چرا حتما باید از کبک در سفر به کانادا دیدن کنید؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/4/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

استان کبک در شرق کانادا، تقریباً یک‌ششم از این سرزمین شمالی را به خود اختصاص داده است. این استان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی حیرت‌انگیز، مقصد محبوبی در میان مسافران به مقصد کانادا به شمار می‌آید.

تور اروپا

استان کبک به خاطر تاریخ استعماریِ آمیخته با فرهنگ و زبان معاصر منحصربه‌فرد، جایگاه ویژه‌ای در قاره‌ی آمریکای شمالی دارد. از چشم‌اندازهای زیبا گرفته تا تجربه‌های فراموش‌نشدنی، استان کبک گردشگران بی‌شماری را به دلایل مختلف، حتی در فصل زمستان، به‌سوی خود می‌کشاند. این مقاله به بررسی مهم‌ترین دلایل سفر به کبک می‌پردازد.

شهر کبک

شهر کبک با تاریخ غنی خود، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است. کبک در سال ۱۶۰۸ توسط ساموئل دو شامپلین (Samuel de Champlain) بنا شد و تنها شهر دیواردار در شمال مکزیک لقب گرفت. خیابان‌های سنگ‌فرش تاریخی این شهر با توپ‌های نظامی مشرف به رود سنت لارنس آراسته شده‌اند. به‌علاوه، شهر با جاذبه‌های معماری نظیر قلعه‌ی فرونتناک (Frontenac) و دژ لا سیتادل (La Citadelle) شخصیتی متمایز دارد.

شهر کبک سیتی

کارناوال زمستانی کبک

شهر کبک در طول ماه‌های زمستان میزبان بزرگ‌ترین فستیوال زمستانی جهان در فضای باز است. این کارناوال تاریخی که از آخرین هفته‌ی ژانویه آغاز شده و تا اواسط فوریه ادامه دارد، از اوایل قرن نوزدهم تا به امروز تاریخ پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته و در سال ۱۹۵۵ به‌عنوان یک رویداد رسمی سالانه به ثبت رسیده است. از تفریحات زمستانی این فستیوال می‌توان به آتش‌بازی، اسکیت، لوژ سواری، مسابقه سورتمه‌سواری با سگ، رژه‌های شبانه، میهمانی در فضای باز و دیگر خوش‌گذرانی‌ها اشاره کرد. این کارناوال سرزنده بر تفریحات خانواده محور نظارت داشته و گردشگران خارجی که خواهان تجربه‌ای واقعی از زمستان در کانادا هستند را به‌سوی خود می‌کشاند.

سفر به استان کبک

مونترال

مونترال شهری دوست‌داشتنی و پویا است که توریست‌ها، دانشجوها، کسب‌وکارها و افراد خلاق از سراسر جهان را به‌سوی خود جذب می‌کند. ترکیب سبک‌های معماری اروپایی و آمریکای شمالی، از مونترال شهری متمایز ساخته است. به همین خاطر بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا در سفر به کانادا، اول به استان کبک سر بزنند.

مونترال - سفر به کبک

فستیوال ها

بر اساس یک افسانه، استان کبک هرساله بیش از ۵۰۰ فستیوال را برگزار می‌کند. از فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز تا فستیوال کمدی «صرفاً برای خنده» در مونترال و فستیوال تابستانی و زمستانی شهر کبک، می‌توان تفریحات فراوانی را در جشنواره‌های این استان پیدا کرد. اکثر این تفریحات رایگان بوده و در خیابان‌های شهرها برگزار می‌شوند.

فستیوال های کبک

فرهنگ زبانی

اگرچه مونترال پس از پاریس دومین شهر بزرگ فرانسوی‌زبان در جهان محسوب می‌شود، اما درواقع شهری دوزبانه است. بااین‌حال، اکثر مردم این استان در فرانسوی صحبت کردن ثابت‌قدم هستند. همین موضوع استان کبک را به مکانی ایده‌آل برای تمرین زبان فرانسوی تبدیل کرده است؛ زیرا مدارس زبان فرانسوی فراوانی در دو شهر مونترال و کبک و همچنین دیگر شهرهای این استان وجود دارد.

شبه جزیره گسپه

شبه‌جزیره‌ی گَسپه (Gaspé) برای آشنایی شما با برخی از شگفت‌انگیزترین چشم‌اندازهای این استان، شهرهای زیبا با جنگل‌های کاج و دره‌های عمیقِ مشرف به خلیج سنت لارنس را باهم ادغام کرده است. پِرسه (Percé) با صخره‌ی شکافدار خود، مقصدی محبوب در این شبه‌جزیره است. به‌علاوه، پارک حیرت‌انگیز گَسپِزی (Gaspésie) به خاطر زیبایی طبیعی و تفریحات آن در فضای باز، نظیر قایق‌سواری و تماشای نهنگ‌ها، همواره ارزش بالایی برای بازدید دارد.

گسپه - استان کبک

شربت درخت افرا

کبک ۷۵ تا ۷۷ درصد از تولید شربت افرا در جهان را در اختیار دارد و سالانه از این طریق ۴۰۰ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند. بیش از ۴۰۰ کارگاه در سراسر این استان مشغول تولید شربت افرا هستند؛ بنابراین دیدار از برخی از آن‌ها به‌منظور تجربه‌ی فرآیند تولید شربت افرا و امتحان طعم‌های مختلف که به غذاهای کانادایی شخصیت می‌بخشند، ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد.

