۱۱ مکان رمانتیک در اروپا برای سفرهای خاص!

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1395/7/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

 احتمالاً هیچ مکانی برای مسافرت رمانتیک‌تر از اروپا نباشد، چه برای آرام شدن در یک چشمه آب معدنی در سواحل کومو یا پرسه‌زنی عاشقانه در خیابان‌های سنگفرش سالزبورگ! سرعت آرام‌ترِ زندگی در این قاره زوج‌ها را به سمت خود می‌خواند تا از کنار هم بودن بیشترین استفاده را ببرند.

تور اروپا

نقاط بسیاری برای یک گریز عاشقانه در اروپا وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. شاید در لحظه‌ی اول و با دیدن عکس‌ها واقعی بودن آن‌ها برای شما غیر قابل قبول باشد اما می‌توانید با برنامه‌ریزی یک تور اروپا، این مناطق را از نزدیک مشاهده کنید.

۱. دریاچه کومو، ایتالیا

اگر به دنبال ویلاهای مجلل، آلاچیق‌های پر از گل رز، ویستریاهای آویخته، فانوس‌هایی که نور خود را بر رستوران‌های ساحلی می‌اندازند و دورنماهای باشکوه آلپ می‌باشید پس دریاچه کومو (Lake Como) در ایتالیا مناسب شماست. این دریاچه که با عنوان «لاریو» نیز شناخته می‌شود در 25 کیلومتری میلان قرار گرفته و در حدود ۴۰۰ متر عمق دارد. کومو یک ترکیب تمام و کمال از زیبایی طبیعی و مصنوعی است. باغ‌های ویلایی حیرت‌انگیزی که از آب و هوای معتدل بهره‌مند هستند دارای اتحادی از دو سنت چشم‌اندازی می‌باشند: اول ایتالیای رنسانسی که به رتبه ارزش قائل می‌شود و دوم انگلیس ویکتوریایی که در تلاش برای خلق نمودن وهم وحشی‌گری طبیعی است؛ چنین باغ‌هایی معمولاً دارای نواحی گسترده‌ای از زمین‌های کشاورزی خوش‌منظره، درختان میوه، بیشه‌های زیتون و تاکستان‌ها هستند.

دریاچه کومو ایتالیا

2. منطقه ریویرا، فرانسه

ریویرا (Riviera) با سنگریزه‌های پراکنده و خانه‌های چندین میلیارد دلاری همیشه عاشقان خورشید و افراد طراز اول را به خود جذب کرده است. گرشگران حرفه‌ای امروزی می‌دانند که نباید زیبایی‌های ریویرای فرانسه را از دست بدهند: منطقه‌ی «نیس» با ساحل بی‌نظیر و دیدنی‌های جذاب نظیر «کسل‌هیل» و «اولد‌ تاون»؛ روستای «گرس» که عنوان پایتخت عطر دنیا را یدک می‌کشد و مابین کن و نیس قرار دارد؛ شبه جزیره «موناکو» که به بهشت جهانگردان و ثروتمندان مشهور است؛ منطقه‌ی «مانتون» که با نام مروارید فرانسه شناخته می‌شود و ساحل‌های آن همیشه شلوغ و زنده است و در آخر منطقه‌ی زیبای «سن‌تروپه» که همیشه پر از چهره‌های سرشناس و محبوب است.

منطقه ریویِرا، فرانسه

3. سانتورینی، یونان

بی‌شک فوق‌العاده‌ترین جزیره در دریای اژه، سانتورینی است که به شکل هلال ماه بوده و یک نقطه‌ی توقف اجباری در مسیر توریستی «سیکلیدی» می‌باشد. جزیره در زمان‌های باستانی به عنوان «کالیستی» خوانده می‌شد (دوست‌داشتنی‌ترین) و اکنون به صورت رسمی به نام متعاقب خود تیرا در پی دوران استعمارگر 9 قرن پیش از میلاد، تیراس خوانده می‌شود. با این وجود، این مکان امروزه به نام سانتورینی بهتر شناخته شده است، نامی که از حامی خود «سنت آیرین تسالونیکی» شهبانوی روم شرقی گرفته شده، کسی که نمادهای ارتدوکسی را حفظ نموده و در سال 802 درگذشته است.

