سوغات آفریقای جنوبی، هدایایی خاص و به یاد ماندنی

    فاطمه روستا
    • فاطمه روستا
    • 1403/2/15
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    سوغات آفریقای جنوبی موارد فوق العاده متنوعی هستند و شما می توانید هر چیزی که بخواهید را در آنجا پیدا کنید.

    تور اروپا

    مطمئناً بهترین و جذاب‌ترین بخش هر سفر، خرید سوغاتی از آن کشور است که باعث می‌شود شما زمانی که به کشور خود نیز بازگشتید، همچنان یاد و خاطره سفر به آن کشور در ذهن شما ماندگار شود. از طلا و سنگ‌های قیمتی گرفته تا مهره‌های ظریف و زیبا که همه برای اکسسوری و جواهرات مناسب هستند تا سوغات در بازارهای محلی و یا مراکز خرید مختلف مدرن، انواع این سوغاتی‌ها با کیفیت بالایی در آفریقای جنوبی به فروش می‌رسند و شما می‌توانید خیلی راحت لوازم مورد نیاز خود را در این مکان‌ها پیدا کنید. به همین دلیل اگر شما هم قصد سفر با تور آفریقای جنوبی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا جذاب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی را بشناسید و میتوانید برای آشنایی بیشتر با جاذبه های این کشور به مقاله جاهای دیدنی آفریقای جنوبی مراجعه فرمایید.

    لیست سوغات آفریقای جنوبی

    ۱. سکه های طلا؛ ارزشمند ترین سوغات آفریقای جنوبی

    سکه‌های طلا یکی از بهترین مواردی هستند که شما می‌توانید به عنوان سوغاتی از آفریقای جنوبی خریداری کنید. با این حال، باید بدانید که این سکه‌ها فقط از نظر مادی ارزش ندارند و از نظر معنوی نیز بیش از اندازه برای مردم آفریقای جنوبی مهم هستند. زیرا این سکه‌ها نشان دهنده تاریخ و فرهنگ مردم این کشور هستند و با خرید آنها، به نوعی به فرهنگ و تاریخ این کشور ادای احترام کرده‌اید. علاوه بر این موارد، این سوغاتی‌ها می‌توانند برای یادگاری از آفریقای جنوبی هم ارزش بسیار زیادی برای شما داشته باشند. شما می‌توانید بعد از خرید این سوغاتی‌ها، در صورت نیاز مجوزهای لازم را دریافت کرده و سپس آنها را از مرز عبور داده و به ایران ببرید و به عنوان یادگاری و سوغاتی از آفریقای جنوبی، در کلکسیون خود نگهداری کنید. شما می‌توانید این سکه‌ها را در انواع فروشگاه‌ها و مغازه‌های عتیقه‌جات آفریقای قیمت مناسبی پیدا کنید.

    سکه های طلا؛ ارزشمند ترین سوغات آفریقای جنوبی

    ۲. الماس؛ سوغات درخشان آفریقای جنوبی

    یکی دیگر از انواع سوغات آفریقای جنوبی که از نظر ارزشی نیز در سطح بسیار بالایی قرار می‌گیرد، الماس است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید الماس نیز مانند سکه‌های طلا که پیش از این گفتیم، از نظر تاریخی اهمیت زیادی در آفریقای جنوبی دارد. علاوه بر این، خوب است بدانید که در آفریقای جنوبی با استفاده از الماس‌ها سوغاتی‌های زیبا و جواهرات متعددی را می‌سازند. به عنوان مثال، بسیاری از حلقه‌های نامزدی، ازدواج و عقد یا حتی جواهرات زیبا و ظریف خانم‌ها را با استفاده از این الماس‌ها می‌سازند. بهترین و معتبرترین مکان‌ها برای خرید الماس‌های آفریقای جنوبی، فروشنده‌های معتمد شهرهای ژوهانسبورگ و کیمبرلی هستند. در این فروشگاه‌های معتبر به احتمال خیلی زیاد می‌توانید سنگ‌های الماس با کیفیت و متنوعی را پیدا کنید که نشان دهنده تاریخ و فرهنگ مردم آفریقای جنوبی هستند. همچنین آقایانی که به تازگی قصد ازدواج کردن دارند یا حتی متاهل هستند، می‌توانند برای همسر خود به عنوان سوغات آفریقای جنوبی یک انگشتر الماس زیبا خریداری کنند.

