آشنایی با بهترین کافه های بوینس آیرس در آرژانتین

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/11/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

انتظارات شما از کافه و طعم قهوه هر چه که باشد، کافه‌های بوئنوس آیرس شما را ناامید نخواهند کرد.

تور اروپا

بوئنوس آیرس (بوینس آیرس) برای مدت‌ها، شهر هنرمندان، خیال‌پردازان و متفکرانی بوده است که نقطه‌ی اشتراک همگی آن‌ها، «علاقه‌ به قهوه» بود. فرهنگ کافه‌نشینی در بوئنوس آیرس، از کافه‌های قدیمی نیمه‌ی قرن بیستم گرفته تا مکان‌های هنری مدرن، بخش مهم زندگی در این شهر بزرگ به شمار می‌رود.

در این مقاله به معرفی ۱۰ نمونه از بهترین کافه‌‌های بوئنوس آیرس در آرژانتین خواهیم پرداخت.

کافه های بوئنوس آیرس

کافه بیلا

قطعاً فهرست بهترین کافه‌ها، بدون آوردن نامی از کافه بیِلا (La Biela) در محله‌ی رکولتا، ناقص به نظر می‌رسد. این کافه، روزگاری، پاتوقِ محبوب قهرمانان فرمول یک دهه‌ی ۱۹۵۰ مثل خوان مانوئل فانخیو بود و حالا، از سوی شهر بوئنوس آیرس، به‌عنوان یکی از اماکن دیدنی و فرهنگی اعلام شده است.

اگر نگاهی زیرچشمی به پشت بار بیندازید، عکس‌هایی را می‌بینید که توسط آدولفو بیوئی کاسارس، نویسنده‌ی اسطوره‌ای آرژانتین، گرفته شده است. کاسارس به همراه دوست خود، خوزه لوئیس بورخس، نویسنده‌ی برجسته‌‌، از مشتریان همیشگی این کافه بودند.

کافه لابیلا - بوینس آیرس

فول سیتی کافی هاوس

زوج کلمبیایی - بریتانیایی که کافه‌ی فول سیتی کافی هاوس (Full City Coffee House) در محله‌ی پالرمو سوهو (Palermo) را می‌گردانند، به‌خوبی با حرفه‌ی خود آشنایی دارند.

این زوج، مخلوط کلمبیایی دانه‌های قهوه‌ی خود را سرو می‌کنند و قهوه‌ی آن‌ها بهترین است. همچنین برگر، ساندویچ آرپاس، ساندویچ پنینی و سالاد این کافه با قیمت‌های مناسب، حرف اول را در شهر می‌زنند و ارزش امتحان کردن را دارند.

فول سیتی کافی هوس - بوئنوس آیرس

کافه تورتونی

کافه تورتونی (Café Tortoni) توسط مهاجران فرانسوی در سال ۱۸۵۸ بازگشایی شد. تورتونی به سبک کافه‌های اواخر قرن نوزدهم طراحی شده است و به‌عنوان یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین کافه‌های جهان شناخته می‌شود.

کافه تورتونی باوجود بازدیدکنندگان مطرحی همچون بورخس، آلبرت انیشتین و فردریکو گارسیا لورکا و همچنین صحنه‌ای برای اجرای موسیقی جاز، تانگو و رقابت‌های شعر از زمان‌های قدیم، کانون رشد تفکر خلاق بوده است.

کافه تورتونی - بوئنوس آیرس

آتنو گرند اسپلندد

آتنو گرَند اسپلِندِد (El Ateneo Grand Splendid) یکی از مشهورترین کتاب‌فروشی‌های دنیا به شمار می‌رود که در یک سالن تئاتر قدیمی جای گرفته است و نمای خیره‌کننده‌ای دارد.

این کتاب‌فروشی توسط گاردین، به‌عنوان دومین کتاب‌فروشی زیبای جهان معرفی شده است. با بازدید از ال آتنو،‌ به‌راحتی دلیل این انتخاب را خواهید فهمید. چنانچه از جستجو در قفسه‌های کتاب در میان گچ‌بری‌های طلایی خسته شدید، می‌توانید به کافه‌ی کتاب‌فروشی که در پشت‌ استیج سابق تئاتر قرار دارد، سری بزنید.

