شکلات های معروف خارجی را از دید عاشقان شکلات بشناسید!

مریم براتی
  • مریم براتی
  • 1403/3/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شکلات های معروف خارجی طرفداران زیادی دارد که به جز تجربه طعم، به شناخت دنیای پر رمز و راز شکلات سازی و برند های مطرح آن هم علاقه دارند.

تور اروپا

شکلات، این لقمه‌ خوش‌طعم‌ آن‌قدر محبوب و مهم است که هرسال بزرگ‌ترین نشریات جهان فهرست‌های متنوعی از بهترین، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شکلات‌ها منتشر می‌کنند که در شبکه‌های اجتماعی جنجالی می‌شود. حتی سالانه مراسمی برای اهدای جوایز بین‌المللی به برندهای تولیدکننده مرغوب‌ترین شکلات‌ها برگزار می‌شود که اغلب آن را «اسکار شکلات» می‌نامند. بسیاری معتقدند تولید شکلات بهترین راه گسترش شادی و محبوب شدن بین مردم دنیاست. اگر به دنبال تجربه‌ای جدید و متفاوت از طعم شکلات می‌گردید، می‌خواهید بهترین و باکیفیت‌ترین شکلات‌های دنیا را بشناسید، با برترین برندهای تولیدکننده شکلات های معروف خارجی از بلژیکی و سوئیسی و ایتالیایی تا فرانسوی و آمریکایی و بریتانیایی آشنا شوید، این مقاله را بخوانید و سفر شیرین و لذت‌بخشی به دنیای جذاب شکلات‌ها داشته باشید.

بهترین شکلات های معروف خارجی

۱. شکلات کادبری، انگلستان

شکلات‌سازی کادبری یا کادبریز (Cadbury، Cadbury's) را سال ۱۸۲۴، جان کادبری برای تولید نوشیدنی‌های شکلاتی در بیرمنگام انگلستان به راه انداخت. کادبری سال ۱۸۹۷ با همکاری شرکت‌های سوئیسی، شکلات‌های شیری مخصوص خود (Dairy Milk) را معرفی کرد و به شهرت و محبوبیت بالایی رسید. در واقع کادبری اولین برندی بود که در تولید شکلات از شیر تغلیظ‌شده استفاده می‌کرد. در سال ۲۰۱۰، شرکت بسیار محبوب موندلز اینترنشنال (Mondelez International) که تولیدکننده شیرینی‌جات بود، مالکیت کادبری را از آن خود کرد. امروزه کادبری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شکلات در جهان به حساب می‌آید و در بیش از ۵۰ کشور فعالیت تجاری دارد. محصولات متنوع برند کادبری شامل این موارد است:

  • انواع شکلات شیری (دیری میلک، تایم اوت، فندق، کارامک)؛
  • انواع شکلات تلخ (دارک میلک، فوراور)؛
  • شکلات سفید (وایت چاکلت)؛
  • شکلات مغزدار (دیری میلک با مغز فندق، بادام و کشمش)؛
  • بیسکویت (کراکت، دایجستیو) و آبنبات (استارلایت، ویکرز)؛
  • نوشیدنی‌های شکلاتی (پودر کاکائو و هات چاکلت).

جالب است بدانید که رنگ بنفش بسته‌بندی شکلات دیری میلک به احترام ملکه ویکتوریا انتخاب شده است. در حال حاضر، در بخش شکلات های معروف خارجی بعضی فروشگاه‌های ایران می‌توانید محصولات محبوب‌تر این برند مانند دیری میلک، تایم اوت، کارامک و همچنین پودر کاکائو را پیدا کنید.

