زیباترین قلعه های آلمان و آشنایی با خاندان سلطنتی این کشور

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/5/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید، در کاخ‌ها و قلعه‌های آلمان به کاوش در دل تاریخ بپردازید و با خاندان سلطنتی این کشور آشنا شوید.

تور اروپا

آلمان پر از قصرهای افسانه ای، قلعه‌های حیرت‌انگیز، دژهای نظامی و عمارت‌های زیبا در اشکال، اندازه‌ها و کاربردهای گوناگون است. این مقاله نگاهی به برخی از این سازه‌های زیبا و مجلل در آلمان می‌اندازد.

قلعه نوی شوان اشتاین

هفت هفته پس از مرگ لودویگ دوم در سال ۱۸۸۶ قلعه‌ی نوی شوان اشتاین (Neuschwanstein) به روی عموم بازگشایی شد. پادشاه خجالتی این قلعه را ساخته بود تا زندگی خود را از دید عموم حفظ کند اما حالا شمار زیادی از افراد به تماشای پناهگاه خصوصی او می‌آیند. امروزه نوی شوان اشتاین یکی از پربازدیدترین کاخ‌ها و قلعه‌های اروپا به شمار می‌آید. هر ساله ۱/۴ میلیون نفر به دیدن کاخ پادشاه رویاپرداز می‌روند. در تابستان حدود شش هزار بازدیدکننده در یک روز از اتاق‌هایی بازدید می‌کنند که ساخته شده بودند تا تنها یک نفر در آن‌جا سکونت داشته باشد. موقعیت مکانی و چشم انداز نوی شوان اشتاین نمی‌توانست از این افسون آمیزتر باشد. اگرچه تغییرات ناحیه باید به طور مداوم زیر نظر گرفته شود و دیوارهای سنگی عمودی آن مکرراً ایمن شوند. آب و هوای نامتعادل منطقه می‌تواند موجب آسیب به نمای خارجی آهکی بنا شود و قلعه‌ی افسانه‌ای نوی شوان اشتاین طی سال‌های آینده باید بخش به بخش تحت بازسازی قرار بگیرد.

قلعه نوی شوان اشتاین - آلمان

قلعه گلوکسبورگ

قلعه‌ی گلوکسبورگ (Glücksburg) بین سال‌های ۱۵۸۳ تا ۱۵۸۷ در یک دریاچه‌ی مصنوعی برای دوکِ اشلِسویگ هولشتاین زاندربورگ (Schleswig-Holstein-Sonderburg) ساخته شد، اما بعدها به خانه‌ی چندین شاه دانمارکی تبدیل شد و درنهایت امروزه از آن به‌عنوان یک فضای باز بزرگ برای برگزاری رویدادها و فستیوال‌های مختلف استفاده می‌شود. تورهای گردشگری به‌طور روزانه در این قلعه برگزار می‌شوند و می‌توان برای ساعت‌ها در داخل آن گشت زد؛ بنابراین گلوکسبورگ می‌تواند مکان محبوبی برای علاقه‌مندان به تاریخ باشد. اگر علاقه‌ای به تاریخ ندارید، از مناظر دریاچه‌ای آرام در اطراف قلعه لذت ببرید.

قلعه گلوکسبورگ آلمان

قلعه هوهنزولرن

خاندان هوهنزولرن (Hohenzollern)، پیش از برچیده شدن سلطنت در آلمان بعد از شکست ژرمن‌ها در جنگ جهانی اول، یک خانواده‌ی سلطنتی در این کشور بودند. این قلعه با سبک معماری رمانتیک محل فرمان‌روایی اجداد آن‌ها بود و حالا در آن انبوهی از آثار هنری، از جمله تاج قیصر ویلهم دوم (Wilhelm II) نگهداری می‌شود. بسیاری از اعضای این خانواده‌ی سلطنتی در گورستان قلعه دفن شده‌اند. اگرچه این قلعه یک ملک خصوصی محسوب می‌شود، اما درهای آن به‌طور کامل به روی عموم باز است.