کافه آتنو گرند اسپلندد - بوئنوس آیری

کافی تاون

باریستا آگوس رومن، برنده‌ی رقابت باریستای آرژانتین در سال ۲۰۱۳ بود و تبحر او در کافه‌ی کافی تاون (Coffee Town) واقع در بازار سان تلمو، به‌وضوح قابل مشاهده است. در هنگام خرید می‌توانید یک لیوان نوشیدنی کمِکس (chemex) نوش جان کنید و از بودن در قلب تحولات قهوه‌ی آرژانتین لذت ببرید.

کافه تاون - بوئنوس آیرس

کافه لب. توستادورس

کافه لب. توستادورِس (LAB. Tostadores de Café) به آزمایشگاه یک دانشمند دیوانه شباهت دارد. این بهشت شیکِ محله‌ی پالرمو هالیوود در هنگام برشته کردن و تولید قهوه‌ی خود، دقت و حوصله به خرج می‌دهد و ثمره‌ی آن، قهوه‌ای خوش‌طعم است.

ویژگی‌هایی مثل رنگ‌های دلنشین، طراحی مدرن و حال و هوای صمیمانه‌، لب توستادورس را به مکانی عالی برای وقت‌گذرانی و کار کردن تبدیل کرده است. در تابستان از نوشیدنی‌های خنک و شگفت‌انگیز این کافه غافل نشوید.

کافه لب توستادورس - بوئنوس آیرس

لاس ویولتاس

در لاس ویولِتاس (Las Violetas) تجربه‌ای کلاسیک خواهید داشت. این کافه سرشار از عناصر لوکس دنیای قدیم مثل ستون‌های کرینتی، شیشه‌های منقوش رنگی، کف‌پوش مرمر و گارسون‌هایی با کت سفید است.

فریب این تجملات را نخورید، زیرا کسانی که اینجا را می‌شناسند برای صرف نوشیدنی‌ ساده‌ای مثل اسپرسوی تلخ، شیرینی اسلندر و کروسان کره‌ای مدیالونا به اینجا سر می‌زنند.

کافه لاس ویولتاس - بوئنوس آیرس

تی کانکشن

برخی از شهرها درست شبیه آدم‌ها، به قهوه و برخی به چای مشهور هستند. بوئنوس آیرس بدون تردید شهر قهوه است بااین‌وجود، این، بدان معنی نیست که ساکنین این شهر با فنجان چایی آشنایی نداشته باشند.

کافه‌ی تی کانکشن (Tea Connection) برای اولین بار در محله‌ی رکولتا بازگشایی شد و امروزه در سرتاسر شهر شعبه‌های زیادی دارد. این کافه‌ی دلنشین دارای ۴۰ نوع برگ خشک چای، منوی فصلی و غذاهای سالم است. در سفر به بوئنوس آیرس، بازدید از تی کانکشن را نباید از دست داد.

کافه تی کانکشن - بوئنوس آیرس

فلوریدا گاردن

با یک نگاه به کافه‌ی فلوریدا گاردن و دکوراسیون مدرن آن در منطقه‌ی میکروسنترو، به‌سرعت پی خواهید برد که افرادی از جرگه‌ی رسانه‌ها و دنیای سیاست برای نوشیدن قهوه‌ی روزانه و فراغت از زندگی پرهیاهوی خود به اینجا می‌آیند. اگر به این کافه سر زدید، درست مثل بورخس میز کنار پنجره را انتخاب کنید.

کافه فلوریدا گادن - بوئنوس آیرس

بیرکین

لوسیلا زبالوس، مالک بیرکین (Birkin)، در طراحی این کافه از روسترهای قهوه‌ی شهر استامپ‌تاون در ایالت اورگن آمریکا الهام گرفته است.

همان‌طور که انتظار دارید، بیرکین با ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های شیک بار کافه، حال و هوای دوران قدیم، هنر کم‌نظیر لاته و کارکنان جوان و خوش‌رو، حس و حال قدم گذاشتن به یک کافی‌شاپ لوکسِ شمال غربی اقیانوس آرام را در ذهن تداعی ‌می‌کند.

قهوه‌ی اینجا طعم خوبی دارد و می‌توانید کاپوچینو را با یک شات اسپرسو امتحان کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

کافه بیرکین - بوئنوس آیرس

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}