نکاتی که باید پیش از سفر به مونترال بدانید

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/4/1
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پیش از سفر به هر نقطه‌ای از جهان، بهتر است درباره‌ی قوانین و آداب‌ورسوم آن شهر یا کشور کمی مطالعه کنید. مونترال هم مانند دیگر شهرهای جهان، دارای قوانین خاصی است که باید برای جلوگیری از بروز هر مشکل حین سفر، از آن‌ها مطلع باشید.

تور اروپا

مونترال، شهری زیبا در کانادا و ترکیبی از دنیای قدیم و مدرن است. این شهر مقصدی ایده‌آل برای گردشگران از سراسر دنیا به‌شمار می‌رود. اما مونترال هم مانند هر شهر دیگری قوانین و رسوم خاص خود را دارد؛ بنابراین اگر برای اولین بار است که به این شهر سفر می‌کنید بهتر است پیش از سفر برخی نکات مهم و قوانین شهر را بدانید.

هنگام قرمز بودن چراغ به راست نپیچید

در مونترال، هنگامی‌که چراغ قرمز است، رانندگان اجازه‌ی پیچیدن به سمت راست را ندارند؛ مگر این‌که خلاف این قانون به شما نشان داده شود. این یکی از قوانین محلی مونترال است که اغلب باعث بروز مشکل برای افرادی می‌شود که تازه به این شهر آمده‌اند. این قانون به نفع عابرین پیاده است و امنیت آن‌ها را در درجه‌ی اول قرار می‌دهد. البته در دیگر مناطق کبک چنین قانونی برای چراغ قرمز وجود ندارد.

سفر به مونترال

دپ همان فروشگاه های رفاه است

کلمه‌ی دِپ (Dep) را می‌توانید در مکالمه‌های روزمره‌ی مردم بشنوید: «می‌خواهم از دِپ یک نوشیدنی بخرم». در مونترال کلمه‌ی دِپ، کوتاه‌شده‌ی کلمه‌ی (dépanneur) است که به فروشگاه رفاه اشاره می‌کند. شما می‌توانید برای خرید مایحتاج زندگی مانند شیر، شکلات، سیگار و نوشیدنی به این فروشگاه‌ها سر بزنید.

سفر به مونترال

۵ تا ۷، ساعات خوشحالی است

در طول هفته ممکن است تابلوهایی با علامت (5-à-7) را ببینید که روی درب رستوران‌ها و کافه‌ها نصب شده‌اند. این تابلوها قیمت‌های خاص یا تخفیف‌های ویژه‌ای برای ساعت ۵ تا ۷ بعداز‌ظهر درنظر گرفته‌اند. این ساعات در مونترال با نام «ساعات خوشحالی» شناخته می‌شوند. به‌علاوه، جالب است بدانید که محوطه‌ی بیرون رستوران یا کافه، تراس (Terrasse) نامیده می‌شود. «تراس» و «دِپ»‌ از کلمات انگیسی در مونترال هستند که از واژگان کِبک گرفته شده‌اند.

مونترال فستیوال‌ های زیادی دارد

مونترال یکی از شهرهای کانادا با فستیوال‌های بی‌شمار است و برخی از بهترین فستیوال های کانادا در این شهر برگزار می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت این شهر در میان گردشگران همین فستیوال‌های متنوع است. در سال، به‌ویژه در ماه‌های گرم سال (از ژوئن تا سپتامبر)، فستیوال‌ها و رویدادهای سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی در مونترال برگزار می‌شود؛ مانند این است که یک فستیوال بسیار بزرگ در تمام شهر برپا است. زمانی‌که در محله‌های مختلف شهر قدم می‌زنید، متوجه خواهید شد که در هرکدام از این محله‌ها فستیوال یا رویداد متفاوتی در حال برگزاری است؛ از بازارهای سرباز گرفته تا اجرای موسیقی زنده. پس اگر قصد دارید به مونترال سفر کنید حتما برنامه‌های فستیوال‌های شهر را بررسی کنید تا نهایت استفاده را از سفر خود ببرید.

فستیوال های مونترال

برخی فصل ها برای سفر بهتر هستند

زمستان‌های مونترال مخصوصا در ماه‌های ژانویه و فوریه ممکن است زمستان‌های سختی باشند. با این‌حال، رویدادهای متنوع و سرگرم‌کننده‌ای در این موقع از سال در مونترال برگزار می‌شوند. برای مثال، می‌توانید به یک کنسرتِ موسیقی الکترونیک (EDM) بروید که در فضای باز برگزار می‌شود. این کنسرت‌ها ایگلوفِست (Igloofest) نامیده می‌شوند. البته اگر قصد دارید بهترین سفر خود به مونترال را تجربه کنید، بهتر است در فصل زمستان به این شهر سفر نکنید.

سفر به مونترال

مونترال شهری دو زبانه است

زبان اصلی مردم شهر مونترال فرانسوی است و این شهر پس از پاریس به‌عنوان دومین شهر بزرگِ فرانسوی زبان در جهان محسوب می‌شود. مونترال همچنین مهم‌ترین شهر دو زبانه در کانادا به‌شمار می‌آید و ۶۰ درصد از اهالی آن می‌توانند به‌خوبی به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی صحبت کنند. زمانی‌که به مونترال سفر می‌کنید نیازی نیست نگران برقراری ارتباط با پیشخدمت‌ها یا مردم محلی باشید. بهتر است لغات و اصطلاحات ضروری مانند تشکر کردن و سلام و احوال پرسی را یاد بگیرید تا ادب را به‌جا بیاورید.

سفر به مونترال

شمال دقیقا شمال نیست

زمانی‌که که در حال جهت‌یابی در شهر هستید، باید به خاطر داشته باشید که در مونترال، شمال دقیقا شمال نیست. آنچه مردم محلی درباره‌ی نحوه‌ی جهت‌یابی در شهر می‌گویند یکی از پیچیدگی‌های شهر مونترال است. برای مثال، اگر درباره‌ی رودخانه‌ی «سن لوئیس» از مردم محلی سوال کنید، آن را از غرب به شرق توصیف می‌کنند، در صورتی‌که این رودخانه از شمال به شمال شرقِ جزیره جریان دارد. در نتیجه، جهت خیابان‌هایی که در موازات این رودخانه قرار گرفته‌اند، غرب و شرق و جهت خیابان‌هایی که با رودخانه زاویه‌ی قائم می‌سازند، شمال و جنوب خواهد بود. در حقیقت جهت شمال، شمال غربی مونترال و در برخی مناطق غرب خواهد بود. به دلیل همین پیچیدگی‌ها مونترال به شهری که در آن خورشید در شمال غروب می‌کند، معروف شده است.

سفر به مونترال

مترو در مونترال

سیستم حمل‌ونقل عمومی در مونترال با نام اختصاری (STM) شناخته می‌شوند. اغلب مردم مونترال با مترو یا اتوبوس تردد می‌کنند. برای افرادی که از شهرهای نزدیک مانند تورنتو به مونترال می‌آیند، استفاده از مترو ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. در شهرهای اطراف مانند تورنتو، مترو با واژه‌ی ساب‌وِی (Subway) یا تی‌تی‌سی (TTC) شناخته می‌شود که نام شرکت حمل‌ونقل عمومی است. اما در مونترال این قطارهای زیرزمینی با نام مترو خوانده می‌شوند و نام شرکت‌های حمل‌ونقل به این شکل استفاده نمی‌شوند.

سفر به مونترال

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}