توصیه‌ هایی که جان شما را در سفر به برزیل نجات می‌ دهد

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/4/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

برزیل یکی از زیباترین نقاط دنیا برای داشتن سفرهای ماجراجویی است. با این‌حال، عدم توجه به موارد ایمنی می‌تواند جان مسافران را در معرض خطر قرار دهد.

تور اروپا

برزیل یکی از شگفت‌انگیزترین کشورهای جهان به خاطر عجایب طبیعی، شهرهای زیبا و فرهنگ مسحورکننده‌ی آن برای مسافرت است. این کشور همچنین نرخ بالایی از جرم و جنایت‌های خیابانی را در خود دارد. واقعیت این است که اکثر توریست‌ها به هنگام ترک برزیل تصور می‌کنند که رسانه‌ها تصویری ناعادلانه از این کشور را به نمایش می‌گذارند؛ درحالی‌که متأسفانه اتفاقات و تصادفاتی که در این کشور رخ می‌دهد همیشه با جرم و جنایت در ارتباط نیستند. این مقاله شما را برای داشتن سفری امن به برزیل راهنمایی می‌کند.

برای رفتن به مناطق دورافتاده از راهنما استفاده کنید

مناطقی نظیر پانتانال (Pantanal) و جنگل بارانی آمازون از جمله‌ شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی برزیل هستند. در این دو منطقه مجموعه‌ای خارق‌العاده از حیات‌وحش نادر و شگرف یافت می‌شود. آن‌ها همچنین خانه‌ی حیوانات خطرناکی چون پلنگ، مارهای آناکوندا، سوسمار آمریکایی، عنکبوت‌ها و انگل‌های سمی هستند. هرگز فراموش نکنید که شما در این مناطق میهمان هستید و در صورت رعایت نکردن موارد احتیاطی، با مرگ و زندگی دست‌وپنجه نرم خواهید کرد. همواره با یک راهنمای مطمئن به پانتانال یا جنگل آمازون بروید تا از این سفر نهایت بهره را برده و در طول مسیر گم نشوید.

جنکل های آمازون برزیل

قهرمان بازی درنیاورید

اگر شما یا دوستانتان با موقعیت خطرناکی نظیر دزدی روبه‌رو شدید، از مقابله‌به‌مثل کردن یا تلاش برای مصالحه با مجرمان خودداری کنید. در عوض، وسایل خود را تحویل دزدها داده و شکرگزار باشید که چیزی بیشتر از این را از دست نداده‌اید و به این موضوع در قالب یک داستان دراماتیک برای تعریف کردن نگاه کنید. مقابله و مبارزه برای به دست آوردن وسایل می‌تواند جان شما را تهدید کند، زیرا اکثر مجرمان چیزی برای از دست دادن و هراسی از رفتن به زندان ندارند. حتی اگر اسلحه یا چاقوی دزدها را مشاهده نکردید، فرض را بر این بگیرید که آن‌ها ممکن است سلاح خود را مخفی کرده باشند.

در زاغه نشین ها مراقب باشید

بازخوردهای منفی فراوانی در مورد زاغه‌نشین‌های برزیل وجود دارد که اکثر اوقات ناعادلانه هستند. با این‌حال، بسیاری از زاغه‌نشین‌های این کشور توسط گروه‌های خلافکاری اداره می‌شوند که از طریق تجارت مواد مخدر درآمد کسب می‌کنند. همین موضوع موجب درگیری میان گروه‌های تبهکار و غریبه‌هایی می‌شود که وارد جامعه‌ی آن‌ها شده‌اند. از آنجایی‌که این غریبه می‌تواند یک پلیس مخفی باشد، واکنش گروه‌های تبهکار در ابتدا شلیک گلوله و سپس سؤال پرسیدن است. اکثر زاغه‌نشین‌های ریودوژانیرو در بخش جنوبی شهر، نظیر روسینیا (Rocinha)، ویدیگال (Vidigal) و تاوارِس (Tavares)، امن هستند و رفتار دوستانه‌ای با توریست‌ها دارند. بهتر است تا از رفتن به زاغه‌نشین‌های شمالی این شهر خودداری کنید. در شهرهای دیگر نیز این موضوع را از مسئولین هتل یا هاستل سؤال کنید.

زاغه نشین های برزیل

در هنگام مشاهده چراغ قرمز حرکت کنید

برخلاف آنچه که همه‌ی ما در کلاس‌های آموزش رانندگی آموخته‌ایم، چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی در ساعات پایانی روز در شهرهای بزرگ برزیل به معنی عدم توقف است. منطق پشت این قضیه این است که توقف در پشت چراغ قرمز در یک خیابان خلوت می‌تواند خطر حمله‌ی مسلحانه به شما از سوی گروه‌های تبهکار را در پی داشته باشد. رانندگی در حین مشاهده‌ی چراغ قرمز در برزیل روشی پیشگیرانه برای پرهیز از این اتفاق است.

از دفع کننده های حشرات استفاده کنید

حشرات در برخی از نقاط برزیل به‌وفور یافت می‌شوند و برخی از آن‌ها بیماری‌های ناخواسته‌ای چون تب استخوان‌شکن، زیکا و چیکونگونیا (chikungunya) را برای شما به ارمغان می‌آورند. گزینه‌ی آخری در حال حاضر در ریودوژانیرو همه‌گیر شده است. اثرات این ویروس‌ها می‌تواند بسیار مهلک باشد و موجب نقص‌های مادرزادی جدی و حتی مرگ افراد آسیب‌پذیر شود. با استفاده از داروهای دفع‌کننده‌ی حشرات در طول روز و همچنین قبل از خواب، از این حوادث غم‌انگیز جلوگیری کنید.

