، راهی محله‌ی لاپا (Lapa) شده و خود را غرق در رقص‌های شبانه‌ی سامبا و میهمانی‌های برگزارشده تا پاسی از صبح کنید. این تفریحات در میان گردشگران و محلی‌ها به یک اندازه محبوب هستند.

سفر تنهایی به ریو

کجا اقامت کنیم؟

کوپاکابانا پالاس

کف‌های مرمری درخشان و شمعدان‌های لوکس در این هتل باشکوه که همواره میزبان چهره‌های سرشناسی چون مدونا و رولینگ استونز بوده است، خودنمایی می‌کنند. اتاق‌های بزرگ، رستوران دارای ستاره‌ میشلن و خدمات بی‌نقص، بخشی از پکیج هتل لوکس کوپاکابانا پالاس (Copacabana Palace) هستند. مسافران باید برای اقامت در این گزینه‌ی اشرافی حداقل شبی ۳۴۵ دلار پرداخت کنند.

چه لاگارتو

مسافران تنهایی که به دنبال دیدار با توریست‌ها و بک‌پکرهای دیگر هستند، به سراغ چه لاگارتو (Che Lagarto) می‌روند. قیمت‌ها برای یک اتاق اشتراکی مختلط معقول است. این مکانِ اقامتی در محله‌ی ایپانما، در مجاورت محله‌ی لبلون (Leblon)، قرار دارد، درنتیجه مسافران می‌توانند به‌راحتی به کافه‌ها، رستوران‌ها و خطوط حمل‌ونقل شهری دسترسی داشته باشند. مسافران این هاستل می‌توانند در حین صرف یک نوشیدنی اصیل برزیلی با یکدیگر آشنا شوند. قیمت‌ها در این هاستل از شبی ۲۳ دلار آغاز می‌شوند.

سفر تنهایی به ریودوژانیرو

بیچ هاوس ایپانما

این هاستل پرشور که در قلب محله‌ی ایپانما واقع شده، دارای یک استخر شنا در باغ برای استراحت‌های صبحگاهی است. اینجا محل خوبی برای شروع صحبت با دیگر مسافران تنها محسوب می‌شود. طیف گسترده‌ای از مسافران خارجی به هاستل بیچ هاوس ایپانما (Beach House Ipanema) می‌آیند و امکانات موجود در این اقامتگاه فرصت‌های خوبی را برای دوست شدن با آن‌ها فراهم می‌کند. قیمت‌ها در این هاستل از شبی ۱۶ دلار آغاز می‌شود.

سفر تنهایی به ریو

جاذبه های گردشگری

جاذبه‌های گردشگری کلاسیک نظیر مجسمه‌ مسیح و کوه شوگرلوف از گزینه‌هایی هستند که هرکسی به هنگام سفر به ریو به دیدن آن‌ها می‌رود. مسافران باید مطمئن شوند که علاوه بر این جاذبه‌های مشهور، از گزینه‌های پیش‌رو برای آشنایی با چهره‌ی متفاوت ریو نیز دیدار می‌کنند.

تالاب رودریگو د فریتاس

بعدازظهر رویایی خود را با گشت زدن در اطراف یک مسیر دوچرخه‌سواری ۷.۲ کیلومتری به دور تالاب زیبای رودریگو دِ فریتاس (Rodrigo de Freitas) در بخش جنوبی ریو بگذرانید. امکان اجاره‌ی دوچرخه به‌صورت ساعتی یا روزانه با حداقل قیمت ۳ دلار برای هر ساعت مهیا است و گردشگران می‌توانند علاوه بر دوچرخه‌سواری، در اطراف تالاب نیز قدم بزنند. به هنگام قدم زدن یا دوچرخه‌سواری، چشمان خود را برای دیدن برگچه خواران وحشی در همین حوالی تیز کرده و در کافه‌ی پالافیتا کیچ (Palaphita Kitch) برای امتحان کردن یک نوشیدنی خنک، در حین تماشای غروب دل‌انگیز خورشید، توقف کنید.

سفر تنهایی به ریو

ساحل

در شهری که به خاطر خطوط ساحلی شگفت‌انگیز خود مشهور است، وقت گذراندن در کنار ساحل امری ضروری به نظر می‌رسد. از مهم‌ترین سواحل ریو می‌توان به کوپاکابانا و ایپانما اشاره کرد، اما سواحلی چون بارا دا تیجوکا (Barra da Tijuca) و پراینیا (Prainha) از جمله گزینه‌های خلوت‌تر برای فرار از جمعیت زیاد گردشگران هستند. می‌توان تفریحات ورزشی متعددی نظیر موج‌سواری، فوتبال، والیبال ساحلی یا حتی صرفاً استراحت و تلاش برای برنزه شدن را در این سواحل تجربه کرد.

