راهنمای سفر انفرادی به سائوپائولو

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/5/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سائوپائولو یکی از شلوغ‌ترین شهرهای برزیل است که توریست کمتری به خود می‌بیند. گردشگران ممکن است در نگاه اول از دیدن این شهر وحشت کنند، اما سائوپائولو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تور اروپا

بهترین راه برای درک وسعت سائوپائولو ورود به این شهر از طریق یکی از دو فرودگاه اصلی آن است. مسافران در مسیر فرود با پوششی عظیم از آسمان‌خراش‌ها روبه‌رو می‌شوند که گویی تمامی ندارد. سائوپائولو بسیار بزرگ است و همین امر می‌تواند مسافرانی که برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنند را بترساند. اما حقیقت این است که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. پس از کمی جست‌وجو و ملاقات با مردم محلی، دیدار از سائوپائولو می‌تواند یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های زندگی شما باشد. این مقاله به همین بهانه به ارائه‌ی اطلاعاتی مفید برای کمک به شما به‌منظور بردن نهایت لذت از سفر خود به سائوپائولو می‌پردازد.

محله ها

جاردینز

محله‌ی پردرخت جاردینز (Jardins) که به جاردیم پائولیستا (Jardim Paulista) نیز معروف است، یکی از جذاب‌ترین نقاط این شهر محسوب شده و محلی ایده‌آل برای اقامت گردشگران در سائوپائولو به شمار می‌آید. این محله در پاسخ به میدان تایمز نیویورک، در نزدیکی خیابان پائولیستا و پارک ایبیراپوئرا (Ibirapuera) واقع شده و در مجاورت محله‌های محبوبی چون پینِیروس (Pinheiros) و ایتایم (Itaim) قرار دارد.

محله جاردینز سائوپائولو

کونسولاسو

در آن‌طرف خیابان پائولیستا، محله‌ی کونسولاسو (Consolação) قرار دارد. این محله به‌اندازه‌ی جاردینز مرفه نیست، اما مکان خوبی برای رفتن به کافه‌ها و رستوران‌ها محسوب می‌شود.

کونسولاسو - سائوپائولو

پینیروس و ویلا مادالنا

در غرب شهر سائوپائولو محله‌های پینیروس و ویلا مادالنا (Vila Madalena) جا خوش کرده‌اند. ویلا مادالنا محله‌ای هنری با تپه‌های فراوان و کافه‌های جذاب است. از طرفی دیگر، پینیروس در طی ۱۰ سال اخیر دستخوش تغییرات فراوانی بوده است. این محله که روزگاری مرکز شلوغ تجارت در شهر بود، حالا خانه‌ای برای جمعیت کثیری از رستوران‌های لوکس به شمار می‌آید.

ویلا مادالنا

سنترو

مرکز سائوپائولو یکی از معدود مکان‌ها در شهر است که قدمت تاریخی دارد. اکثر ساختمان‌های این منطقه در اوایل قرن بیستم و زمانی ساخته شده‌اند که سائوپائولو در حال گذار از یک شهر استانی به یک کلان‌شهر مدرنِ در حال انفجار بود. گذراندن اندکی زمان در این منطقه ارزشش را دارد، اما سنترو (Centro) در مقایسه با دیگر نقاط شهر زشت‌تر به نظر می‌رسد و می‌تواند در نگاه اول برای گردشگران به‌منظور اقامت کمی ترسناک باشد.

کجا اقامت کنیم؟

هتل یونیک

هتل یونیک (Unique) با طراحی جذاب و مدرن خود، عمدتاً به‌عنوان بهترین هتل شهر شناخته می‌شود. این هتل که فاصله‌ی اندکی تا پارک ایبیراپوئرا دارد، محلی ایده‌آل برای مسافران تنها است که به دنبال فضایی شیک و آرام در طول اقامت خود هستند. ظاهر بیرونی هتل به هندوانه معروف است و می‌توان آن را از کیلومترها دورتر تشخیص داد، در حالی‌که فضای داخلی هتل به زیبایی هرچه‌ تمام‌تر طراحی شده است.

هتل یونیک سائوپائولو

پوزادا زیلا

یکی از بهترین گزینه‌های اقامتی در بازه‌ی قیمتی متوسط در سائوپائولو، پوزادا زیلا (Pousada Ziláh) است. این هتل محلی ایده‌آل برای آن دسته از مسافرانی است که به دنبال فضایی دنج با حال و هوای خانه‌‌ی خود هستند. هتل یک صبحانه‌ی لذیذ سنتی با ظاهری فریبنده و رنگارنگ سرو می‌کند و مسافران می‌توانند حس بودن در خانه را تجربه کنند.

