مواردی که بعد از سفر به تورنتو دلتنگشان می شوید؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/5/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

تورنتو با انبوهی از فرهنگ‌های متنوع، غذاهای لذیذ، طبیعت شگفت‌انگیز و فستیوال‌های رنگارنگ، خود را از سایر شهرها متمایز کرده و گردشگران را پس از ترکش دل‌تنگ خود می‌کند.

تور اروپا

تورنتو به‌عنوان یکی از برترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته می‌شود. تورنتو، این ملغمه‌ی واقعی، به خاطر بسیاری از مواردی که آن را قابل‌درک، پرشور و چندفرهنگی می‌کند، شهرت دارد. گوناگونی به تمام جهات زندگی در این شهر طعم و رنگ بخشیده است. اگر قصد سفر به تورنتو را دارید، باید بدانید که به هنگام بازگشت از این شهر دل‌تنگ این موارد خواهید شد.

فرهنگ خیابانی

چیزی که همه بیشتر از هر چیزی در مورد تورنتو دوست دارند، فرهنگ خیابانی پرشور این شهر است. در تورنتو محله‌های مختلفی وجود دارد که به هنگام صحبت در مورد هنر، غذا، سبک پوشش و موسیقی، تنوع فراوانی از خود نشان می‌دهند. هر منطقه دارای فرهنگ مختص به خود است و درمجموع یک فرهنگ خیابانی کلی را تشکیل می‌دهد. هر تکه از تورنتو با نیرویی خلاقانه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد تا این شهر را به حرکت درآورد. آن نیرو گوناگونی است.

فرهنگ مردم تورنتو

بهشتی برای عاشقان غذا

افسوس که زمان اندک و غذاها بی‌شمار هستند. یکی از مواردی که شما را در مورد تورنتو سر ذوق می‌آورد و حتی پس از مدتی طولانی از بازگشت به خانه خوشحال می‌کند، تعداد بی‌شمار گزینه‌های عالی خوراکی است. ازآنجایی‌که تورنتو شهری بین‌المللی است، یک‌بار زندگی برای امتحان تمامی غذاهای شگفت‌انگیزی که در اینجا سرو می‌شوند کافی به نظر نمی‌رسد؛ اما امتحان همین تعداد اندک در بهترین رستوران های شهر هم ضرری ندارد.

غذای تورنتو

فضای آرامش بخش

تورنتو علی‌رغم اینکه شهری بزرگ است، فضای آرامش‌بخش و راحتی دارد. زندگی در اینجا سرگرم‌کننده است و مردم بیشتر و بیشتر برای انتخاب تورنتو به‌عنوان خانه‌ی خود ترغیب می‌شوند. تورنتو یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است، اما برخلاف دیگر کلان‌شهرها فضای بسیار راحتی دارد. حتی مرکز شلوغ این شهر هم سرشار از آرامش ذهنی و کیفیت زندگی است.

تورنتو

دابِل دابل

شاید تورنتو یکی از پایتخت‌های قهوه نباشد، اما به‌مانند بسیاری از شهرهای بین‌المللی فرهنگ قهوه‌ی مستقل و مختص به خود را دارد. یک کافه‌ی جذاب و دنج در هر گوشه‌ای از خیابان به چشم می‌خورد که در آن یک فنجان قهوه‌ی مرغوب سرو می‌شود. علی‌رغم وجود قهوه‌ با برندهای مختلف در تورنتو، هرکسی که در این شهر زندگی می‌کند دوست دارد به سراغ امتحان کردن گزینه‌ی محلی خود یعنی تیم هورتونز (Tim Hortons) برود و یک دابِل دابِل (قهوه‌هایی با شکر و خامه‌ی دو برابر) همراه با چند شیرینی تیمبیتس (Timbits) را امتحان کند. وقتی‌که به شعبه‌های تیم هورتونز می‌روید، بیشتر از اینکه یک محصول تورنتویی را احساس کنید، با یک محصول غال با کانادایی روبه‌رو می‌شوید، اما هیچ شکی نیست که دلتان برای آن تنگ خواهد شد.

قهوه در تورنتو

نزدیکی به طبیعت

گاهی اوقات زندگی در شهر می‌تواند بسیار سخت و ملال‌آور باشد، اما اگر چند ساعت رانندگی کنید یا اینکه از هر طرف از مرکز تورنتو دور شوید، خود را در طبیعت خواهید یافت. همه‌ی شهرها نمی‌توانند به‌اندازه‌ی تورنتو به خاطر نزدیکی به پارک‌های استانی فراوان، دریاچه‌ها، سواحل، مسیرهای جنگلی، دره‌ها و حتی حیات‌وحش، به خود ببالند. حتی در اطراف این شهر دهکده‌های جذاب، محوطه‌های تاریخی و کلبه‌های دنجی یافت می‌شود که سفرهای اتفاقی روزانه و تفریحات آخر هفته را آسان می‌کنند.