شکلات کادبری، انگلستان

۲. شکلات هرشی، ایالات متحده

برند شکلات آمریکایی هرشی (Hershey’s) در سال ۱۸۹۴ توسط میلتون اسناولی تأسیس شد. اولین شکلات‌بارهای (Chocolate bar) هرشی سال ۱۹۰۰ به بازار عرضه شدند و سیر محبوبیت آن‌ها از همان زمان رو به صعود گذاشت. شکلات‌های هرشی آن‌قدر محبوب شدند که این برند در طول جنگ جهانی دوم، محصولاتش را برای تأمین مواد غذایی سربازان به ارتش ایالات متحده عرضه می‌کرد. محبوب‌ترین محصول این برند در میان مجموعه گسترده شکلات‌ها، شکلات شیری‌ای با نام Hershey’s KISSES معروف به بوسه‌ها است. محصولات متنوع هرشی شکلات‌های شیری، تلخ، سفید، مغزدار، بیسکویت، آبنبات و نوشیدنی‌های شکلاتی را در بر می‌گیرد. برخی از مشهورترین محصولات این برند را در اینجا می‌بینید:

  • شکلات‌های KISSES با طعم های مختلف؛
  • شکلات شیری کلاسیک (Hershey's Bar)؛
  • شکلات شیری با مغز کره بادام زمینی (Reese's Peanut Butter Cup)؛
  • ویفرهای ترد با روکش شکلات (Kit Kat)؛

در حال حاضر برخی از محبوب‌ترین محصولات هرشی در بازار ایران یافت می‌شود.

شکلات هرشی، ایالات متحده

۳. شکلات فررو روچر، ایتالیا

برند لوکس فررو روچر (Ferrero Rocher) سال ۱۹۸۲ توسط میشل فررو در ایتالیا تأسیس شد. این برند با تولید شکلات‌های توپی‌شکل خوشمزه‌ای با طعم شیری-فندقی شهرت پیدا کرد. شکلات‌های فررو روچر معمولاً در فویل طلایی پیچیده شده و در جعبه‌های کوچک و نفیسی عرضه می‌شود که در مقایسه با دیگر شکلات های معروف خارجی قیمت بسیار بالایی دارد. فررو روچر در سال ۲۰۱۶، گران‌ترین شکلات جهان را تولید می‌کرد. در حال حاضر محصولات برند فررو روچر در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به فروش می‌رسد و در ایران هم می‌توان بعضی از آن‌ها را در فروشگاه‌ها پیدا کرد.

شکلات فررو روچر، ایتالیا

۴. شکلات گیراردلی، ایالات متحده

شرکت شکلات‌سازی گیراردلی (Ghirardelli) سال ۱۸۵۲ توسط یک مهاجر ایتالیایی به نام دومنیکو گیراردلی در سانفرانسیسکو تأسیس شد. گیراردلی خط تولید بزرگی مخصوص انواع مختلف شکلات دارد. اگر فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی را دیده باشید یا کتابش را خوانده باشید، باید بگوییم که نویسنده و فیلم‌ساز در واقع فضای میدان گیراردلی سانفرانسیسکو و فروشگاه‌های بزرگ این برند مشهور را به تصویر کشیده‌اند. مجموعه محصولات شکلاتی گیراردلی آن‌قدر وسیع است که موقع خرید سردرگم می‌شوید. محبوب‌ترین محصول این برند شکلات مربعی گیراردلی (Ghirardelli Squares) با بیش از ۱۰ طعم و شکلات شیری با مغز کارامل و نمک دریا (Caramel Sea Salt) است. در فهرست مهم‌ترین محصولات گیراردلی، شکلات‌های شیری، تلخ، سفید، مغزدار، پودر کاکائو و همچنین هات چاکلت و نوشیدنی‌های شکلاتی دیده می‌شود. در سال ۲۰۱۵، برند هرشی، شرکت گیراردلی را به طور کامل خریداری کرد. برند گیراردلی علاوه بر تولید شکلات، چندین فروشگاه و کافه هم در سانفرانسیسکو دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع شکلات‌ها، دسرها و نوشیدنی‌های گرم و سرد را میل کنید.

