پارک جان لنون در کوبا و تفریحات اطراف آن

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/4/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در یکی از پارک‌های زیبای کوبا می‌توانید با مجسمه‌ی تمام‌قدِ جان لِنون، یکی از موزیسین‌های مشهور و محبوب انگلیسی عکس بگیرید. البته در حوالیِ این پارک سرگرمی‌های دیگری هم انتظار شما را می‌کشند.

تور اروپا

مجسمه‌ی جان لِنون (John Lennon)، عضو گروه موسیقی بیتِلز (Beatles) که بر روی نیمکت پارکی در وِدادو (Vedado) نشسته است، یکی از جاذبه‌های گردشگری هاوانا (Havana) محسوب می‌شود. این مجسمه گردشگران و موزیسین‌های زیادی را به این مکان می‌کشاند. برای افرادی که به قصد دیدنِ مجسمه‌ی جان لِنون به این پارک سر می‌زنند، علاوه‌بر عکس گرفتن با مجسمه‌ی این اسطوره‌ی موسیقی، سرگرمی‌های دیگری از قبیل رفتن به بارها و رستوران‌ها و بازدید از مکان‌های دیدنیِ اطراف هم وجود دارد.

بازدید از قبرستان کولون

قبرستان کولون (Colon) به دلیل مساحت، ارزش تاریخی و معماری‌اش، یکی از مهم‌ترین قبرستان‌های آمریکای لاتین و یکی از جاذبه‌های گردشگری در کوبا به‌شمار می‌آید. در این قبرستان بیش از ۵۰۰ آرامگاه‌ بزرگ و خانوادگی، ۸۰۰,۰۰۰ قبر و بیش از ۱ میلیون محل دفن وجود دارد. کولون یکی از بزرگ‌ترین قبرستان‌های دنیا است. مجسمه‌های گرانیت و مرمر زیبایی در مرکز این قبرستان واقه شده که محل دفن سیاستمداران کوبایی، قهرمانان و هنرمندان است.

سفر به کوبا

بازدید از دفتر مرکزی موسسه سینمایی کوبا

علی‌رغم اینکه بازدیدکنندگان به دفتر مرکزی موسسه سینمایی کوبا دسترسی ندارند، موسسه‌ی هنر و صنعت سینمای کوبا (ICAIC) یک سازمان تاریخی است که از سال ۱۹۵۹ تاریخ سینمای کوبا را از نو نوشته است. در طبقه‌ی همکف این ساختمان یک سینما وجود دارد که به افتخار چارلی چاپلین (Charles Chaplin) به نام این هنرمند بزرگ نام‌گذاری شده است. این مکان یکی از محل‌های اصلی برگزاری فستیوال فیلم هاوانا (Havana) در ماه دسامبر و دیگر رویدادهای مهم سینمایی کشور محسوب می‌شود. همچنین آرشیو سینمایی کوبا در این محل نگه‌‌داری می‌شود.

بازدید از گالری هنری سرواندو کابررا

در سمت چپِ سینمای چارلی چاپلین، در گوشه‌ی خیابان‌های دهم و بیست‌وسوم، یک گالری هنرهای معاصر به‌چشم می‌خورد. درب گالری هنری سرواندو کابرِرا (Servando Cabrera) از دوشنبه تا شنبه، از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر به‌روی بازدیدکنندگان باز است. البته این گالری در روزهای شنبه، ساعت ۱ ظهر تعطیل می‌شود. برنامه‌های این گالری هر سه هفته تغییر می‌کند.

سفر به کوبا

تماشای اجرای موسیقی زنده در فرسا وای چاکلت

توت‌فرنگی و شکلات (Fresa y Chocolate) نام یکی از بارهای کوبا با حال‌وهوایی سینمایی است. نام این کافه از یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌های سینماییِ کوبا گرفته شده است. این بار و مرکز فرهنگی در مجاورت سینمای چارلی چاپلین قرار گرفته است. از روزهای پنج‌شنبه تا یکشنبه می‌توانید در این بار شاهد اجرای زنده‌ی خوانندگان، نوازندگان، کمدین‌ها و گروه‌های موسیقی باشید. اجراهای این کافه در روزهای کاری هفته از ساعت ۹ شب و در روزهای یکشنبه از ساعت ۶ بعدازظهر آغاز می‌شود. به دلیل محل قرارگیریِ این کافه، و ارزان بودن ورودی آن برای مردم کوبا ( به‌طور متوسط تنها ۲ پزوی کوبا است)، جمعیت زیادی به‌سوی این مکان فرهنگی سرازیر می‌شود.

سفر به کوبا

صرف یک نوشیدنی در کاسا د لا آمیستاد

اگرچه بارهای بهتری در این منطقه پیدا می‌شوند، بازدید از کاسا دِ لا آمیستاد (Casa de la Amistad) که در یک ساختمان تاریخی قرار گرفته است، لطف دیگری دارد. این ساختمان که به‌عنوان زیباترین بنای کوبا شناخته می‌شود در سال ۱۹۲۶ تاسیس شد. این عمارت توسط مالکش پِدرو بارو (Pedro Baro)، برای همسر جدیدش کاتالینا لاسا (Catalina Lasa) ساخته شد. کاتالینا یک ملکه‌ی زیبایی بود که قوانین و تعصبات اجتماعی را نقض و همسرش را ترک کرد تا با پِدرو ازدواج کند. مجسمه‌ها، سنگ‌های مرمر، ماسه‌های رود نیل و رزهای پیوندی که از روی نام همسرِ پدرو بارو نام‌گذاری شده‌اند، تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های خارق‌العاده‌ی این عمارت هستند که به آن روح و جان بخشیده‌اند.