نکات سفر به برزیل

چند کپی از مدارک خود تهیه کنید

به همراه داشتن چند مدرک شناسایی در برزیل ضروری است، هرچند ممکن است هرگز هیچ‌کسی از شما کارت شناسایی نخواهد؛ اما از شما انتظار می‌رود تا این مدارک را در مواقع ضروری به همراه داشته باشید. به‌جای حمل پاسپورت، گواهینامه یا دیگر مدارک شناسایی خود در طول سفرهای داخل شهری، چند نسخه‌ی کپیِ واضح از مدارک عکس‌دار خود تهیه کنید.

سفر به برزیل

از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و آب فراوان بنوشید

یک بدن آفتاب‌سوخته می‌تواند خاطره‌ای موقتی و شگفت‌انگیز از سفر شما به سرزمین‌های استوایی باشد؛ اما تاول و پوست قرمز هرگز. گرما در برزیل در فصل تابستان بسیار شدید است و آفتاب با قدرت عجیبی می‌تابد. ریودوژانیرو در این فصل دماهای بالای ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را نیز تجربه می‌کند. از آنجایی‌که برزیل تفریحات فراوانی برای انجام در فضای باز دارد، بهترین راه استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب پوست است. به‌علاوه، نوشیدن آب فراوان نیز به مرطوب شدن بدن شما کمک می‌کند. به هنگام سفر به برزیل باید حداقل دو لیتر آب در طول روز مصرف کرد.

با موتورسیکلت در شهرها تردد نکنید

از آنجایی‌که شهرهای بزرگ برزیل ترافیک سنگینی دارند، حرکات مارپیچ گونه با موتورسیکلت در بین خودروها می‌تواند روش خوبی برای صرفه‌جویی در زمان باشد. با این‌حال، این امر با ریسک بالایی همراه است؛ به‌طور متوسط، تقریباً ۳ نفر در روز جان خود را بر اثر تصادف موتورسیکلت در شهر سائوپائولو از دست می‌دهند. این خطر برای افرادی که به جاده‌های برزیل آشنایی نداشته و به رانندگی در این کشور عادت ندارند، می‌تواند بالاتر هم باشد. بهتر است تا با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی کمی زمان از دست بدهید تا اینکه جان خود را به خطر بیندازید.

تردد در برزیل

واکسن بزنید

سفر به برزیل به این معنی نیست که حتماً باید واکسن بزنید، به‌خصوص اینکه اگر قصد سفر به شهرهایی چون ریو و سالوادور یا مناطق جنوبی این کشور را داشته باشید. با این‌حال، اگر سفر شما شامل تور دیدار از جنگل بارانی آمازون هم می‌شود، حتماً واکسن بزنید. هپاتیت آ، تیفوئید و تب زرد ازجمله واکسن‌های ضروری برای سفر به این مناطق هستند. واکسن مالاریا نیز برای سفر توصیه می‌شود.

چشم از کیف خود برندارید

کیف خود را به‌صورت اریب بر روی شانه‌ی خود بیندازید تا با این کار از دزدیده شدن آن جلوگیری کنید. از به همراه داشتن کیف‌های دستی بزرگ و گران‌قیمت یا کیف‌هایی با یک جیب باز که دزدی را آسان می‌کنند، خودداری کنید. وقتی‌که در کافه‌ها هستید، کیف خود را بر روی پاهایتان قرار دهید. به هنگام بودن در ساحل نیز، آن را در زیر حوله‌ی شنا مخفی کنید. کیفتان همراه با وسایل درون آن را به حال خود رها نکنید. با این کنار خطر دزدیده شدن کیف شما بالا خواهد رفت.

نکات سفر به برزیل

از مصرف مواد مخدر خودداری کنید

مصرف مواد مخدر در برزیل غیرقانونی است و این کار نه‌تنها مصرف‌کنندگان را به مناطق پرخطری چون زاغه‌نشین‌های تحت مالکیت گروه‌های تبهکار می‌کشاند، بلکه می‌تواند آن‌ها را با مجازات زندان و صف‌های طولانی برای دادگاهی شدن نیز روبه‌رو کند. شرایط زندان‌ها در برزیل بسیار اسف‌بار است و زندانیان با مواردی چون شلوغی بیش‌ازحد زندان‌ها، رفتار خشن مأموران پلیس و شورش‌های کشنده روبه‌رو می‌شوند.

مراقب تاکسی ها باشید

اکثر راننده تاکسی‌ها افراد خوب و صادقی هستند، اما برخی از آن‌ها تلاش می‌کنند تا بیش از اندازه از توریست‌ها پول بگیرند؛ همین امر دیگر راننده تاکسی‌های برزیلی را نیز بدنام کرده است. وقتی‌که سوار یک تاکسی می‌شوید، مطمئن شوید که تاکسی‌متر خودرو مبلغ درست کرایه را نشان می‌دهد. به‌علاوه مسیر حرکت خود را با گوگل مپ چک کنید تا مطمئن شوید که راننده قصد ندارد برای افزایش مسافت، شما را از مسیرهای پیچ‌درپیچ به مقصد برساند. در فرودگاه نیز سوار بر یک تاکسی مجوزدار شوید تا با یک مبلغ ثابت، چه در ترافیک و چه در مسیر خلوت، به مقصد برسید.

نکات سفر به برزیل

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}