راهنمای خرید جواهرات و سنگ های قیمتی در ریودوژانیرو

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/5/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

برخی از زیباتری و بهترین سنگ‌های قیمتیِ جهان در کشور برزیل تولید می‌شوند؛ پس برای خرید جواهرات و سنگ‌های قیمتی، چه جایی می‌تواند بهتر از ریودوژانیرو باشد؟

تور اروپا

ریودوژانیرو یکی از بهترین شهرهای جهان برای خرید سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است. برزیل حدود ۶۵ درصد از سنگ‌های قیمتی و رنگیِ جهان را تولید می‌کند. فروشندگان ساحلی سنگ‌های قیمتیِ ارزان‌تری با استایلِ هیپی به‌فروش می‌رسانند. در سال‌های اخیر کوله‌گردهای زیادی از آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی در سواحل ریودوژانیرو دیده شده‌اند که برای کسب درآمد از سفرهای‌شان، به فروش سنگ‌های قیمتی و خاص مشغول هستند. امروز بهترین مکان‌ها برای خرید سنگ‌های قیمتی و زیورآلات در ریودوژانیرو را به شما معرفی خواهیم کرد.

مغازه ها

آمستردام ساوِر (Amesterdam Sauer) و اچ استِرن (H Stern) بزرگ‌ترین مغازه‌های ریودوژانیرو برای خرید سنگ‌های قیمتی و جواهرات هستند. در این دو مغازه جواهراتِ گران‌قیمت و باارزشی به‌فروش می‌رسند و قطعات نفیسی را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید. اگر قصد جدی برای خرید جواهرات دارید، حتما سری به این دو مغازه بزنید. برزیل ۹۰ درصد از زمردِ کبودِ بازار جهانی را تولید می‌کند. از دیگر سنگ‌های قیمتیِ برزیل می‌توان به زمرد برزیلی و توپاز به رنگ‌های نارنجی و صورتی روشن اشاره کرد. از طرفی، برزیل منبع اصلی تورمالین (tourmaline) و کهربا است. این سنگ را هم می‌توانید در این دو مغازه پیدا کنید. یکی از بوتیک‌های محلی که می‌توانید برای خرید جواهرات و سنگ‌های قیمتی به آن سر بزنید، مغازه‌ای از کاریوکا (Carioca) به نام آنتونیو بِرنادو (Antonio Bernado) است. این بوتیک هم جزو بوتیک‌های گران‌قیمت قرار می‌گیرد اما نسبت به آمِستردام ساوِر و اچ اِسترن در اینجا سنگ‌ها و زیورآلات ارزان‌‌تری خواهید یافت.

برای خرید سنگ‌های نیمه‌قیمتی و ارزان‌تر می‌توانید سری به روآ ویسکوندِ دو پیراژا (Rua Visconde de Pirajá) در ایپانما (Ipanema) و آوِنیدا نوسا سِنهورا دو کوپاکابانا (Avenida Nossa Senhora de Copacabana) در کوپاکابانا بزنید. در هردوی این خیابان‌ها ردیف‌هایی از مغازه‌ی کوچک وجود دارد که جواهراتی زیبا را با قیمت مناسب به‌فروش می‌رسانند. اگرچه این جواهرات ممکن است کیفیتِ سنگ‌های قیمتیِ فروشگاه‌های لوکس را نداشته باشند، اما دارای طرح‌های بسیار زیبا و قیمت‌های مناسب هستند.

سفر به ریو

شاید یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید جواهرات و سنگ‌های قیمتی، LEGEP در ریکرِیو دوز باندِیرانتِس (Recreio dos Bandeirantes) باشد. این مغازه فاصله‌ی زیادی با مکان‌های توریستی شهر دارد اما بازدید از بزرگ‌ترین مغازه‌ی سنگ‌های قیمتی و معدنی در ریودوژانیرو، ارزش طی کردن این مسافت طولانی را دارد. طراحی این مغازه شما را به یاد انبارهای عمده‌فروش‌ها می‌اندازد و صدها سنگ قیمتی و نیمه‌قیمتی را در اَشکال خام، پولیش شده یا تراش‌خورده در خود ذخیره کرده است.

یکی دیگر از مغازه‌هایی که ارزش بازدید کردن را دارد، بوتیک ماریا اویتیسیکا (Maria Oiticica) است که در آن می‌توانید گردنبندها، دستبندها و انگشترهای زیبایی را ببینید که از دانه‌های جنگلی و الیاف چوبی جنگل آمازون ساخته شده‌اند. جواهرات و زیورآلات این مغازه با روش‌های سازگار با محیط زیست و از منابع پایدار ساخته می‌شوند و بسیار خاص و منحصربه‌فرد هستند.

مغازه های فروش سنگ های برزیلی

بازارها

هیپی مارکت (The Hippie Market) هر یکشنبه در میدان ژنرال اوسوریو (General Osorio) برگزار می‌شود. این بازار یکی از بهترین بازارها برای خرید جواهرات و زیورآلات خاص و زیبا است. در این بازار غرفه‌های زیادی وجود دارند که به فروش زیورآلات چوبی، زیورآلاتِ ساخته شده از خرده‌ریزهای ظریف، بندهای سیاه و همچنین نقره‌‌جات زیبا مشغول هستند. یکی از زیورآلات زیبایی که می‌توانید در این بازار پیدا کنید، دستبندهای مهره‌ای و بلندی است که چند دور به دور مچ‌تان پیچیده می‌شوند و ظاهری رنگارنگ و جذاب دارند. در برخی از غرفه‌ها دستبندها و گردنبندهای بزرگ و مهره‌ای با طرح‌هایی از قبیله‌ی وایمیری آترواری (Waimiri Atroari) در شمال برزیل به‌فروش می‌رسند. بازار شبانه‌ی کوپاکابانا، از هیپی مارکت در ایپانِما کوچک‌تر است اما از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۶ بعدازظهر پذیرای مشتریان است؛ بنابراین نیازی نیست برای خرید کردن تا روز یکشنبه صبر کنید.

بهترین مکان در ریودوژانیرو برای خرید زیورآلاتِ وینتِیج، فِیرا ریو آنتیگو (Feira Rio Antigo) است که در مرکز شهر واقع شده و گنجینه‌ی جواهرات وینتِیج محسوب می‌شود. بیش از ۴۰۰ غرفه در این مکان وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید زیورآلاتی خاص و منحصربه‌فرد پیدا کنید. این بازار در اولین شنبه‌ی هر ماه برگزار می‌شود.

بازار سنگ های قیمتی ریودوژانیرو

فروشندگان ساحلی

در طول سواحل کوپاکابانا، ایپانِما و لِبلون (Leblon) دست‌فروش‌ها و فروشندگان ساحلی را می‌بینید که زیورآلات خود را بر روی یک پارچه‌ی بزرگ به‌نمایش گذاشته‌اند یا در طول ساحل قدم می‌زنند تا اجناس دست‌سازِ خود را به گردشگران و مردم محلی بفروشند. در تفریحگاه‌های ساحلی قدم بزنید و زیورآلات فروشندگان ساحلی را ببینید. چوب‌های حگاکی شده و وسایل فلزی که به بندهای سیاه یا زنجیرهای نقره‌ای متصل شده‌اند از نمونه‌ زیورآلاتی هستند که می‌توانید در سواحل ریو ببینید. این زیورآلات بسیار خاص و برای هر استایل و لباسی مناسب هستند.

سنگ ها و زیورآلات ریودوژانیرو

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}