تفریحاتی که در ایبیزا منتظر شما هستند

صدیقه شجاعی
  • صدیقه شجاعی
  • 1396/6/25
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

وقتی اسم جزیره مدیترانه ای ایبیزا (Ibiza) برده می شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند ساحل های حیرت انگیز و شب های پر جنب و جوش این شهر مدیترانه ای است.

تور اروپا

ایبیزا را شاید بتوان معروف‌ترین تفریح‌گاه و از جاهای دیدنی کشور اسپانیا و یکی از مقاصد دریای مدیترانه دانست. گردشگران در این شهر پر جنب و جوش می‌توانند توقع ساحل‌های ماسه‌ای زیبا، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز و شب‌های پر تکاپو را داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات ایبیزا اشاره‌ای خواهیم کرد تا در سفر خود به تور اسپانیا، بهترین استفاده را ببرید. همچنین اگر مایل هستید با سواحل دیگر نیز آشنا شوید می‌توانید به مقاله زیباترین ساحل‌های دنیا مراجعه فرمایید.

فهرست تفریحات ایبیزا

۱. سواحل ایبیزا

این جزیره با بیش از ۴۰ ساحل زیبا و متفاوت، هر نوع سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد. در این میان ساحل «بنیراس» (Benirras)، با آب‌ سبز - آبی و شن‌های سخت، بیشترین بازدیدکننده را دارد. ساحل بیضی شکل و کوچکی به نام «کالا دن سرا» (Cala d’en Serra) در ساحل شمالی جزیره قرار دارد که با صخره‌های باشکوه، آب‌های نیلگون و شن‌های طلایی احاطه شده است. اگر هم عاشق ماجراجویی هستید، سری به غارهای «آگواس بلانکاس» (Aguas Blancas) بزنید که در کنار صخره‌های سنگی قرار گرفته و از آنجا که آب آن عمق زیادی ندارد، برای شنای صبحگاهی و اسنورکلینگ عصرگاهی معرکه است.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

۲. ورزش‌ های آبی

آب‌های شفاف و آبی، شما را وسوسه می‌کند تا ورزش‌های آبی متعدد این جزیره را امتحان کنید. هر قشری از افراد مبتدی گرفته تا حرفه‌ای‌ها می‌توانند اوقات خوشی را در اینجا بگذرانند. پاراسیلینگ، جت اسکی، ویندسرفینگ، ویک بوردینگ، اسنورکلینگ، کایاک سواری و ماهیگیری در دریای عمیق تنها بخشی از این ورزش‌ها به شمار می‌روند. از آنجا که آب‌های سواحل این جزیره نسبتاً کم عمق هستند، پس کودکان با ایمنی کامل می‌توانند از شنا در آب‌ها لذت ببرند. اگر هم دوست دارید زندگی آبزیان را ببینید، یک قایق‌ کف شیشه‌ای اجاره کرده و گشتی در جزیره بزنید.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

۳. دالت ویلا

«ایویسا دالت ویلا» (Eivissa Dalt Vila) قدیمی‌ترین بخش از شهر قدیمی ایبیزا بوده که به دستور دولت محلی، به عنوان منطقه‌ی حفاظت شده اعلام شده است. کلیسای جامع «سانتا ماریا دی ایویسا» (Santa Maria d’Eivissa) از قرن چهاردهم در صدر جاذبه‌های این مکان محسوب می‌شود که به شهر مشرف بوده و منظره‌ای خیره کننده از بندر را پیشکش شما می‌کند. در همین نزدیکی می‌توانید از گورستان چند هزار ساله‌ی «نکروپولیس پوچ دس مولینز» (Necropolis of Puig des Molins) بازدید کنید. بخش اعظمی از این شهر قدیمی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

۴. پارک ملی سس سالینز

«پارک ملی سس سالینز» (Ses Salines) بخش‌های جنوبی ایبیزا و قسمتی از جزیره‌ی کنارش را احاطه کرده است. در این پارک شاهد سواحل بکر و دست نخورده‌، بیش از ۱۷۸ گونه‌ی گیاهی و ۲۱۰ نوع پرنده خواهید بود که بومی ایبیزا هستند و فقط در منطقه مدیترانه یافت می‌شوند. دولت محلی این پارک را در سال ۱۹۹۵ به عنوان منطقه‌ی حفاظت شده اعلام کرد و به واسطه‌ی غنای اکوسیستم و تنوع زیستی گیاه و جانوران در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

