بروژ، شهری پر از سازه های قرون وسطایی در بلژیک

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/12/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر بروژ یا ونیز شمال، پر از جاذبه‌های قرون وسطایی و افسونگر است. این شهر تجربه‌ای منحصر به فرد را برایتان می‌سازد.

تور اروپا

شهر بروژ یا بروخه (به زبان هلندی) با افسون قدیمی خاص خود و جاذبه‌های بی‌شمار قرون وسطایی‌اش می‌تواند چندین روز شما را به سادگی پر کند. برای آن که بتوانید برخی از معروف‌ترین و مهم‌ترین دیدنی‌های شهر را شناسایی کنید، شما را با جاذبه های معروف شهر بروژ در بلژیک آشنا می‌کنیم.

جاهای دیدنی بروژ

۱. کلیسای خون مقدس

«کلیسای خون مقدس» (Basilica of the Holy Blood) در بروژ یادگارهایی از خود مسیح را نگهداری می‌کند که شامل خون مقدس او می‌شود. این یادگارها را «ژوزف آریماتئا» (Joseph of Arimathea) از سرزمین مقدس جمع‌آوری کرد و به بلژیک آورد. قطعاً بازدید از این گنجینه ارزشمند برای مسیحیان حسی عمیقاً مذهبی دارد، اما حتی بازدیدکنندگان غیر مسیحی هم می‌توانند از شکوه در عین سادگی و تزئینات استادانه یا ارزش تاریخی کلیسا لذت ببرند. کلیسای خون مقدس از دو نیایشگاه تشکیل شده که یکی در طبقه پایینی بوده و تزئینات کمتری دارد. طبقه بالایی به سبک معماری گوتیک کار شده و رنگ و جزئیات بیشتری دارد. هر روز رأس ساعتی مشخص پارچه‌ای که با خون مقدس مسیح تقدیس شده را می‌آورند و بازدیدکنندگان برای لمس و بوسیدن آن صف می‌کشند.

کلیسای خون مقدس بروژ

۲. بگیناژ

در «بِگیناژ» (Béguinage) می‌توانید خود را در دورانی از گذشته که در آن صلح و آرامش برقرار بود تصور کنید. خانه‌های سفید کوچکی حیاط مرکزی را احاطه کرده‌اند و در این حیاط گل‌های نرگس زرد در بهار شکوفا می‌شوند. گاهی راهبه‌ای را می‌بینید که با عجله به سمت نیایشگاهی که مراسم عشای ربانی در آن برگزار می‌شود می‌رود. بگیناژ در سال ۱۲۴۵ تأسیس شد و هنوز هم مانند دوران قرون وسطایی باقی مانده است. این بخش خالص و بکر بروژ برای گردش و دور شدن از شلوغی شهر ایده‌آل است.

بگیناژ در شهر بروژ بلژیک

۳. دریاچه، پل و پارک مینواتر

بعد از بگیناژ با چند دقیقه پیاده‌روی می توانید به «پل مینِواتر» (Minnewater ‌Bridge) برسید. این پل بر روی «دریاچه عشق» (Lake of Love) واقع شده است. افسانه‌های محلی می‌گویند اگر با عشقتان از روی این پل عبور کنید، هر دوی شما به شناخت عشق ابدی نایل می‌شوید. علاوه بر اینکه به سمت پارک سبز مینواتر حرکت می‌کنید، منظره‌ای از قلعه زیبا و دیدنی «کستل دو لا فَی» (Castle de la Faille) را خواهید دید.

دریاچه مینواتر در شهر بروژ بلژیک

۴. موزه-گالری ایکسپو: سادوادور دالی

هر زمانی که فرصت سفر به شهر زیبای بروژ را داشتید، حتماً از «نمایشگاه‌ دائمی سالوادور دالی» (Museum-Gallery Xpo: Salvador Dalí) هم دیدن کنید. این نمایشگاه در یکی از معتبرترین ساختمان‌های شهر یعنی «برج ناقوس» (Belfry) واقع شده و تجربه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کند که در هیچ موزه دیگری نخواهید داشت. نمایش صوتی تصویری با دکورهای دراماتیک و حسی، نه تنها کارهای این هنرمند اسپانیایی را معرفی می‌کنند، بلکه کاراکتر و دیدگاه او در زندگی را هم به تصویر می‌کشند. این نمایشگاه مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از کارهای گرافیکی، مجسمه، طراحی و آبرنگ‌های دالی را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.

