پیش از سفر به ژوهانسبورگ این نکات را مطالعه کنید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/5/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ژوهانسبورگ یکی از سرسبزترین شهرهای آفریقای جنوبی است که جاذبه‌های منحصر‌به‌فردی دارد؛ اما نکاتی وجود دارد که رعایت آن‌ها یک سفر رویایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تور اروپا

در سفر به یکی از شهرهای زیبای آفریقای جنوبی یعنی ژوهانسبورگ جدا از نکات ایمنی کلی که باید رعایت کنید، موارد دیگری هم وجود دارد که بازدیدکنندگان شهر طلا باید از انجام آن خودداری کنند. مقاله‌ی زیر شما را با توصیه‌های سودمندی آشنا می‌سازد تا سفری راحت به این شهر داشته باشید.

از دیدن طبیعت سبز ژوهانسبورگ هیجان‌ زده نشوید

ژوهانسبورگ دارای یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های مصنوعی ساخته‌ی دست انسان بر روی زمین است که این شهر را به یک جنگل شهری زیبا تبدیل می‌کند. وقتی روی نقاط مرتفع قرار می‌گیرید، شهری را می‌بینید که با درخت‌های زیبای جاکاراندا همچون فرشی به‌رنگ‌های سبز و بنفش رنگ‌آمیزی شده است. بازدید از هتل چهار فصل وست کلیف که بر بلندای شهر قرار دارد، به شما این فرصت را می‌دهد تا از دیدن مناظر وصف‌ناپذیر ژوهانسبورگ لذت ببرید.

هتل چهار فصل ژوهانسبورگ

از مناطق زاغه نشین غافل نشوید

مناطق زاغه‌نشین ژوهانسبورگ به تازگی بازسازی‌ شده‌اند و قطعاً بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد. در این مناطق با شیک‌ترین رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای روبه‌رو می‌شوید که به هیچ عنوان انتظارش را نخواهید داشت. به‌علاوه بازدید از این نواحی بهترین راه برای آشنایی با سرگرمی‌هایی است که اوقات فراغت محلی‌ها را پر می‌کند.

فقط از بازارها و مراکز خرید دیدن نکنید

در اطراف و داخل شهر ژوهانسبورگ بیش از آنچه تصورش را بکنید، مناظر طبیعی زیبا وجود دارد. برای لذت بردن از این مناظر کفش‌‌‌های پیاده‌روی خود را بپوشید و به خارج از شهر بروید تا در میان باغ‌های گیاه‌شناسی والتر سیسولو و سد امارنتیا (Emmarentia) یا تفرجگاه طبیعی تپه‌های ملویل (Melville Koppies) گردش بی‌نظیری داشته باشید.

تپه های ملویل ژوهانسبورگ

اتومیبل کرایه نکنید

ژوهانسبورگ شهر پرترافیک و شلوغی است، بنابراین تا می‌توانید از این ترافیک سنگین دوری کنید. استفاده از خدمات تاکسی‌رانی‌ اینترنتی اوبر (Uber) روشی مطمئن برای جابه‌جایی در جاده‌های شلوغ شهر محسوب می‌شود. اوبر بدون دردسر و به‌ راحتی شما را به هرکجا که بخواهید می‌رساند.

بازارهای ژوهانسبورگ را از دست ندهید

تقریباً هرروز هفته در گوشه‌ای از شهر ژوهانسبورگ بازار هفتگی برپا می‌شود. این شهر بزرگ مراکز خرید مختلفی دارد؛ از بازارهای مخصوص فروش محصولات کشاورزی و ارگانیک گرفته تا فضاهای صنعتی شیک و مدرن که انواع و اقسام کالاهای متنوع مثل مواد غذایی، پوشاک و هنرهای دستی در آن‌ها به فروش می‌رسد. از بهترین مراکز خرید می‌توان به بازار وان فاکس (1Fox) و نِیبرهودز مارکت (Neighbourgoods Market) در روزهای شنبه و بازار فور ویز فارمر (Fourways Farmer) برای خرید محصولات تازه‌ی کشاورزی اشاره کرد.

