بهترین هتل های هاوانا برای داشتن اقامتی راحت

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/7/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه کوبا در نیم‌قرن اخیر از جامعه‌ی جهانی فاصله گرفته و به کشوری منزوی تبدیل شده است اما ساخت هتل‌های نوساز در هاوانا، نظر مسافران تفریحی و کاری برای سفر به این جزیره را جلب کند.

تور اروپا

شهر متناقض هاوانا، جایی که ساختمان‌های مخروبه در مجاورت رستوران‌های شیک قرار دارند، احتمالاً اولین و آخرین مقصد شما برای اقامت در کوبا باشد. گردشگران باید این موضوع را به خاطر بسپارند که این جزیره در حوزه‌ی دریای کارائیب در صنعت گردشگری همچنان نوپا است و نباید از آن انتظاری در حد گردشگری جهانی داشت؛ بنابراین در هنگام سفر به کوبا، صبر و پیشه به خرج دهید و همه‌چیز را ساده بگیرید.

بااین‌حال، هاوانا همچنان خانه‌ی بهترین هتل‌های کشور محسوب می‌شود و طیف وسیعی از مراکز اقامتی متناسب با بودجه‌های مختلف را در خود جای داده است. این مقاله به بررسی مهم‌ترین و بهترین هتل‌های هاوانا، از اقامتگاه‌های خانگی دنج گرفته تا هتل‌های بزرگ به سبک نئوکلاسیک، می‌پردازد.

بهترین هتل های هاوانا

بهترین هتل مقرون به صرفه: کاسا ۱۹۳۲

هاوانا به خاطر اقامتگاه‌های خانگی خود محبوب است. این اقامتگاه‌های خانگی پس از اینکه قوانین سرسختانه‌ی دولتی مردم کوبا را از داشتن کسب‌وکارهای شخصی منع کردند، در قالب برند بی اند بی (B&B) ادغام شدند. یک نمونه از این اقامتگاه‌های خانگی، کاسا ۱۹۳۲ (Casa 1932) است. این اقامتگاه دنج با سبک دهه‌ی ۱۹۳۰ کوبا، با وسایل عتیقه نظیر گرامافون‌های قدیمی و ژتون‌های بازی متعلق به یک کازینوی پیش از انقلاب تزئین شده است.

کاسا ۱۹۳۲ به‌اندازه‌ی یک ساختمان تا محله‌ی مالکون (Malecon) فاصله دارد. در این محله یک دیوار دریایی مشهور وجود دارد که گردشگران و محلی‌ها برای تماشای غروب آفتاب در کنار آن جمع می‌شوند. می‌توان در عرض ۱۰ دقیقه و با پای پیاده خود را از این اقامتگاه به قلب منطقه‌ی قدیمی هاوانا رساند.

کاسا ۱۹۳۲ در منطقه‌ای خلوت قرار دارد، اما همچنان به جاذبه‌های شهر نزدیک است. لوئیس، مالک این اقامتگاه، به خود به‌عنوان یک میزبان خونگرم با اطلاعات فراوان در مورد جاذبه‌های شهر، افتخار می‌کند. در این خانه انتظار اتاق‌های تمیز، مجهز به تهویه‌ی مطبوع، صبحانه و خدمات نظافت، به‌طور روزانه را داشته باشید.

بهترین هتل های هاوانا

بهترین بوتیک هتل: شه نو

دیگر اقامتگاه خانگی در هاوانا، «شه نو» نام دارد. شه نو (Chez Nous) به معنای «با ما» به شما حس بودن در خانه‌ی یک دوست را می‌دهد. این اقامتگاه که از دو ساختمان در مقابل یکدیگر تشکیل شده، درست در میدان ویخا (Vieja)، یکی از میادین مهم هاوانا قرار دارد؛ بنابراین میهمانان به‌راحتی به بهترین جاذبه‌های شهر دسترسی دارند. اتاق‌های راحت این اقامتگاه که شبیه به یک کپسول زمانی از دوران پیش از انقلاب کوبا هستند، با شمع دان ها و مبلمان سبک آرت دکو، درهای فرانسوی و کاشی‌های براق تزئین شده‌اند. آن‌ها همچنین مجهز به سیستم تهویه‌ی مطبوع و یخچال مخصوص نوشیدنی هستند.