    الماس؛ سوغات درخشان آفریقای جنوبی

    ۳. پارچه خوشا شوشو آفریقایی

    یکی دیگر از انواع سوغات آفریقای جنوبی که شما می‌توانید با بهترین کیفیت آن را خریداری کنید، پارچه پنبه‌ای شوشو است. این پارچه کیفیت فوق العاده بالایی دارد و برای انواع لباس‌ها مناسب است. از این رو، اگر به دنبال پارچه‌های متمایز و متفاوت برای تعامل با فرهنگ مردم آفریقا هستید، می‌توانید از پارچه خوشا شوشو آفریقایی (Xhosa Shweshwe) خریداری کنید. این پارچه یکی از مهمترین نمادهای فرهنگ مردم آفریقای جنوبی به شمار می‌آید. بهترین مکانی که در آنجا می‌توانید این پارچه را با کیفیت بالایی خریداری کنید، استان‌های کیپ شرقی است. در این استان انواع بازارها و فروشگاه‌های پارچه وجود دارند که منحصراً برای فروش پارچه فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید علاوه بر خرید پارچه‌های آفریقایی، منسوجات سنتی جنوبی را نیز خریداری کنید. این منسوجات به خاطر داشتن ظاهری فریبنده، از نظر بصری نیز جذابیت زیادی دارند و در کنار کاربرد فرهنگی آنها، می‌توانند یک گزینه بسیار مناسب برای خرید سوغاتی باشند.

    پارچه خوسا شوشو آفریقایی

    ۴. صنایع دستی مهره کاری آفریقای جنوبی

    یکی دیگر از انواع سوغات آفریقای جنوبی با بالاترین کیفیت و جذاب‌ترین ظاهر، صنایع دستی مهره‌کاری است که خیلی از افراد آن را با نام منجوق کاری نیز می‌شناسند. این لوازم مهره‌کاری و منجوق دوزی در بازارها و مغازه‌های صنایع دستی آفریقایی به وفور یافت می‌شوند. بیشترین مکانی که می‌توانید این لوازم را با کیفیت بالایی پیدا کنید، شهرهای ژوهانسبورگ و دوربان هستند. در این شهرها انواع جواهرات، مصنوعات و صنایع دستی مهره‌دار و منجوق کاری را مشاهده می‌کنید که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ پرفراز و نشیب مردم آفریقای جنوبی هستند. به علاوه، این صنایع دستی از نظر ظاهری نیز جذابیت قابل توجهی دارند و جلوه‌های هنری خاصی را به نمایش می‌گذارند. نکته جالب توجه درباره این سوغاتی این است که قیمت خیلی زیادی هم ندارد و شما می‌توانید برای عزیزان خود، آنها را خریداری کنید.

    صنایع دستی مهره کاری آفریقای جنوبی

    ۵. بیلتونگ؛ خوشمزه ترین میان وعده آفریقایی

    بیلتونگ (Biltong) یکی دیگر از انواع سوغاتی‌های آفریقای جنوبی به شمار می‌آید که نوعی ماده خوراکی است و طرفداران زیادی در آفریقای جنوبی دارد. این غذا از گوشت خشک شده و پخته شده به دست می‌آید که طرفداران بسیار زیادی در میان گوشتخواران دارد و به عنوان یک میان وعده خوشمزه در آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. با این حال، برای این که مطمئن شوید که آیا این غذا را با کیفیت بالایی خریداری می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سراغ بهترین و معتبرترین قصابی‌های محلی یا فروشگاه‌های تخصصی در این کشور بروید و از هر مغازه‌ای که دیدید، خرید نکنید. با این حال، اگر از مکان‌های معتبر این خوراکی خوشمزه آفریقایی را بخرید، مطمئنا طعم بی‌نظیر آن برای همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند. زیرا همان طور که گفتیم، بیلتونگ یک سوغاتی خوردنی فوق العاده خوشمزه و منحصر به فرد از آفریقای جنوبی است.

