۸ تفریح جذاب همراه با کودکان در سائوپائولو

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/5/15
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه اغلب گردشگران سائوپائولو را مقصدی محبوب برای افراد بزرگ‌سال می‌دانند، اما این شهر با داشتن جاذبه‌های فراوان سرگرم‌کننده، می‌تواند در میان کودکان هم محبوب باشد.

تور اروپا

سائوپائولو به خاطر وسعت، زندگی شبانه‌ی شگرف، هنر، معماری و غذاهای محلی آن، اغلب به‌عنوان شهری مناسب برای بزرگ‌سالان شناخته می‌شود. بااین‌حال، چه برای تفریح یا چه برای زندگی دائم، قصد سفر به سائوپائولو را داشته باشید، باید بدانید که این شهر جاذبه‌های فراوانی برای سرگرم کردن کودکان دارد. این مقاله به بررسی تفریحاتی می‌پردازد که می‌توان آن‌ها را با اعضای کوچک‌تر خانواده هم تجربه کرد.

سفر به برزیل با تورهای آژانس گردشگری ایوار

سائوپائولو

۱. به باغ وحش بروید

دیدار از باغ‌وحش همواره روشی خوب برای بیرون رفتن از خانه همراه با کودکان است و باغ‌وحش سائوپائولو نیز از این قاعده مستثنا نیست. باغ‌وحش سائوپائولو که در فضایی بزرگ در جنگل آتلانتیک واقع شده، بزرگ‌ترین نمونه در آمریکای لاتین است و از بیش از ۳۲۰۰ گونه از حیوانات میزبانی می‌کند. در اینجا انبوهی از گونه‌های محلی جانوران نظیر میمون‌های جیغ‌کش (Howler) و گورکن برزیلی وجود دارد، اما باغ‌وحش سائوپائولو خانه‌ی حیوانات نادر دیگری از اقصی نقاط برزیل و جهان، مانند اورانگوتان‌ها، کرگدن‌ها، کروکدیل‌های مالزیایی و طوطی‌های دم‌بلند نیلی‌رنگ زیبا هم است. این باغ‌وحش همچنین اقدام به برگزاری تورهای سافاری می‌کند و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از خودروهای خود یا همراه با ون‌های این مرکز به دیدن حیوانات بروند.

باغ‌وحش سائوپائولو در جنوب شهر واقع شده است و گردشگران باید با خودروی شخصی عازم آن شوند. گزینه‌ی دیگر استفاده از اتوبوس‌های شهری است که از مقابل ایستگاه متروی جاباکوارا (Jabaquara) حرکت می‌کنند. مکان‌های متعددی برای صرف غذا در این پارک وجود دارد. به‌علاوه، اگر هوا آفتابی بود، حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بلیط این باغ‌وحش برای بزرگ‌سالان ۱۴.۵ دلار، برای نوجوانان ۴.۵ دلار و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

باغ وحش های سائوپائولو

۲. از موزه علوم دیدن کنید

موزه‌ی کاتاوِنتو (Catavento) که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده، بهترین موزه‌ی تعاملی علوم در سائوپائولو است و محیط خوبی برای حضور کودکان به شمار می‌آید. این موزه در «کاخ صنایع»، یک ساختمان بازسازی‌شده با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، قرار داشته و به دلیل موقعیت آن در مرکز شهر، دسترسی به آن مستقیماً از طریق پارک دُم پدروی دوم (Dom Pedro II) امکان‌پذیر است. می‌توان به‌راحتی با خودروی شخصی نیز از این موزه دیدن کرد، اما باید بدانید که فاصله‌ی موزه تا ایستگاه‌های متروی سائو بنتو (Sao Bento) در خط آبی و پدروی دوم (Pedro II) در خط قرمز بسیار اندک است.

موزه‌ی کاتاونتو با داشتن جاذبه‌های فراوان و نمایشگاه‌های آموزشی و تعاملی، مکان ایده‌آلی برای کودکان ۵ سال به بالا است. موزه به ۴ قسمت جهان، حیات، فناوری و جامعه تقسیم می‌شود. در فاصله‌ی بین این بخش‌ها، اتاق‌های مجزای فراوانی نظیر آزمایشگاهِ تازه به‌روزرسانی‌شده‌ی شیمی وجود دارد که به بچه‌ها و البته بزرگ‌ترها اجازه می‌دهد تا در برخی از آزمایش‌های هیجان‌انگیز شرکت کنند. یک نمایشگاه واقعیت مجازی با نام «دایناسورهای برزیل» هم در این موزه به چشم می‌خورد که کودکان را با شیوه‌ی زندگی این موجودات غول‌آسا در دوران ماقبل تاریخ در برزیل آشنا می‌کند. بلیط این موزه برای بزرگ‌سالان ۲ دلار و برای بچه‌ها نیم‌بها است. بازدیدکنندگان می‌توانند در روزهای شنبه به‌طور رایگان از موزه دیدار کنند. موزه‌ی کاتاونتو در روزهای دوشنبه تعطیل است.