شکلات گیراردلی، ایالات متحده

۵. شکلات نستله، سوئیس

شرکت چندملیتی نستله (Nestle) را هِنری نستله که داروسازی آلمانی بود سال ۱۸۶۶ در سوئیس تأسیس کرد. این شرکت صاحب بیش از دو هزار برند در کل دنیا است، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در جهان شناخته می‌شود و محصولات متنوعی از جمله شکلات، قهوه، شیر خشک، غلات صبحانه، آب معدنی و غذای کودک عرضه می‌کند. کیت کت نستله محبوب‌ترین ویفر شکلاتی در جهان است که در اندازه لقمه‌ای تا تکه‌های بزرگ عرضه می‌شود. بعضی از مشهورترین محصولات نستله عبارت است از:

  • کیت کت: ویفرهای ترد با روکش شکلات در طعم‌های مختلف؛
  • اسمارتیز: قطعات کوچک شکلاتی با روکش رنگی که شهرت جهانی دارد؛
  • شکلات شیری کلاسیک که در بسیاری از کشورها محبوب است؛
  • نسکافه: پودر قهوه فوری که یکی از پرفروش‌ترین محصولات نستله در جهان است.

شکلات نستله، سوئیس

۶. شکلات مارس، ایالات متحده

مارس (Mars) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که در سال ۱۹۲۹ توسط فرانک مارس تأسیس شد. دو سال بعد این برند اولین نوقای شکلاتی دنیا را با ترکیب شکلات و بادام تولید کرد. در واقع مارس اولین شرکتی بود که شکلات را با بادام زمینی ترکیب می‌کرد. چاکلت‌بارهای مارس و شکلات‌های بادامی آن با مغز کاراملی و روکش غلیظ شکلات شیری از محبوب‌ترین شکلات‌های دنیا است. شرکت مارس امروز از بزر‌گ‌ترین تولید کنندگان شکلات در جهان به حساب می‌آید و بیش از 50 برند در سراسر جهان دارد. مارس محصولات متنوعی از جمله شکلات، آبنبات، آجیل و غذای حیوانات خانگی به بازار عرضه می‌کندو بعضی از مشهورترین شکلات‌های آن را در این فهرست می‌بینید:

  • مارس بار (Mars Bar) شکلات شیری کلاسیک با مغز کارامل و بادام زمینی؛
  • اسنیکرز (Snickers) شکلات شیری با مغز کارامل، بادام زمینی و نوقا که یکی از پرفروش‌ترین شکلات‌ها در جهان است.
  • ام اندام (M&M) دانه‌های یا دراژه‌های شکلاتی رنگی در طعم‌های مختلف؛
  • توئیکس (Twix) ویفر ترد با روکش کارامل و شکلات شیری؛

شکلات مارس، ایالات متحده

۷. شکلات توبلرون، سوئیس

داستان این شکلات سوئیسی که طراحی مثلثی‌اش با الهام از کوه‌های برف‌پوش ماترهورن سوئیس انجام شده، سال ۱۹۰۸ به دست ژان و تئودور توبلر آغاز شد. شکلات شیری توبلرون (Toblerone) با شکل و بسته بندی منحصر‌به‌فرد و مغز غنی عسل و بادام در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد. جالب است بدانید که مالکیت برند توبلرون هم مانند برند کادبری به شرکت موندلز اینترنشنال تعلق دارد. توبلرون برند بسیار مشهوری در دنیای شکلات است که محصولات خود را از مواد اولیه باکیفیت سوئیسی تولید می‌کند و طعم دلچسب و ماندگار شکلات‌هایش نظیر ندارد. محصولات توبلرون علاوه بر شکلات شیری کلاسیک شامل شکلات تلخ، شکلات سفید و شکلات با مغز میوه هم هست. محصولات این برند در میان شکلات های معروف خارجی طرفداران ایرانی زیادی دارد و بعضی از آن‌ها به صورت رسمی به ایران وارد می‌شود.

