با دیدن این فیلم ها در روزهای قرنطینه هم سفر کنید

صدرا شریفی
  • صدرا شریفی
  • 1399/1/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی می‌توانند این شانس را در اختیار افراد قرار دهند تا در روزهای قرنطینه که بحران ویروس کرونا گریبان‌گیر تمام دنیا شده است و کارشناسان توصیه به ماندن در خانه می‌کنند،‌ از داخل خانه سفری مجازی را تجربه کنند.

تور اروپا

در ادامه قصد داریم برخی از مقاصد خاص و محبوب گردشگری که از آن‌ها برای ساخت فیلم‌های سینمایی مختلف استفاده شده است را به شما معرفی کنیم. با تماشای این فیلم‌ها،‌ شما می‌توانید گشتی مجازی در این مقاصد بزنید.

 اسکوپلوس، یونان - فیلم ماما میا! (۲۰۰۸)

 ماما میا! (Mamma Mia) محصول سال ۲۰۰۸ و یک فیلم کمدی موزیکال است که شاید تماشای آن برای برخی سلایق خاص بیشتر لذت‌بخش باشد. ولی مطمئن باشید تماشای مناظر دیدنی این فیلم که در جزیره اسکوپلوس (Skopelos) یونان فیلم‌برداری شده‌اند، برای تمام افراد جالب و لذت‌بخش خواهد بود.

البته حین تماشای فیلم مراقب باشید که در مورد لوکشین این فیلم اشتباه نکنید. چراکه عوامل ساخت فیلم، نامِ خیالی «Kalokairi» را به این جزیره داده‌اند.

فیلم «ماما میا» توانسته در صدر لیست‌ فیلم‌هایی قرار بگیرد که الهام‌بخش سفر هستند. البته سواحل دیدنی و هتل‌های جزیره اسکوپلوس یونان موردتوجه شماری از فیلم‌سازان دیگر هم قرار گرفته است، ولی هیچ‌کدام از این فیلم‌ها به‌اندازه‌ی «ماما میا» الهام‌بخش سفر نیستند.

 اسکوپلوس، یونان – فیلم ماما میا! (۲۰۰۸)

کیپ کاو، اسکاتلند - فیلم آشیانه (۲۰۲۰)

فیلم آشیانه (The Nest) محصول سال ۲۰۲۰ بوده و اخیراً وارد بازار شده است. به‌محض انتشار این فیلم، بحث‌ها پیرامون محل فیلم‌برداری آن داغ شد. کاربران زیادی این سؤال را می‌پرسیدند که محل زندگی شخصیت‌های اصلی این فیلم کجاست.

این لوکشین که یک خانه ساحلی فوق مدرن است،‌ در فاصله یک ساعتی از شهر گلاسکو -بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند- واقع شده است که مناظری فوق‌العاده مشرف به خور کلاید (Firth of Clyde) و لاچ لانگ (Loch Long) دارد. خور کلاید بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین بدنه آبی ساحلی در مجموعه جزایر بریتانیا است.

این ویلا حتی ساحل اختصاصی خود را هم دارد! این منطقه برای گردشگران ماجراجو هم مناسب است، چراکه در اطراف آن موقعیت مناسب و امکانات کافی برای ماهیگیری،‌ قایق‌سواری و حتی شنا وجود دارد.

جالب اینکه امکان اجاره‌ی این ویلای ساحلی هم وجود دارد. ولی برای رزرو باید خیلی سریع بود، چراکه تقریباً تمام روزهای سال ۲۰۲۰ تا حالا پیشاپیش رزرو شده است. حال که امکان رزرو آن چندان مقدور نیست، توصیه می‌کنیم مناظر دیدنی ویلا را از طریق فیلم «The Nest» تماشا کنید و لذت ببرید.

کیپ کاو، اسکاتلند – فیلم آشیانه (۲۰۲۰)

لس آنجلس، آمریکا - فیلم لالا لند (۲۰۰۷)

اگر کمی اهل دنیای فیلم و سینما باشید،‌ حتماً نام فیلم لالا لند (La La Land) را شنیده‌اید. فیلمی که در سال ۲۰۱۷ منتشرشده و توانست در ۳۰۳ عنوان جایزه نامزد شده و ۱۲۵ مورد آن‌ها را برنده شود.

اگر قصد داشته باشیم لیستی از فیلم‌هایی که در شهر لس انجلس ساخته‌ شده‌اند را تهیه کنیم،‌ این لیست بسیار طولانی و بی‌انتها خواهد بود؛ ولی تصاویری که لالا لند از شهر فرشتگان ارائه می‌کند، یکی از بهترین و واضح‌ترین‌ها است.

در طول فیلم برخی از دیدنی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر را تماشا خواهید کرد. علاوه بر این، برخی از جاذبه‌های پنهان شهر لس انجلس که تنها اهالی بومی از آن خبر دارند را هم می‌توانید در طول فیلم لالا لند تماشا کنید. 

