تفریحات ماجراجویانه آبی در هیجان انگیزترین مقاصد جهان

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1399/2/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تفریحات آبی علاقه دارید، خودتان را برای سفر به دنیای زیر آب آماده کنید.

تور اروپا

زندگی در خشکی ممکن است برای گردشگران ماجراجو کمی خسته‌کننده باشد. اما دنیای زیر آب با تفریحات پرهیجانش انتظار افراد ماجراجو را می‌کشد. برای تجربه‌ی این تفریحات آبی نیازی نیست یک فرد جسور باشید، اما بازدید از این تفریحگاه‌ها کمی جرات می‌طلبد.

برخی از این تفریحگاه‌های آبی برای غواصان ایده‌آل هستند اما افرادی که تا حدودی شنا بلد هستند هم می‌توانند به برخی از آن‌ها سر بزنند. مناظر شگفت‌انگیز و تنوع گونه‌های آبی شما را وسوسه می‌کنند به شنا یا غواصی بروید و خاطراتی فراموش‌نشدنی را رقم بزنید.

دنیاب زیر آب

غواصی در باراکودا پوینت را تجربه کنید

غواصی در باراکودا پوینت (Barakuda Point) در سواحل جزیره‌ی سیپادان (Sipadan) یکی از مهیج‌ترین تفریحات آبی است که باید در مالزی باید تجربه کنید. گردشگران می‌توانند شاهد حضور هزاران ماهی از رده‌ی پرتوبالگان در این جزیره باشند. به‌علاوه، کوسه‌های سرچکشی، لاک‌پشت‌های دریایی، سفره‌ماهی‌ها و دیگر گونه‌های عجیب آبزیان و مرجان‌ها در این منطقه به‌چشم می‌خورند.

شاید نتوانید همه‌ی این گونه‌های دریایی را در باراکودا پوینت ببینید اما قطعا گروه‌های زیادی از ماهی‌های گوناگون را مشاهده خواهید کرد. برخی از گردشگران خوش‌شانس ممکن است بتوانند شاهد گردبادِ باراکودا نیز باشند.

غواصی در باراکودا پوینت

از مجسمه های مولینر در زیر آب بازدید کنید

 پارک زیر آبی مولینر (Molinere) شامل ۶۵ مجسمه‌ی بتنی از آثار هنرمند بریتانیایی جیسون دیکرز تیلور (Jaon de Caires Taylor) است. این مجسمه‌ها منظره‌ای وهم‌آور در زیر آب به‌وجود آورده‌اند.

مجسمه‌های پارک زیرِآبیِ مولینر از نوع خاصی از بتن ساخته شده‌اند که برای رشد مرجان‌ها مناسب هستند. این ویژگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ طوفان‌هایی که در دریای کارائیب رخ داد، آسیب‌های جدی به این منطقه وارد کرد.

این مجسمه‌ها در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ در این محل قرار گرفتند و یک موزه‌ی زیر آبی از مجسمه‌ها را به‌وجود آوردند. مجسمه‌های پارک زیر آبی مولینر به شکل انسان و طبیعت بی‌جان، برای مثال یک میز با ظرف میوه و گلدان، هستند.

غواصان در عمق ۲ تا ۷ متری می‌توانند مجسمه‌ها را تماشا کنند. افرادی که نمی‌توانند غواصی کنند، در قایق‌هایی با کف شیشه‌ای به تماشای مجسمه‌ها خواهند رفت.

مجسمه های مولینر در زیر آب

با کوسه نهنگ ها شنا کنید

کوسه نهنگ‌ بزرگ‌ترین ماهی جهان است. کوسه نهنگ‌ها برخلاف نام ترسناکی که دارند بسیار آرام و مطیع هستند. این ماهی‌های غول‌پیکر بین ماه‌های مارس و ژوئن در گلادِن اسپیت (Gladden Spit) در نزدیکی پلاسِنسیا (Placencia) و هاپکینز (Hopkins) دیده می‌شوند.

