معرفی بهترین رستوران‌های اصیل ورشو

    مریم رضایی
    • مریم رضایی
    • 1399/3/12
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    رستوران‌های ورشو با تلفیق فوت‌وفن‌های آشپزی اصیل لهستانی و ایجاد حس راحتی در فضایی شیک و درعین‌حال خودمانی، بازتاب‌دهنده‌ی سنت‌ها و فرهنگ غذایی این کشور هستند.

    تور اروپا

    ورشو، پایتخت تاریخی لهستان، بهترین مکان برای چشیدن طعم غذاهای سنتی از مناطق گوناگون این سرزمین است.

    اگر قصد دارید اصیل‌ترین غذاهای این کشور نظیر بیگوس و پیروگی را امتحان کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. فهرستی از بهترین رستوران‌های ورشو را برای شما تهیه کرده‌ایم که حتماً باید از آن‌ها دیدن کنید.

    رستوران های ورشو

    پولسکا روزانا

    پولسکا روزانا (Polska Różana)‌ رستورانی شیک و قدیمی است که در طبخ غذاهای لهستانی تبحر دارد. این رستوران چند ایستگاه پایین‌تر از مرکز ورشو قرار گرفته است.

    برای رسیدن به آن در خیابان راکوویِسکا (Rakowiecka) از قطار شهری پیاده شوید و به‌سوی خیابان هوچیمسکا (Chocimska)‌ حرکت کنید. این مکان حال و هوای اصیلی دارد؛ حس و حالی که با غذاهای سنتی و پیانوی قدیمی کوچکی که گهگاه نوازنده‌ای آن را به صدا درمی‌آورد، دوچندان می‌شود.

    غذاهای پولسکا روزانا اکثراً از گوشت، سیب‌زمینی و سبزیجات تهیه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم گوشت غاز یا اردک اینجا را امتحان کنید؛ زیرا سرآشپز روزانا واقعاً در طبخ این دو نوع گوشت چیره‌دست است.

    اگر عاشق شیرینی هستید، می‌توانید از دیس دسر با انواع کیک‌های خوشمزه لذت ببرید.

    رستوران پولسکا روزانا - ورشو

    استاری دوم

    استاری دوم (Stary Dom)‌ در فارسی «خانه‌ی قدیمی» معنا می‌دهد. همان‌طور که از نام این رستوران برمی‌آید، لبریز از سنت‌های غنی آشپزی است و فضایی گرم و صمیمی دارد.

    فضای داخلی آن به سبک قدیمی تزیین شده و مملو از مبلمان‌های چوبی، چراغ‌، شمع‌، پارچه و تابلو است. منوی رستوران شامل غذاهای سنتی لهستانی نظیر سوپ با رشته‌ی خانگی، سوپ قارچ ژورک (zurek) ‌و گولونکا (golonka) می‌شود.

    غذاهای اصلی گلچینی از غذاهای اشتها برانگیز نظیر گوشت بره با سبزیجات فصل و پوره‌ی سیب‌زمینی و همچنین اردک سرخ‌شده با پوره‌ی سیب‌زمینی و کلم قرمز هستند.

    استاری دوم همچنین دارای منوی مخصوص کودکان و دسرهای متنوع زیادی مثل کیک مرنگ پسته است.

    رستوران استاری دوم - ورشو

    پرتره تووا

    پرتره‌تووا (Portretowa) یک رستوران سنتی لهستانی ممتاز است که غذاهایی ساده و فضایی دنج و صمیمی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

    فضای کوچک رستوران فقط با چند میز و صندلی پر شده‌ است که قطعاً در ایجاد حس راحتی و صمیمت تاثیر زیادی دارد. کارکنان خوش‌برخورد رستوران آماده‌ی کمک به شما هستند.

    آیتم‌های منو، غذاهای رایج در این کشور به شمار می‌روند و شامل خوراک گولاش، پیروگی ‌و بسیاری از گزینه‌های خوشمزه‌ی گوشتی می‌شوند.