۵. بندر ایبیزا

اگر می‌خواهید از حال و هوای خوشگذرانی در استراحتگاه‌های مجلل و نوارهای ساحلی مشهور ایبیزا فاصله بگیرید، می‌توانید گشتی در بندر این جزیره بزنید و رفت و آمد کشتی‌های کروز، قایق‌های ماهیگیری و کشتی‌های تفریحی لوکس را تماشا کنید. پیشنهاد می‌کنیم یکی از رستوران‌ها و کافه‌های شگفت انگیز موجود در سراسر بندر را برای ناهار یا عصرانه انتخاب کنید.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

۶. آتلانتیس

در نگاه اول فکر می‌کنید منطقه‌ی معروف به «آتلانتیس» (Atlantis) شهری است که زیر آب فرو رفته چرا که دریا کاملاً آن را احاطه کرده است. آتلانتیس در گذشته معدن بوده و از سنگ‌های آن برای فونداسیون شهر قدیمی ایبیزا استفاده می‌کردند. در این مکان فوق‌العاده می‌توانید عکس‌هایی منحصر به فردی از مناظر مسحور کننده و بسیار زیبا بگیرید.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

۷. غروب خورشید

ساحل «سس واریادس» (Ses Variades) منطقه‌ای عالی برای تماشای غروب خورشید است، به طوری که جمعیت زیادی در ساحل جمع می‌شوند تا بازی رنگ در آسمان و رنگ نارنجی آتشین آب را هنگام غروب معروف ایبیزا مشاهده کنند. برای تماشای این مناظر عالی، مناطق متعددی نظیر «مامبو» (Mambo)، منطقه‌ی خلوت‌تری به نام «هوستال لا توره» (Hostal la Torre) و ... در ایبیزا وجود دارد که لحظات دلپذیری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

۸. بازار هیپی

ایبیزا قبل از آنکه به یک مقصد توریستی تبدیل شود، منطقه‌ی هنرمندان بود. افراد خلاقی که برای زندگی در آب و هوای زیبای آن روانه این منطقه می‌شدند و کارهای هنری خود را خلق می‌کردند. هنوز هم حس و حال این موضوع در جزیره و در بازار «هیپی» (Hippie) احساس می‌شود، بهشتی که خریدارها به راحتی به آن دسترسی داشته و می‌توانند از لباس و جواهرات گرفته تا اکسسوری‌های چرمی را پیدا کنند. این بازار هفته‌ای دو بار در دو ناحیه از جزیره برپا می‌شود و فاصله‌ی کوتاهی با برخی از معروف‌ترین هتل‌های ایبیزا دارد.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

۹. جزیره فورمنترا

جزیره «فورمنترا» (Formentera) که با یک مسیر آبی باریک از خط ساحلی جنوبی ایبیزا جدا شده، سواحل بکری دارد که اکثر آنها جزو «سواحل نیچریست» تلقی می‌شوند وکشتی‌های تفریحی و قایق‌های بادبانی از ایبیزا به این جزیره رفت و آمد می‌کنند. اگر عاشق شنا کردن و حمام آفتاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به این منطقه بزنید.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

۱۰. پشن کافه

روز خود را با صبحانه‌ای سالم در این پاتوق پرطرفدار محلی شروع کنید. منوی اشتها برانگیز پشن کافه شامل ۱۰۰ اسموتی متنوع، آبمیوه و شِیک‌های پروتئینی می‌شود. احتمالاً می‌توانید تصور کنید که روی همه‌ی آن‌ها با موادی مثل جلبک اسپرولینا، دانه‌های چیا و گوجی‌بری پوشیده شده است.

در این کافه می‌توانید یک‌کاسه آکای مغذی با گرانولای خانگی خام بخورید یا فقط پنکیک، تخم‌مرغ آب‌پز و آووکادوی فراوان میل کنید. قهوه‌ی اینجا عالی است و با روزی که شما در پیش دارید، به آن نیاز خواهید داشت.

سفر یک روزه به ایبیزا

۱۱. موزه هنرهای معاصر

چطور است بازدید از آثار موزه‌ی هنرهای معاصر در شهر ایبیزا را مابین صبحانه و خرید قرار دهید. مِیس (MACE) یا موزه‌ هنرهای معاصر، ساختمان تاریخی و مرمت‌شده‌ای است که شامل نمایشگاه‌ها و آثار هنری از دهه‌ی ۱۹۶۰ تا به امروز می‌شود.