به‌طور کلی،‌ لالا لند یک فیلم سرگرم‌کننده است که قطعاً ارزش تماشا کردن دارد و اینکه بسیاری از لوکشین های این فیلم همان مکان‌های روزمره و عادی در شهر لس انجلس هستند که شخصیت‌های اصلی فیلم در آنجا حضور پیدا می‌کنند.

لس آنجلس، آمریکا – فیلم لالا لند (۲۰۰۷)

پارک ملی و جنگلی ژانگجیاجی،‌ چین - فیلم آواتار (۲۰۱۰)

فیلم آواتار (Avatar)، محصول سال ۲۰۱۰، یکی دیگر از فیلم‌های بسیار موفق سینما است که توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود. این فیلم موفق شده بود نامزد جذب ۱۴۸ جایزه شده و ۷۳ مورد از آن‌ها را دریافت کند.

تولیدکنندگان این فیلم علمی/تخیلی از پارک ملی و جنگلی ژانگجیاجی چین (Zhangjiagie National Forest Park)‌ برای لوکشین فیلم استفاده کرده بودند.

اگرچه ظاهر فرازمینی کوه‌ها و ناهمواری‌های این پارک یش‌تر هم موردتوجه علاقه‌مندان به سفر و گردشگری بوده است، ولی گفته می‌شود آمار بازدیدکنندگان از این پارک، پس از انتشار فیلم آواتار افزایش چشمگیری پیدا کرد و سالانه میلیون‌ها نفر به این مکان سفر می‌کنند.

قطعاً از تماشای فیلم آواتار پشیمان نخواهید شد. بیشتر داستان این فیلم در سیاره‌ی پاندورا (Pandora) اتفاق می‌افتد. سیاره‌ای تخیلی که فاصله‌ی زیادی با زمین دارد، منابع طبیعی بسیار فراوانی داشته و اهالی متخاصمی نیز دارد.

جیمز کامرون (James Cameron)، کارگردان فیلم آواتار،‌ از چشم‌اندازهای کوه‌ها و جنگل‌های ژانگجیاجی برای به تصویر کشیدن این سیاره استفاده کرده است. شدیداً توصیه می‌کنیم این صحنه‌ها را از چشم یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های تاریخ تماشا کنید. یادتان باشد نسخه‌ باکیفیت فیلم را تماشا کنید!

پارک ملی و جنگلی ژانگجیاجی،‌ چین – فیلم آواتار (۲۰۱۰)

آلبرتا، کانادا - فیلم از گور برخاسته (۲۰۱۶)

چشم‌اندازهای سرد و خشن زمستان کانادا به خوبی هرچه‌تمام‌تر توانستند حس و حال داستان فیلم از گور برخاسته (Revenant) را به تصویر بکشند. نتیجه‌ی کار به‌قدری زیبا و خاص بود که بالاخره ماراتن ناکامی‌های لئوناردو دی‌کاپریو در برنده شدن جایزه اسکار را به اتمام رساند.

توصیه می‌کنیم که این فیلم را نه به خاطر فیلم‌برداری زیبا و یا بازیگری دی‌کاپریو، بلکه به خاطر چشم‌اندازهای زمستانی آن هم که شده تماشا کنید. برای فیلم‌برداری این فیلم از مناطق کوهستانی استان آلبرتای کانادا استفاده شده بود. این مناطق به‌قدری بکر و دیدنی هستند که در صنعت فیلم‌سازی استفاده از آن‌ها برای به تصویر کشیدن غربِ وحشی و پیش از مدرنیته بسیار متداول است.

دی‌کاپیرو در فیلم از گور برخاسته نقش یک شکارچی خز را بازی می‌کند که توسط همراهانش، در حال مرگ تنها گذاشته می‌شود. او سپس مسیر و ماجرایی طولانی و حماسی را از میان حیات‌وحش بکر با هدف انتقام پیش می‌گیرد.

داستان این فیلم بسیار هیجان‌انگیز است و این نکته دائماً به شما یادآوری خواهد شد که طبیعت علیرغم تمام زیبایی‌ها، چقدر می‌تواند بی‌رحم باشد. توصیه می‌کنیم مراقب باشید جذابیت داستان حواس شما را از مناظر و چشم‌اندازهای کم‌نظیر منطقه آلبرتای کانادا پرت نکند.

آلبرتا، کانادا – فیلم از گور برگشته (۲۰۱۶)

توکیو، ژاپن - فیلم گمشده در ترجمه (۲۰۰۳)

فیلم گمشده در ترجمه (Lost in Translation) که در سال ۲۰۰۳ منتشر شده بود، فیلمی درام و کمدی با درون‌مایه‌های فلسفی است. خیلی بعید به نظر می‌رسد که کسی حین تماشای این فیلم محو داستان و محیط مبهمی نشود که فیلم در آن ساخته شده است.

