سالار د ایونی بزرگترین آینه جهان در بولیوی

    یسنا علیپور
    • یسنا علیپور
    • 1399/2/8
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    سالار د یونی (Salar de Uyuni)، بزرگترین کویر نمک جهان در کشور بولیوی است. لایه نازک آب روی این سطح نمکی، آن را به یک پرده نقاشی بازتابنده‌ی زیبا تبدیل کرده است.

    تور اروپا

    کویر نمک یکی از قابل توجه‌ترین چشم اندازهای کره زمین است. سالار د یونی (سالار د ایونی) می‌تواند یک تجربه باورنکردنی برای سفری شگفت‌انگیز باشد!

    سالار د یونی یکی از چشم‌اندازهای بی‌نظیر کره زمین در آمریکای جنوبی به‌شمار می‌رود و با وسعتی در حدود 10582 کیلومتر مربع از منطقه آلتیپلانو، بزرگترین کویر نمک جهان است که از تبخیر دریاچه‌های ماقبل تاریخ به جا مانده است.

    سالار د یونی - بولیوی

    در اینجا، پوسته ضخیمی از نمک همراه با روکشی از الگوهای نمکیِ چندضلعی، در امتداد افق گسترش می‌یابد. در زمان‌های مشخصی از سال، دریاچه‌های اطراف سرریز می‌شوند و لایه نازکی از آب این سطح را تبدیل به آینه‌ای می‌کند که آسمان زیبای بالای سرش را باز می‌تاباند.

    این ناحیه زیبا که گویی به این جهان تعلق ندارد، منبع بسیار خوبی برای استخراج نمک و لیتیوم، عناصر لازم برای ساخت باتری‌های لپ تاپ، گوشی‌های هوشمند و ماشین‌های برقی است.

    علاوه بر کارگران محلی که این عناصر را استخراج می‌کنند، توریست‌های بسیاری نیز در اولین هتل نمکی دنیا اقامت می‌کنند. زیبایی‌های سالار د یونی می‌تواند یک تجربه بی‌بدیل را برایتان رقم بزند، در عین حال که تدارک این سفر ممکن است به یک کابوس تبدیل شود.

    کویر نمک سالار د یونی - بولیوی

    نکات زیر قطعا راهنمای خوبی برای سفرتان خواهد بود تا آن را به بهترین شکل تجربه کنید:

    چگونه خود را به سالار د یونی برسانیم؟

    مدت زمان و هزینه‌های لازم برای سفر به این منطقه که در محل تلاقی بولیوی، شیلی و آرژانتین قرار گرفته است، تا حد زیادی بستگی به این دارد که سفر شما از کجا آغاز می‌شود. اما تورها به‌طور کلی از سه مکان اصلی آغاز می‌شوند:

    - اویونی در کشور بولیوی

    - سن پدرو دِ آتاکاما در کشور شیلی

    - توپیزا در کشور بولیوی

    چه زمانی برای سفر به سالار د یونی مناسب است؟

    این منطقه دو فصل کاملا متمایز دارد. در فصل بارانی که از ماه دسامبر آغاز و تا ماه آوریل ادامه می‌یابد، زمان مناسبی برای دیدن منظره نفس‌گیر آینه‌ای شکل آن است. اما باید در خصوص باران‌های شدید منطقه محتاط باشید، چرا که ممکن است موجب لغو تورها شود.

    در طول فصل خشک، از ماه مه تا نوامبر، دما پایین‌تر و سطح سفت‌تر است و توریست‌ها می‌توانند با عبور از این سطح سفید سخت به نقاطی بروند که در طول فصل بارانی قابل دسترسی نیست.

    مجریان تورها از ماه ژوئن تا آگوست را به عنوان بهترین فصل می‌شناسند و قیمت‌ها در این بازه زمانی بالاتر خواهد بود!