بااین‌حال باید به این موضوع دقت کنید که اینترنت بی‌سیم تنها در فضاهای عمومی هتل وجود دارد. ایوان پشت‌بامی این خانه محل شگفت‌انگیزی برای استراحت است. مالک و کارکنان شه نو رفتاری دوستانه دارند و اتاق‌ها را با وسواس بسیار تمیز می‌کنند. برخی از اتاق‌ها دارای یک حمام مشترک هستند، اما اگر به دنبال یک سرویس بهداشتی شخصی هستید، حتماً این موضوع را در هنگام رزرو اتاق مطرح کنید. هر روز صبح یک صبحانه‌ی لذیذ نیز در این هتل سرو می‌شود.

بهترین هتل های هاوانا

بهترین اقامتگاه برای سفرهای خانوادگی: هتل اینگلاترا

هتل اینگلاترا (Inglattera) یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های کوبا محسوب می‌شود. این هتل از سال ۱۸۷۵ تا به امروز، ظاهر نئوکلاسیک و باشکوه خود در خیابان پرادو (Prado) را حفظ کرده و در طول عمر خود میزبان شخصیت‌های تاریخی مهمی چون وینستون چرچیل بوده است. به‌سختی می‌توان هتلی به‌مانند اینگلاترا در هاوانا پیدا کرد که تا این اندازه راحت و مشهور باشد. پشت‌بام هتل محل محبوبی برای تماشای پارک مرکزی هاوانا، تالار اپرای گران تیاترو (Gran Teatro) و ساختمان کاپیتول (ساختمانی درست شبیه به کنگره‌ی ایالات‌متحده) است.

اتاق‌های میهمان در مقایسه با نمای بیرونی و فضاهای عمومی مجلل هتل، ساده و تا حدی بی‌آلایش هستند. بااین‌حال، اینگلاترا قرار است تبدیل به زیرمجموعه‌ای از گروه هتل‌های مجلل استاروود (Starwood) شود، بنابراین باید منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی بود. ۴۵ اتاق این هتل تمیز و راحت بوده و مجهز به تلویزیون ماهواره‌ای، یک خط تلفن، سشوار و سیستم تهویه مطبوع هستند. اینترنت بی‌سیم، چیزی که به‌سختی در کوبا یافت می‌شود، تنها در لابی هتل در دسترس است.

بهترین هتل های هاوانا

بهترین هتل عاشقانه: آمبوس موندوس

می‌توان این ساختمان صورتی‌رنگ و شاخص، متعلق به سال ۱۹۲۴، را در یکی از فریبنده‌ترین خیابان‌های منطقه‌ی قدیمی هاوانا پیدا کرد. ارنست همینگوی در دهه‌ی ۱۹۳۰ برای مدت هفت سال به‌طور جسته‌وگریخته در این هتل تاریخی زندگی می‌کرد. آمبوس موندوس (Ambos Mundos) همان‌جایی است که همینگوی کتاب «مرگ در بعدازظهر» را نوشت. اتاق شماره‌ی ۵۰۱، اتاق همینگوی بود. این اتاق همچنان دست‌نخورده باقی مانده و تبدیل به یک موزه‌ی کوچک شده است.

پس از انجام عملیات پذیرش در لابی مجلل هتل، جایی که یک کافه و فضای انتظار نظرها را به خود جلب می‌کند، مسافران به اتاق‌های شخصی خود هدایت می‌شوند. هتل دارای دو نوع سوئیت استاندارد و جونیور است. این سوئیت‌ها فضای بزرگ‌تری دارند و می‌توان از بالکن آن‌ها منظره‌ی شهر را تماشا کرد. کافه و رستوران پشت‌بامی هتل به لطف مناظر زیبای آن از شهر و اقیانوس، بسیار پرطرفدار است. وای‌فای، صبحانه و خدمات شبانه‌روزی پذیرش، هتل آمبوس موندوس را به گزینه‌ای ایده‌آل در هاوانا تبدیل می‌کند.