علاوه بر تمام ویژگی‌های داستانی فیلم گمشده در ترجمه، یکی از جذابیت‌های ظاهری آن را می‌توان تصویری دانست که از شهر توکیو نمایش داده می‌شود. البته جذابیت این شهر به‌طور کلی غیرقابل‌انکار است. شهری که در صدر لیست مقاصد موردعلاقه بسیاری از طرفداران گردشگری قرار دارد و درعین‌حال پیچیدگی‌های خاص خود را داراست.

در این فیلم سعی شده تصویری واقعی از شهر توکیو ژاپن نمایش داده شود. تاجایی که حتی نام کوچه‌ها و خیابان‌ها نیز بدون تغییر مانده‌اند. به‌هرحال، تماشای فیلم گمشده در ترجمه می‌تواند فرصتی مناسب در اختیار شما قرار دهد تا شهر توکیو را از نگاه دوربین‌های کارگردانان فیلم‌های سینمایی تماشا کنید.

توکیو، ژاپن – فیلم گمشده در ترجمه (۲۰۰۳)

پترا، اردن - ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (۱۹۸۹)

محال است که کسی فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (Indiana Jones and the Last Crusade) را تماشا کرده باشد و محو زیبایی و عظمت خرابه‌های قرمز باقی‌مانده از شهر پترا نشود.

بسیاری از افرادی که اطلاعات گردشگری چندان بالایی ندارند و پیش‌تر چیزی در مورد شهر پترا در اردن نشنیده بودند، با دیدن فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی تصور کردند که عوامل تهیه‌کننده فیلم چنین بنایی را در دل کویر ساخته‌اند. ولی همان‌طور که می‌دانیم، ویرانه‌های باستانی پترا (یا همان الخزانه)، کاملاً واقعی است و امروزه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دنیا بوده و به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان از آن یاد می‌شود.

جالب است بدانید مسیری که شخصیت اصلی این فیلم در طول داستان پیش می‌گیرد، تقریباً همان مسیری است که گردشگران باید آن را در طول کویر طی کنند تا بتوانند به ویرانه‌های پترا برسند. بنابراین چرا با تماشای این فیلم سفری مجازی در بیابان‌های اردن و معروف‌ترین جاذبه این کشور نداشته باشیم؟

پترا، اردن – ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (۱۹۸۹)

بخش‌ های بزرگ غرب امریکا - فیلم رقص با گرگ‌ها (۱۹۹۱)

اگر تابه‌حال یک فیلم وسترن تماشا کرده باشید، احتمالاً حداقل یکی از ۵ ایالت غربی آمریکا را نیز در این فیلم‌ها تماشا کرده‌اید. فیلم رقص با گرگ‌ها (Dances with Wolves) محصول سال ۱۹۹۱ است. بنابراین شاید تصور کنید آنچه در این فیلم تماشا می‌کنید شاید امروزه دستخوش تغییرات نسبتاً زیادی شده باشد، ولی درواقع این‌چنین نیست.

این ۵ ایالت آمریکا،‌ یعنی داکوتای شمالی و جنوبی،‌ وایومینگ، آیداهو مونتانا، هرکدام ویژگی‌هایی خاص و منحصربه‌فردی را عرضه می‌کنند. این فیلم در ایالت داکوتای جنوبی فیلم‌برداری شده است و در طول آن مناظر و چشم‌اندازهای منحصربه‌فردی را مشاهده خواهید کرد. بخش‌هایی از فیلم در پارک ملی بدلندز تولید شده که چشم‌اندازهایی شبیه به دره ستارگان قشم دارد.

بخش‌های بزرگ غرب امریکا – فیلم رقص با گرگ‌ها (۱۹۹۱)

خلیج مایا، تایلند - فیلم ساحل (۲۰۰۰)

بعضی از مکان‌ها را تنها در طول فیلم‌ها می‌توانید تماشا کنید و خلیج مایا (Maya Bay) نیز یکی از همین موارد است. خلیج مایا در جزیره‌ی فی فی له (Phi Phi Leh) کشور تایلند قرار دارد.

این منطقه ساحلی که به خاطر حضور بیش‌ازاندازه‌ی گردشگران آسیب دیده بود، به‌مرورزمان به روی تمام گردشگران بسته شد. بنابراین توصیه می‌کنیم این مناظر باورنکردنی را حتماً در فیلم ساحل (The Beach) تماشا کنید.

جالب است بدانید که این ساحل دورافتاده بیشتر به‌واسطه‌ی همین فیلم شهرت پیدا کرد و افراد بسیار زیادی از گوشه و کنار دنیا به اینجا آمدند و درنتیجه باعث آسیب دیدن این منطقه شدند.