قلعه هوهنزولرن آلمان

قلعه ورنیگه روده

این قلعه‌ی زیبا به سبک رومی، در کوه‌های هارتز (Harz) در شمال آلمان واقع شده و اساساً شکارگاهی برای حاکمان محلی و نجیب‌زادگان در قرن دوازدهم به شمار می‌رفت. اینجا در نهایت در قرون وسطی تبدیل به یک قلعه شد و سرانجام در قرن نوزدهم شکل امروزی خود با سبک معماری رمانتیک را به دست آورد. ورنیگه روده (Wernigerode) حالا آغوش خود را به روی عموم گشوده و دو تور گردشگری در آن بازدیدکنندگان را با بخش‌های مختلف قلعه آشنا می‌کنند.

قلعه ورنیگرود آلمان

قلعه زوینگر

شهر درسدن در آلمان شرقی میزبان این قلعه‌ی شگفت‌انگیزِ ساخته شده به سبک باروک است که حالا در قالب ۳ موزه با موضوعات مختلف فعالیت می‌کند: گالری نقاشی‌های استادان قدیم، کلکسیون سفال درسدن و هیئت سلطنتی ریاضیات و ابزارهای فیزیکی. زوینگر (Zwinger) توسط معمار برجسته، ماتئوس دانیل پوپِلمن (Matthäus Daniel Pöppelmann)، در قرن هجدهم طراحی شد و پس از جنگ جهانی دوم به دست حاکمان نظامی شوروی سابق مورد مرمت قرار گرفت.

قلعه زوینگر آلمان

کاخ شارلوتنبورگ

کاخ شارلوتِنبورگ (Charlottenburg) یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری برلین و همچنین بزرگ‌ترین قلعه در این شهر است. این کاخ بدون شک باغ‌های زیبایی به سبک باروک دارد که می‌توان به‌طور رایگان از آن‌ها بازدید کرد. در حالی‌که بیشتر کار این کاخ و باغ‌های آن در قرن نوزدهم میلادی تکمیل شده بود، بمب‌های متفقین در خلال جنگ جهانی دوم مسئولان را بر آن داشت تا دوباره از دهه‌ی ۱۹۵۰ به بعد بازسازی این بنا را از سر بگیرند. مراسم، فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی متداولی در زمین‌های اطراف این کاخ برگزار می‌شوند و شارلوتنبورگ را به کانون جذب گردشگران تبدیل کرده‌اند.

کاخ شارلوتنبورگ آلمان

قلعه نوردکرشن

این قلعه خود را «ورسای آلمان» می‌نامد. نوردکِرشن (Nordkirchen) با یک کانال عریض شبیه به خندق احاطه شده است، هرچند وقتی‌که این کاخ در قرن هجدهم میلادی ساخته شد، این کانال‌ها کاربردی استراتژیک داشتند و به‌مانند امروز نمایشی نبودند. داخل قلعه یک رستوران وجود دارد که در آن بهترین غذاهای آلمانی در فضایی پرزرق‌وبرق و اشرافی سرو شده و حال و هوای آن دوران را تداعی می‌کند.

قلعه نوردکرشن آلمان

قلعه هایدلبرگ

این قلعه‌ی باشکوه که در ابتدا در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده بود، در خلال «جنگ ائتلاف بزرگ» در اواخر قرن هفدهم به دست فرانسوی‌ها به‌شدت آسیب دید و پس از آن در سال ۱۷۶۴ میلادی نیز طعمه‌ی یک حریق گسترده بر اثر صاعقه شد. عصر رمانتیک در قرن نوزدهم چهره‌ای جدید به خرابه‌های این قلعه بخشید و حالا هایدلبرگ (Heidelberg) سالانه یک میلیون گردشگر را به‌سوی خود جذب می‌کند. افرادی که به دنبال کاوش در اتاق‌های داخلی این قلعه‌ی تاریخی هستند، می‌توانند با تورهای گردشگری متعدد همراه شوند.

قلعه هایدلبرگ

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}