شکلات توبلرون، سوئیس

۸. شکلات گیلیان، بلژیک

احتمالاً می‌دانید که یکی از دلایل شهرت بلژیک در جهان، شکلات‌های خوشمزه و بی‌نظیرش است. بروکسل پایتخت این کشور بیش از آنکه به عنوان مقر اتحادیه اروپا شناخته شود، به پایتخت و مهد شکلات دنیا معروف شده است. گیلیان (Guylian) سال ۱۹۸۵ توسط گای فوبرت تأسیس شد و از معروف‌ترین برندهای شکلات در بلژیک به حساب می‌آید. شکلات‌های صدفی‌شکل خاص نام گیلیان را سر زبان‌ طرفداران شکلات های معروف خارجی در ایران انداخته است و در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان فروخته می‌شود. کارخانه برند گیلیان در شهر سنت نیکلاس بلژیک سالانه بیش از 20 میلیون کیلوگرم شکلات با طعم‌های متنوع شیری، تلخ، سفید، فندقی، قهوه‌ای و میوه‌ای و روکش‌های مختلف آجیل، کارامل و شکلات تولید می‌کند. البته گیلیان علاوه بر شکلات‌های صدفی، محصولات دیگری مانند ترافل، پودر کاکائو و نوشیدنی‌های شکلاتی را هم در سبد تولیدات خود دارد.

شکلات گیلیان، بلژیک

۹. شکلات والرونا، فرانسه

شرکت فرانسوی والرونا (Valrhona) سال ۱۹۲۲ توسط آلبرت والرونا تأسیس شد. این شرکت به خاطر شکلات‌های تخته‌ای باکیفیت خود که برای استفاده شکلات ‌سازان حرفه‌ای و خانگی تولید می‌شود، شهرت جهانی دارد. شکلات‌های والرونا از دانه‌های کاکائوی باکیفیت ساخته شده و طعم‌های متنوعی از جمله تلخ، شیری، سفید و فندقی را پوشش می‌دهد. این طعم‌های غنی و پیچیده، شکلات‌های برند والرونا را به گزینه‌ای مناسب برای تهیه دسر، کیک و سایر ترکیبات شکلاتی تبدیل کرده است. البته والرونا علاوه بر شکلات‌های تخته‌ای، محصولات دیگری مانند پودر کاکائو، کاکائوی مایع، گاناش و سایر مواد اولیه شکلاتی هم تولید می‌کند.

شکلات والرونا، فرانسه

۱۰. شکلات توشر، سوئیس

شکلات لوکس توشر (Teuscher) هم از آن شکلات های معروف خارجی است که در کشور سوئیس تولید می‌شود. شرکت شکلات‌سازی خانوادگی توشر سال ۱۹۳۲ توسط دالفین توشر در زوریخ تأسیس شد. توشر امروز با تولید شکلات‌های غنی، طعم‌دار و دست‌ساز به شهرت جهانی رسیده است. استفاده از مواد اولیه باکیفیت از جمله کره کاکائو، شکر و شیر سوئیسی و انجام دستی تمام مراحل تولید، از رست دانه‌های کاکائو تا بسته بندی نهایی، توشر را به یک برند افسانه‌ای تبدیل کرده است. محصولات برند توشر شامل انواع ترافل، پارلین (شکلات بادامی)، چاکلت بار و شکلات‌های منحصر به فرد سفارشی برای افراد و سازمان‌های مختلف است. البته شکلات‌های برند توشر کمی گران‌تر از سایر برندها است، اما طرفداران شکلات های معروف خارجی معتقدند کیفیت و طعم بی نظیر آنها ارزش پرداخت این قیمت بالاتر را دارد. در حال حاضر برند توشر در بیش از ۳۰ کشور جهان فروشگاه دارد و خرید آنلاین شکلات‌های آنها هم امکان‌پذیر است.