با کودکان در موزه های سائوپائولو

۳. گذران یک روز در پارک

پارک ایبیراپوئرا (Ibirapuera) که از سوی مجله‌ی گاردین به‌عنوان یکی از بهترین پارک‌های شهری در جهان انتخاب شده، در میان تمامی توریست‌های سائوپائولو، چه جوان و چه پیر، محبوب است. فضای سبز و وسیع این پارک، اینجا را به محل ایده‌آلی برای آوردن بچه‌ها در هر روزی از هفته تبدیل می‌کند. یکی از محبوب‌ترین تفریحات در این پارک، اجاره‌ی دوچرخه و دوچرخه‌سواری در اطراف دو دریاچه‌ی مصنوعی آن است. صدها دوچرخه برای اجاره در این پارک برای کودکان و بزرگ‌سالان وجود دارد و بچه‌های کوچک‌تر هم می‌توانند از دوچرخه‌هایی همراه با چرخ کمکی استفاده کنند. حالا که صحبت از چرخ‌های کمکی شد، باید بگوییم که ایبیراپوئرا مکان مناسبی برای آموزش دوچرخه‌سواری به کودکان و خداحافظی آن‌ها با چرخ‌های کمکی است.

اگر دوچرخه‌سواری تفریح موردعلاقه‌ی کودکان شما نیست، ایبیراپوئرا فضای زیادی برای برپایی بساط پیک‌نیک و همچنین ده‌ها زمین بازی در اطراف خود دارد. ایبیراپوئرا همچنین فضای پارکینگ بزرگی برای خودروها دارد؛ هرچند دسترسی به پارک با پای پیاده از اکثر محله‌های مرکزی سائوپائولو امکان‌پذیر است.

پارک ایبیراپوئرا سائوپائولو

۴. راهی ساحل شوید

افرادی که به دنبال تفریح با کودکان و رفتن به خارج از شهر برای یک روز هستند، می‌توانند سوار بر خودرو شده و راهی ساحل سانتوس (Santos) برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در کنار دریا شوند. درحالی‌که سواحل سائوپائولو به‌اندازه‌ی سواحل ریودوژانیرو نظیر ایپانما و کوپاکابانا مشهور نیستند، اما زیبایی‌های خارق‌العاده‌ای داشته و در هر تعطیلاتی مردم شهر را به‌سوی خود می‌کشانند. شهرهای ساحلی نظیر گواروژا (Guaruja) و برتیوگا (Bertioga) تنها چند ساعت با خودرو از سائوپائولو فاصله دارند و گردشگران می‌توانند از طریق دو بزرگراه آنچیتا (Anchieta) و ایمیگرانتس (Imigrantes) از جنوب سائوپائولو خارج شده و راهی رشته‌کوه سرا دو مار (Serra do Mar) در نزدیکی ساحل شوند. اگر زمان کافی برای مسافرتی نسبتاً طولانی‌تر دارید، راهی شرق شده و از سواحل مارِسیاس (Maresias) و سائو سباستیائو (Sao Sebastiao) دیدن کنید.

سواحل سائوپائولو

۵. از مارها دیدن کنید

موسسه‌ی بوتانتان (Butantan) یکی از مراکز تحقیقی پیشرو در جهان است و محوطه‌های بزرگ آن همراه با جاذبه‌های فراوان، روزی فراموش‌نشدنی را برای کودکان شما می‌سازند. این موسسه دارای یک پارک بزرگ و سرسبز، چندین موزه، یک کتابخانه و یک پناهگاه نگهداری از میمون‌های دم‌کوتاه است. بااین‌حال، جاذبه‌ی اصلی موسسه‌ی بوتانتان، محوطه‌ی نگهداری از خزندگان با حضور صدها گونه از مارهایی است که می‌توان آن‌ها را از نزدیک مشاهده کرد. این موسسه یک مرجع جهانی برای مطالعه در مورد سم مارها است و کلکسیون بزرگی از خزندگان دارد.

بوتانتان در روزهای پنجشنبه اقدام به برگزاری رویداد «مار در دست» می‌کند و مسئولان این موسسه به سؤالات بازدیدکنندگان در مورد مارها پاسخ می‌دهند. افراد همچنین در این روز اجازه دارند تا به مارها دست بزنند و در مورد آن‌ها مطالعه کنند. این موزه در غرب سائوپائولو و در نزدیکی زمین‌های دانشگاه این شهر واقع شده و فاصله‌ی آن با پای پیاده تا ایستگاه متروی بوتانتا (Butanta) در خط زرد بسیار اندک است. افراد بزرگ‌سال باید برای ورود به موزه ۲ دلار پرداخت کنند. بلیط موزه برای کودکان نیم‌بها است. بااین‌حال می‌توان بدون پرداخت هزینه‌ای وارد پارک، پناهگاه مراقبت از میمون‌ها و محوطه‌ی خزندگان شد.

