قدیمی‌ ترین کافه‌ های جهان در کدام شهرها واقع شده‌ اند؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1399/2/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

با گذر زمان، برخی از قدیمی‌ترین کافه‌های دنیا همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این کافه‌ها صدها سال فرهنگ و تاریخ را در دل خود جای داده‌اند.

تور اروپا

اکثر اوقات، صحبت‌های طولانی در مورد تاریخ در حین صرف یک فنجان قهوه، جذاب است. به‌خصوص که موضوع صحبت ما بر سر قدیمی‌ترین کافه‌های دنیا نیز باشد. این صحبت‌ها نه‌تنها جذاب، بلکه آموزنده نیز هستند. ما هم قصد داریم تا این مقاله به سراغ قدیمی‌ترین کافه‌های دنیا رفته و داستان هر یک را برایتان روایت کنیم.

قدیمی ترین کافه های دنیا

کافه لو پروکوپ، پاریس (۱۶۸۶)

هر مسافری خواهان سفر به پاریس برای تجربه‌ی عشق و درعین‌حال تماشای برج شگفت‌انگیز ایفل است. بااین‌حال، پاریس صرفاً شهری برای تماشای جاذبه‌های دیدنی نیست و جایی است که می‌توان در آن کافی‌شاپ‌های منحصربه‌فرد برای خوردن یک غذای لذیذ و نوشیدن یک قهوه‌ی عالی پیدا کرد. کافه لو پروکوپ (Café Le Procope) یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های پاریس و احتمالاً دنیا باشد. این کافه در طول حیات خود میزبان انقلابیون و نخبگان مشهوری چون وُلتر، روسو، توماس جفرسون و بنجامین فرانکلین بوده است.

کافه لو پروکوپ

کافه فلوریان، ونیز (۱۷۲۰)

حالا به سراغ شهر شناور ونیز می‌رویم. ونیز شهری افسانه‌ای است که ساختمان‌های آن مستقیماً بر روی خاک جزایر ساخته نشده‌اند. در عوض، آن‌ها بر روی سکوهای چوبی قرار دارند. وزن این سکوها نیز توسط تیرک‌های چوبی فرورفته در زمین تحمل می‌شود. کافه‌ی فلوریان نیز چنین سازه‌ای دارد و تنها کافه‌ای است که در سال ۱۷۲۰ به زنان اجازه‌ی ورود می‌داد. به همین خاطر است که این کافه در میان عاشقان قهوه نظیر لرد بایرون، پروست و دیکنز محبوب بود. کافه‌ی فلوریان هم‌تراز کافه لو پروکوب است و عنوان قدیمی‌ترین کافه‌ی فعال تا به امروز در جهان را یدک می‌کشد.

جهت مشاهده تورهای ونیز روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/venice/

کافه فلوریان

کافه گرکو، رم (۱۷۶۰)

کافه گرکو (Greco) یک جاذبه‌ی تاریخی در صنعت کافه‌داری است که در سال ۱۷۶۰ در رم افتتاح شد. گرکو را می‌توان یکی از باشکوه‌ترین کافه‌های دنیا نامید. گرکو به خاطر میزبانی از چهره‌های سرشناسی چون جان کیتس، لرد بایرون، پرسی شِلی، گوته، واگنر و مِندِلسون مشهور است.

کافه گرکو

کافه سنترال، وین

کافه سنترال (Café Central) یک کافه‌ی سنتی وینی در منطقه‌ی ۱ وین در اتریش است. این کافه در تاریخ فرهنگی وین، جایگاه محبوبی دارد و نقش بستری برای رشد چهره‌هایی چون فروید، لنین و تروتسکی را ایفا کرده است.

کافه سنترال

کافه رجیو، نیویورک

آیا می‌دانستید که قدیمی‌ترین کافه‌ی قاره آمریکا در نیویورک قرار دارد؟ کافه رِجیو (Reggio) در قلب دهکده‌ی گرینویچ در منهتن واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین کافی‌شاپ‌های ایالات‌متحده است. کافه رجیو در اوایل سال ۱۹۲۷ در خیابان مک‌دوگال (Macdougal) افتتاح شد. این کافه‌ی کوچک میزبان اولین دستگاه اسپرسو ساز در ایالات‌متحده بود و همچنان به خاطر معرفی کاپوچینو به آمریکا به خود می‌بالد.

کافه رجیو، نیویورک

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}