۱۱ مورد از بهترین سوغاتی های کنیا

    فاطمه روستا
    • فاطمه روستا
    • 1403/2/6
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    کنیا یکی از بهترین کشور ها برای خرید سوغاتی شناخته می شود و شما می توانید برای دوستان و عزیزان خود سوغاتی های متنوعی خریداری کنید.

    تور اروپا

    زمانی که به کشوری سفر می‌کنید، اول از همه باید سوغاتی‌ های آن را بشناسید تا بتوانید با خرید آنها، یاد و خاطره آن کشور را بعداً هم زنده نگه دارید. یکی از بهترین روش‌هایی که از طریق آن می‌توان فرهنگ و رسوم هر کشور را یاد گرفت، آشنایی با سوغاتی‌ های آن کشور است. در کشور کنیا بیشتر از ۴۳ قبیله زندگی می‌کنند که هر یک از آنها دارای مهارت‌ها و خلاقیت‌های فوق‌العاده منحصربه‌فرد هستند. در ادامه این مطلب، متوجه خواهید شد که سوغاتی های کنیا همانند گنجینه‌های پنهانی برای توریست‌ها در نظر گرفته شده است.پس اگر شما هم قصد سفر با تور کنیا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

    سوغاتی های کنیا

    لیست بهترین سوغاتی های کنیا

    ۱. حکاکی‌ های روی سنگ صابون 

    سنگ صابون یکی از جذاب‌ترین سوغاتی های کنیا شناخته می‌شود که بیشتر در ارتفاعات غربی این کشور وجود دارند. این سوغاتی بیشتر مربوط به منطقه تاباکا در شهرستان کیسی است. روی این قطعات می‌توانید نقش‌هایی از جانوران و گیاهان مختلف را مشاهده کنید که صنعتگران آنها را به زیبایی روی سنگ صابون نگاشته‌اند. به خاطر وجود رنگ طبیعی روی این سنگ، حکاکی‌های آن فوق‌العاده جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

    حکاکی‌ های روی سنگ صابون 

    ۲. مهره‌ های کازوری برای اکسسوری 

    اگر به دنبال یک سوغاتی جذاب از کنیا هستید که به کشور خود ببرید و به دوستان و آشنایان خود هدیه بدهید، باید مهره‌های کازوری را به شما پیشنهاد دهیم. مردم ماسایی این مهره‌ها را تهیه می‌کنند و می‌توان از آنها برای تهیه گردنبند، دستبند و گوشواره‌های مختلف استفاده کرد. به طور کلی، اگر به زیورآلات و اکسسوری‌های سنتی علاقه دارید، مطمئن باشید که مهره‌های کازوری می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

    در حال حاضر، این مهره‌ها به یکی از مهمترین قسمت‌های فرهنگ و گردشگری کنیا تبدیل شده‌اند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید مردم کنیا در تهیه این مهره‌ها از رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که برای آنها معنا و مفهوم خاصی دارند. به عنوان مثال، رنگ قرمز که نماد خون است، برای آنها مفهوم شجاعت و قدرت را می‌دهد. این در حالی است که رنگ سبز، برای آنها نشان‌دهنده رفاه و صلح است.

    مهره‌ های کازوری برای اکسسوری 

    ۳. کنده‌ کاری‌ های آبنوس

    از دیگر سوغاتی های کنیا که طرفداران بسیار زیادی بین مردم این کشور و به خصوص گردشگران و توریست‌ها دارد، می‌توان به کنده‌کاری‌های آبنوس اشاره کرد. بیشتر مواقع مجسمه سازان چوب آکامبا این کنده‌کاری‌ها را به وجود می‌آورند و در شکل‌های مختلفی تهیه می‌کنند.

    این سوغاتی در منطقه شرقی کنیا که محل زندگی جامعه کامبا است، رواج بیشتری دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجسمه‌سازان این منطقه به قدری کنده‌کاری‌های آبنوس را به زیبایی به وجود می‌آورند که در کل کشور کنیا منحصربه‌فرد هستند. این کنده‌کاری‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما یافتن آنها در مغازه‌های سوغاتی‌فروشی کنیا راحت‌تر است. این وسیله‌ها دارای پوشش براق و بی عیب و نقصی هستند که نظر هر کسی را به سمت خود جلب می‌کنند.

