تجربه غذایی لذیذ در رستوران‌ های تولدو

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1399/3/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

رستوران‌های تولدو که تحت تأثیر ماهیت چندفرهنگی این شهر اسپانیایی قرار گرفته‌اند، انواع غذاهای مختلف دنیا را به بهترین شکل سرو می‌کنند.

تور اروپا

تولدو شهری زیبا در نزدیکی پایتخت اسپانیا، مادرید، است. دربار سلطنتی برای سال‌های طولانی در این شهر قرار داشت و تولدو و رسم و رسومات آن تأثیر به سزایی بر فرهنگ اسپانیا داشتند. تولدو به «شهر سه فرهنگ» معروف است و دلیل آن را می‌توان زندگی مسالمت‌آمیز یهودیان، مسلمانان و مسیحیان در اینجا برای قرن‌ها در کنار هم عنوان کرد.

غذاهای تولدو نیز کاملاً با این فرهنگ‌ها آمیخته شده و آن را به شهری جذاب برای عاشقان غذا تبدیل کرده‌ است. این مقاله سعی دارد به بهترین رستوران‌های تولدو و غذاهای بی‌نظیرشان بپردازد.

رستوران های تولدو

توبیکو

توبیکو (Tobiko) یک واژه‌ی ژاپنی برای تخم ماهی یا همان اَشپَل است که اغلب در تهیه‌ی سوشی از آن استفاده می‌شود. رستوران توبیکو، همان‌طور که از نام آن پیداست، خود را به‌عنوان یک رستوران مدرن اروپایی توصیف می‌کند که غذاهای اسپانیایی را با دیگر فرهنگ‌ها ترکیب کرده است. منوی غذاهای ثابت این رستوران ۲۰ یورو قیمت دارد و همیشه و با توجه به مواد اولیه تازه و فصلی تغییر می‌کند. این قیمت برای غذایی با آن حجم و کیفیت به همراه خدماتی خوب، عالی است.

رستوران توبیکو - تولدو

رستوران آدولفو

رستوران آدولفو (Adolfo) یکی از بهترین رستوران‌ها در تولدو محسوب می‌شود و در نزدیکی کلیسای جامع شهر، در یک خانه‌ی قرن دوازدهمی متعلق به یهودیان، قرار دارد. گردشگران در این رستوران به سراغ غذاهای سنتی نظیر گوشت بره می‌آیند یا اینکه منوی پیشنهادی سرآشپز، شامل غذاهای متعدد با طعم‌ها و بافت‌های مختلف را امتحان می‌کنند. آدولفو با غذاهایی مجلل و استادانه و سرو آن‌ها به شیوه‌ای کاملاً دوستانه و ساده، مکانی بی‌عیب و نقص برای صرف شام است. آن‌ها همچنین دارای یک بالکن مدرن هستند که میهمانان می‌توانند در آن در حین صرف یک نوشیدنی، از مناظر زیبای اطراف شهر نیز لذت ببرند.

رستوران آدولفو - تولدو

آبادیا

رستوران آبادیا (Abadia) در ساختمانی زیبا با معماری قدیمی و قوسی شکل، در مرکز تولدو واقع شده و به خاطر غذاهای خوب آن معروف است. داخل این رستوران به چند بخش تقسیم شده و میهمانان می‌توانند در هرکجا که تمایل دارند بنشینند. منوی رستوران مختصر و باکیفیت است و ارزش بالایی هم دارد؛ زیرا میهمانان می‌توانند وعده‌های بزرگی از غذاهای خوشمزه را با قیمت‌هایی مناسب میل کنند. میهمانان رستوران گزینه‌های متعددی دارند؛ آن‌ها می‌توانند گزینه‌ای از منوی اصلی انتخاب کنند یا اینکه به سراغ یکی از منوهای ثابت اختصاصی یا تِست بروند.

رستوران آبادیا - تولدو

پاتاتا یوله

رستوران پاتاتا یوله (Patata y Olé) یک رستوران معمولی نیست و مکانی خاص برای صرف غذا در تولدو است. پاتاتا یوله یک رستوران فست‌فودی است و اکثر غذاهای آن حول سیب‌زمینی یا پاتاتا می‌گردد. آن‌ها تنوع بی‌نظیری از سیب‌زمینی‌های پرشده با ترکیبات مختلف دارند که برای یک وعده غذای سریع اما کامل مناسب است. افرادی که سیب‌زمینی دوست ندارند، می‌توانند انواع ناگت‌ها و دیگر گزینه‌های گوشتی را امتحان کنند.