سفر تنهایی ریودوژانیرو

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه‌شناسی ریو که میزبان مجموعه‌ای خارق‌العاده از برخی از نایاب‌ترین و عجیب‌ترین گیاهان برزیلی است، فضایی بزرگ و روباز برای آشنایی با سرزمین رام‌نشده‌ی برزیل به شمار می‌آید. در این محوطه همچنین مراکز مهم تحقیقاتی به چشم می‌خورد که در آن‌ها گلچینی از حشرات و گل‌ها نگهداری می‌شوند. می‌توان به هنگام حضور در این باغ از مرکز فرهنگی تام جوبیم (Tom Jobim)، برای آشنایی بیشتر با زندگی این نوازنده‌ی مشهور، دیدار کرد و به رکاب زدن در مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری در اطراف باغ پرداخت. صرف یک نهار به سبک فرانسوی از دیگر تفریحات موجود در این باغ است.

باغ گیاه شناسی ریو

سفرهای روزانه

با توجه به مدت‌زمان سفر شما، می‌توان سفرهایی را به مناطق اطراف ریو ترتیب داد که هرکدام از آن‌ها در نوع خود بهشتی محسوب می‌شوند. ایلا گرانده (Ilha Grande) یا جزیره‌ی بزرگ، جزیره‌ای با آب‌های شفاف و مکانی محبوب برای غواصی است. پاراتی (Paraty) شهری قدیمی و استعماری محسوب می‌شود و به خاطر آرامش، خیابان‌های سنگ‌فرش و خانه‌هایی سفیدرنگ با درب و پنجره‌هایی رنگی، در اوج جذابیت قرار دارد. بوزیوس (Buzios) شهری شگفت‌انگیز در کنار ساحل است که با زندگی شبانه‌ی پرشور خود جلب‌توجه می‌کند.

خلیج بزرگ ریو

کجا غذا بخوریم؟

قنادی کلمبو

برای شروع یک روز عالی، راهی قنادی کلمبو (Colombo) در قلعه‌ی کوپاکابانا، قلعه‌ای نظامی در انتهای ساحلی به همین نام، شوید. صبحانه در این قنادی شامل آب‌میوه، قهوه، نان، پنیر و میوه با مناظری حیرت‌انگیز از ساحل طولانی و اقیانوس آبی است.

سفر تنهایی به ریودوژانیرو

فوگو دو چائو

فوگو دو چائو (Fogo do Chão) در ازای دریافت مبلغ ۴۰ دلار، به شما امکان استفاده از یک سلف‌سرویس همراه با کباب‌های کلاسیک برزیلی را می‌دهد. تمامی این کباب‌ها از بهترین گوشت‌های کشور تهیه شده‌اند و مشتریان می‌توانند تا جای ممکن از این سلف‌سرویس استفاده کنند. خدمه‌ی رستوران مرتباً با سیخ‌های بزرگی از کباب بره و مرغ در حال گشت زدن در اطراف میز سلف‌سرویس هستند. به‌علاوه یک ظرف بزرگ سالاد نیز در این رستوران به چشم می‌خورد که مشتریان می‌توانند در کنار گوشت از آن بهره ببرند.

بار دو مینیرو

این مکان دوست‌داشتنی و سرزنده در قلب منطقه‌ی هنری سانتا ترزا قرار دارد. بار دو مینِیرو (Bar do Mineiro) با استفاده از عکس‌های سیاه‌وسفید و نقاشی‌های رنگی، فضایی دنج را خلق کرده است. مشتریان برای صرف وعده‌های بزرگی از خوراک فِیجوادا (feijoada)، یک خوراک لوبیای برزیلی، به این بار مراجعه می‌کنند و در کنار آن از انواع نوشیدنی‌ها لذت می‌برند.

سفر تنهایی به ریو

امتحان کردن پاستل در بازارها

به سراغ بازارهای محلی اصیل بروید که در طول هفته در سراسر شهر برپا می‌شوند. پاستل‌ها در این بازارها نشان می‌دهند که گاهی لذت‌بخش‌ترین تفریحات در ساده‌ترین‌ها خلاصه شده‌اند. پاستل یکی از غذاهای سنتی در برزیل است. درون خمیر پاستل با پنیر یا گوشت پر شده و سپس این خوراکیِ سمبوسه‌مانند در روغن فراوان سرخ می‌شود. پاستل‌ها ارزان و لذیذ بوده و می‌توانند صبحانه یا میان وعده‌ای ساده همراه با کالری فراوان برای سیر نگه داشتن شما برای چندین ساعت باشند.

سفر تنهایی به ریو

توصیه های کاربردی

ورود به شهر از فرودگاه

وقتی‌که با یک پرواز بین‌المللی وارد شهر ریودوژانیرو می‌شوید، به‌ احتمال‌ زیاد در فرودگاه گالِئو (Galeão) به زمین می‌نشینید. شما می‌توانید با گزینه‌های متعددی خود را از فرودگاه به مناطق مهم گردشگری در شهر برسانید:

فرودگاه ریو

اتوبوس

اتوبوس‌ها هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یک‌بار حرکت می‌کنند و در تمامی نقاط مهم شهر نظیر محله‌های کوپاکابانا، ایپانما و لبلون توقف دارند. آدرس مدنظر خود را بر روی کاغذ نوشته و به راننده نشان دهید؛ آن‌ها می‌توانند دقیقاً شما را در نقطه‌ی موردنظر پیاده کنند. قیمت اتوبوس از فرودگاه ریو تا شهر حدوداً ۵ دلار است.