    بیلتونگ؛ خوشمزه ترین میان وعده آفریقایی

    ۶. سپر زولو؛ از قدیمی ترین سوغات‌ آفریقا

    سپر زولو (Zulu Shield) یکی دیگر از بهترین و جذاب‌ترین سوغات‌های آفریقا به شمار می‌آید که از تاریخ این کشور اهمیت بسیار زیادی در آفریقای جنوبی داشته است. این سپرهای اصیل و قدیمی طرح‌های پیچیده و خاصی دارند و غالباً آنها را با رنگ‌های زنده و جذاب به نمایش می‌گذارند. خوب است بدانید که سپر زولو به معنای آسمان، از گذشتگان خیلی دور در آفریقا مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از این رو، شما نیز می‌توانید با خرید آن و نگهداری آن در منزل یا هر مکان دیگری، اطلاعات بیشتری با فرهنگ آفریقای جنوبی به دست بیاورید و همچنین این فرهنگ را در کشور خود نیز پاس دارید. پس اگر شما هم به آفریقای جنوبی سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به مکان‌های تاریخی این کشور بزنید تا بتوانید از سپرهای زولو دیدن کرده و آنها را بخرید. بهترین مکان‌هایی که این سپرها را با کیفیت بسیار بالا به نمایش می‌گذارند، بازارها و مراکز فرهنگی در کوازولو و ناتال هستند. همچنین در این مکان‌ها می‌توانید سایر سوغاتی‌ها و لوازم تزیینی بخرید که از نظر فرهنگی اهمیت بسیار زیادی برای آفریقای جنوبی دارند.

    سپر زولو؛ از قدیمی ترین سوغات‌ آفریقا

    ۷. چاکالاکا؛ چاشنی خوشمزه آفریقای جنوبی

    زمانی که درباره بهترین سوغات آفریقای جنوبی صحبت می‌کنیم، ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که بهترین سوغاتی‌های این کشور فقط باید لوازمی مانند محصولات صنایع دستی و قدیمی باشند. این در حالی است که شما می‌توانید حتی یک غذا را به عنوان سوغاتی در نظر بگیرید. زیرا غذاها نیز نشان دهنده فرهنگ کشورهای مختلف هستند و شما می‌توانید با امتحان کردن آنها، تا حد زیادی با فرهنگ و گذشته مردم آن کشور نیز آشنا شوید. یکی از این غذاها که می‌تواند به عنوان یک سوغاتی عالی از آفریقای جنوبی در نظر گرفته شود، چاکالاکا (Chakalaka) است.چاکالاکا در واقع نوعی چاشنی همه کاره آفریقایی است که از سبزی‌های خوش طعم به دست می‌آید و طعم و بوی فوق العاده بی‌نظیری دارد و اگر تنها یک بار آن را امتحان کنید، مزه آن برای همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند. خوب است بدانید که شما می‌توانید به صورت آماده، سبزی‌های این غذا را در شیشه‌های آماده در سوپرمارکت خریداری کنید. 

    چاکالاکا؛ چاشنی خوشمزه آفریقای جنوبی

    ۸.  ووووزلا برای علاقه‌مندان به ورزش

    آفریقایی‌ها علاقه خیلی زیادی به شیپورهایی دارند که صدای آنها را خیلی بلند به گوش همگان برسانند. در این میان، ووووزلا (Vuvuzela) یکی از بهترین لوازمی است که آنها را به این هدف می‌رساند. این وسیله در واقع نوعی شیپور بزرگ است که غالباً از آن در استادیوم‌های فوتبال استفاده می‌شود. این وسیله یک شاخه پلاستیکی است که رنگ‌های مختلفی آن را تولید می‌کنند و بیشتر مواقع تا طول یک متر است. با استفاده از این شیپور، ارتعاشات ریه به صورت صدادار تولید می‌شوند و شما می‌توانید صدای خود را به مکان‌های خیلی دورتر هم برسانید. پس اگر شما هم به فوتبال علاقه دارید و می‌خواهید در استادیوم هیجان بیشتری داشته باشید، خرید ووووزلا می‌تواند یک گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این سوغاتی ارتباط ملموسی با میزان انرژی و هیجان مردم آفریقای جنوبی دارد و زمانی که مردم در ورزشگاه‌ها هستند، با استفاده از این شیپورها شور و نشاط و هیجان خود را به نمایش می‌گذارند. شما می‌توانید برای خرید این وسیله به سراغ فروشگاه‌های سوغاتی و بازارهای محلی بروید.