شکلات توشر، سوئیس

۱۱. شکلات لینت، سوئیس

شکلات لینت (Lindt) بیش از ۱۷۰ سال است که در زمینه تولید شکلات فعالیت می‌کند و در این مسیر، تبحر و تجربه خود را به کمال رسانده است. پشت سر هر محصول شکلاتی لینت، یک استاد شکلات ساز ماهر و پرشور قرار دارد. این استادان شکلات‌ساز از سراسر جهان می‌آیند و به حفظ نوآوری و هیجان در محصولات لینت کمک می‌کنند. ترافل های لیندور (Lindor) از مشهورترین محصولات این برند هستند. این ترافل‌ها مظهر لطافت و ظرافت هستند و در هر لقمه، مقدار کاملی از مغز شکلات را ارائه می‌دهند. تنوع طعم‌های ترافل‌های لیندور بی‌پایان به نظر می‌رسد، اما برخی از محبوب‌ترین طعم‌ها عبارتند از: شیر شکلات کلاسیک، شکلات تلخ و شیر شکلات با نمک دریا. 

شکلات لینت، سوئیس

۱۲. شکلات پیِر هِرمه، فرانسه

پیِر هِرمه (Pierre Herme) در فرانسه، ژاپن و آمریکا، پیکاسوی شکلات‌سازی صدا زده می‌شود. خانه‌ی شکلات سازی و قنادی او در خیابان بناپارت پاریس قرار دارد. مرغوب‌ترین شکلات‌ها، چای، نان، پاند کیک (pound cake)، همه و همه دست رد زدن به محصولات هرمه را برای عشاق شیرینی سخت‌تر می‌کند. اما راز پیر چیست؟ باید گفت که او «شکر را مثل نمک» برای تنظیم طعم‌های مختلف استفاده می‌کند.

شکلات پیِر هِرمه، فرانسه

۱۳. شکلات راوش شکولادنهاوس، در آلمان

راوش شکولادنهاوس» (Rausch Schokoladenhaus) تیر را درست به قلب شکلات‌دوستان زده است. این شکلات‌سازی که نماد شهر برلین به شمار می‌رود، در مرکز شهر، یعنی میت (Mitte) قرار دارد. راوش شکولادنهاوس با یک حلقه‌ی سه‌گانه مشتریان را وسوسه می‌کند: فروشگاه شکلات، کافه و رستورانی که شکلات‌های دست ساز و دسرهای خوشمزه در آن سرو می‌شود.

شکلات راوش شکولادنهاوس، در آلمان

۱۴. شکلات باچی، ایتالیا

باچی (Baci) در لغت یعنی بوسه. شکلات باچی قصه‌ای رمانتیک دارد که قدمت آن به شهری در قلب ایتالیا، یعنی «پروجا» (Perugia) در سال ۱۹۲۲ برمی‌گردد. با شکلات مردم توانستند به همراه نوشته‌ای عاشقانه که «شکلات را به اندازه‌ی یک بوسه‌ شیرین می‌کرد» عشق‌شان را ابراز کنند. سال‌هاست میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از عاشقان شکلات سیاه، سفید، شکلات شیری با مغز فندق و شکلات کرانچی فندقی از برند باچی هستند.