شربت افرا کبک سیتی

پارک ملی مون مگانتیک

دیدار از جاذبه‌های طبیعی در هر سفری به استان کبک ضروری است؛ پارک ملی مون مِگانتیک (Mont Mégantic) نیز یکی دیگر از تجربه‌هایی است که نباید به هنگام سفر به این استان فراموش کرد. این پارک در بخش شمالی رشته‌کوه‌های آپالاشی (Appalachian) واقع شده و دارای بیش از ۵۰ کیلومتر مسیر کوه‌پیمایی است. این پارک همچنین از مهم‌ترین رصدخانه‌ی شرق کانادا، یعنی رصدخانه‌ی مون مگانتیک، میزبانی می‌کند. می‌توان در هر فصلی به این پارک شگفت‌انگیز آمد و از حیات‌وحش اطراف آن لذت برد و اندکی زمان صرف آشنایی با نجوم کرد.

پارک ملی مون مکانتیک

هتل یخی

هتل یخی که هرساله بازسازی شده و تغییر چهره می‌دهد، تنها ۱۰ دقیقه با مرکز شهر کبک فاصله دارد. در این مجموعه تورهای روزانه همراه با رزرو اتاق‌های شخصی وجود دارد و گردشگران می‌توانند حس یک شب خوابیدن بر روی تختی از جنس یخ در اتاقی از همین جنس را تجربه کنند. در این هتل یک بخش قطبی وجود دارد که میهمانان می‌توانند از اسپا و سونای موجود در آن در زیر آسمان شب لذت ببرند. به‌علاوه، در همین حوالی یک سرسره‌ی یخی نیز به چشم می‌خورد. در کافه‌ی این هتل حتی نوشیدنی‌ها نیز در لیوان‌های تراشیده‌شده از جنس یخ سرو می‌شوند.

هتل یخی استان کبک

مون ترمبلان

برخی از جاذبه‌های اصلی استان کبک فرصت‌های بی‌نظیری برای اسکی هستند. یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی در این استان، مون ترمبلان (Mont-Tremblant) است. این روستای ساکت و آرام در دامنه‌ی یک تپه‌ی اسکی واقع شده و با داشتن امکانات فراوان، محل ایده‌آلی برای عاشقان ورزش‌های زمستانی به شمار می‌آید. این روستا، با تفریحات فراوان در فضای باز، فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلف، مکان مناسبی برای خانواده‌ها نیز محسوب می‌شود. نواحی اطراف روستا نیز بسیار زیبا است و می‌توان در هر زمانی از سال از آن دیدن کرد.

مون ترمبلان استان کبک

موزه ها

از موزه‌ی باستان‌شناسی و تاریخ پونت اَ کَلیه (Pointe-à-Callière) در مونترال تا موزه‌ی تمدن در شهر کبک، استان کبک قطبی سرزنده برای آشنایی با دوران تاریخی و ماقبل تاریخی کشور کانادا است. این استان همچنین میزبان موزه‌های متعددی است که به معرفی کانادا و جهان در گذشته می‌پردازند.

موزه های استان کبک

گالری های هنری

کبک علاوه بر داشتن شبکه‌ی گسترده‌ای از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی، به خاطر داشتن شماری از گالری‌های هنری در کلاس جهانی نیز به خود می‌بالد. این گالری‌های هنری نقطه‌ی کانونی مهمی برای آشنایی مخاطبان با فرهنگ کانادا هستند. موزه‌ی هنرهای زیبای کبک و موزه‌ی هنرهای معاصر مونترال، از جمله گالری‌های فراموش‌نشدنی برای دیدار به شمار می‌آیند.

گالری های هنر کبک

نهنگ ها

سواحل کبک یکی از معدود نقاط در جهان هستند که می‌توان در آن‌ها حرکت دسته‌جمعی گروهی از بزرگ‌ترین پستانداران دریایی جهان را مشاهده کرد. منابع عظیم غذایی از نرم‌تنان در رودخانه‌ی سنت لارنس، نهنگ‌ها را به این منطقه می‌کشاند. می‌توان از اواخر ماه مه تا اوایل اکتبر در رودخانه‌ی سنت لارنس به تماشای نهنگ‌ها رفت و مشاهده کرد که چه تعداد نهنگ برای تأمین غذای خود به کبک می‌آیند.

ایل دو لا مادلن

مجمع‌الجزایر ایل دو لا مادلِن (Îles-de-la-Madeleine) مجموعه‌ای از چندین جزیره است که در دهانه‌ی رود سنت لارنس واقع شده‌اند. این جزایر مقصد محبوبی برای دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، برپایی چادر و همچنین بادموج‌سواری (windsurfing) و کایت‌موج‌سواری (kitesurfing) هستند. ایل دو هاور اوبرت (Île du Havre-Aubert)، بزرگ‌ترین جزیره‌ی این مجمع‌الجزایر، میزبان محوطه‌های باستان‌شناسی و محله‌ی تاریخی لا گِرَو (La Grave) است که در آن ساختمان‌های قدیمی مخصوص ماهیگیری، یک آکواریوم، یک موزه و چندین کافه و بوتیک دیده می‌شود.

ایل دو لا مادلن

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}