بهترین تفریحات در پوکت تایلند

مارال گرگین پور
  • مارال گرگین پور
  • 1395/8/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پوكت بزرگ‌ترین جزيره تايلند است و مسلماً مشهورترين جزیره‌ی اين كشور نيز به حساب می‌آید. آب‌های آبى، ساحل‌های شنى، غواصى و غذاهاى فوق‌العاده فقط بخشى از جاذبه‌های تور تايلند به شمار می آید. 

تور اروپا

سفر به شهر پوکت در تورهای آژانس مسافرتی ایوار

توریست‌ها از سرتاسر دنيا براى استراحت و ماجراجويى در پوكت جمع می‌شوند و اين جزيره را به يكى از محبوب‌ترین مقاصد در تايلند تبدیل کرده‌اند. پوكت يكى از مناطق خوش آب و هواى منطقه نیز هست. بادهاى موسمی از اقيانوس هند قبل از هر جاى دیگر خليج به اين ناحيه می‌رسد و در فصل‌های بارانى يک تا دو بار در روز باران می‌بارد.

جهت مشاهده تورهای آسیا در آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/asia/

1. ساحل پاتونگ | Patong Beach

پاتونگ طولانی‌ترین ساحل پوكت است و تا زمانى كه توسعه تجارت و صنعت گردشگرى آن را به يكى از مراكز شلوغ فعالیت‌های تفريحى و تجارى تبديل نكرده بود زيباترين ساحل پوكت در گوشه‌ی دنجى از دنيا نيز به شمار می‌آمد. همچنین پاتونگ مكان فوق‌العاده‌ای براى ديدن مردم مختلف است و همين بخشى از تفريح تايلند، سرزمين لبخند، می‌باشد. اين يكى از تضادهايى است كه با آن روبه رو خواهيد شد، ممكن است جايى آرام و مناسب براى مطالعه و تمركز در پاتونگ وجود نداشته باشد اما وجود فروشگاه‌ها و تفريحات مختلف شما را سرگرم خواهد كرد.

Patong Beach

2. شهر پوكت | Phuket Town

اين شهر در قسمت جنوب شرقى ساحل جزيره در خليج زيبا قرار گرفته است. معمارى اين شهر بازتابى از تأثیرات مهاجران چينى و ظرافت پرتغالى است كه در عين حال تقابل زيبايى را با سبك سنتى تايلند بيش از هر جاى ديگر فراهم آورده است. اين شهر جزیره‌ای، با فعالیت‌های گوناگون پر شده كه اين رونق را مديون هتل‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های ماساژ و ساير جاذبه‌هایی است كه از ساله‌ای ١٩٨٠ هم‌زمان با توسعه‌ی ساحل پاتونگ پا گرفته‌اند.

Phuket Town

3. دهكده راواى | Rawai Village

در اين دهكده ى كوچك، قبيله اى ازكولى هاى دريا ساكن شده و برخى زندگى نيمه عشايرى در خشكى و عده اى ديگر دريا را براى زندگى انتخاب كرده اند! ریشه‌ی آن‌ها از جزاير آندامان (Andaman) و نيكوبار (Nicobar) است و بر باورها و اعتقادات خويش استوار هستند. هرگونه تلاش دولت تايلند براى ادغام آن‌ها تا كنون بی‌نتیجه بوده است. مردان دهكده معمولاً ماهيگيرى می‌کنند و در مواقعى راهنماى سفرهاى آبى نیز هستند. راواى به تنهايى داراى يك بندر ماهيگيرى كوچک، ساحلى پوشيده از درختان نارگيل و باتلاق بلوط‌هاست. از اين ساحل می‌توان قايق اجاره كرد و تا سواحل جزاير دورتر پارو زد. سواحل ناى هارن (كه هتل Yacht Club پوكت در آن واقع است)، كاتا نوى (Kata Noi)، كاتا (Kata)، كارون (Karon)، كارون نوى (Karon Noi) و در آخر ساحل اصلى، ساحل پاتونگ در جنوب راواى و در شمال در طول ساحل غربى كشيده شده است.