طبیعت تورنتو

کلوچه ها

کلوچه‌های شکلاتی در کافه‌ی گورماند (Gourmand) بسیار لذیذ هستند. آن‌ها از همان دست کلوچه‌هایی هستند که در خواب و رؤیا وجود دارند؛ نرم، آبدار، دندان‌گیر و پر از تکه‌های شکلات. وقتی‌که یک گاز از این کلوچه‌ها بزنید، دیگر هیچ کلوچه‌ای نمی‌تواند شما را راضی کند. غده‌های چشایی شما با یادآوری خاطره‌ی سفر به تورنتو مسحور می‌شوند.

کلوچه های تورنتو

برانچ های لذیذ

مردم تورنتو سخت کار و تلاش می‌کنند، اما آن‌ها به چه امیدی به استقبال آخر هفته می‌روند؟ این امید می‌تواند برانچ محبوب آن‌ها باشد. در تمام یکشنبه‌ها، صف‌هایی طولانی برای لذیذترین برانچ‌های شهر در داخل فروشگاه‌ها تشکیل شده و به بیرون و فضای خیابان نیز سرایت می‌کند. مردم در این صف‌ها منتظر رسیدن نوبتشان برای تهیه‌ی پنکیک‌های کره‌ای همراه با تخم‌مرغ آب‌پز هستند. وقتی شهری که عاشقانه برانچ را دوست دارد ترک می‌کنید، قلبتان می‌شکند.

برانچ در تورنتو

تابستان های تورنتو

درحالی‌که این شهر منتظر فرارسیدن تابستان، پس از یک زمستان طولانی است، ناگهان هفته‌ای از راه می‌رسد که هوا به‌یک‌باره گرم می‌شود. مردم پوتین‌ها و کت‌های پشمی خود را کنار گذاشته و برای اولین بار در فصل جدید به فکر نشستن در بالکن می‌افتند. درحالی‌که تابستان در تورنتو بسیار کوتاه است، اما نوید فرارسیدن چیزی را می‌دهد. تابستان‌ها در تورنتو شگفت‌انگیز هستند؛ شهر در این فصل زنده می‌شود. شکوفه‌های گیلاس در های پارک (High Park)، استراحت پس از بازی شطرنج در بالکن، بستنی‌های آخر شب پیش از شروع تابستان و قدم زدن در شهر تنها به این خاطر شروع می‌شوند که فصلی جدید در راه است.

تابستان های تورنتو

پارک های تورنتو

تمامی پارک‌های تورنتو جاذبه‌ای منحصربه‌فرد از حیات را در خود دارند. برخی از آن‌ها دارای چمن هستند، درحالی‌که شماری دیگر منظره‌ی زیبایی رو به دریاچه‌ها و سواحل ماسه‌ای در کنار آب دارند. این یکی از بهترین راه‌های آرامش‌بخش برای گذراندن یک روز در شهر است.

پارک های تورنتو

فستیوال ها

تورنتو فستیوال‌های متعددی دارد. فرقی نمی‌کند که فستیوال موردعلاقه‌ی شما چیست، در این شهر برای هر چیزی، از موسیقی و فیلم گرفته تا غذا و هنر، یک فستیوال وجود دارد. حتی در این فستیوال‌ها هم جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند.

فستیوال های تورنتو

محصولات محلی

محصولات محلی تولیدشده در تورنتو بی‌نظیر هستند. این شهر برخی از بهترین برندهایی را دارد که به‌راحتی در هیچ کجای دیگر یافت نمی‌شوند. فرقی نمی‌کند که به دنبال آب‌میوه‌های پِرِس سرد (شیوه‌ای برای گرفتن عصاره‌ی میوه‌ها) باشید یا نان‌های خمیرترش، محصولات آرایشی، جواهر یا لباس؛ تورنتو مهارت بالایی در تهیه‌ی هرکدام از آن‌ها دارد.

محصولات تورنتو

خوراکی های آخر شب

آخرین فرصت برای سفارش غذا شاید ساعت ۲ بامداد باشد، اما در این ساعت هم هیچ کمبودی از نظر غذاهای لذیذ محلی احساس نمی‌شود. پیتزای مارگاریتا از رستوران کینگ اسلایس (King Slice) در منطقه‌ی کوئین وست (Queen West)، غذای چینی دیم سام (Dim Sum) در آخر شب و برخی از رستوران‌های عرضه‌ی شاورما، تنها بخشی از گزینه‌های فراوان در این شهر هستند.

پیتزا در تورنتو

تورنتو در مقایسه با دیگر شهرها

دیگر شهرها، صرف‌نظر از میزان محبوبیت آن‌ها، هرگز نمی‌توانند فرهنگ موجود در تورنتو را تکرار کنند. چیزی که واقعاً تورنتو را متمایز می‌کند، تنوع و آغوش باز مردمان آن است. اینجا یکی از معدود شهرهایی است که می‌توان صرف‌نظر از نژاد، ملیت، مذهب و قومیت، آن را خانه‌ی خود نامید.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}