دیدنی های جزیره سانتورینی جزیره‌ ای با سواحل سیاه شنی

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/10/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

یکی از جزیره‌های درجه یک یونان که باید در صدر فهرست سفرهای شما باشد، جزیره‌ی سانتورینی با سواحل تمیز، آب‌های آبی جذاب و آثار تاریخی فراوان است.

تور اروپا

سفر به جزیره سانتورینی در تورهای یونان

«سانتورینی» (Santorini) نامی است که ونیزی‌ها در قرن سیزدهم به این جزیره‌ در یونان دادند. این جزیره در دریای اژه قرار دارد و با تنها حدود ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، حدود ۱۳,۶۰۰ شهروند یونانی در آن زندگی می‌کنند. جزیره‌ی سانتورینی به سواحل سیاه شنی آتشفشانی و سبک زندگی مجلل و شیک مشهور است. با ده مورد از جاذبه‌های این جزیره در ادامه آشنا می‌شوید.

۱. دهکده ثرا

خانه‌های مکعبی و تراس‌های سفید، کوچه‌های پر پیچ و خم و کلیساهای با گنبد آبی رنگ، مرکز سانتورینی یعنی شهر «ثرا» (Thera) را تشکیل می‌دهند. از بندر کوچک «اسکالا» (Skala) می‌توانید پیاده، با قاطرهای کرایه‌ای، با طی مسیر شیب‌دار با ۵۸۷ پله‌ی پیچ در پیچ، یا تراموای برقی خود را به ثرا برسانید. ثرا شهری توریستی است و بیشتر خانه‌های آن امروزه تبدیل به مسافرخانه، هتل، رستوران، کافه، فروشگاه‌های سوغاتی و زیورآلات شده‌اند.

سانتورینی یونان

۲. دهکده اویا

در قسمت شمالی سانتورینی، دهکده‌ای خوش‌منظره با خانه‌های سفید خیره‌کننده وجود دارد که برخی از آن‌ها به بوتیک‌-هتل‌هایی لوکس با استخرهای بی‌کران و نمایی دیدنی تبدیل شده‌اند. «اویا» (Oia) هم همانند ثرا، توریستی است اما اغلب مشتریان اعیانی دارد. این دهکده عمدتاً به منظره‌ی شگفت‌انگیز غروب شهرت دارد و حتی گفته می‌شود زیباترین منظره‌ی غروب خورشید روی کره‌ی زمین را در اویا خواهید دید. به همین دلیل گاهی تعداد بازدیدکنندگانی که منتظر تماشای غروب خورشید در اویا نشسته‌اند، حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد.

اویا سانتورینی یونان

۳. موزه باستان شناسی ثرا

«موزه باستان شناسی ثرا» (Archaeological Museum of Thera) آثار کشف‌شده از مکان‌های تاریخی مانند «آکروتیری» (Akrotiri) و جزایر «سیکلدیز» (Cyclades) را در معرض نمایش قرار می‌دهد. پس از اینکه ساختمان اصلی موزه مربوط به سال ۱۹۰۲ در یک زلزله تخریب شد، این بنای جدید را در سال ۱۹۶۰ ساختند. موزه چندین دوره‌ی تاریخی تا اواخر عصر رومی‌ را دربرمی‌گیرد و نمایشگاه‌های آن تاریخ و جغرافیای ثرا و همینطور میراثی به قدمت دوران نوسنگی را ارائه می‌دهند. برخی از آثار قابل توجه موزه می‌توان کوره‌ی پخت سفال، وان حمام و اشکال سفالی به سبک «ددالیک» (daedalic) را نام برد که قدمت آن به قرن هفتم برمی‌گردد و به خوبی حفظ شده است.

موزه باستان شناسی سانتورینی یونان

۴. منطقه باستانی آکروتینی

یکی از برجسته‌ترین کاوش‌های باستان‌شناسی در جزایر دریای اژه، «آکروتینی» (Akrotini) است که در از سال ۱۹۶۷ به راه افتاد. آثاری از تمدن هزاره‌ی چهارم قبل از میلاد تا قرن هفدهم قبل از میلاد در این منطقه کشف شد. ساختمان سه طبقه‌ی «زست ۴» (Xeste 4)، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بنای این محدوده شناخته می‌شود. همچنین «خانه‌ی بانوان» که به دلیل کشف فرسکوهایی (دیوار نگاره‌های آبرنگی) از زنان چنین نام گرفت و در طراحی داخلی آن از پاپیروس استفاده شده از بناهای دیدنی این نقطه است. بسیاری از آثار کشف شده در آکروتینی در موزه‌ی باستان‌شناسی ثرا به نمایش درآمده‌اند.