    ووووزلا برای علاقه‌مندان به ورزش

    ۹. ماسک های آفریقایی؛ نشان فرهنگ غنی آفریقا

    ماسک‌های آفریقایی (African Masks) یکی دیگر از انواع سوغات آفریقای جنوبی به شمار می‌آیند که نشان دهنده جوامع بومی و فرهنگ گذشته آفریقای جنوبی هستند. شما می‌توانید این لوازم را در گالری‌های هنری و بازارهای صنایع دستی آفریقایی پیدا کنید و آنها را با قیمت خیلی خوبی نیز بخرید. همان طور که مشاهده می‌کنید، این لوازم سنتی در واقع سوغاتی‌های تزیینی منحصر به فردی هستند که فرهنگ و هنر متنوع مناطق مختلف آفریقای جنوبی را به نمایش می‌گذارند و به تصویر می‌کشند. از این رو، شما زمانی که این وسیله را خریداری کرده و به کشور خود می‌برید، احساس و هنر فرهنگ آفریقایی به همراه شما خواهد بود. پس اگر به دنبال یک سوغات مناسب برای آفریقای جنوبی می‌گردید، ماسک‌های آفریقایی می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشند.

    ماسک های آفریقایی؛ نشان فرهنگ غنی آفریقا

    ۱۰. سرامیک آرد مور از لوازم تزیینی آفریقای جنوبی

    اگر به دنبال یک وسیله تزیینی و فوق العاده خاص و منحصر به فرد می‌گردید تا بتوانید آن را خریداری کرده و به عنوان سوغاتی به کشور خود ببرید، باید سرامیک‌های آردمور (Ardmore Ceramics) را به شما پیشنهاد کنیم. این سرامیک‌ها فوق العاده خاص و منحصر به فرد هستند و می‌توانید از آنها به عنوان لوازم تزیینی در منزل خود استفاده کنید. این قطعات نفیس با دست ساخته و نقاشی شده‌اند و در آنها از رنگ‌های زنده و فوق العاده جذابی استفاده شده است. به علاوه، طرح‌های پیچیده‌ای در این لوازم به کار رفته شده‌اند که شما می‌توانید فرهنگ و هنر خاص آفریقایی را در آنها به راحتی مشاهده کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت این لوازم، طرح‌های پیچیده‌ای است که در ساخت آنها به کار می‌رود. شما می‌توانید این سوغات آفریقای جنوبی را از گالری‌ها و بازارهای هنری و صنایع دستی آفریقایی خریداری کنید.

    سرامیک آرد مور از لوازم تزیینی آفریقای جنوبی

    ۱۱. نقاشی یا عکس چاپ شده ویلیام کنتریج آفریقایی

    نقاشی یا عکس چاپ شده ویلیام کنتریج (William Kentridge) یکی دیگر از انواع سوغات آفریقای جنوبی به شمار می‌آید که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ این کشور است. ویلیام کنتریج یکی از نقاشان معروف معاصر آفریقای جنوبی به شمار می‌آید که شما می‌توانید با خرید آثار وی، از فرهنگ آفریقایی حمایت کنید. بسیاری از نقاشی‌ها و عکس‌های چاپ شده ویلیام کنتریج در گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری در دسترس عموم قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با قیمتی که این گالری‌ها ارائه می‌دهند، این لوازم را خریداری نمایید. سپس این نقاشی یا تصاویر چاپ شده را خریداری کرده و به منزل بیاورید تا با وصل کردن آن در منزل خود، فرهنگ و میراث هنری مدرن آفریقای جنوبی را به نمایش بگذارید.