اگر هنگام شنا متوجه شدید این کوسه نهنگ‌های عظیم به سمت شما شنا می‌کنند، اصلا نترسید. این موجودات شگفت‌انگیز بسیار کنجکاو هستند و در نزدیکی غواصان شنا می‌کنند. هنگامی‌که ماه کامل می‌شود کوسه نهنگ‌ها در آب‌ها دیده می‌شوند. بنابراین پیش از این‌که سفرتان را برنامه‌ریزی کنید حتما تقویم قمری را چک کنید.

شنا کردن با کوسه نهنگ ها

به تپه دریایی در جزیره باک بروید

در شمال جزیره‌ی باک (Buck) غواصان می‌توانند از مسیر دریاییِ یک پارک ملی زیر آبی دیدن کنند. گردشگران می‌توانند به کمک نشانه‌های راهنما که در زیر آب قرار داده شده‌اند، به دور یک تپه‌ی دریایی گردش کنند.

پس از اینکه در سواحل سفید و ماسه‌ای گردش کردید، به سمت آب‌های زلال کارائیب بروید تا یک دایو و شنای منحصربه‌فرد را تجربه کنید. در طول مسیر می‌توانید مرجان‌های شاخ‌الک، غارهای مرجانی، کوسه‌ها، گونه‌های در خطر انقراضِ لاک‌پشت‌های چرمی، سفره‌ماهی‌ها و بیش از ۲۵۰ گونه‌ از ماهی‌های گرمسیری مانند طوطی‌ماهی، فرشته ماهی و جراح‌ماهی آبی را ببینید.

در جزایر ویرجین (Virgin Island) دو جزیره به نام باک وجود دارند؛ برای تجربه‌کردن این تفریح آبی باید به جزیره‌ای بروید که در شمال سنت کرویکس (St. Croix) قرار دارد. جریان آرام آب و دسترسی راحت، جزیره‌ی باک را به مقصدی ایده‌ال برای سفرهای خانوادگی تبدیل کرده‌اند.

تپه دریایی در جزیره باک

سری به بلو کورنر وال بزنید

بلو کورنِر وال (Blue Corner Wall) معروف‌ترین مکان برای تجربه‌ی غواصی است. این مکان شناگران و غواصان حرفه‌ای و شجاع را به سمت پرتگاه زیر آبیِ خود می‌کشاند. در این‌جا غواصان می‌توانند غواصی تا عمق ۳۰۰ متری را تجربه کنند.

افرادی که به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند مرجان‌ها، انواع کوسه‌ها، لاک‌پشت‌ها، سفره‌ماهی‌ها و باراکودا (barracuda) را از نزدیک ببینند. جریان‌ قوی آب شیرجه را کمی مشکل می‌سازند اما غواصان شجاع در شرایط نامساعد به تماشای کوسه‌ها می‌روند.

غواصی در  بلو کورنر وال

در یک کشتی غرق شده به اکتشاف بپردازید

پیش از ساعت ۷ شب در تاریخ ۲۳ مارس ۱۹۱۱، نگهبان فانوس دریایی ساحل کوئینزلند شاهد ورود کشتی یونگالا (Yongala) به مسیر ویتساندی (Whitsunday) بود. این کشتی پس از آن دیگر دیده نشد.

کشتی یونگالا روز بعد در یک طوفان موسمی غرق شد. درسال ۱۹۵۸، دو غواص بقایای این کشتی غرق‌شده را در مرکز گرِیت بَریِر (Great Barrier Reef Marine Park)، در جنوب شرقی تاونزویل (Townsville) در کوئینزلند پیدا کردند.

این کشتی که در عمق ۳۰ متری پیدا شد، یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های غرق‌شده‌ در تاریخ به‌شمار می‌رود. شنا و غواصی در صخره‌های گرِیت بَریِر یکی از تفریحات آبی معروف در جهان است. با توجه به آلودگی و کنترل آب‌وهوا که حیات‌وحش این منطقه را به‌خطر انداخته است، بهتر است در اولین فرصت به این مکان سفر کرد.