موسسه بوتانتان سائوپائولو

۶. به دیدن آکواریوم سائوپائولو بروید

بزرگ‌ترین انتقادی که می‌توان به آکواریوم سائوپائولو کرد، در مورد نام آن است. این آکواریوم علاوه بر نگهداری از طیف شگفت‌انگیزی از گیاهان و جانوران دریایی، به کودکان اجازه می‌دهد تا به نزدیکی کوسه‌ها، تمساح‌ها، نهنگ‌های کوچک دریایی و سمورهای آبی آمازونی بروند. این آکواریوم همچنین خانه‌ی بسیاری از حیوانات روی زمین نظیر کانگورو، دم عصایی‌ها، خفاش‌های غول‌آسا و کوالا است. جدیدترین میهمان‌های این مرکز یک جفت خرس قطبی هستند که از روسیه به اینجا آورده شده‌اند. آن‌ها در محیطی بزرگ و کاملاً شبیه‌سازی‌شده به محل زندگی خود از نظر دمایی ساکن هستند و همیشه در حال بازیگوشی بوده و از نزدیک شدن به بازدیدکنندگان لذت می‌برند. آکواریوم سائوپائولو در جنوب محله‌ی ایپیرانگا (Ipiranga) واقع شده و دسترسی به آن از طریق ایستگاه‌های متروی سانتوس و ایمیگرانتس امکان‌پذیر است. این آکواریوم همچنین یک فضای پارکینگ برای خودروهای شخصی دارد. می‌توان در هر روزی از این مرکز دیدن کرد. بلیط آکواریوم برای بزرگ‌سالان و کودکان به ترتیب ۲۴ و ۱۴ دلار است.

آکواریوم سائوپائولو

۷. به سینما بروید

اگرچه آب‌وهوای استوایی سائوپائولو یکی از مزیت‌های این شهر محسوب می‌شود، اما همین آب‌وهوا باران‌های شدیدی را در پی دارد. مردم سائوپائولو در یک روز بارانی به سراغ یکی از تفریحات محبوب خود می‌روند؛ گذراندن روز در یکی از مراکز خرید بزرگ شهر و تماشای یک فیلم. سائوپائولو سینماهای بسیار شگفت‌انگیزی دارد که همواره گزینه‌های قابل قبولی برای بردن کودکان در روزهای بارانی هستند.

یکی از بهترین سینماهای این شهر، سینه‌پولیس (Cinépolis) نام دارد که در مرکز خرید فوق‌العاده لوکس جی‌کی ایگواتمی (JK Iguatemi) واقع شده است. این مرکز سینمایی دارای ۸ سالن سینما، شامل یک سینمای آی‌مکس (IMAX) و سه‌بعدی و همچنین اولین سینمای چهاربعدی در آمریکای جنوبی است. این فناوری متعلق به کره‌ جنوبی است و به تماشاگران اجازه می‌دهد تا فیلم موردنظر خود را همراه با حرکت صندلی‌ها، تأثیرات جوی و بو تجربه کنند. نوجوانان شما عاشق این سینما خواهند شد.

سینماهای ساسوپائولو

۸. گذران یک روز در اس ای اس سی

اس ای اس سی (S.E.S.C) مخفف اسم سازمان غیرانتفاعی خدمات اجتماعیِ بازرگانی (Serviço Social do Comércio) است که در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر در سراسر برزیل فعالیت می‌کند. آن‌ها چند مرکز تفریحی و فرهنگی در سائوپائولو ساخته‌اند که در سراسر سال فعالیت‌های گسترده‌ای دارند. بسیاری از آن‌ها استخر شنا و تجهیزات ورزشی مختص به خود را دارند، درحالی‌که در این مراکز تالارهای کنسرت، سالن‌های تئاتر و کارگاه‌های آموزشی مناسب هر سنی یافت می‌شود. بهترین مرکز در سائوپائولو، پومپی (Pompeia) نام دارد که در محله‌ی سرسبز و پردرخت پومپی واقع شده است. این مرکز تنها ۲۰ دقیقه با پای پیاده تا ایستگاه متروی پالمیراس بارا فوندا (Palmeiras-Barra Funda) فاصله داشته و در مجاورت ایستگاه قطار آگوا برانکا (Água Branca) قرار دارد.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}