حضور بیش‌ازاندازه گردشگران باعث آسیب دیدن صخره‌های مرجانی و تردد بیش‌ازحد قایق‌های موتوری هم باعث آلوده شدن آب‌های منطقه شد. به‌هرحال، امروزه تماشای مناظر و زیبایی‌های خلیج مایا تایلند تنها از طریق این‌دست فیلم‌ها و تصاویر ممکن است.

خلیج مایا، تایلند – فیلم ساحل (۲۰۰۰)

ایالت یوتا، آمریکا - سریال وست‌ورلد (۲۰۱۶)

مجموعه تلویزیونی دنیای غرب یا همان وست ورلد (Westworld) به خوبی توانسته خود را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی مطرح کند. البته این مجموعه شهرت خود را احتمالاً بیشتر مدیون خط و موضوع داستانی جذاب خود است. ولی تماشای این سریال جذابیت مضاعفی برای اهالی سفر، گردشگری و دوستداران چشم‌اندازهای طبیعی هم دارد.

فیلم‌برداری بخش‌هایی از این سریال در ایالت یوتا آمریکا انجام شده است. از همان اولین سال‌های ظهور صنعت سینما، این ایالت یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای فیلم‌سازان بوده است. ناهمواری‌ها و کوه‌هایی که در پارک‌های ملی این ایالت وجود دارند، چشم‌اندازهایی شبیه به سیاره‌های مختلف را شکل داده‌اند و بنابراین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فیلم‌های علمی-تخیلی بوده و هستند.

بنابراین شگفت‌زده نخواهید شد اگر بگوییم فیلم‌برداری مجموعه Star Trek هم در همین ایالت انجام شده است. به‌هرحال، توصیه می‌کنیم این مجموعه تلویزیونی را حتماً تماشا کنید.

ایالت یوتا، آمریکا – سریال وست‌ورلد (۲۰۱۶)

یخچال‌های طبیعی نروژ - فیلم اکس ماکینا (۲۰۱۴)

فیلم سینمایی فراماشین یا اکس ماکینا (Exmachina) در سال ۲۰۱۴ تولید شده است. این فیلم بخشی از موفقیت خود را به‌خاطر داستان علمی-تخیلی و آینده‌نگرانه‌ی جذاب خود است و بخش دیگری از آن را مدیون هتل فوق‌العاده‌ای که Juvet Landscape Hotel نام دارد.

در طول فیلم تصاویر زیادی از این مجموعه تماشا خواهید کرد که سعی می‌کنند دورافتاده بودن و تنهایی شخصیت‌های اصلی فیلم را به تصویر بکشند. این تنهایی و دور از جمع بودن شاید شباهتی با زندگی این روزهای ما در قرنطینه داشته باشد!

به‌هرحال، تماشای این فیلم را نه به خاطر القای حس و حال زندگی در انزوا، بلکه به خاطر مناظر و چشم‌اندازهای طبیعت نروژ توصیه می‌کنیم که در آن به خوبی به تصویر کشیده شده است. مطمئن باشید که پس از تماشای این فیلم هوای سفر به نروژ به سرتان خواهد زد!

یخچال‌های طبیعی نروژ – فیلم اکس ماکینا (۲۰۱۴)

تورین، ایتالیا - فیلم کسب و کار ایتالیایی (۱۹۶۹)

آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌هایی که امروز قصد معرفی آن‌ را داریم، کسب‌وکار ایتالیایی (The Italian Job) نام دارد. این فیلم در سال ۱۹۶۹ ساخته شده است.

البته فیلم دیگری با همین عنوان و در سال ۲۰۰۳ و با حضور برخی از ستارگان سرشناس هالیوود نیز ساخته شده است، ولی نسخه‌ای که در سال ۱۹۶۹ ساخته شده بیشتر با هدف این نوشته، یعنی تماشای زیبایی‌ها و جاذبه‌های جهان از طریق مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها، سازگاری دارد.

بخش‌های زیادی از این فیلم در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تورین فیلم‌برداری شده که در بخش‌های شمالی ایتالیا قرار دارد.

تورین یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا از لحاظ جاذبه‌های تاریخی است، ولی به‌واسطه‌ی فضای اجتماعی حاکم بر آن، گردشگران استقبال چندان زیادی از آن نمی‌کنند.

البته محبوبیت و شهرت سایر شهرهای ایتالیا مانند رم، میلان، فلورانس، واتیکان و یا ونیز هم باعث شده تا این شهرها در اولویت قرار بگیرند. به‌هرحال توصیه می‌کنیم زیبایی‌های این منطقه کمتر شناخته‌شده از ایتالیا را در فیلم «کسب‌وکار ایتالیایی» تماشا کنید.

تورین، ایتالیا – فیلم کسب و کار ایتالیایی (۱۹۶۹)

صدرا شریفی صدرا شریفی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}