بهترین هتل های هاوانا

بهترین هتل لوکس: هتل مانزانا کمپینسکی

پس از پنج سال عملیات بازسازی، اولین هتل واقعاً لوکس و جدید هاوانا (از زمان پیش از انقلاب کمونیستی) درهای خود را در ژوئن ۲۰۱۷ به روی میهمانان باز کرد. هتل بزرگ مانزانا کمپینسکی (Manzana Kempinski) که در محوطه‌ی سابق یک مرکز خریدِ متعلق به یک تاجر شکر قرار دارد و یک بلوک کامل در شهر را به خود اختصاص داده است، دارای یک استخر پشت‌بامی با مناظری شگرف، یک اسپا و دیگر امکاناتی است که نظیر آن‌ها در کوبا یافت نمی‌شود. هتل همچنین دارای یک اتاق مخصوص افراد سیگاری است، اما شاید رقابتی‌ترین گزینه‌ی آن، اینترنت پرسرعت و رایگان بی‌سیم باشد. این گزینه در بسیاری از هتل‌ها نایاب است و در صورت موجود بودن نیز با هزینه‌ی زیاد، تنها در فضاهای عمومی، قابلیت دسترسی دارد.

میهمانان مسحور اتاق‌های هتل با امکانات مدرن می‌شوند. تلویزیون‌های صفحه تخت همراه با بلندگوهای برند بوز (Bose)، به میهمانان بین‌المللی حس بودن در خانه می‌دهند. بسیاری از بالکن‌های اتاق‌ها منظره‌ای رو به ساختمان کپیتول و خانه‌ی اپرای گرن تئاترو دارند. این یک منظره‌ی تماشایی در شب و زمانی است که این دو بنا غرق در نور می‌شوند.

بهترین هتل های هاوانا

بهترین اقامتگاه برای افراد مجرد و تجربه زندگی شبانه: هتل ناسیونال کوبا

هتل ناسیونال کوبا که احتمالاً شاخص‌ترین هتل در کوبا باشد، در سال ۱۹۳۰ ساخته شده است. این هتل مکان محبوبی برای نام‌های بزرگی چون فرانک سیناترا، فرد آستر، اوا گاردنر و مارلون براندو، تا پیش از انقلاب سال ۱۹۵۹ بود. این هتل هشت طبقه که تنها چند متر تا محله‌ی مالکون فاصله دارد و در ۸ کیلومتری شرق شهر قدیمی واقع شده، در طول این سال‌ها تاریخ پرفرازونشیبی را شاهد بوده است. اینجا در سال ۱۹۳۳ محلی برای نبرد میان احزاب نظامی بود که آسیب فراوانی به ساختمان وارد کرد. هتل در دهه‌ی ۱۹۴۰، به‌مانند آنچه در قسمت دوم سری فیلم‌های پدرخوانده نمایش داده می‌شود، پاتوق یک گروه مافیایی بود.

امروزه هتل ناسیونال همچنان قطبی برای تفریحات مختلف، اما با هیجان کمتر است. لابی مجلل هتل با سقف بلند آن به یک ایوان روباز ختم می‌شود. جایی که می‌توان در آن انواع نوشیدنی‌ها را در حین تماشای موسیقی زنده امتحان کرد. درحالی‌که فضاهای عمومی هتل شکوه و عظمت سال‌های دور را دارند، اتاق‌ها کمی ساده و قدیمی به نظر می‌رسند و به یک به‌روزرسانی نیازمند هستند. اما در عوض هتل دارای چندین کافه و یک استخر برای تفریح است.

بهترین هتل های هاوانا

بهترین هتل کاری: ملیا کوهیبا

اینترنت ناپایدار و نامطمئن می‌تواند یک مانع جدی به هنگام کار یا تجارت در کوبا باشد؛ بنابراین، ملیا کوهیبا (Melia Cohiba) که تنها ۱۰ دقیقه با خودرو تا شرق شهر قدیمی فاصله دارد، رؤیایی برای هر مسافر کاری محسوب می‌شود. این هتل مدرن و بلندمرتبه مجهز به اینترنت رایگان بی‌سیم و دو فضای کاری مخصوص است: فضای اول در لابی و فضای دوم در طبقه‌ی مخصوص هتل با خدمات ویژه، قرار دارد.