هتل پوزادا زیلا سائوپائولو

هاستل بی دبیلو

برای مسافران تنها با بودجه‌های محدود، هیچ جایی بهتر از هاستل بی. دبیلو (Bee.W) وجود ندارد. این هاستل به‌اندازه‌ی ۳ ساختمان تا خیابان پائولیستا فاصله داشته و در مجاورت کافه‌ها و کلوپ‌های خیابان آگوستا (Augusta) است؛ درنتیجه مکان مناسبی برای مسافران جوان تنها به نظر می‌آید. هاستل فضایی دوستانه دارد و کافه‌ی آن در آخر هفته‌ها همیشه باز و پر از توریست است. به نظر می‌رسد این اقامتگاه فرصت مناسبی برای دوست شدن با افراد جدید باشد.

هاستل بی دبلیو سائوپائولو

کجا غذا بخوریم؟

بازار شهرداری در پینیروس

بازار شهرداری در محله‌ی مرفه پینیروس که به‌تازگی مورد مرمت واقع شده، یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف نهار و همچنین گشت زدن در اطراف برای خرید سوغاتی های اصیل است. کومِدوریا گونزالس (Comedoria Gonzales) از سوی سرآشپز بولیویایی، چِکو گونزالس، اداره می‌شود و قطعا یک انتخاب عالی خواهد بود؛ زیرا در این رستوران یکی از بهترین سِویش‌های سائوپائولو سرو می‌شود. سویش نوعی غذای دریایی متعلق به کشور پرو است.

بازار شهرداری سائوپائولو

ایزاکایا ایسا

ایزاکایا ایسا (Izakaya Issa) یکی از بهترین رستوران‌های سنتی شهر در محله ژاپنی های سائوپائولو است و فضایی دوستانه و آرامش‌بخش دارد. فراموش نکنید که به هنگام حضور در این رستوران حتماً دامپلینگ‌های لذیذ و برشته‌ی اختاپوس را سفارش دهید.

ایزاکایا ایسا - رستوران های سائوپائولو

ریویرا

ریویرا (Riviera) که پاتوق محبوبی در میان نخبگان، نوازندگان و هنرمندان دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بود، درست در بالای خیابان پائولیستا قرار دارد. این رستوران که در سال ۲۰۱۳ مورد مرمت و بازگشایی قرار گرفت، بار دیگر تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های شهر شده است. طراحی فریبنده‌ی ریویرا، از تابلوهای نئونی کلاسیک در جلوی رستوران گرفته تا پلکان مدور که به طبقه‌ی بالا ختم می‌شود، شما را به دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی می‌برد. سرآشپز مطرح برزیلی، الکس آتالا (Alex Atala)، منوی این رستوران را با برخی از بهترین خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها طراحی کرده است.

ریویرا - رستوران های سائوپائولو

چه تفریحاتی انجام دهیم؟

در اطراف سنترو قدم بزنید

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، مرکز سائوپائولو در مقایسه با محله‌های سرسبز و جذاب غرب این شهر دلگیرتر است. با این‌حال، می‌توان برخی از زیباترین معماری‌های سائوپائولو را در اینجا پیدا کرد و به سراغ شماری از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های شهر رفت. یک روز خود را در محله‌ی سنترو سپری کنید تا در آینده حسرت نیامدن به اینجا را نخورید.

راهی موزه هنر سائوپائولو شوید

ساختمان شگفت‌انگیز موزه‌ی هنر سائوپائولو (MASP) در خیابان پائولیستا به دست معمار ایتالیایی-برزیلی، لینا بو باردی (Lina Bo Bardi) طراحی شده و مکان زیبایی برای لذت بردن است. سراسر این سازه با کمک ۴ ستون بر فراز زمین قرار دارد و به شما حس معلق بودن آن در فضا را می‌دهد. دیدار از داخل موزه نیز در نوع خود جذاب است و بازدیدکنندگان با کلکسیونی دائمی و حیرت‌انگیز از هنر برزیلی و بین‌المللی روبه‌رو می‌شوند.

موزه هنر سائوپائولو - MASP

پارک ایبیراپوئرا

پارک مرکزی سائوپائولو درست در جنوب مرکز این شهر واقع شده و تکه‌ای حیرت‌انگیز از آرامش در وسط این کلان‌شهر شلوغ و پرسروصدا است. پارک ایبیراپوئرا به‌عنوان یکی از بهترین پارک‌های شهری در جهان شناخته می‌شود و مکانی عالی برای گذراندن یک بعدازظهر برای دوچرخه‌سواری در اطراف دریاچه، برپایی بساط پیک‌نیک بر روی چمن‌ها یا دیدار از موزه‌های شگفت‌انگیز آن است.

پارک ایبیراپوئرا سائوپائولو

کوچه بتمن

کوچه‌ی بتمن (Batman)، کوچه‌ای باریک در محله‌ی لوکسِ ویلا مادالنا است که بر در و دیوار آن هنر تماشایی خیابانی دیده می‌شود. فرهنگ گرافیتی سائوپائولو یکی از معروف‌ترین‌ها در جهان است و کوچه‌ی بتمن جایی است که می‌توان آن را به بهترین شکل ممکن تجربه کرد. حتماً به هنگام مراجعه عکس‌های زیادی تهیه کنید، زیرا تصاویر نقاشی شده مرتباً تغییر می‌کنند.