    سالار د یونی - بولیوی

    چه توری را برای سالار د یونی انتخاب کنیم؟

    در عین حال که سطوح نمکی معروف‌ترین جاذبه بولیوی به شمار می‌روند، ناحیه بسیار کوچکی از منطقه زیبای آلتیپلانو هستند. بیشتر بازدیدکنندگان تورهای سه روزه را انتخاب می‌کنند که شامل بیابان‌ها، آتش‌فشان‌ها، چشمه‌های آب گرم و دریاچه‌هایی است که در ارتفاع بالا واقع شده‌اند. در تورهایی که از سن پدرو دِ آتاکاما و توپیزا آغاز می‌شوند این جاذبه‌ها از قبل گنجانده شده‌اند.

    تورها به دو دسته گروهی و اختصاصی تقسیم می‌شوند که تورهای اختصاصی هزینه بیشتری دارند. تورهای گروهی معمولا راهنمای اسپانیایی زبان، آشپز و راننده دارند و با برنامه‌ی از پیش تعیین شده‌ای اجرا می‌شوند که این باعث می‌شود درخواست‌های فردی معمولا نادیده گرفته شود.

    اما تورهای اختصاصی، مطابق نظر مشتری برنامه‌ریزی می‌شوند، و شانس دیدن نقاط بکر مانند آتشفشان‌ها و غارها را ایجاد می‌کنند. همچنین تورهای اختصاصی راهنمای انگلیسی زبان، آشپز و وسیله نقلیه راحت‌تری دارند.

    حتما قبل از انتخاب تورلیدر، با خواندن نظرات مسافران قبلی، مجری و تورلیدر مناسب انتخاب کنید. از شرکت‌هایی که قیمت‌های بسیار پایین می‌دهند اجتناب کنید، چرا که ممکن است راهنمای حرفه‌ای و یا وسیله نقلیه مناسب در اختیار شما قرار ندهند که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین از این که وسیله نقلیه شما مجهز به رادیو برای مواقع اضطراری و جعبه کمک‌های اولیه باشد، اطمینان حاصل کنید.

    سالار د یونی - بولیوی

    چگونه زیباترین عکس ها را از کویر نمک سالار د یونی بگیریم؟

    یکی از نکات مهم سالار د یونی افق بی‌پایانش است که به عکاسان این امکان را می‌دهد تا با عمق منظره بازی‌های جذابی راه بیاندازند. صحنه‌هایی مانند نبرد با دایناسورها با استفاده از اسباب بازی، پختن دوستان‌تان در قابلمه، یا بیرون آمدن از شیشه مربای غول آسا ایده‌هایی برای عکاسی در این منظره چشم نواز است.

    سالار د یونی - بولیوی

    کلید گرفتن عکس‌های فوق العاده، نزدیک کردن دوربین به زمین و یک وسیله‌ است که از آن استفاده می‌کنید. چنین شیوه‌ای این تصور را ایجاد خواهد کرد که وسیله‌ای که در دست شماست از فردی که در فاصله کمی دورتر ایستاده، بزرگتر است. اما فاصله بین فرد و دوربین نباید خیلی زیاد شود، چرا که هر چه فاصله بیشتر شود تنظیم کردن عکس سخت‌تر خواهد شد.

    البته این در صورتی است که دوربین به شما اجازه ‌دهد دیافراگم را تا حد ممکن باریک کنید.

    سالار د یونی - بولیوی

    نکات پایانی

    با توجه به این که ارتفاع این منطقه حدود 3658 متر از سطح دریا است، بازدیدکنندگان اگر به‌درستی با فشار هوای منطقه خو نگرفته باشند ممکن است دچار بیماری ارتفاع‌زدگی شوند که نشانه‌هایی مانند حالت تهوع، سردرد و بی‌خوابی دارد.

    قبل از سفر به این مکان، با پزشک در خصوص روش‌های جلوگیری و درمان بیماری‌های ناشی از ارتفاع مشورت کنید. برای ورود به کشور بولیوی نیاز به ویزای توریستی و همچنین گواهی واکسن تب زرد خواهید داشت.

    یسنا علیپور یسنا علیپور
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}