مرکز گردهمایی هتل در طبقه‌ی دوم دارای اتاق‌های جلسه، تجهیزات صوتی و تصویری و خدمات پذیرایی برای میزبانی از دیدارهای کاری گروهی است. اتاق‌های ملیا کوهیبا بزرگ و مدرن هستند و بسیاری از آن‌ها مناظری رو به شهر و اقیانوس دارند. هتل همچنین دارای یک استخر بزرگ همراه با کلبه‌های چوبی در اطراف آن، چندین رستوران و سرویس جابجایی رایگان در شهر قدیمی است.

بهترین هتل های هاوانا

بهترین هتل در مرکز شهر: ایبروستار هتل پارک سنترال

خدمات حرفه‌ای، اتاق‌هایی با مناظری رو به شهر قدیمی و یک استخر پشت‌بامی، همگی در قلب منطقه‌ی قدیمی هاوانا جمع شده‌اند. ایبروستار هتل پارک سنترال (Iberostar Hotel Parque Central) از زمان تأسیس خود در یک دهه‌ی پیش در خیابان مارتی (Marti)، همواره در میان بهترین هتل‌های هاوانا قرار داشته است. اتاق‌های هتل بین دو ساختمان مرتبط به هم تفکیک شده‌اند: یک ساختمان مدرن و یک ساختمان متعلق به دوران استعمار.

ساختمان متعلق به دوران استعمار قدیمی‌تر اما مجلل است و ساختمان مدرن امکاناتی به‌روزتر اما با سبکی ساده دارد. میهمانان هتل می‌توانند برای امتحان انواع نوشیدنی‌ها در بار پورتیکو (Portico) در یک لابی بزرگ با سبک استعماری گرد هم جمع شوند یا اینکه به سراغ بار نوو موندو (Nuevo Mundo) در کنار استخر پشت‌بامی بروند و به موسیقی زنده گوش کنند. سه رستوران در این هتل وجود دارد، اما بهترین گزینه‌ها در خیابان‌های اطراف منطقه‌ی قدیمی هاوانا یافت می‌شوند. خدمه‌ی هتل از تدارک تورهای گردشگری، رزرو میز شام و انجام هر کار دیگری که به هنگام اقامت در هاوانا به آن نیاز دارید، خوشحال می‌شوند.

بهترین هتل های هاوانا

بهترین هتل از نظر کلی: هتل ساراتوگا

هتل ساراتوگا (Saratoga) یکی از معدود هتل‌های هاوانا است که تمامی استانداردهای جهانی در بخش خدمات و لوکس بودن را رعایت می‌کند. این هتل که به شکل اریب در مقابل ساختمان کپیتول واقع شده، بنایی مجلل و قرن نوزدهمی است که ذهن‌ها را به‌سوی عصر طلایی کوبا می‌برد. این هتل که تا دهه‌ی ۱۹۶۰ و تخریب آن به دست رژیم کمونیستی کوبا، قطبی برای هنرمندان و نخبگان کشور محسوب می‌شد. اما ساراتوگا در سال ۲۰۰۵ و پس از یک بازسازی چندین میلیون دلاری، دوباره درهای خود را به روی میهمانان گشود.

هتل ساراتوگا دارای امکانات رفاهی مدرنی است که بسیاری از هتل‌های هاوانا ندارند. از این امکانات می‌توان به سیستم تهویه‌ی مطبوع، اینترنت و اتاق‌هایی مجهز اشاره کرد. بااین‌حال، ویژگی اصلی این هتل، ایوان پشت‌بامی آن است. شنا در استخری رو به ساختمان کپیتول، روشی ایده‌آل برای پایان دادن به روزِ دیدار از جاذبه‌های هاوانا محسوب می‌شود.

بهترین هتل های هاوانا

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}