سانتورینی

4. توسکانی، ایتالیا

توسکانی (Tuscany) گنجینه‌ای عالی از هنر رنسانس را در خود جای داده و چشم‌انداز بی‌نظیری از تپه‌ها، بیشه‌های زیتون و درختان سرو دارد. ۶ میراث جهانی یونسکو در توسکانی قرار گرفته و مردم مهمان‌نواز و خونگرم آنجا به خوبی از شما پذیرایی خواهند کرد. تست کردن نوشیدنی در «کیانتی» (Chianti) و استراحت در کلبه‌های «آگریتوریزمو» (Agriturismo) از تجربه‌های تکرار نشدنی منطقه‌ی توسکانی است. این قسمت جادویی در ایتالیا به یمن میراث فرهنگی، طبیعت بی‌نظیر، غذا و نوشیدنی‌های به یاد ماندنی‌اش، هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر دنیا است.

توسکانی ایتالیا

5. سالزبورگ، اتریش

شاید اصلی‌ترین عامل معروفیت سالزبورگ (Salzburg)، موتزارت باشد که نامش با این شهر گره خورده است. سالزبورگ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را یدک می‌کشد و ترکیبی از طبیعت افسون کننده و بافت تاریخی زیبا را به نمایش می‌گذارد. پس از بازدید از کلیساها و میدان‌های بزرگ آلتشتات (Altstadt) از رودخانه‌ی سالتزاخ (Salzach) عبور کنید تا در جو کاملاً متفاوتی از اشتاین گاسه (Steingasse) قرن 16ام قرار بگیرید، جایی که محو تماشای گالری‌ها و کلوب‌ها می‌شوید. زیبایی‌های سالزبورگ برای هر شخص با هر سلیقه‌ای جوابگو است. در سالزبورگ حتماً از هلبرون (Hellbrunn) که قصری با الهامات رنسانس و آبنما‌های زیبا است دیدن کنید؛ یک چمنزار سبز باشکوه و عالی برای پیک‌نیک و عمارت تابستانی که شاهد عشق‌های زیادی بوده است.

سالزبورگ

6. کوردوبا، اسپانیا

کوردوبا (Cordoba) در اسپانیا محل حکومت یهودیان و مسیحیان بوده که برای مدتی تحت سلطه‌ی مسلمانان درمی‌آید و باز به دست گروه اول بازمی‌گردد، نتیجه‌ی این دگرگونی‌ها، پیدایش شهری با تلفیق فرهنگ‌های مختلف و ایجاد یکی از مهم‌ترین مراکز تمدن و فرهنگ جهان بوده است. یک چهارم‌ این شهر حول مساجد معروف می‌گذرد و دارای نمونه‌های بزرگی از میراث موری است. گنجینه‌های هنری و تاریخی آن با مسجد-کلسیا شروع می‌شوند و از طریق خیابان‌های مارپیچ با سنگفرش سفید به اقامتگاه‌های یهودی می‌رسند (اقامتگاه قرون وسطایی)؛ پاسیو‌های پوشیده از گل‌های یاسمین، شمعدانی و شکوفه‌های پرتقال؛ کاخ‌های رنسانسی و دوازده کلیسا، صومعه و زاویه که توسط هنرمندان موری بصورت مستقیم در اکثر مساجد قبلی ساخته شده‌اند از جاذبه‌های فرهنگی این شهر به شمار می‌روند.

کوردوبا اسپانیا

7. ونیز، ایتالیا

ونیز شهری بر خلاف هر شهر دیگر است. اهمیتی ندارد که شما چقدر آن را در تصاویر و فیلم‌ها دیده باشید، واقعیت آن بیشتر از آنچه که تصور کنید شبیه رویا است، با کانال‌هایی که بایست خیابان باشند اما آب به هرجا موج می‌زند! کاخ‌ها و کلیساهای شگفت‌آور ونیز، قرن‌ها تاریخ را منعکس می‌نماید. گم شدن در مسیرهای کوچه‌ای باریک آن می‌تواند یک قسمت مهم در جستجوی ونیز می‌باشد اما مطمئناً در نهایت به میدان سن مارکو می‌رسید که توریست‌ها و بومی‌ها برای قهوه یا یک نوشیدنی دور هم جمع می‌شوند. بعد از میدان سن مارکو حتماً از کلیسای جامع، قصر داجه و منطقه‌ی لیدو نیز دیدن کنید. ونیز با تمام کوچکی خود، عاشقانه‌های بزرگی را در خود جای داده و وقت بسیاری برای گشت و گذار می‌طلبد.

