سفر به آرژانتین را با شرکت در فستیوال های آن تجربه کنید

    مریم رضایی
    • مریم رضایی
    • 1398/6/11
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    اگر در آینده‌ای نزدیک قصد سفر به آرژانتین را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ی سفر خود را همزمان با برگزاری یکی از فستیوال‌های این کشور تدارک ببینید تا یکی از بهترین سفرهای عمرتان را تجربه کنید.

    تور اروپا

    آرژانتین ، دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی محسوب می‌شود و از فرهنگ غنی، مردمانی خونگرم و آب و هوایی شگفت‌انگیز برخوردار است. یکی از راه‌های آشنایی با آداب و رسوم آرژانتین، بازدید از فستیوال‌ها و جشنواره‌های جذاب این سرزمین است. در این مقاله به معرفی معروف‌ترین فستیوال‌های آرژانتین خواهیم پرداخت.

    سفر به آرژانتین با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

    فستیوال کوسکین

    بیشتر فستیوال‌های این سرزمین در ماهای ژانویه و فوریه برگزار می‌شوند. هر فستیوال دارای موسیقی محلی، رقص و غذای مخصوص است. کوسکین (Cosquín)، مهم‌ترین جشنواره‌ی ملی موسیقی فولکلور آرژانتین به شمار می‌رود که اولین بار در سال ۱۹۶۱ برگزار شد. در این جشنواره که ۹ روز طول می‌کشد،‌ انواع موسیقی فولکلور آرژانتینی از آهنگ‌های محلی چاکاررا (chacarera) در شهر سانتیاگو دل استرو گرفته تا چامامه (chamamé) در منطقه‌ی لیتورال به اجرا در می‌آیند.

    فستیوال های آرژانتین

    کارناوال گوالگوایچو

    این کارناوال از جمله بزرگترین کارناوال‌های دنیا به‌شمار می‌رود که در سرتاسر آرژانتین برگزار می‌شود. باشکوه‌ترین جشن کارناوال متعلق به شهر گوالگوایچو (Gualeguaychú) در استان آنتره ریوس است که چندساعتی با بوینس آیرس فاصله دارد. زمان برگزاری کارناوال، عمدتاً در انتهای فوریه و ابتدای مارس روی می‌دهد. هرچند این جشنواره از حیث بزرگی با کارناوال ریودوژانیرو در برزیل قابل‌مقایسه نیست اما تعداد زیادی از مردم آرژانتین در آن شرکت می‌کنند. از ویژگی‌های بارز این جشن می‌توان به رقص، موسیقی و رژه‌های زیبا با لباس‌های تزیینی اشاره کرد.

    کارناوال گوالگوایچو

    فستیوال تانگو

    بوینس آیرس را می‌توان پایتخت رقص تانگوی جهان دانست. زمان برگزاری فستیوال تانگوی آرژانتین در ماه آگوست است. در این جشنواره،‌ بزرگ‌ترین مسابقات تانگو با حضور زوج‌های رقصنده‌ از سرتاسر دنیا برگزار می‌شود. در طول این مدت، شاهد اجرای رقص‌های بی‌نظیری در اقصی نقاط شهر خواهید بود. همچنین می‌توانید برای یادگیری گام‌های اولیه‌ی رقص تانگو در تور تانگوی بوینس آیرس ثبت‌نام کنید. این رویداد با ۲۰۰۰ رقصنده و نیم میلیون بازدیدکننده، به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد تانگوی جهان شناخته می‌شود. فستیوال تانگو یکی از اصیل‌ترین نمونه‌های جشن آرژانتینی است که تماشای آن را نباید از دست بدهید.

    فستیوال تانگو آرژانتین

    فستیوال املت غول‌ آسا

    جشنواره‌ی املت غول‌آسا در ماه دسامبر و در شهر پیگوئه (Pigüé) برگزار می‌شود. هرساله آرژانتینی‌ها در جنوب بوینس آیرس در نزدیکی شهر باهیا بلانکا (Bahia Blanca)، مهمانی بزرگی برای تهیه‌ی یک املت غول‌آسا برپا می‌کنند. هرچند کمی عجیب به نظر می‌رسد اما این غذا، املت خوشمزه‌ای از کار در می‌آید. برای تهیه‌ی چنین املت بزرگی از ۱۵ هزار تخم‌مرغ استفاده می‌کنند که قطر آن به بیش از چهار متر می‌رسد. این فستیوال جذاب، ریشه‌های فرانسوی شهر پیگوئه را پاس می‌دارد و جشنی ایده آل برای گذراندن تعطیلات آخر هفته با خانواده محسوب می‌شود. در واقع، املت غول‌آسا بیشتر به یک خاگینه‌ی بزرگ شباهت دارد، زیرا برگرداندن املت در ظرفی به آن بزرگی تقریباً غیرممکن است.