    در میان غذاهای این رستوران، گوشت اردک سرخ‌شده و دسر پای سیب آن‌ها را امتحان کنید، بدون شک از خوردنشان پشمیان نخواهید شد.

    رستوران پرتره تووا - ورشو

    اوپاسوی توم

    رستوران اوپاسوی توم (Opasły Tom) در سرتاسر ورشو زبانزد عام و خاص است. شهرت این رستوران مدیون گلچینی از غذاهای ساده‌‌ است که طعم ناب غذاهای لهستانی را به مشتریان پیشکش می‌کند.

    غذاهایی مثل خوراک خرگوش با سس مخصوص درنهایت دقت و ظرافت طبخ و آماده می‌شوند. منوی رستوران به‌طور مداوم تغییر می‌کند و این یعنی غذای اوپاسوی توم همیشه جدید و هیجان‌انگیز است.

    این رستوران با داشتن دسرهای متنوع مثل سوربت خانگی؛ همیشه شما را خوشحال خواهد کرد.

    رستوران اوپاسوی توم - ورشو

    او کوخاژه

    او کوخاژه (U Kucharzy)‌ به فارسی «در جایگاه سرآشپز» ترجمه می‌شود. این رستوران جذاب و ستاره‌‌دار میشلن فاصله‌ی اندکی با شهر قدیم ورشو دارد.

    او کوخاژه در یک اسلحه‌خانه‌ی زیبای قرن هفدهمی قرار گرفته است و غذاهای سنتی لهستانی را با شمه‌ای از ظرافت آشپزی فرانسوی در هم می‌آمیزد.

    اگر برای اولین بار از این رستوران بازدید می‌کنید، حتماً گوشت گاو یا لولی زیرازه (lowly zrazy)‌، پیروگی و دسر پای سیب اینجا را که با آلوی تازه طعم دار شده است، امتحان کنید. او کوخاژه اغلب میزبان اجرای زنده‌ی موسیقی است.

    ازآنجایی‌که این رستوران خیلی زود شلوغ می‌شود، فراموش نکنید که میز خود را رزرو کنید.

    رستوران او کوخاژه - ورشوپولکا

    رستوران شیک، رنگارنگ و دنج پولکا (Polka) حس مهمان شدن در یک‌خانه‌ی گرم قدیمی لهستانی را برای مشتری به ارمغان می‌آورد.

    رستوران به یکی از سرآشپزان و روزنامه‌نگاران مطرح تعلق دارد که مجری چندین برنامه‌ی تلویزیونی درباره‌ی آشپزی بوده است. غذاهای لهستانی این رستوران چه سرخ‌شده و چه آب‌پز از محصولات سازگار با محیط‌زیست تهیه می‌شوند.

    بهترین غذاهای پولکا عبارت‌اند از: خوراک سنتی گوشتِ آغشته به خرده‌نان و سرو آن به همراه پیاز و پوره‌ی سیب‌زمینی، پودینگ سیاه با سیب و درنهایت گوشت اردک برشته با عسل به همراه کلم سرخ یا چغندر سرخ‌شده.

    رستوران پولکا - ورشو

    داونه اسماکی

    داونه اسماکی (Dawne Smaki)‌ یکی دیگر از رستوران‌های عالی ورشو است و احتمالاً اصیل‌ترین و باتجربه‌ترین رستوران این شهر محسوب می‌شود.

    در اینجا می‌توانید غذاهای ناب سنتی لهستان را میل کنید؛ غذاهایی که واقعاً شما را به گذشته می‌برند. این رستوران گران‌قیمت جذابیتی فریبنده و هویتی اصیل دارد.

    حال و هوای قدیمی آن خاطرات کودکی محلی‌ها را زنده می‌کند و خارجی‌ها را با فرهنگ و بهترین غذاهای لهستانی آشنا می‌سازد.

    سرآشپزان زبده‌ی داونه اسماکی با استفاده از راز و رمز آشپزی لهستانی غذاهایی نظیر اردک سرخ‌شده به همراه سیب، پنکیک سیب یا چیزکیک تهیه‌شده از پنیر کاتیج را طبخ می‌کنند.

