بهترین مقاصد دریای مدیترانه برای عاشقان سفر

صدیقه شجاعی
  • صدیقه شجاعی
  • 1396/6/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر عاشق سواحل زیبا، دریای زلال و شهرهای ساحلی چشم‌نواز هستید، کشورهای مدیترانه‌ای بهترین‌ انتخابهای شما خواهند بود.

تور اروپا

کشورهای زیادی با دریای مدیترانه همجوار هستند که و یونان، یکی از بهترین آنها به حساب می‌آید. مهمان‌نوازی و آثار متعددی از دوران باستان، این کشور را به یک قطب گردشگری تبدیل کرده است. ایتالیا به عنوان معروف‌ترین کشور مدیترانه‌ای، با آشپزی و تاریخ فوق‌العاده‌اش به شهرت رسیده و سواحل و جزایر خیره کننده تنها بخشی از نقاط دیدنی آن محسوب می‌شود. اسپانیا نیز توانسته گردشگر زیادی را از اقصی نقاط دنیا جذب خود کند، این مقصد تابستانی با آب و هوای خوب قطعاً تجربه تعطیلات شما را به یادماندنی خواهد کرد. پرتغال، مالت، فرانسه، قبرس، کرواسی و ... هم در حوزه مدیترانه قرار گرفته و نقاط تفریحی مهیجی دارند. با ما همراه باشید تا 10 مقصد گردشگری برتر مدیترانه را به شما معرفی کنیم.

1. مایورکا، اسپانیا

«مایورکا» (Majorca) یکی از معروف‌‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا به حساب می‌آید. گردشگران از قرن 19 این مکان را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کردند و با اینکه سواحل شگفت‌انگیز و زندگی شبانه معرکه‌اش موجب شهرت این گوهر مدیترانه‌ای شده، اما این همه‌ی ماجرا نیست و سرگرمی‌های متنوع آن می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. جزیره‌ی مایورکا در طول سال میزبان گردشگران زیادی بوده، هر چند اوج شلوغی آن در ماه‌های ژوئن تا اکتبر است.

بهترین مقاصد دریای مدیترانه

2. زاکینتوس، یونان

«زاکینتوس» (Zakynthos) یک جزیره باشکوه یونانی بوده و با وجودی که شهرتش به پای برخی از جزایر یونانی مانند «سانتورینی» یا «کرت» (Crete) نمی‌رسد، اما جواهری است که هر لحظه از اوقات شما را با سواحل شنی شگفت‌انگیز، دریای کریستالی شفاف و تپه‌های زیبا لذت‌بخش خواهد کرد. ساحل «ناواجیو» (Navagio) بهترین بخش این جزیره و جزو مشهورترین سواحل دنیا به شمار می‌رود. ونیزی‌ها در گذشته به این جزیره «گُلِ مشرق» می‌گفتند که همچنان به این نام معروف است.

بهترین مقاصد دریای مدیترانه

3. دوبروونیک، کرواسی

«دوبروونیک» (Dubrovnik) یکی از شهرهای کرواسی با تاریخ و معماری خیره کننده بوده و به دلیل اهمیت تاریخی‌اش به ثبت یونسکو رسیده است. شهر قدیمی (Old Town) دوبروونیک که از مقاصد اصلی تمام مسافران بهحساب می‌آید، با دیوارهای سنگی عظیمی از قرن 16 احاطه شده‌ و کلیسای «سنت بلیز» (St. Blaise)، کاخ «اسپونزا» (Sponza) از دوران رنسانس و کاخ «رکتور» (Rector) از دوره گوتیک جزو معماری آن هستند. در ضمن می‌توانید از سواحل و استراحتگاه‌های عالی دوبروونیک استفاده کرده و از این بخش مدیترانه لذت ببرید.

دیدنی های دوبروونیک

4. سانتورینی، یونان

این جزیره آتشفشانی گذشته مهمی دارد و به همین دلیل مهیج‌ترین جزیره یونان محسوب می‌شود، چراکه شکل فعلی آن در اثر فوران آتشفشانی عظیم در دوران باستان بوده است. فریب این گذشته تاریخی را نخورید، جزیره «سانتورینی» دارای مناظر چشمگیر، صخره‌های تیز و سواحل شنی سیاه آتشفشانی بوده و استراحتگاه‌های لوکس است. اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در کنار دریای فیروزه‌ای مدیترانه بگذرانید بهترین محل ممکن را انتخاب کرده‌اید، با اینکه تابستان‌های بسیار شلوغی دارد اما به خاطر آب و هوای معتدل، در هر زمان از سال می‌توانید به این جزیره سفر کنید.