    کنده‌ کاری‌ های آبنوس

    ۴. شیشه کیتنجلا از مواد بازیافتی

    شاید برای شما جالب باشد که بدانید مردم کنیا حتی از مواد بازیافتی خود نیز برای تهیه صنایع دستی و سوغاتی استفاده می‌کنند. شیشه کیتنجلا (Kitengela) نوعی شیشه از مواد بازیافتی است که برای تزیین خانه، ساخت جواهرات و شیشه‌های رنگی کاربرد بسیار زیادی دارد. نکته جالب توجه درباره این شیشه این است که صنعتگران معلولی در کنیا این وسیله را ساخته‌اند که با ساخت همین لوازم، امرار معاش می‌کنند و هزینه‌های زندگی خود را به دست می‌آورند. کار آنها تا این حد مورد توجه افراد قرار می‌گیرند که حتی اگر شما هم نخواهید، جذب آنها خواهید شد. پس اگر به دنبال بهترین سوغاتی های کنیا می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً خرید شیشه کیتنجلا را در اولویت‌های خود قرار دهید تا هم فرهنگ کنیا را با خود به منزل ببرید و هم از صنعتگران معلول و پرتوان این کشور حمایت کنید.

    شیشه کیتنجلا از مواد بازیافتی

    ۵. پتوهای ماسایی با بافت فوق‌ العاده نرم 

    یکی دیگر از سوغاتی های کنیا که می‌تواند گزینه فوق العاده کاربردی برای هدیه دادن و یا حتی استفاده شخصی باشد، پتوی ماسایی است. این پتو بافت فوق‌العاده نرم و سبکی دارد و زمانی که آن را روی خود می‌اندازید، به طور کامل گرم می‌شوید. به همین دلیل هم می‌توان گفت که در برابر سرما، به طور کامل از شما محافظت می‌کند. پتوی ماسایی که از پنبه یا پشم نرم تهیه می‌شود، بیشتر در رنگ‌های قرمز و روشن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

    پتوهای ماسایی از سوغات کنیا

    ۶. نوشیدنی‌ های شیرین سنتی کنیا

    نوشیدنی‌های موجود در کنیا تنوع بسیار زیادی دارند و شما می‌توانید با تست کردن هر یک از آنها، بهترین گزینه را خریداری کنید. بااین‌حال، نوشیدنی‌های سنتی طرفداران بسیار زیادی در میان قبایل مختلف کشور کنیا دارند. از این رو، شما می‌توانید این محصولات را امتحان کرده و به‌عنوان سوغاتی برای عزیزان خود خریداری نمایید. بیشتر این نوشیدنی‌ها طعم خنک و میوه‌ای دارند.

    ۷. ماسک‌ های سنتی چوبی

    یکی از بهترین سوغاتی های کنیا که شما می‌توانید برای اطرافیان و دوستان خود بخرید، ماسک است. این ماسک‌ها اول از همه برای اهداف زیبایی شناختی تهیه شدند. برخلاف خیلی از ماسک‌های سنتی آفریقایی که به خاطر دلایل مذهبی به وجود می‌آیند، ماسک‌های موجود در کشور کنیا فقط به عنوان سوغاتی تهیه می‌شوند و ارتباط چندانی با مذهب این کشور ندارند. بیشتر مواقع صنعتگران این ماسک‌ها را به‌صورت چوبی تهیه می‌کنند و شما می‌توانید آنها را خریداری کرده و به کشور خود ببرید.

    ماسک‌ های سنتی چوبی سوغات کنیا

    ۸. آثار هنری کنیا از قبایل مختلف

    همان طور که در ابتدای این مقاله نیز به اختصار گفتیم، کشور کنیا قبایل مختلفی دارد و هر یک از این قبایل دارای آثار هنری مربوط به خود هستند. شما می‌توانید هر یک از آثار هنری مربوط به قبایل مختلف این کشور را خریداری کرده و به کشور خود ببرید. از گوشه و کنار قبایل مختلف کشور کنیا، می‌توان به این آثار هنری زیبا دسترسی پیدا کرد. این آثار در واقع نشان‌دهنده فرهنگ غنی کشوری کنیا نیز هستند.

