زیباترین ساختمان های تاریخی کبک سیتی را بشناسید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/4/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بناهای تاریخی کبک سیتی با الهام از معماری باشکوه اروپای قرن هجدهم و نوزدهم ساخته شده‌اند و تا به امروز توانسته‌اند، روح معماری اروپایی را در قلب کانادا زنده نگه دارند.

تور اروپا

چشم‌انداز معماری کبک در کانادا تحت تاثیر عوامل بسیاری همچون یورش و اشغال این شهر توسط فرانسه و بریتانیا، محافظت از ابنیه‌ی تاریخی و نوآوری‌های مدرن، ارتقا و توسعه ‌یافته است. درنتیجه مکان‌های دیدنی کبک سیتی بازتابی از سبک‌های مختلف است که بازدید از معماری این شهر را به تجربه‌ای ارزنده تبدیل کرده است. در ادامه به معرفی برخی از ساختمان‌های تاریخی شهر کبک می‌پردازیم که از سبک‌ معماری رژیم پیشین (قبل از انقلاب فرانسه)، نئوکلاسیک و آرت دکو تاثیر پذیرفته‌اند و معماری باشکوه این شهر را در طول تاریخ پدید آورده‌اند.

مزون ژاکه

ساختمان مزون ژاکه (Maison Jacquet) قدیمی‌ترین منزل شخصی در کبک سیتی است که قدمت آن به سال ۱۶۷۵ میلادی باز می‌گردد. این ساختمان در خیابان سنت لوئیس و در منطقه‌ی تاریخی بالای شهر قرار گرفته است. دیوارهای سنگی این بنا با گچ پوشانده شده و به رنگ سفید در‌آمده‌اند؛ همچنین پنجره‌های کوچکی در سقف شیب‌دار قرمز‌‌رنگ آن تعبیه‌شده است. درختی در مقابل ساختمان مزون ژاکه قرار دارد که گلوله توپی از ادوار گذشته در ریشه‌ی آن جای گرفته و از حوادث بی‌شماری خبر می‌دهد که این بنا تا به امروز در برابر آن ایستادگی کرده است. در حال حاضر این ساختمان تاریخی به رستورانی بنام اوزانسین کانادینز تبدیل شده است.

ساختمان های تاریخی کبک

کلیسای جامع نوتردام

کلیسای نوتردام کبک در محله‌ی لاتین (Latin Quarter) و در قسمت بالا‌ی کبک قدیم واقع‌ شده است. این کلیسا برای اولین بار در سال ۱۶۳۳ میلادی بنا شد و به‌عنوان قدیمی‌ترین کلیسا در سرزمین‌های شمال مکزیک شناخته می‌شود. کلیسای نوتردام دو بار در آتش ویران شده و یک‌بار در حمله نظامی آسیب‌دیده است. ساختمان فعلی آن‌ که در سال ۱۹۲۵ ساخته شد، نمایانگر ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک کلیسای اصلی است. این کلیسای زیبا با به‌کارگیری منبت‌کاری‌های طلا، تندیس‌های زیبا و طرح‌های ظریف بر شیشه‌های رنگارنگ پنجره‌ها یکی از مقاصد محبوب گردشگری در شهر کبک به شمار می‌رود.

کلیسای نوتردام کبک

ساختمان مجلس

ساختمان مجلس ملی (L’Hôtel du Parlement) درست در آن‌سوی دیواری قرار گرفته که «اوت ویل» یا محله‌ی بالا را در کبک قدیم احاطه کرده است. بر فراز برج ساعت ساختمان مجلس که ۵۲ متر ارتفاع دارد، می‌توانید پرچم سفید و آبی‌رنگ استان کبک را با نماد گل زنبق یا فلور-دو-لی (fleur-de-lis) مشاهده کنید. سبک معماری این ساختمان مربوط به دوره‌ی امپراطوری دوم فرانسه است که در بین سال‌های ۱۸۷۷ تا ۱۸۸۷ از محبوبیت زیادی برخوردار بود. این بنا یادآور ساختمان‌های مهمی در سراسر اروپا و آمریکا است که در اواخر قرن نوزدهم ساخته ‌شده‌اند. نمای خارجی آن شامل ۲۵ مجسمه از شخصیت‌های برجسته‌ی تاریخی می‌شود که از آن جمله می‌توان به ژاک کارتیه (Jacques Cartier) کاشف فرانسوی شهر کبک و ساموئل دی شامپلین (Samuel de Champlain) موسس این شهر اشاره کرد.

ساختمان های تاریخی کبک

تالار شهر 

ساختمان تالار شهر کبک توسط معماری به نام جرجز امیل تانگی (Georges-Émile Tanguay) طراحی و در سال ۱۸۹۶ بازگشایی شد. این ساختمان هم نظیر ساختمان مجلس ملی به سبک پرزرق‌وبرق امپراطوری دوم بنا شده است. در نزدیکی تالار شهر، کلیسای بی‌همتای نوتردام قرار گرفته است و هتل مشهور شاتو فرونتناک در پس‌زمینه‌ی آن خودنمایی می‌کند؛ در کنار این بناهای باشکوه، تالار شهر با خط افقی خیره‌کننده از برج‌ها و مناره‌ها در هم می‌آمیزد که چشم‌انداز معماری بی‌نظیر شهر کبک را پدید آورده‌اند.

ساختمان های تاریخی کبک

هتل شاتو فرونتناک

تورهای معماری تاریخی شهر کبک بدون بازدید از هتل باشکوه شاتو فرونتناک تجربه‌ای ناتمام خواهند بود. این هتل زیبا که در محله‌ی بالای شهر کبک و بر فراز صخره‌ی کپ دیامانت (Cap Diamant) سر بر آسمان کشیده است به سال ۱۸۹۳ میلادی بازمی‌گردد. سبک معماری آن نمایانگر سبک نئو شاتو یا (رنسانس فرانسوی) است که با ویژگی‌های معماری بارونیال اسکاتلند (Scottish baronial) تلفیق شده است. وجود برج‌ها و مناره‌های چندگانه در معماری این ساختمان نشان‌دهنده‌ی تأثیرپذیری آن از سبک بارونیال اسکاتلند است درحالی‌که پشت‌بام فلزی و شیب‌دار هتل از المان‌های سبک نووِل فرانسه (Nouvelle France) به شمار می‌رود.

ساختمان های تاریخی کبک

ساختمان پرایس

ساختمان پرایس در بین سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۳۱ ساخته شد و در زمان خود اولین آسمان‌خراش شهر محسوب می‌شد. این برج از ۱۸ طبقه تجاری تشکیل‌شده است و یکی از بهترین نمونه‌های سبک آرت دکو در کانادا به شمار می‌رود. سنگ‌آهک خاکستری‌رنگی که در این ساختمان بکار رفته با الگوهای هندسی شبیه به برگ درخت نخل حکاکی شده است. خود برج شبیه به یک کیک عروسی چندطبقه است که آن را در میان بناهای دیگر متمایز می‌سازد؛ اما مثل بیشتر ساختمان‌های تاریخی این شهر، سقف شیب‌دار مسی را که مشخصه‌ی سبک‌های معماری کبکی (Quebecois)است، حفظ می‌کند.

ساختمان پرایس کبک

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}