بازارهای ژوهانسبورگ

شب‌ ها به تنهایی در خیابان ها قدم نزنید

اهالی ژوهانسبورگ مردم دوست‌داشتنی و مهربانی هستند اما فقر همچنان در این شهر رواج دارد و آن را نا امن کرده است. وقتی احساس خطر می‌کنید، به‌تنهایی به‌خصوص شب‌ها در خیابان‌ پرسه نزنید. سعی کنید برای گردش به یک گروه بپیوندید یا تاکسی اوبر سفارش دهید تا شما را به مقصدتان برساند.

از تمام نقاط شهر در یک روز بازدید نکنید

اگر واقعاً دوست دارید تمام شگفتی‌های این شهر زیبا را تجربه کنید، بهتر است بیش از یک روز در ژوهانسبورگ اقامت داشته باشید. در ژوهانسبورگ جاذبه‌های بی‌شماری نظیر موزه‌ی آپارتاید، تپه‌ی قانون اساسی، صدها موزه و گالری هنری، تورهای هنر خیابانی در مناطق زاغه نشین، نواحی سووِتو (Soweto) و بسیاری دیدنی‌های جالب دیگر وجود دارند که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید.

سووتو ژوهانسبورگ

لباس شنا را فراموش نکنید

هوای ژوهانسبورگ در تابستان گرم می‌شود، آن‌چنان گرم که از آب‌تنی و استخرهای شنا استقبال خواهید کرد. اگر در هتل یا پانسیون اقامت داشته باشید، می‌توانید از استخر این مکان‌ها استفاده کنید اما در سطح شهر استخرهای عمومی کمی وجود دارد که شامل استخر عمومی لیندن (Linden) و استخر بزرگ الیس پارک (Ellis Park) می‌شود.

شنا در ژوهانسبورگ

زود به رختخواب نروید

شب‌هنگام ژوهانسبورگ چهره‌ی کاملاً متفاوتی به خود می‌گیرد و موسیقی آن را به شهری زنده و پرشور تبدیل می‌کند؛ بنابراین چه طرفدار کلوپ‌های سنتی باشید یا تماشای رقص زیرزمینی، احتمالاً از اینکه شبی را خارج از محل اقامت خود بگذرانید، لذت خواهید برد. پس حواستان به فهرست برنامه‌ها و اجراهای زنده باشد. همچنین می‌توانید با محلی‌ها درباره‌ی بهترین مکان‌ برای تماشای اجرای موسیقی زنده مشورت کنید.

از اشیا قیمتی خود محافظت کنید

مسلماً هیچ اشکالی ندارد که در بازدید از شهرهای جدید هرچقدر که دلتان بخواهد عکس بگیرید؛ با خیال راحت اینکار را بکنید اما پیشنهاد می‌کنیم وقتی از وسایل الکتریکی (تلفن همراه، لپ‌تاپ، دوربین) خود استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را در کوله یا کیف خود قرار دهید. این موضوع نه تنها درباره‌ی الماس‌های درخشان بلکه برای جواهرات و زیورآلات ساده‌ی شما هم صدق می‌کند. جیب‌برها همیشه در کمین شما هستند؛ پس وسایل باارزش و گران‌بها را در نزدیک بدن خود قرار دهید و پاسپورت و مدارک دیگر را در جای امن یا گاوصندوق هتل بگذارید.

جاذبه های اطراف شهر را از یاد نبرید

خارج از شهر ژوهانسبورگ، دنیای کاملاً متفاوتی برای کاوش یافت می‌شود. اگر این امکان را ندارید تا از پارک ملی کروگر و حیات‌وحش منطقه‌ی بوش ولد (bushveld) بازدید کنید، می‌توانید به تفرجگاه طبیعی راینو اند لایِن (Rhino & Lion Nature Reserve) سری بزنید. یکی‌دیگر از دیدنی‌های شگفت‌انگیز اطراف این شهر منطقه‌ای بنام گهواره‌ی بشریت (The Cradle of Humankind) است که کشف‌های مهم باستان‌شناسی درباره‌ی خاستگاه انسان در آن صورت گرفته است.

حیاط وحش ژوهانسبورگ

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}