Rawai Village

4. درخت نارگيل چهارشاخه | Four Branch Coconut Palm

در طول مسير به سمت راواى به هيچ وجه از فضاى اطراف چشم برنداريد تا بتوانيد يكى از گونه‌های نادر گياه شناسى، درخت نارگيل چهار شاخه را ببينيد. اين درخت بيش از ٦٠سال عمر دارد؛ بعد از ٢٠ سال اول زندگى تنه‌ی آن به دو قسمت و بعد از ٢٠سال دوم هركدام از تنه‌ها رشد كرده و خود به دو تنه‌ی جديد تقسيم شدند.

Four Branch Coconut Palm

5. آكواريوم پوكت | Phuket Aquarium

اين جاذبه قطعاً يكى از بهترين گزینه‌های سفر شما خواهد بود، به خصوص اگر كودكى با شما هم‌سفر شده باشد، آن‌ها می‌توانند بدون نياز به غواصى دنياى زير آب و حيات وحش مربوط به آن را در ميان موجوداتى كه به نمايش درآمده‌اند از قبيل ماهی‌های عجيب و غريب، لاک‌پشت‌های آبى، خرچنگ‌ها و ستاره دريايى به خوبى درك كنند. شما حتى می‌توانید با رزرو قبلى از مركز تحقيقات بيولوژيك نيز ديدن كنيد. ساعات بازديد همه روزه بين ٨:٣٠ صبح تا ٤:٣٠ بعدازظهر است.

Phuket Aquarium

6. Khao Phra Thaeo Game Reserve

اگر به دنبال حيات وحش خارج از آب هستيد حتماً به Khao Phra Thaeo Game Reserve كه در شمال شرقى جزيره قرار دارد سر بزنيد. در اينجا می‌توانید بوفالو، گراز وحشى، فيل و ميمون ببينيد و هم‌زمان از اینکه در كنار بسيارى از گونه‌های پرنده‌های استوايى نيز هستيد لذت ببريد. شما می‌توانید از جنگل‌ها عبور كنيد و يا در کنار آبشارهاى تون ساى (Ton Sai) و بنگ پا (Bang Pae) استراحت نماييد. ساعات بازديد همه روزه از ٨ صبح تا ٥ بعدازظهر است.

Ton Sai

7. پارک ملی هت نای یانگ | Hat Nai Yang

چرا باید تا پارک ملی Hat Nai Yang رفت وقتی از تمامی عجایب Khao Phra Thaeo Game Reserve لذت برده‌ایم؟ این پارک در شمال غربی پوکت قرار دارد. شهرت این پارک برای لاک‌پشت‌های آبی است که در شب‌ها در کنار ساحل آن تخم‌گذاری می‌کنند و شما می‌توانید با گذراندن یک روز در این پارک شاهد این صحنه نادر در اکوسیستم متنوع پوکت باشید.

Hat Nai Yang

8. غواصی در پوکت | Diving

بسیاری از افراد صرفاً برای دریافت مدرک غواصی به تایلند می‌آیند. Koh Tao مکان بهتری برای تمرین‌های غواصی است ولی پوکت گزینه‌های بیشتری را برای واحدهای تخصصی غواصی (PADI) ارائه می‌دهد. برخی شما را به یکی دیگر از جزایر معروف و زیبای تایلند مانند Koh Phi Phi هدایت می‌کنند. هزینه واحدهای تخصصی غواصی در تایلند از دیگر کشورها کمتر است به همین دلیل بازدیدکنندگان می‌توانند از همین فرصت استفاده کرده و اولین و یا شاید تنها تجربه گردش زیر آب زندگی خود را در آنجا بگذرانند.

اگر در نظر دارید هم‌زمان با غواصی مدرک مربوط به آن را هم اخذ کنید یادتان باشد که حتماً پارک ملی Similan Islands را بررسی کرده باشید. در مقایسه با یازده جزیره خالی از سکنه، این رشته‌ی کوچک همواره مورد توجه علاقه‌مندان به غواصی بوده است. برگزارکنندگان تور و مدارس غواصی گشت و گذار در این جزیره بهشتی را بدون برنامه‌ریزی اضافه در برنامه شما پیشنهاد می‌کنند. کسانی که می‌خواهند مستقل به آنجا سفر کنند می‌بایست 104 کیلومتر تا شمال پوکت به سمت Thap Lamu حرکت کرده و از آنجا با کشتی راه خود را ادامه دهند. قایقرانان نیز روزانه از ساحل پاتونگ در پوکت به سمت Koh Similan حرکت می‌کند. (این سفر حدود 8 ساعت با قایق معمولی و 3 ساعت و نیم به‌عنوان بخشی از سفر روز یک اپراتور تور می‌باشد).