این موزه، طیف وسیعی از آثار هنرمندان مطرح محلی و جهانی را در سه‌طبقه به نمایش می‌گذارد. به‌علاوه در زیر کف‌پوش شیشه‌ای آن، یک محوطه‌ی باستان‌شناسی جالب‌توجه وجود دارد که به قرن ششم باز می‌گردد. در ضمن، ورودی این موزه رایگان است.

ایبیزا در یک روز

۱۲. ناهار را با تماشای چشم اندازی از بهشت میل کنید

تصمیم‌گیری برای انتخاب یک مکان خاص در میان رستوران‌های بی‌شمار جزیره دشوار است؛ بنابراین چرا ناهار را با مسحور‌کننده‌ترین چشم‌اندازهای ایبیزا همراه نکنیم؟ آمانته (Amante) که توسط مالکان کلوپ آیانا اداره می‌شود، بر روی صخره‌ای مشرف‌به خلیج زیبای کالا آفوئراس (Cala Afueras) قرار دارد.

در این جزیره هیچ جایی بهتر از این رستوران برای صرف غذای دریایی تازه‌ای مثل پائییا (paella) و به دنبال آن، یک خواب نیم روزی راحت روی صندلی‌های ساحلی وجود ندارد.

همچنین رستوران سان سِت اشرم (Sunset Ashram) به همین اندازه زیبا است. این رستوران بر بالای صخره‌ی سرخ‌رنگ کوچکی در کنار ساحل کالا کونتا (Cala Conta) قرار دارد و توقفگاه عالی برای صرف سوشی و شنا در آب‌های شفاف خلیج به شمار می‌رود.

ایبیزا در یک روز

۱۳. بازار اسلویی

علاقه‌مندان به خرید نباید مسیر فرعی که به فروشگاه متفاوت اما بی‌نظیر اسلویی ایبیزا (Sluiz Ibiza) می‌رسد را از دست بدهند.

این فروشگاه در سانتا گرترودیس (Santa Gertrudis) قرار دارد و به داشتن گنجینه‌ای رنگارنگ از اشیا پرزرق‌وبرق مشهور است. شما دست‌خالی اینجا را ترک نخواهید کرد. بااین‌وجود، فراموش نکنید که احتمالاً نمی‌توانید یک زرافه‌ی ۱۵ متری آکریلیک را در چمدانتان جای دهید.

در اسلویی، انواع کالاهای جذاب از فرش‌های دستباف ایبیزایی، پیراهن کتان و شمع‌های کاکتوس گرفته تا جامسواکی منحصربه‌فرد سفالی و هر چیزی که فکرش را بکنید، پیدا خواهید کرد.

اگر نیاز به استراحت داشتید، پشت میزهای رنگارنگ داخل یا اطراف فروشگاه یا در باغ پرسایه‌ی آن بنشینید و کمی قهوه‌ی عصرانه نوش جان کنید.

ایبیزا در یک روز

۱۴. برترین کلو‌پ‌های مشهور جهان

در انتها، مطمئن شوید که کمی پول نقد برای پایان اقامت خود نگه داشته‌اید زیرا نمی‌توان این جزیره را بدون بازدید از دست‌کم یکی از کلوپ‌های مهم آن ترک کرد، هر چه باشد اینجا پایتخت موسیقی رقص جهان است.

فضای باز کلوپ اوشوآیا (Ushuaia) مثل این خواهد بود که شما به دنیایی دیگر همراه با یک استخر نورانی بزرگ، سیستم‌های صوتی منحصر‌به‌فرد، نور لیزری خلسه‌آور، آتش‌بازی و البته آهنگ‌های اعجاب‌انگیز از دی جی‌های مطرح قدم بگذارید.

در اینجا، چه از طرفداران پر و پا قرص کلوپ باشید چه نه، به‌راحتی تحت تاثیر فضای هیجان‌انگیز آن قرار خواهید گرفت، فقط آن‌قدر از خودبی‌خود نشوید که صبح روز بعد، پروازتان را فراموش کنید.

ایبیزا در یک روز

پرسش‌های متداول

بهترین تفریحات در ایبیزا کدام است؟
میتوان از بهترین تفریحات در ایبیزا به سواحل ایبیزا، ورزش‌ های آبی، دالت ویلا، پارک ملی سس سالینز و... اشاره کرد.
بندر ایبیزا کجاست؟
اگر می‌خواهید از حال و هوای خوشگذرانی در استراحتگاه‌های مجلل و نوارهای ساحلی مشهور ایبیزا فاصله بگیرید، می‌توانید گشتی در بندر این جزیره بزنید.
صدیقه شجاعی صدیقه شجاعی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}