    فستیوال های آرژانتین

    کنسرت ایگواسو

    این کنسرت بزرگ، در شهر کوچک پوئرتو ایگواسو (Puerto Iguazu) واقع در استان میسیونس (Misiones)، در شمال شرقی آرژانتین برگزار می‌شود. هرسال در ماه مه، هزاران کودک دبستانی از سرتاسر جهان برنامه‌ی سفر به پوئرتو ایگواسو را تدارک می‌بینند تا به مدت پنج روز، در مجموعه‌ای از کنسرت‌ها و اجراهای موسیقی این شهر شرکت کنند. بیش از چهار هزار کودک و نوجوان در این رویداد حضور می‌یابند. این کنسرت‌ها در نواحی مختلفی ازجمله هتل شرایتون (Sheraton) در پارک ملی و آمفی‌تئاتر رامون آیالا (Ramón Ayala) برپا می‌شوند.

    فستیوال های آرژانتین

    فستیوال سنت

    هوای گرم ماه نوامبر در آرژانتین، زمان خوبی برای سفر به غرب وحشی بوینس آیرس به نظر می‌رسد. شهر سن آنتونیو د آرکو (San Antonio de Areco) در استان بوینس آیرس به شهر کابوهای آرژانتینی یا به زبان محلی گائوچو (gaucho) شهرت دارد. در فستیوال سنت (festival of tradition) از کابوها به‌عنوان قهرمانان محلی تجلیل می‌شود. بازدیدکنندگان در این رویداد از خوردن غذاهای خوشمزه، نوشیدنی‌های دل‌چسب و همچنین حرکات نمایشی اسب‌های تعلیم‌دیده لذت خواهند برد؛ علاوه بر این می‌توانند لباس و اشیا خاطره‌انگیز کابوی‌ها را خریداری کنند.

    فستیوال های آرژانتین

    فستیوال بین‌ المللی اوشوآیا

    با آمدن ماه آوریل، طنین موسیقی کلاسیک در شهر اوشوآیا (Ushuaia) یا اسوایا به گوش می‌رسد. در پس‌زمینه‌ی محل برگزاری فستیوال، منطقه‌ی رویایی پاتاگونیا، مشهور به انتهای دنیا به چشم می‌خورد که در مجمع‌الجزایر تیرا دل فوئگو در جنوبی‌ترین نقطه‌ی قاره‌ی آمریکای جنوبی قرار گرفته است. این شهر به مدت دو هفته، به میعادگاهی برای اجرای زنده‌ی ارکسترهای مشهور دنیا نظیر ارکستر سمفونی برلین و اوشوآیا تبدیل می‌شود. در جشنواره‌ی موسیقی بین‌المللی اوشوآیا، تپه‌های این شهر هم گویی با موسیقی زنده جان می‌گیرند و همچون گروهی از همسرایان، نوای موسیقی را بازتاب می‌دهند.

    فستیوال های آرژانتین

    فستیوال شکلات باریلوچه

    باریلوچه (Bariloche) در منطقه‌ی پاتاگونیا قرار دارد. این شهر خوش‌منظره علاوه بر دریاچه‌های بی‌همتا و چشم‌اندازهای تماشایی، برای تهیه‌ی شکلات‌های خانگی خود شناخته شده است. باریلوچه بهترین شکلات‌های آرژانتین را دارد و فستیوال سالانه‌ی شکلات باریلوچه برای تهیه‌ی این شیرینی خوشمزه‌ی محلی برپا می‌شود. مردم باریلوچه، فستیوال شکلات را هم‌زمان با عید پاک جشن می‌گیرند که پایان شیرینی برای ایام سخت روزه به‌حساب می‌آید. در این جشن زیبا می‌توانید، هرچقدر که دوست دارید از خوردن شکلات‌های خوشمزه‌ی محلی لذت ببرید.

    فستیوال های آرژانتین

    مریم رضایی مریم رضایی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}