Diving phuket

9. اسنورکلر (غواصی با لوله) | Snorkeling

ممکن است زمان یا حوصله‌ی کافی برای یادگیری دروس غواصی نداشته باشید. غواصی با لوله هوا (snorkeling) جایگزین ساده و خوبی را برای شما فراهم می‌کند، به خصوص آنکه در تایلند آب‌های تمیز شرایط را بی نظیر می‌کند. بسیاری از گشت‌های قایقی شامل توقف‌هایی در حاشیه‌ی جزیره برای غواصی با لوله هوا هستند و شما می‌توانید لذت بی پایانی در کنار ماهی‌های رنگی، جوجه تیغی‌های دریایی و سایر موجودات شگفت‌انگیز داشته باشید.

Snorkeling

10. گشت قایقی جزیره | Island Boat Tour

شاید شما بخواهید در تمام مدت اقامت خود در ساحل استراحت کنید. (واقعاً چه کسی شما را به خاطر این موضوع سرزنش خواهد کرد؟) اما اگر بخواهید کمی از جزیره دور شوید، برای تور جزیره ثبت نام کنید تا دل‌خوشی‌هایی که پوکت را محاصره کرده‌اند کشف نمایید. در این زمینه اشاره ویژه به Maphrao, Nakha Yai and Nakha (در سواحل شرقی، اخیراً با فرهنگ مروارید) و همچنین Koh Bond, Koh Kaeo, Raja Noi و Raja Yai (در جنوبی‌ترین نقطه) و در آخر جزیره کوچک Poo در ساحل غربی Hat Kata داریم.

قایق‌ها از Po Bay برای یک روز گردش به سمت فانگانا حرکت می‌کنند. شما همچنین می‌توانید به راحتی به Koh Phi Phi (و ساحل معروف مایا بِی در فیلم "ساحل" لئوناردو دیکاپریو) برسید. ولی بیشتر از یک بعداز ظهر نیاز خواهید داشت تا ساحل را آن‌طور که می‌خواهید بگردید.

Island Boat Tour

11. چشم‌انداز سه ساحل | Three Beaches View

این نقطه به بهترین نحو نام‌گذاری شده است و به بازدیدکنندگان امکان دیدن منظره‌ی دلپذیری از سه تا از زیباترین ساحل‌های پوکت را می‌دهد. زمانی که از بالا به آن نگاه کنید، سواحل شبیه عدد 3 انگلیسی دیده می‌شوند. اگر از راه رو به روی ساحل Kata Noi حرکت کنید و مسیر جنوب غربی را ادامه دهید در جنوبی‌ترین نقطه از جزیره می‌توانید به این چشم‌انداز دست یابید.

Three Beaches View

12. معبد Phra واقع در Thalang

این معبد غرق در افسانه‌ها و رؤیاهای محلی و خانه‌هایی با مجسمه‌های بودایی است که در طول حمله برمه در هم شکسته شده است. افسانه درباره پسری است که با افسار کنفی که به قطعه فلز بیرون زده از زمین متصل شده از بوفالویی محافظت می‌کند. ناگهان پسر می‌میرد، پدر در خواب می‌بیند که پسرش درباره همان قطعه فلز با او سخن می‌گوید. پدر شروع به کندن زمین می‌کند و مجسمه بودایی را می‌یابد که طلای خالص است. بر اساس کاوش‌های باستانی یک معبد در سال 1785 در این قسمت ساخته شده است. زمانی که برمه، تالانگ (Thalang) را فتح می‌کند، در اقدام دوم پس از حفاری مجسمه را دو قسمت می‌کنند که یکی از نیمه‌های آن گم شده است، اما بخش دیگر آن تا به امروز در معبد استوار است. شیروانی و پنجره‌های این معبد کنده کاری غنی زمان قدیم این شهر را به نمایش می‌گذارد.

معبد Phra واقع در Thalang

مارال گرگین پور مارال گرگین پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}