سانتورینی یونان

۵. کلیسا جامع ارتدکس

«کلیسای جامع ارتدکس» (Orthodox Metropolitan Cathedral) از جاذبه‌های دیدنی سانتورینی به شمار می‌آید که در سال ۱۸۲۷ ساخته شد. البته بعد از زلزله‌ی سال ۱۹۵۶ دوباره آن را بنا کردند. طاق‌ها، گنبد و مناره زیبای کلیسا خیره‌کننده هستند و فرسکوهای حیرت‌انگیز هنرمند بومی، «کریستوفوروس آسیمیس» (Christoforos Assimis) در کلیسا به چشم می‌خورند. کلیسا با قرار گرفتن بر بلندی صخره‌ها نمایی دیدنی از شهر به شما ارزانی می‌دارد.

سانتورینی یونان

۶. صومعه آگیوس نیکولاس

«صومعه آگیوس نیکولاس» (Agios Nikolaos Monastery)، دومین صومعه‌ای بود که در سانتورینی ساخته شد و به «سن آگیوس پنتلایمون» (saints Agios Panteleimon)، «زودوکسوس پیگی» (Zoodoxos Pighi) و «آگیوس نیکولاس» (Agios Nikolaos) تقدیم شد. خانواده «گیزی» (Gizi) که از معدود خانواده‌های ارتدکس بودند در سال ۱۶۵۱ آن را ساختند و در سال ۱۸۱۵ به این مکان جدید انتقال داده شد. امروزه در صومعه موزه‌ای از قوانین مسیحیت و بومی وجود دارد و شمایل بیزانسی ارزشمندی که مهم‌ترین آن مربوط به آگیوس نیکولا است، را در آن می‌توانید ببینید.

سانتورینی یونان

۷. عمارت آرگیروس

«عمارت آرگیروس» (Argyros Mansion) را جورج آرگیروس از ثروتمندان این منطقه در سال ۱۸۸۸ بنا کرد و امروزه چهارمین نسل از این خانواده مالک آن هستند. معماری نئوکلاسیک این معارت با تزئینات باواریایی به همراه سبک مد روز آن دوره، این عمارت را چشمگیر ساخته است. این خانه برای بازدید عموم آزاد است و تورهای راهنمای فردی یا گروهی برای گشتن در آن وجود دارد. از اتاق نشیمن با مبلمان سبک اتریشی تا اتاق غذاخوری با میز ونیزی ۱۸ نفره، همه چیز در این عمارت مجلل و دلفریب دیده می‌شود. همچنین موزه‌ای در طبقه اول برای تماشای آثار تاریخی یونانی و نقاشی‌هایی از قرن نوزدهم وجود دارد.

سانتورینی یونان

۸. موزه صنعتی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از محصولات بومی و شناخته شده‌‌ی سانتورینی است. در موزه‌ی گوجه‌فرنگی بازدیدکنندگان به روش جالبی با فرهنگ و آداب و رسوم شهروندان سانتورینی از طریق یادداشت‌ها و رکوردهای باقیمانده آشنا می‌شوند. کارخانه‌ی گوجه فرنگی فردی به نام «نومیکوس» (Nomikos) امروزه به موزه‌ تبدیل شده و در آن ماشین‌آلات مربوط به ۱۸۹۰ میلادی، ابزارهای کار، شرح وظایف کارکنان و نسخه‌های دستی از آن زمان به نمایش در آمده‌اند. همچنین در موزه به آشنایی با تاریخ و مردم سانتورینی توجه شده و از فروشگاه هنری آن می‌توانید زیورآلات و کارهای هنری که به سبک یونانی تزئین شده‌اند، خریداری کنید.

موزه صنعتی گوجه فرنگی سانتورینی یونان

۹. تور آتشفشان سانتورینی

سانتورینی بیش از همه به جهت داشتن ساختار آتشفشانی فعال در جنوب دریای اژه شناخته می‌شود. شواهد نشان می‌دهند آتشفشان آن ۱۲ فوران بزرگ در ۲۰۰,۰۰۰ سال اخیر داشته است که نزدیک‌ترین آن در سال ۱۹۵۰ میلادی رخ داد. تورهایی در شهر وجود دارند که به علاقمندان این امکان را می‌دهند که از دهانه‌های آتشفشانی فعال بازدید کنند. تور شامل گشت با قایق برای رسیدن به محل و گردش پیاده حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در مناطق آتشفشانی می‌شود.

آتشفشان سانتورینی

۱۰. ساحل کاماری

«ساحل کاماری» (Kamari Beach) در نزدیکی ثرا، یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های ساحلی سانتورینی است که موفق به دریافت گواهینامه پرچم آبی شده است. این ساحل در کنار ماسه‌های سیاه آتشفشانی خود، امکاناتی مانند تخت آفتابگیر، چتر، دوش و همچنین تفریحاتی مانند قایق سرعتی و اسکوبا دایوینگ را برای گردشگران فراهم می‌کند. جالب است بدانید در سال ۲۰۰۲ جایگاه مقدسی که به آکیلیس، قهرمان اسطوره‌ای یونان، تقدیم شده بود، در این ساحل کشف شد.

سانتورینی یونان

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}