    ۹. سپر های ماسایی با طرح‌ های قدیمی

    از دیگر سوغاتی های کنیا که ممکن است برخی از افراد به آنها علاقه داشته باشند، سپرهای ماسایی با طرح‌های متنوع هستند. این سپرها دارای رنگ آمیزی‌های اولیه بوده و نسبتاً حجیم و سنگین وزن هستند. به همین دلیل شما می‌توانید برای بردن آنها به کشور خود، این لوازم را در اندازه‌های کوچک‌تری خریداری کنید تا راحت‌تر بتوانید آنها را حمل کنید.

    سپر های ماسایی با طرح‌ های قدیمی

    ۱۰. نیزه‌ های ماسایی از قبایل مختلف کنیا

    علاوه بر سپر، مردم ماسایی و کنیا علاقه خیلی زیادی به نیزه دارند و شما نیز می‌توانید آنها را به‌عنوان سوغاتی انتخاب کنید. نیزه‌ها اهمیت بسیار زیادی در جوامع و قبایل کنیا دارند. مردم به عنوان سلاح از این وسیله استفاده می‌کردند. اگر شما می‌خواهید نیزه را به‌عنوان سوغاتی کنیا خریداری کنید، بهتر است قطعات آن را در طول سفر از یکدیگر جدا نگه دارید و زمانی که به مقصد رسیدید، این قطعات را در کنار یکدیگر قرار دهید تا نیزه شکل بگیرد.

    نیزه‌ های ماسایی

    ۱۱. سبد های حصیری و سنتی دستباف کنیا

    در نهایت، آخرین سوغاتی های کنیا که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، سبدهای حصیری و دستبافی هستند که در رنگ‌های بیشماری عرضه می‌شوند. شما می‌توانید آنها را خریداری کرده و از طرف سنتی این لوازم نهایت لذت را ببرید. مردم و سازندگان این وسیله‌ها برای تهیه آنها از انواع گیاهان استفاده کردند.

    شما می‌توانید بعد از خرید این سبدها، هر چیزی که بخواهید را درون آنها قرار دهید. از مواد غذایی گرفته تا محصولات دیگر، به‌راحتی در این سبدهای حصیری قرار می‌گیرند. حتی خیلی از افراد از این لوازم به عنوان تکمیل‌کننده استایل خود استفاده می‌کنند. گاهی مواقع در این محصولات از تسمه‌های چرمی استفاده می‌شود و برخی مواقع هم ممکن است قبل از بافتن این سبدها، آنها را رنگ کنند. غالباً درون این سبدها را پارچه‌هایی قرار می‌دهند تا راحت‌تر بتوان لوازم ضروری را در آنها قرار داد.

    سبد های حصیری و سنتی دستباف کنیا

    در ادامه این مطلب از مجله ایوار، فهرستی از بهترین سوغاتی های کنیا را معرفی کردیم که می‌توانید با خرید هر یک از آنها، فرهنگ کشور کنیا را به منزل خود ببرید و به عزیزان خود نیز نشان دهید.

    پرسش‌های متداول

    بهترین سوغات کنیا کدامند؟
    مهره‌های ماسایی، مجسمه‌های چوبی، پارچه‌های سنتی و سبدهای حصیری از بهترین سوغات کنیا به حساب می‌آیند.
    هنگام خرید سوغاتی در کنیا به چه نکاتی باید توجه کرد؟
    به یاد داشته باشید که برخی از سوغاتی‌ها مانند عاج و پوست حیوانات ممنوع‌الورود هستند. همچنین قبل از خرید، از قوانین گمرکی کشور خود درباره ورود سوغاتی‌ها اطلاع پیدا کنید.
    فاطمه روستا فاطمه روستا
    {{selectedRate}}

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}