ونیز ایتالیا

8. سینترا، پرتغال

سینترا (Sintra) که در میان انبوهی از درختان و در دامنه کوه لاپراده قرار دارد، از دیرباز پذیرای شاهان و اشراف‌زادگان پرتغالی به‌خصوص در تابستان بوده است. این شهر کوچک در ۲۴ کیلومتری لیسبون واقع شده و با تپه‌ها و دره‌های خود جزو زیباترین مناطق طبیعی کشور پرتغال به حساب می‌آید. کاخ قرون‌وسطایی «کوئینتا دا رگالریا» در سینترا نمایشی از ثروت و قدرت سلطنتی بوده که در معماری آن، عناصر سبک گوتیک و رومانتیک در هم تلفیق شده و چشم‌اندازی بی‌نظیر را پدید آورده است. در قرن‌های 18 و 19 مسافران، شاعران و نویسندگان انگلیسی به‌ واسطه‌ی زیبایی منطقه به سینترا کشیده شده‌اند. رابرت ساوتی (شاعر) سینترا را با عنوان خجسته‌ترین نقطه در کل جهان قابل سکونت توصیف کرده است. تمامی‌ منطقه سینترای پرتغال در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

سینترا پرتغال

9. پروانس، فرانسه

در پروانس (Provence) مناظر بسیاری برای دیدن وجود دارند: خرابه‌های روم بزرگ، صومعه‌های اولیه‌ی رومی سنانک (Senanque) و د مونت‌ماژور (de Montmajeur)، کاخ پاپ در آوینیون قدیمی، خیابان‌های باریک در آرل که توسط ون گوگ در نقاشی‌هایش جاودانه شده‌اند و ... . تمام این گنجینه‌ها را چک کنید اما به یاد داشته باشید که نکته برجسته‌ی سفر در پروانس ساعاتی هستند که به اتلاف وقت در یک کافه‌ی کنار خیابان، پرسه زدن بی‌هدف در کوچه‌های باریک سنگ‌فرش شده پس از یک نهار سه ساعته و چرت کوتاه در سایه‌ی خنک یک درخت زیتون 500 ساله سپری می‌شوند. به خودتان اجازه دهید که ریتم زندگی پروانس مدرن را حس کنید، عطر یک مسیر کوتاه حومه‌ی شهری را بو کنید و هوای شبانه را بر روی پوستتان دریابید.

پراونس، فرانسه

10. کرت، یونان

سواحل جذاب، اقامتگاه‌های قدیمی افسانه‌ای و چشم‌اندازهای باشکوه کرت (Crete) همواره به میهمانان خارجی خوش‌آمد می‌گویند. مسافرانِ کرت در هر طرف، چشم‌انداز‌هایی متنوع و حیرت‌انگیزی کشف می‌کنند؛ از غارهای شش گوشه که در دیواره‌های عمودی دریا شکافته شده‌اند تا قله‌های پر از برف در پس خطوط ساحلی، تاکستان‌ها و بیشه‌های زیتون! چندین مایل ساحل، که اکثر آنها دارای ثروت بکر بودن و دست نخوردگی است. جزیره‌ی کرت که در تاریخ بسیار کهنی غرق شده و زمانی خانه‌ی جانور نیمه انسان-نیمه گاو اسطوره‌ای بوده، مملو از قلعه‌های ونیزی، بناهای بیزانسی و خصوصاً بقایای قصرهایی عظیم از دوران تمدن «مینو‌آن» (Minoan) است.

کرت، یونان

11. ساحل آمالفی، ایتالیا

این گوشه دنیا به اندازه‌ای زیبا است که گردشگران را ورای تحمل تحریک به ماندن می‌کند. شاعران و میلیونرهای بسیاری به اینجا سفر کرده‌اند تا مناظر افسانه‌ای آن را ببینند و حس کنند؛ یک شهر قرون وسطایی درخشان، کوهستان بلند راولو (Ravello) و پائستوم (Paestum) باستانی با سه معبد یونایی افسانه‌ایش! ساحل جادویی آمالفی (Amalfi) گردشگران را از سراسر دنیا به سمت خود می‌خواند، به منطقه‌ای که در سال 1997 در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفت. کل این ناحیه دلخواه ماه عسل است؛ اینجا همیشه یک هارمونی زیبا از آب، زمین و سکونت در حال نواخته شدن است.

آمالفی ایتالیا

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}