رستوران پاتاتا یوله - تولدو

هیربابوئنا

رستوران هیِربابوئِنا (Hierbabuena) به معنای نعناع تند دارای موقعیت مکانی عالی، نه‌فقط برای تماشای برخی از بهترین مناظر تولدو بلکه برای دیدن دره‌های اطراف شهر، است. هیربابوئنا بالکنی دل‌انگیز دارد که با سلیقه‌ی هرچه‌تمام‌تر تزئین شده است. غذاهای خاص و ترکیب طعم‌ها باهم، نام هیربابوئنا را در میان بهترین رستوران‌های شهر پرآوازه کرده است. اگرچه این رستوران در منطقه‌ی تاریخی شهر نیست، اما سر زدن به آن ارزشش را دارد.

رستوران هیربابوئنا - تولدو

لا مار سالا

لا مار سالا (La Mar Salá) یک رستوران برگزیده در تولدو است و در طبخ برنج‌هایی عالی و غذاهای دریایی تخصص دارد. در تهیه‌ی غذاهای این رستوران تنها از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود، زیرا لا مار سالا معتقد است که کیفیت غذاها بستگی به مواد اولیه‌ی آن‌ها دارد. لا مار سالا تنها ۵ دقیقه با خودرو تا مرکز شهر فاصله دارد و اگر نمی‌خواهید پیاده‌روی کنید، می‌توانید یک تاکسی با قیمتی مناسب بگیرید.

رستوران لا مار سالا - تولدو

الکاهیرا رینکون د اورینته

این رستوران نمادی از تاریخ چندفرهنگی تولدو است و در شهر قدیمی واقع شده و غذاهای لذیذ خاورمیانه‌ای سرو می‌کند. منوی رستوران به خاطر غذاهای خانگی تهیه‌شده با مواد اولیه‌ی تازه، زیاد گران نیست. باقلوای رستوران الکاهیرا رینکون د اورینته (Alqahira Rincón de Oriente) فوق‌العاده است و هرکسی که عاشق شیرینی باشد، آن را فراموش نخواهد کرد. دکوراسیون رستوران نیز کاملاً برجسته است و حال و هوای یک رستوران عربی را به نمایش می‌گذارد.

الکاهیرا رینکون د اورینته - تولدو

لا فابریکا د آریناس

رستوران لا فابریکا دِ آریناس (La Fábrica de Harinas)، به معنای کارخانه‌ی آرد، در نزدیکی موزه‌ی دل گروکو (Del Greco) واقع شده و با فضای مجلل خود بخشی از هتل چهارستاره‌ی سن خوان دلو ریِس (San Juan de los Reyes) محسوب می‌شود. رستوران همچنین دارای یک بالکن در فضای باز برای ماه‌های گرم‌تر سال است؛ میهمانان می‌توانند در اینجا از یک نوشیدنی خنک به همراه یک میان وعده لذت ببرند.

لا فابریکا د آریناس - تولدو

ال کارمن د مونتسیون

رستوران ال کارمن دِ مونتسیون (El Carmen de Montesion) فاصله‌ی اندکی با خودرو تا مرکز شهر دارد و در محله‌ی گران‌قیمت مونتِسیون واقع شده است. اِل کارمن تنها رستوران ستاره‌دار میشلن در تولدو است. پپه رودریگز، سرآشپز معروف اسپانیایی و یکی از داوران مسابقه‌ی تلویزیونی مَسترشِف (MasterChef) در اسپانیا، به همراه برادر و دو سرآشپز دیگر، ال کارمن را اداره می‌کنند. آن‌ها منویی دارند که میهمانان می‌توانند از داخل آن هر غذایی را انتخاب کنند. ال کارمن د مونتسیون همچنین چندین منوی ثابت ازجمله منوی غذاهای سنتی، منوی غذاهای کلاسیک و منوی غذاهای فصلی دارد.

ال کارمن د مونتسیون - تولدو

کاسا والرو

تخصص رستوران کاسا والِرو (Casa Valero) در غذاهای دریایی است و وعده‌های مخصوص خود را با بهترین مواد اولیه تهیه می‌کند. بار این رستوران نیز شما را ناامید نخواهد کرد، زیرا در آن انواع نوشیدنی‌ها به چشم می‌خورد. میهمانان می‌توانند در بار بنشینند و چند تاپاس میل کنند یا اینکه در بخش اصلی رستوران به سراغ یک وعده غذای رسمی بروند. اگرچه کاسا والرو فاصله‌ی کوتاهی تا مرکز تاریخی شهر دارد، اما بد نیست تا به بهانه‌ی این رستوران از جاذبه‌های اطراف تولدو نیز دیدن کرد.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}