کوچه بتمن سائوپائولو

به تماشای یک مسابقه فوتبال بروید

برزیل کشور فوتبال است و سائوپائولو بیش از هر شهر دیگری در این کشور به فوتبال اهمیت می‌دهد. این شهر دارای چهار باشگاه مهم کورینتیانس، پالمیراس، سائوپائولو و سانتوس است و تماشای بازی یکی از آن‌ها روش خوبی برای آشنایی با فرهنگ سائوپائولو محسوب می‌شود. کورینتیانس و پالمیراس هردو دارای استادیوم‌های مدرنی هستند که در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند؛ به همین خاطر مکان‌های خوبی برای تماشای یک بازی فوتبال محسوب می‌شوند.

تماشای فوتبال در سائوپائولو

توصیه های کاربردی

ورود به سائوپائولو

اگر با اتوبوس از دیگر مناطق برزیل راهی سائوپائولو می‌شوید، احتمالاً وارد یکی از دو پایانه‌ی اتوبوس‌رانی تیِته (Tietê) یا بارا فوندا (Barra Funda) خواهید شد. این دو پایانه هر دو به خطوط متروی شهری متصل هستند. با این‌حال، جمعیت کثیری از گردشگران از طریق دو فرودگاه گوارولوس (Guarulhos) یا کونگونیاس (Congonhas) وارد سائوپائولو می‌شوند که هیچ ارتباطی با وسایل حمل‌ونقل عمومی ندارد. در بیرون از محوطه‌ی این دو فرودگاه تاکسی‌های بسیاری وجود دارد، هرچند ورود به شهر با این تاکسی‌ها، به‌خصوص از فرودگاه گوارولوس، می‌تواند برای شما گران تمام شود. بهترین راهکار استفاده از تاکسی‌های اینترنتی متعدد نظیر اوبر در سائوپائولو است. درنتیجه می‌توان از قبل به‌وضوح مشاهده کرد که هزینه‌ی سفر شما برای ورود به شهر دقیقاً چه میزان می‌شود. گزینه‌ی دیگر، استفاده از اتوبوس‌های فرودگاه است. این اتوبوس‌ها به‌مراتب ارزان‌تر بوده و به‌طور مرتب از تمام نقاط اصلی شهر عبور می‌کنند. آن‌ها همچنین صندلی‌های راحتی داشته و به شما امکان دسترسی رایگان به اینترنت بی‌سیم را می‌دهند.

حمل و نقل در سائوپائولو

ترافیک

ترافیک سائوپائولو بسیار وحشتناک است؛ ولی با در نظر گرفتن وسعت این شهر، این ترافیک می‌توانست بدتر از این هم باشد. در صورت امکان از مترو استفاده کنید. این وسیله‌ی نقلیه خدمات خوبی ارائه می‌دهد اما تنها بخش کوچکی از شهر تحت پوشش مترو قرار دارد. به‌علاوه، نباید از وسایل حمل‌ونقل عمومی در ساعات شلوغ استفاده کرد. استفاده از این وسایل تجربه‌ی راحتی نخواهد بود و احتمالاً به دیر رسیدن شما به محل قرار ختم می‌شود.

ترافیک در سائوپائولو

زبان یاد بگیرید

سائوپائولو شهری کاملاً بین‌المللی است، اما از توریست‌های زیادی میزبانی نمی‌کند. اغلب مسافران به مقصد سائوپائولو با هدف تجارت راهی این شهر می‌شوند. به‌علاوه، مردم زیادی در سائوپائولو به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند. تلاش کنید تا پیش از ورود به این شهر، کمی پرتغالیِ برزیلی بیاموزید و از صحبت کردن با مردم محلی نهراسید. آموختن عبارات ساده‌ای نظیر بوم دیا (bom dia) به معنی صبح بخیر، تودو بم (tudo bem) به معنی چطوری، پور فاوُر (por favor) به معنی لطفا و اوبریگادو (obrigado) به معنی ممنونم، بسیار مفید خواهد بود.

دوست پیدا کنید

بهترین راه برای کسب تجربه‌ای خوب از شگفتی‌های سائوپائولو، دوست شدن با مردم محلی است. یکی از ویژگی‌های خوب این شهر تنوع فراوان آن است و به همین خاطر تمامی مردم سائوپائولو تفریحات، علایق و دیدگاه‌های متفاوتی از محل زندگی خود دارند. دوست شدن با فردی که شما را با اطراف آشنا کند، می‌تواند تجربه‌ای بسیار متفاوت باشد. مردم سائوپائولو نیز به‌مانند اکثر شهرهای برزیل عاشق گفت‌وگو با توریست‌ها و استقبال از آن‌ها با روی خوش هستند. وارد یک گفت‌وگوی کوتاه با یک محلی شوید و شاهد بهبود تجربه‌ی اقامت خود به میزان ۱۰ برابر باشید.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}