خرابه های کشتی یونگالا

 در تورهای آتلانتیس سابمارینز  شرکت کنید

اگر می‌خواهید دنیای اعماق اقیانوس را ببینید اما نمی‌توانید غواصی کنید، بهتر است در یکی از تورهای شرکت آتلاتنتیس سابمارینز (Atlantis Submariens) شرکت کنید. در این تورها ۶۴ مسافر در وایکیکی (Waikiki) سوار یک زیردریایی می‌شوند و به عمق ۳۰ متری آب‌های دریای هاوایی می‌روند. با شرکت در این تور می‌توانید زندگی آبی دریای هاوایی را از نزدیک تماشا کنید.

آتلانتیس همچنین تورهای زیر دریایی از وایکیکی، مائوی (Maui)، کونا (Kona) و جزایر کارائیب برگزار می‌کند. اگر هم به دنیای زیر آب علاقه ندارید و دوست دارید روی سطح آب بمانید، کروزهای تماشای وال‌ها را از دست ندهید.

تور آتلانتیس سابمارینز

 در غارهای دوس اوخوس گشت و گذار کنید

غارهای آهکی دوس اوخوس (Dos Ojos) در سواحل شبه‌جزیره‌ی یوکاتان (Yucatan) همچنان در حال کشف‌شدن هستند. بیش از ۱/۶ کیلومتر از این غارها تاکنون مورد بررسی قرار گرفته‌اند. دوس اوخوس طویل‌ترین سیستم غارهای زیر آبی در جهان به‌شمار می‌رود.

گشت‌وگذار در شبکه‌ی پیچیده‌ی غارها ممکن است مشکل باشد؛ بنابراین باید برای عبور از این مسیرهای پیچیده‌ای مانند واکولا روم (Wakula Room)، جیلز روم (Jill’s Room) و نکست جنرِیشِن (The next Generation) از یک راهنمای ماهر کمک بگیرید.

در دوس اوخوس می‌توانید انواع ماهی‌های کوچک و میگوهای آب‌های تازه را ببینید. به‌ لطف سنگ‌های آهک که آب باران را فیلتر می‌کنند، غواصان در داخل غارها از دید بسیار خوبی برخوردار هستند.

غارهای دوس اوخوس

با دلفین ها شنا کنید

در کارائیب مکان‌‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها شنا با دلفین‌ها را تجربه کنید. اما کاستاریکا محل زندگی گونه‌های مختلف و جمعیت بزرگی از دلفین‌ها است. دریِک بِی (Drake Bay) در شبه‌جزیره‌ی اوسا (Osa) کمی دورتر از پاسیفیک کوست (Pacific Coast) بهترین مکان برای تماشای دلفین‌ها است.

آب‌های این منطقه به اندازه‌ی کارائیب گرم نیستند اما برای شنا در آن‌ها نیاز به لباس شنا ندارید. کمپانی دیواین دلفین (The Divine Dolphin) تورهای قایق‌سواری و کروزهایی برای تماشای وال‌ها برگزار می‌کند. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید دلفین‌های زیادی را در طبیعت ببینید اما این تجربه در دنیای تفریح‌های آبی بی‌رقیب و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

شنا با دلفین ها

از کلیسای زیر آب بازدید کنید

یک شکاف ۱۰ متری در فاصله‌ی کمی از سواحل موریس در اقیانوس آرام، غواصان ماجراجو را به خود جذب می‌کند. با ورود به غارهای زیر آب می‌توانید دلفین‌ها را تماشا کنید.

کمی پایین‌تر که بروید، گونه‌های مختلف آبی مانند هامور، فرشته‌ماهی، دلقک‌ماهی، میگو، شیرماهی و دیگر آبزیان را خواهید دید. در اعماق آب یک غار وجود دارد که ظاهری شبیه به ساختمان کلیسا دارد. این غار مملو از جلبک‌های درهم تنیده شده است.

اگر به اعماق آب می‌روید، مراقب مارهای آبی غول‌پیکر باشید که در عمق ۳۰ متری دریا زندگی می‌کنند.

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}