موزه-گالری ایکسپو: سادوادور دالی در شهر بروژ بلژیک

۵. آسیاب های بادی قدیمی

اگر به قدر کافی خوش شانس باشید که در روزهای غیر بارانی بلژیک به بروژ بروید، باید به پیاده روی در میان بقایای آسیاب‌های بادی شهر هم بروید. چهار آسیاب بادی قدیمی و رمانتیک هنوز هم در کنار خندق قدیمی و دروازه‌های قرون وسطایی شهر قرار دارند. البته امروزه این نقاط تبدیل به علفزارهای سرسبز شده‌اند. در حوالی این مکان می‌توانید چند ساعتی را به پیک‌نیک سپری کنید. «سین جانس‌هاوس میل» (Sint Janshuis Mill) که در دهه ۱۷۷۰ ساخته شد، هنوز هم دانه آسیاب می‌کند. اما دو آسیاب کوچک دیگر تبدیل به موزه شده‌اند. پیاده‌روی در میان این آسیاب‌ها و تماشای محوطه سبز و آرامی که به مرکز تاریخی شهر و کانال بزرگ و خانه‌های قایقی افسونگرش اشراف دارد جدای از لذتی که به شما می‌بخشد، امکان گرفتن عکس‌های یادگاری خوبی را هم می‌دهد.

آسیاب بادی های شهر بروژ بلژیک

۶. موزه خرونینگه

اگر در یک روز بارانی در بروژ گیر افتادید، نگران نباشید زیرا این شهر موزه‌های باورنکردنی زیادی دارد و یکی از بهترین موزه‌های آن «خرونینگه» (Groeningemuseum) است. این موزه مجموعه‌ای بزرگ از هنرمندان مشهور فلاندری مانند «یان وان آیک» (Jan van Eyck) و «هانس مملینگ» (Hans Memling) را به نمایش گذاشته و مایه غرور این سرزمین محسوب می‌شود. شکوه حاصل از رنگ‌های درخشان، جزئیات حالات چهره‌ها و داستان‌های مذهبی نقاشی‌ها همگی بسیار دیدنی هستند.

موزه خرونینگه در شهر بروژ بلژیک

۷. مجسمه مدونا و کودک اثر میکل آنژ

تنها مجسمه میکل آنژ که در زمان حیاتش از ایتالیا خارج شد مجسمه «مدونا و کودک» است که می‌توانید آن را در «کلیسای بانوی ما» (Church of our Lady) در بروژ تماشا کنید. این تندیس را میکل آنژ در سال ۱۵۰۳ تراشید و یک تاجر اهل بروژ آن را با خود به بلژیک برد و بعدها به این کلیسا هدیه کرد. مجسمه مرمری به نسبت ابهت کلیسا بسیار کوچک به نظر می‌رسد، اما باز هم تمام توجه بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب می‌کند. در سال ۱۷۹۴ اشغالگران فرانسوی و بعدها در طی جنگ جهانی دوم آلمانی‌ها این مجسمه را از کلیسا خارج کردند. اگرچه به طور معجزه‌آسایی دوباره به جای خود بازگشت!

مجسمه مدونا و کودک میکل آنژ در شهر بروژ بلژیک

۸. فستیوال مجسمه‌ های یخی

بروژ در زمستان که تمام خانه‌ها با برف پوشیده می‌شوند بسیار زیبا و دیدنی شده و کانال‌های آن یخ می‌زنند و کوچه‌های باریکش با فانوس‌های قدیمی روشن می‌شوند. فستیوال سالانه مجسمه‌های یخی (Ice sculpture festival) به این زیبایی می‌افزاید و نمایشگاه خیره کننده‌ای که از مجسمه‌های یخی با نورپردازی لطیف آبی و صورتی برپا می‌شود یکی از جاذبه‌های زمستانی بروژ به شمار می‌رود. این فستیوال جادویی برای کودکان جای مناسبی خواهد بود.

فستیوال مجسمه‌ های یخی در شهر بروژ بلژیک

۹. برج ناقوس

اگر از ۳۶۶ پله برج ناقوس (Belfry tower) بالا بروید، با منظره‌ای خیره‌کننده و نفس‌گیر از بالای شهر بروژ روبرو می‌شوید. این ساختمان ۸۳ متری به قرن سیزدهم تعلق دارد و جزو میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود. برج ناقوس در اصل به عنوان بخشی از ساختمان شهرداری قرون وسطایی بروژ ساخته شد. اما امروزه گنجینه‌ای قدیمی را نگهداری می‌کند: ساز کاریون که از ۴۷ ناقوس حیرت‌انگیز تشکیل شده است. شاید این برج جذاب‌ترین جاذبه بروژ نباشد، اما به خاطر نقش مهمی که در تاریخ شهر داشته نباید دیدنش را از دست بدهید.

برج ناقوس در شهر بروژ بلژیک

۱۰. سالن کنسرت

«سالن کنسرت بروژ» (Bruges Concert Hall) جاذبه‌ای نادر و معاصر است که در میان جاذبه‌های قرون وسطایی خودنمایی می‌کند. آکوستیک مدرن و پیشرفته این سالن، نوازندگان درجه یک بین‌المللی را به خود جذب می‌کند. معماران سالن کنسرت نیز دقیقاً چنین چیزی را در طراحی خود مد نظر داشتند.

سالن کنسرت بروژ

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}