    بهترین زمان برای بازدید از این رستوران شب‌ها است زیرا اغلب در موقع، موسیقی زنده اجرا می‌شود؛ بنابراین فراموش نکنید که میز خود را از قبل رزرو کنید. داونه اسماکی در خیابان نووی شوویات (Nowy Świat) یا «دنیای جدید» قرار گرفته است.

    رستوران داونه اسماکی - ورشو

    فرت ات پورتر

    فرت اَت پورتر (Fret@Porter) در میدان اصلی شهر جدید ورشو قرار دارد. این رستوران درگذر سال‌ها مشتریان سرشناس زیادی را مجذوب خود کرده است که امضای بسیاری از آن‌ها بر دیوار رستوران خودنمایی می‌کند.

    در حال حاضر اینجا یک رستوران تمام‌عیار لهستانی با منویی محدود و درعین‌حال سنتی است که غذاهای بومی بی‌همتایی نظیر پنیر دودی کوهستان به ‌نام اوسیپک (oscypek)‌ و پیروگی روسکیه (Pierogi Ruskie) ارائه می‌دهد.

    رستوران فرت ات پورتر - ورشو

    بار ملچنی پراسووی

    بار ملچنی پراسووی (Mleczny Prasowy) یکی دیگر از مکان‌های محلی فوق‌العاده با حال و هوایی تاریخی است. قدمت این بار به سال ۱۹۵۴ باز می‌گردد و از دیرباز تا امروز غذاهای لهستانی ارزان و خوشمزه‌ای سرو می‌کند.

    این رستوران در ساختمانی خاکستری‌رنگ واقع در خیابان مارشال‌کوفسکا (Marszałkowska)‌ قرار دارد و طیفی از پیروگی‌های وسوسه‌انگیز را در فضایی با رنگ‌های شاد و روشن سرو می‌کند.

    فضای داخلی آن از دیگر بارها بزرگ‌تر است زیرا بار ملچنی پراسووی باید رضایت خاطر مشتریان زیادی را در آخر هفته‌ها فراهم آورد. با انتخاب این رستوران می‌توانید در یکی از ارزان‌ترین مکان‌های ورشو از خوردن پیروگی، سوپ و نوشیدنی کمپوت (kompot) با کم‌ترین قیمت لذت ببرید.

    بار ملچنی پراسووی - ورشو

    چروونیم ویپزم

    چروونیم ویِپزِم (Czerwonym Wieprzem) یا رستوران «خوک سرخ» در یک ساختمان تاریخی قرار گرفته است. این ساختمان در اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰ توسط رهبر جمهوری دموکرات آلمان به ورشو داده شد و تم رستوران با این تاریخچه‌ همخوانی دارد.

    اینجا در حقیقت یک بار با تم جمهوری خلق لهستان است. ناحیه‌ای که این رستوران در آن قرار گرفته، سابقاً یکی از مناطق مهم طبقه‌ی کارگر بوده است. اولین جنبش‌های کمونیستی و سوسیالیستی لهستانی در همین منطقه ظهور پیدا کرد.

    نام چروونیم ویپزم از مهمان‌خانه‌ای در همین مکان گرفته شده است که اغلب رهبران کمونیستی سرخ همچون لنین، لئونید برژنف، فیدل کاسترو و دیگران از آن بازدید می‌کردند.

    دکوراسیون داخلی رستوران به‌گونه‌ای طراحی شده است تا تاریخچه‌ی این مکان را بازتاب دهد و  با کمک پرچم‌، عکس و پرتره‌های روی دیوار، مهمانان مشهورش را معرفی کند.

    منوی رستوران معمولاً غذاهای سنتی لهستانی ارائه می‌دهد اما در بین آن‌ها غذاهای مشهور فراوانی وجود دارد که از کشورهایی مثل اتحاد جماهیر شوروی، چکسلواکی، یوگسلاوی و آلمان شرقی وام گرفته شده‌اند؛ کشورهایی که دیگر اثری از آن‌ها روی نقشه پیدا نخواهید کرد.

    مریم رضایی مریم رضایی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}