توصیه: حتماً یک لباس گرم به هنگام سوار شدن بر اتوبوس به همراه داشته باشید؛ گاهی اوقات سیستم خنک‌کننده‌ی اتوبوس به حدی پرقدرت عمل می‌کند که شرایط سختی را در طول سفر برای شما پدید می‌آورد.

اتوبوس های ریو

تاکسی

دو نوع تاکسی در ریو وجود دارد. تاکسی‌هایی که مبلغ آن‌ها از قبل پرداخت می‌شوند؛ این تاکسی‌ها گزینه‌هایی امن بوده، هرچند در مقایسه با دیگر تاکسی‌ها کمی گران‌تر (حدوداً ۲۹ دلار) هستند. مسافران کرایه‌ی این تاکسی‌ها را در فرودگاه و پیش از سوار شدن پرداخت می‌کنند و تاکسی آن‌ها مستقیماً به آدرس موردنظر می‌برد. گزینه‌ی بعدی، تاکسی‌های معمولی هستند که قیمت آن‌ها بیشتر از ۲۲ دلار نیست. اکثر راننده‌های تاکسی افراد مورد اعتمادی هستند که از این راه کسب درآمد می‌کنند، اما گاهی برخی از آن‌ها سعی در سوءاستفاده از توریست‌ها داشته و با حرکت از مسیرهای طولانی‌تر به دنبال دریافت کرایه‌ی بیشتر هستند. مطمئن شوید که تاکسی‌متر در طول روز بر روی عدد ۱ (قیمت ساعات خلوت) تنظیم شده باشد، در غیر این‌صورت مبلغ بیشتری از شما دریافت خواهد شد. عدد ۲ در تاکسی‌مترها مخصوص ساعات شلوغی در عصر، شب‌ها، روزهای تعطیل، یکشنبه‌ها و تمامی روزهای ماه دسامبر است.

سفر تنهایی به ریو

جابجایی در شهر

مترو

مترو می‌تواند شما را به اکثر مناطق گردشگری ریو ببرد. سه خط مترو در ریودوژانیرو وجود دارد؛ خط نارنجی که تمامی بخش جنوبی مرکز شهر را پوشش می‌دهد؛ خط سبز که بخش شمالی را پوشش داده و خط زرد که به طرف بارا دا تیجوکا می‌رود. بلیط تک‌سفره‌ی مترو در ریو حدود ۱.۳۱ دلار قیمت دارد.

ریودوژانیرو

اتوبوس

مسیرهای اتوبوس‌رانی می‌توانند حتی گاهی اوقات برای مردم محلی هم کمی گیج‌کننده باشند. بهتر است پیش از حرکت به‌سوی یک مقصد نامعلوم، مسیر سفر خود را با گوگل مپ چک کنید. بلیط تک‌سفره‌ی اتوبوس حدوداً ۱.۲۲ دلار قیمت دارد.

بهداشت و ایمنی

بسیاری از مناطق ریو دارای آب تصفیه‌شده هستند، اما بهتر است تا قبل از استفاده از آب لوله‌کشی، از سلامت آن مطمئن شوید. دزدی و جیب‌بری در این شهر رایج است، اما به‌ندرت خشونتی گردشگران را تهدید می‌کند. اگر یک زورگیر سمت شما آمد و درخواست گرفتن تلفن همراه یا کیف پول شما را داد، این کار را انجام دهید. همیشه با فرض اینکه دزدها سلاح گرم به همراه دارند، از درگیری با آن‌ها خودداری کنید. بسیاری از مجرمان از تیررس قانون در امان هستند و به همین خاطر ترسی از استفاده از چاقو یا اسلحه ندارند. پس بهتر است با آن‌ها همکاری کرده و مانع از آسیب‌های جدی‌تر به خود شوید. هرگز در هنگام شب به‌‌تنهایی در خیابان‌ها قدم نزنید. این توصیه برای خانم‌ها بسیار جدی‌تر است. به‌علاوه، مراقب حضور در زاغه‌نشین‌های ریو باشید، زیرا بسیاری در این محله‌ها با ظن و تردید به غریبه‌ها نگاه می‌کنند و همین امر می‌تواند عواقب خطرناکی را به دنبال داشته باشد. امن‌ترین زاغه‌نشین‌های ریو، ویدیگال (Vidigal) و روسینیا (Rocinha) هستند که مردمان آن به حضور خارجی‌ها عادت کرده‌اند. از همه مهم‌تر اینکه، اجازه ندهید این موارد احتیاطی سفر شما را خراب کنند. ریو شهری شگفت‌انگیز و پرشور است و اکثر توریست‌ها، بدون هیچ مشکلی، از بودن در آن لذت می‌برند.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}