شکلات باچی، ایتالیا

۱۵. شکلات کیندر، ایتالیا

برند کیندر (Kinder) که در سال ۱۹۸۶ در یک شهر کوچک ایتالیایی متولد شد، اکنون به یک پدیده ی جهانی تبدیل شده است. پس از عرضه ی اولیه ی محصولاتش در شهرهای اروپایی، کیندر به تازگی تولید شکلات‌هایی را برای فروش در ایالات متحده نیز آغاز کرده است. کیندر در جلب توجه کودکان عاشق شکلات، تخصص دارد. این برند تخم مرغ‌های توخالی از شکلات باکیفیت را به همراه یک سورپرایز در داخل آن به فروش می رساند. نیمی از تخم مرغ حاوی کرم‌های شیرین شیری و تکه‌های ویفر پر شده با کرم کاکائو است، در حالی که نیمه دیگر حاوی یک اسباب بازی سورپرایزی است. اگرچه این تخم مرغ‌ها تنها محصولات شکلاتی کیندر نیستند، اما به دلیل سورپرایز اسباب بازی، محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان جوان‌تر پیدا کرده‌اند. برای دوستداران شکلات در هر سنی، کیندر بوئنو (Kinder Bueno) نیز وجود دارد که غافلگیری خاص خود را به همراه دارد. زیر سطح شکلات شیری، یک ویفر ترد پر شده با کرم فندقی خامه ای، شما را غافلگیر خواهد کرد. سپس کل بار با شکلات تیره، روکش و تزئین می‌شود تا یک تکه شکلات فوق العاده رضایت بخش، اما نه خیلی سنگین، به شما ارائه شود.

شکلات کیندر

۱۶. شکلات میلکا، سوئیس

شکلات میلکا (Milka) که یکی از محبوب‌ترین برندهای شکلات در اروپا به شمار می‌رود، بیش از ۱۲۰ سال است که با استفاده از ۱۰۰% شیر آلپ واقعی، محصولاتی با بافت فوق‌العاده خامه‌ای به ارمغان می‌آورد. این ویژگی، رمز طعم بی‌نظیر و منحصر‌به فرد شکلات‌های میلکا است. میلکا طیف گسترده‌ای از طعم‌های شکلات تخته‌ای را ارائه می‌دهد، از جمله شیر آلپ کلاسیک و همچنین تخته‌های شکلات با فندق، شکلات سفید یا اورئو (OREO). برای دوستداران فندق، میلکا نویزت (Milka Noisette) یک انتخاب بی‌نظیر و مثال بارز شکلاتی است که در دهان آب می‌شود. این تخته شکلات، ترکیبی از شکلات نرم با شیر آلپ صد درصدی و عطر قوی فندق است.

شکلات میلکا، سوئیس

۱۷. شکلات گودایوا، بلژیک

گودایوا (Godiva) شکلات‌های لوکس را با قیمتی نسبتاً مناسب ارائه می‌دهد. بسته‌بندی‌های تزئین شده با روبان و پوشیده شده با ورقه طلا، علی‌رغم قیمت مناسب، حس لوکس بودن را القا می‌کنند. این برند بلژیکی در سال ۱۹۲۶ تأسیس شد و امروزه، تیم جهانی سرآشپزها و شکلات سازان آن نشانه‌ای از کند شدن ندارند. در حال حاضر شما می توانید محصولات گودایوا را در بیش از ۸۰ کشور جهان تهیه کنید. برخلاف سایر برندهای شکلات که ممکن است طعم شما را بیش از حد شیرین یا کم شیرین کنند، ما فکر می‌کنیم شکلات گودایوا میزان کاملاً مناسبی از شیرینی و خامه‌ای بودن را دارد. این برند از مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌کند، بنابراین هرگز نگران طعم‌های مصنوعی نخواهید بود، بلکه فقط طعم غنی و رضایت بخش - و بدون مواد نگهدارنده اضافی - را تجربه خواهید کرد.

شکلات گودایوا، بلژیک

پرسش‌های متداول

محبوب‌ترین برند شکلات های معروف خارجی چیست؟
کادبری، هرشی، فررو روچر، گیراردلی، نستله، مارس، توبلرون گیلیان، والرونا و توشر را می‌توان محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده شکلات در دنیا دانست.
آیا خرید شکلات های معروف خارجی در ایران امکان‌پذیر است؟
محصولات بعضی برندها مانند توبلرون، نستله و هرشی به طور رسمی به ایران وارد می‌شود. اما بیشتر شکلات های معروف خارجی واردات رسمی به ایران ندارند و برای خرید باید به فروشگاه‌های تخصصی شکلات یا فروشگاه‌های آنلاین سر بزنید.

مریم براتی مریم براتی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}