پارک جان لنون کوبا

بازدید از گالری هنری ویلا لیتا

یکی دیگر از عمارت‌های باشکوه پاسئو اَوِنیو (Paseo Avenue) که به یک مرکز فرهنگی تبدیل شده است، ویلا لیتا (Villa Lita) نام دارد. ویلا لیتا محل قرارگیریِ کتابخانه و موزه‌ی سِرواندو کابرِرا مورِنو (Servando Cabrera Moreno) است. در این مکان یک گالری هنری که میزبان نمایشگاه آثار هنرمندان کوبایی است هم قرار دارد. از عکاسی گرفته تا نقاشی و لیتوگرافی یا چاپ سنگی، آثار هنری متنوعی را با تکنیک‌های مختلف می‌توانید در نمایشگاه‌های این گالری مشاهده کنید. این برنامه‌های هنری هر سه هفته یک‌بار به‌روز می‌شوند و می‌توانید باتوجه به زمان سفرتان، برای دیدن یکی از این نمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی کنید. نمایشگاه دائمی این گالری در حیاط آن برگزار می‌شود و مکانی مناسب برای گرفتن عکس‌های زیبا است.

صرف یک نوشیدنی در کافه مادریگال بار

حال‌وهوای سینمایی وِدادو (Vedado) به این تاپاس بار (Tapas Bar) هم رسیده است. نام این بار از روی فیلم مادریگال (Madrigal) گرفته شده است که در سال ۲۰۰۷ به کارگردانی فرناندو پرِز (Fernando Perez)، برجسته‌ترین فیلمساز کوبا ساخته شد. درب این کافه هر روز، به غیر از روزهای دوشنبه پس از ساعت ۶ بعدازظهر به روی مشتریان باز است. در مادریگال نمایشگاه‌های هنری و اجرای موسیقی زنده هم برگزار می‌شود. این مکان در میان هنرمندان کوبایی، طراحان، نویسنده‌ها و روشن‌فکران محبوبیت زیادی دارد. در شب‌های جمعه و شنبه جمعیت زیادی در این کافه به‌چشم می‌خورد.

پارک جان لنون کوبا

غذا خوردن در لا باراکیتا

لا باراکیتا دِ لا هابانا (La Barraquita de La Habana) به معنای «اسنک هاوانا» یک رستوران با غذاهای والنسیایی است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای اسپانیایی مانند گاسپاچو (gazpacho)، گاربانزوس (garbanzos)، پوچِروس (pucheros) و پائیا (Paella) را سفارش دهید. این غذاها با بهترین مواد اولیه آماده می‌شوند و مشتریان می‌توانند هم در داخل سالن و هم در فضای آزاد آن بنشینند. افرادی که به‌دنبال رستورانی با غذاهای گیاهی هستند یا می‌خواهند اصیل‌ترین غذاهای کوبایی را امتحان کنند، باید حتما سری به این رستوران بزنند. کوبا در گذشته مستعمره‌ی اسپانیا بوده و مهاجران زیادی از والنسیا به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

پارک جان لنون کوبا

گوش دادن موسیقی راک در یلو ساب مارین

در جهت مخالف مجسمه‌ی جان لِنون در پارک، یک کلوب واقع شده که به یاد گروه موسیقی بیتِلز (Beatles) ساخته شده است. کلوب یِلو ساب‌مارین (Yellow Submarine)، حتی پیش از بازسازی مجدد این کلوب با حال‌وهوای بیتلز، همیشه یکی از مکان‌های مورد علاقه‌ی دوست‌داران موسیقی راک بوده است. برخی از مهم‌ترین منتقدان موسیقی، خبرنگاران، تهیه‌کنندگان و مجریان رادیویی در کوبا در این کلوب دورهم جمع می‌شوند. از روزهای پنج‌شنبه تا یکشنبه، از ساعت ۹ شب، گروه‌های موسیقی به اجرای قطعاتی از گروه‌های مطرح موسیقی راکِ دهه‌ی ۱۹۶۰ تا اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ می‌پردازند.

سفر به کوبا

دومینو در ال بوهمیو

اِل بوهِمیو (El Bohemio) به معنای بوهِمی (The Bohemian)، در گذشته یک تاپاس‌بار معروف با بیش از ۷۰ نوع نوشیدنی بود و از آن زمان تاکنون یکی از بهترین رستوران‌های کوبا محسوب می‌شود. در منوی این رستوران انواع تاپاس‌ها و نوشیدنی‌های کوبایی به‌چشم می‌خورد. با ورود به این خانه که به یک رستوران کوبایی تبدیل شده است، احساس می‌کنید به یکی از خانه‌های قدیمی کوبا قدم گذاشته‌اید. مشتریان رستوران همچنین می‌توانند با دوستان‌شان دومینو بازی کنند.

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}