سانتورینی

5. مانارولا، ایتالیا

«مانارولا» (Manarola) یکی از زیباترین روستاهای ایتالیا و مدیترانه برای گذراندن تعطیلات است. این روستای زیبا جزو پنج روستای ساحلی در «ریویِرا» (Riviera) ایتالیا به شمار می‌رود و جذابیت منحصر به فرد، خیابان‌های باریک و خانه‌های رنگارنگ باعث شهرتش شده‌اند. اگر به این روستای معرکه سفر کردید حتماً سری هم به چهار روستاهای دیگر بزنید که با مسیرهای پیاده‌روی به هم وصل شده و معروف‌ترین آنها «مسیر عشق» نام دارد. این منطقه به سبب آب و هوای معتدل نه تنها در تابستان، بلکه در طول سال هم پذیرای گردشگران است.

مانارولا، ایتالیا

6. ریویرای فرانسه

ریویرای فرانسه (French Riviera) یکی از مشهورترین نقاط گردشگری مدیترانه به شمار می‌رود، به خصوص برای کسانی که به دنبال اقامتگاه‌های لوکس و رستوران‌های درجه یک هستند. این منطقه به لحاظ فرهنگی و تاریخی نیز حائز اهمیت است، به طوری که جشنواره فیلم کن با شهرت جهانی در این محل برگزار می‌شود. شهرهای ساحلی و استراحتگاه‌های زیبای ریویرا مناسب حال گردشگران و هنرمندانی است که به کنکاش در بخش‌های شگفت‌انگیز ساحل دریای مدیترانه علاقه دارند. ریویرای فرانسه در فصل تابستان با سیل گردشگر مواجه می‌شود، اما به دلیل هوای معتدل در همه فصول میزبان گردشگران خواهد بود.

بهترین مقاصد دریای مدیترانه

7. ساردینیا، ایتالیا

«ساردینیا» (Sardinia) دومین جزیره‌‌ی بزرگ در کل مدیترانه و یکی از مسحور کننده‌ترین نقاط گردشگری این منطقه محسوب می‌شود. خط ساحلی معرکه‌ای مملو از سواحل چشم‌نواز داشته و علاوه بر ساحل و استراحتگاه‌های این جزیره می‌توانید از فعالیت‌های مختلفی نظیر اسب سواری و قایقرانی و حتی اسکی در زمستان لذت ببرید. ساردینیا هم مثل سایر نقاط ایتالیا، غذاهای خوشمزه‌ای دارد و در همه ایام سال میزبان گردشگران است.

ساردینیا، ایتالیا

8. کورچولا، کرواسی

«کورچولا» (Korcula)، زادگاه مارکو پولو (Marco Polo) و یکی از بهترین جزایر کرواسی با سواحل معروف است. با سفر به این جزیره می‌توانید اوقات خوشی را در کنار دریای آدریاتیک و سواحل شگفت انگیز آن بگذرانید و از غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های عالی کورچولا لذت ببرید. معماری تاریخی فوق‌العاده، خیابان‌های باریک و کافه‌های زیبا شما را سرگرم کرده و این لذت را دوچندان می‌کند.

بهترین مقاصد دریای مدیترانه

9. آلبوفرا، پرتغال

با اینکه بخش اعظمی از کشور پرتغال به اقیانوس آرام مشرف است، اما بخش جنوبی آن در کنار مدیترانه قرار داد. «آلبوفرا» (Albufeira) یکی از مقاصد گردشگری مدیترانه در ساحل پرتغال به شمار می‌رود که علاوه بر زندگی شبانه می‌توانید از روستای قدیمی در مرکز این شهر زیبا نیز دیدن کنید و اگر هم عاشق پرنده‌ها هستید حتماً انواع و اقسام آنها را خواهید دید. آلبوفرا بیش از 20 ساحل مجاور هم دارد که برای شنا کردن و آفتاب گرفتن فوق‌العاده هستند، همه این جاذبه‌ها توانسته خانواده‌ها و زوج‌های زیادی را به آلبوفرا بکشاند.

بهترین مقاصد دریای مدیترانه

10. پافوس، قبرس

با اینکه قبرس یک مقصد تابستانی برای گذراندن تعطیلات محسوب می‌شود، اما در تمام ایام سال پذیرای شما خواهد بود. «پافوس» (Paphos) به واسطه آثار تاریخی‌ نظیر «مقبره پادشاهان» (Tombs of the Kings) به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده، پس علاوه بر بازدید از این محل، نگاهی هم به موزاییک‌های شگفت انگیز رومی بیندازید و از زندگی شبانه پر جنب و جوشش لذت ببرید.

بهترین مقاصد دریای مدیترانه

صدیقه شجاعی صدیقه شجاعی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}