    نقاشی یا عکس چاپ شده ویلیام کنتریج آفریقایی

    ۱۲. لوازم چرمی با بالاترین کیفیت و تنوع

    فرقی ندارد که به چه محصولی نیاز یا علاقه دارید. در آفریقای جنوبی می‌توانید انواع محصولات چرمی را با بالاترین کیفیت پیدا کنید. این محصولات تنوع بسیار زیادی نیز دارند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، بهترین آنها را انتخاب کنید. از کمربندهای دست ساز گرفته تا جاسوئیچی‌های شیک، کیف‌پول‌های منحصر به فرد حتی کفش و کلاه چرمی، همه و همه با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌گیرند. برای خرید این لوازم به عنوان سوغات آفریقای جنوبی فقط کافی است که سری به بازارها و مغازه‌های صنایع دستی بزنید. در این مغازه‌ها می‌توانید انواع لوازم اصیل و با دوام آفریقایی را مشاهده کنید که از چرم با کیفیت تولید شده‌اند و هنر این کشور را به نمایش جهانیان می‌گذارند.

    لوازم چرمی با بالاترین کیفیت و تنوع

    ۱۳. چای قرمز رویبوس؛سالم ترین نوشیدنی‌ آفریقایی

    اگر به دنبال نوشیدنی‌های سالم و با کیفیت می‌گردید تا بتوانید آنها را به منزل خود برده و در ایران هم آنها را تهیه کنید، باید چای قرمز رویبوس (Red Rooibos Tea) را به شما پیشنهاد کنیم. این چای کاملاً گیاهی بوده و در آن از هیچ کافئینی استفاده نمی‌شود. به همین دلیل هم از نظر سلامتی و تغذیه، اهمیت زیادی دارد و شما با مصرف آن می‌توانید به مزایای قابل توجهی دست پیدا کنید. برای خرید این محصول هم اصلاً نیازی نیست که خیلی بگردید و می‌توانید خیلی راحت آنها را در سوپرمارکت‌ها و چای فروشی‌های تخصصی آفریقایی پیدا کنید. خوشبختانه طعم این چای به گونه‌ای است که تقریباً با انواع سلیقه‌ها هماهنگ بوده و هر کسی به آن علاقه‌مند خواهد شد. این نوشیدنی خوش طعم و سالم را می‌توان بهترین سوغات آفریقای جنوبی به شمار آورد که مزایای زیادی برای بدن شما دارد.

    چای قرمز رویبوس؛سالم ترین نوشیدنی‌ آفریقایی

    ۱۴. آمارولا؛ خوش طعم ترین نوشیدنی آفریقایی

     در نهایت، آخرین سوغاتی که می‌توانید در آفریقای جنوبی خریداری کنید، آمارولا (Amarula) نامیده می‌شود. این نوشیدنی خوش طعم از میوه مارولا در آفریقا تهیه می‌شود که در خیلی از کشورهای دیگر وجود ندارد. این میوه طعمی نرم و خامه‌ای دارد و به خاطر داشتن رنگ‌های کارامل و وانیل، شهرت خیلی زیادی در سراسر آفریقا و جهان پیدا کرده است. نوشیدنی آمارولا در جنوب آفریقا تهیه می‌شود و طعم فوق العاده بی‌نظیری دارد. نه تنها گردشگران و توریست‌ها، بلکه خود مردم بومی آفریقا نیز علاقه بسیار زیادی به این نوشیدنی خوش طعم و سالم نشان می‌دهند.

    در این مطلب از مجله ایوار یک لیست کامل از انواع سوغات آفریقای جنوبی را به شما معرفی کردیم که می‌توانید با خرید آنها به عنوان سوغات برای عزیزانتان، انواع صنایع دستی و سوغاتی‌های آفریقای جنوبی را به ایران ببرید. 

    آمارولا؛ خوش طعم ترین نوشیدنی آفریقایی

    پرسش‌های متداول

    سوغاتی‌های خوراکی آفریقای جنوبی کدام‌اند؟
    آمارولا، چای قرمز رویبوس، چاکالاکا و بیلتونگ، برخی از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های آفریقای جنوبی به شمار می‌آیند.
    سوغاتی‌های تزیینی آفریقای جنوبی چه مواردی هستند؟
    برخی از سوغاتی‌های تزیینی آفریقای جنوبی و صنایع دستی این کشور شامل مواردی مانند نقاشی یا عکس چاپ شده ویلیام کنتریج آفریقایی، سپر زولو و سرامیک آرد مور می‌شوند.
    فاطمه روستا فاطمه روستا
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}